- مجموعه: متفرقه
نامطلوب بودن رابطه کارکنان با مدیر خود یکی از دلایل مهم در ریزش نیروهای خوب است
داشتن کارمندهای خوب یکی از سرمایه های اصلی هر شرکتی است که اگر کارشان را ترک کنند، مدیران با مشکلاتی روبرو می شوند.
کارمند خوب را چگونه نگه داریم؟
شاید شما هم شنیده باشید که مدیران یک مجموعه کاری از اینکه ناگهان نیروهای شایسته و موثر خود را از دست دادهاند و دست تنها مانده اند، گلایه می کنند؛ البته آن ها تا حدی حق دارند؛ چرا که از دست دادن یک نیروی خوب برای یک مجموعه، کم هزینه و بیدردسر نیست. این در حالی است که آن ها یک نکته کلیدی را فراموش می کنند: کارکنان خوب شغلشان را ترک نمی کنند، بلکه وضعیت ناخوشایند موجود را که مدیر هم بخشی از آن است - ترک میکنند! بنابراین شناخت عواملی که باعث ایجاد وضع نامطلوب برای یک کارمند خوب میشود، از اهمیت خاصی برخوردار است.
به کارکنان خود اهمیت دهید
نامطلوب بودن رابطه کارکنان با مدیر خود یکی از دلایل مهم در ریزش نیروهای خوب است. رفتار شما به عنوان یک مدیر باید خردمندانه باشد، به طوری که انجام وظایف و انتظارات شغلی از کارمند خود را از وظایف انسانی تفکیک کنید، هنگامی که دچار مشکل خاصی هستند مشکلشان را نادیده نگیرید و با آنان همدردی کنید، پیروزیهایشان را ارج نهید و تعادل مناسبی بین کار و روابط انسانی برقرار کنید.
از چالش برانگیز بودن کار مطمئن شوید
هیچ فردی دوست ندارد کار کسالت آور و خسته کننده ای انجام دهد، این مسئله درباره نیروهای کارا اهمیت دو چندانی دارد؛ بنابراین لازم است از طریق صحبت با خودشان یا از طریق همکاران جویا شوید که کارکنان موثر چه حسی از انجام امور دارند و آیا انگیزه کافی برای انجام وظایف شان دارند؟ اگر فاقد انگیزه کافی هستند، تدبیری بیندیشید تا بتوانند از کارشان لذت ببرند و با علاقه آن را ادامه دهند.
منبع
:: بازدید از این مطلب : 151
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0