نوشته شده توسط : mj

رزومه چیست؟

همانطور که شما برای شناسناندن خود به شناسنامه و کارت ملی نیاز دارید، یا برای سفر‌های خارجی و انجام کار اداری در کشور‌های دیگر نیاز به پاسپورت دارید، رزومه یا CV هم مدرک شناسایی شما در بازار کار است. در رزومه خلاصه‌ای از مشخصات فردی، سوابق کاری، تحصیلات، مهارت‌ها و حتی علایق نوشته می‌شود. رزومه معمولا هنگام استخدام فرد به کار می‌آید و می‌تواند مشخصات کلی فرد را خیلی خلاصه تقدیم به کارفرما کند. معمولا سعی می شود این خلاصه بیشتر از ۲ صفحه نشود.

 

خلاصه بودن رزومه بسیار مهم است، چون فقط شما نیستید که برای یک کار درخواست استخدام می دهید. کارفرمای شما یا مسئول استخدام وقت محدودی برای بررسی رزومه شما دارد. پس هر چقدر هم که مدارک تحصیلی و علمی مختلف و سوابق چندین ساله داشته باشید باید بتوانید آن را در همین ۲ صفحه اعلام کنید.

 

رزومه یا CV هم مدرک شناسایی شما در بازار کار است

 

نحوه نوشتن رزومه

شما باید رزومه تان را به چند بخش کلی تقسیم کنید تا تبدیل به یک انشای کسل کننده نشود. از طرفی این به کارفرما کمک می کند اگر موقع مطالعه رزومه تان بخش خاصی مدنظرش است آن را براحتی پیدا کند. این بخش ها می تواند بسته به خصوصیات فرد یا شغل درخواستی متفاوت باشد، اما رزومه ها معمولا از بخش های زیر تشکیل شده اند:

 

ﺍﻃﻼﻋﺎﺕ ﺷﺨﺼﯽ

ﺗﺤﺼﻴﻼﺕ ﻭ ﺳﻮﺍﺑﻖ ﮐﺎﺭﯼ

ﻣﻘﺎﻻﺕ ﻭ ﻣﻄﺎﻟﺐ ﻣﻨﺘﺸﺮ ﺷﺪﻩ

ﻣﻬﺎﺭت ﻫﺎ

ﺯﺑﺎن ﻫﺎﯼ ﺧﺎﺭﺟﯽ

ﻋﻼﻗه ﻣﻨﺪی ﻫﺎ

منبع





:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 آذر 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: