نوشته شده توسط : mj

مراکزی هم هستند که به صورت تلفنی مشاوره می دهند و به قول خودشان با استفاده از شیوه‌ های نوین تکنولوژیک و روش‌ های درمانی موثر، در قبال هر دقیقه مشاوره، 2 هزار تومان باید به حسابشان ریخته باشی البته هزینه مکالمه نیز به عهده مشاوره شونده است یعنی این مراکز با یک حساب سر انگشتی برای هر یک ساعت مشاوره، خیلی راحت 110 هزار تومان دریافت می کنند. جالب اینجاست که مشاوران این سایت ها نیز ظاهرا از اساتید دانشگاه های معتبر هستند طوری که تماس گیرنده وسوسه می شود برای چند دقیقه مشاوره با آن ها هر مبلغی را بپردازد.

 

با این حساب، حذف دوره کارورزی و زیر پوشش بیمه قرار نگرفتن خدمات روان شناسی، تنها بخشی از مصائب این حوزه حساس تلقی می شود و اصلا به چشم نمی آید البته آن طور که معاون انتظامی و رسیدگی به تخلفات صنفی و حرفه ای سازمان نظام روان شناسی کشور به «خبر جنوب» می گوید تعرفه ها در نظام روان شناسی هر سال توسط شورای مرکزی، تصویب و ابلاغ می شود و عدول از تعرفه های مصوب سازمان نیز تخلف به حساب می آید و قابل پیگرد است.

 

به گفته دکتر حُبی، سایتی با مجوز خاص به منظور مشاوره تلفنی در کشور وجود ندارد و فعالیت اعضای هیات علمی دانشگاه ها در چنین سایت هایی نیز بعید است چرا که آن ها عمدتا فعالیت های خود را در چارچوب و دستورالعمل های قانونی شکل می دهند.

 

وی با تاکید بر این که مردم می توانند از چنین سایت هایی به عنوان کلاهبردار شکایت کنند در عین حال این اطمینان را می دهد که تخلفات مراکزی که مجوز دارند هم قابل پیگیری است.

 

از نظر این مسئول، تعرفه های نظام روان شناسی نسبت به سایر حرفه های درمانی بسیار ناچیز است و حتی خیلی مواقع از خدمات روان شناسی، درآمد خوبی حاصل نمی شود.

 

به باور او مراکز مشاوره از نظر تخصصی باید درآمد معقول خود را داشته باشند و تصور این که با دریافت ویزیت های بالا در حقِ مراجعه کننده، اجحاف می شود درست نیست چرا که اجحاف در حقِ مراجعان دقیقا در مراکزی کلید می خورد که فاقد مجوز هستند.

 

معاون انتظامی و رسیدگی به تخلفات صنفی و حرفه ای سازمان نظام روان شناسی کشور معتقد است وقتی برخی مردم چشم بسته وارد حریم های نا مطمئن و غیر مجازِ مشاوره می شوند از دست سازمان نظام روان شناسی هم زیاد کاری ساخته نیست. او انتظار دارد همان طور که نظام روان شناسی کشور برای مطمئن کردن فضای مشاوره تلاش می کند مردم هم قبل از مراجعه به مراکز و سایت های مشاوره، استعلام کنند و ببینند این ها مجوز دارند یا نه!

منبع





:: بازدید از این مطلب : 97
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: