نوشته شده توسط : mj

روش اول خرید خانه : استفاده از تسهیلات مسکن یکم به اضافه وام 10 میلیونی جعاله

صندوق پس انداز مسکن یکم بانک مسکن، خرداد ماه سال 94 آغاز به کار کرد و در حال حاضر به تعدادی از سپرده گذاران تسهیلات داده است. در حال حاضر متقاضی تهرانی خرید مسکن (سرپرست خانوار)، می تواند با سپرده گذاری مبلغ 40 میلیون تومان به مدت یک سال در بانک مسکن، 80 میلیون تومان وام دریافت کند.

 

ضمن این که مبلغ سپرده اولیه نیز علاوه بر این وام به او برگردانده می شود. پس در مجموع متقاضی می تواند 120 میلیون تومان دریافت کند. اگر به این مبلغ 10 میلیون وام جعاله تعمیرات مسکن را اضافه کنیم، روی هم 120 میلیون تومان دست شما را می گیرد. نرخ سود این وام 9 و نیم درصد و مبلغ اقساط آن در دوره بازپرداخت 12 ساله، ماهیانه یک میلیون و 100 هزار تومان است.

 

این تسهیلات در شرایطی است که تنها یکی از زوجین حساب پس انداز مسکن یکم داشته باشد؛ در صورتی که هر دوی آنها با هم حساب افتتاح کنند، به این معنا که هر کدام 40 میلیون تومان و در مجموع 80 میلیون تومان به طور جداگانه در بانک مسکن بگذارند و بعد یک سال نفری 80 میلیون تومان و در مجموع 160 میلیون تومان تسهیلات بگیرند، از آنجا که 80 میلیون تومان اولیه آنها نیز به این زوج مسترد می شود، در نهایت 240 میلیون تومان در اختیار دارند اما به آنها تنها یک وام جعاله تعلق می گیرد؛ چون وام جعاله قائم به واحد مسکونی است نه قائم به فرد متقاضی.

 

بنابراین این زوج در نهایت می توانند 250 میلیون تومان برای خرید واحد مسکونی تهیه کنند. سود تعلق گرفته به وام های این زوج از آنجایی که دو فقره تسهیلات مجزا محسوب می شوند، 9 و نیم درصد به ازای هر وام 80 میلیون تومانی است.

 

این تسهیلات برای شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت و همچنین مراکز استان ها، 60 میلیون تومان برای فرد متقاضی و 120 میلیون تومان برای زوجینی است که هر دو حساب صندوق مسکن یکم افتتاح کرده باشند. مبلغ وام جعاله در این شهرها نیز مانند تهران 10 میلیون تومان است. نرخ سود متقاضیان خرید در این شهرها همانند متقاضیان ایرانی 9 و نیم درصد است.

منبع





:: بازدید از این مطلب : 89
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 آذر 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: