نوشته شده توسط : mj

امروزه داشتن سایت لزوماً داشتن ظاهری زیبا و شکیل نیست. درست است در نگاه اول امری مهم تلقی می شود ولی این مهم فرجام شغل داشتن یک سایت خوب نیست.
پس از سرانجام طراحی نما سایت، حمایت سایت امری حیاتی تر محسوب می شود، زیرا بقای یک سایت و ترقی آن در این برهه از موعد که فناوری به سرعت در حال ترقی است کاری بس با اهمیت محسوب می شود و گاهاً ترقی یک گردآور در پیشه خویش مخصوصا در این رقابت اینترنتی مشاغل، شدیداً مستلزم داشتن یک پشتیبان سایت خوب در اداره امور سایت است.

قراداد حمایت سایت
طراحی سایت ساناتک مفتخر است با داشتن تجربه ای بلند مدت، پس از انجام طراحی سایت، شما را در زمینه ارائه خدمات پشتیبانی سایت و حفاظت سایت به هدف حفظ کارائی و ادامه سرویس دهی آنها که در قالب قراردادهای حفاظت و پشتیبانی است، یاری کند.

فهرست خدمات مدیریت سایت وردپرس که شامل موارد زیر میباشد.
نگهداری و بروز رسانی و حمایت سایت بنا به گونه آن سایت ، میزان محتوای مورد نیاز، آیتم ها و ماژولهای موجود در آن و حساسیت زمانی مورد بیچارگی کارفرما متفاوت با یکدیگر و در تخمین هزینه حفاظت سایت دخیل هستند.

پشتیبانی فنی سایت
* به روز رسانی کد سایت
* جاسازی نسخه حامی از سایت
* شناسایی سایت در موتورهای جستجوی جدید
* ایجاد اکانت در شبکه های اجتماعی و سرویس دهندگان وبلاگ جدید
* بهبود و اعمال دگرگونی ها سئو در صورت به روز رسانی الگوریتم های موتورهای جستجو
* اخذ بکلینک از سایت های همانند جهت افزایش پیج رنگ
* نگهداری و رفع ایرادات احتمالی
* تغییر نوع اسلایدها در صورت تقاضا کارفرما

پشتیبانی محتوایی سایت
* به روز رسانی آگاهی ها سایت مطابق با اصول سئو با پروا به رفرنس های مشخص شده
* تهیه درونمایه اعم از متن، تصویر، ویدئو، پیکان برای دسته های مختلف سایت یا برای تبلیغات
* تهیه عکس ها جهت اسلایدها، شبکه های اجتماعی و تبلیغات در چهره تقاضا کارفرما
* انتشار محتوای جدید سایت در شبکه های اجتماعی
* ارسال ایمیل تبلیغاتی، پیامک و خبرنامه به اعضای سایت
* مدیریت کاربران و محتواهای تولید شده بدست کاربران سایت
* ارائه گزارش عملکرد حمایت و آمارگرفتن سایت به کارفرما



:: بازدید از این مطلب : 106
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

رمز دار کردن درایو فلش
برای رمز دار کردن درایو فلش خود اعمال زیر را انجام دهید


1-فلش خود را به کامپیوتر متصل کنید.


2-بر روی کلید شروع (start) کلیک کنید و BitLocker را تایپ کنید سپس بر روی BitLocker Drive Encryption کلیک کنید.


3-در مرحله بعد بر روی Turn On BitLocker کلیک کنید.


4-اگر درایو فلش شما سازگاری داشته باشد BitLocker ان را برای رمز گذاری اماده می نماید.


5- رمز را انتخاب کنید و بر روی next کلیک کنید.


6-یکی از دو گزینه را انتخاب کنید اگر بعدها رمز عبور خود را فراموش کردید می توانید با استفاده از کلید بازیافت ( recovery key) ان را باز گردانید. گزینه ی اول کلید بازیافت را در یک فایل ذخیره میکند و گزینه ی دوم یک پرینت از ان می گیرد.


7-بر روی next کلیک کنید.


8-تنظیمات انتخابی و رمز عبور خود را تایید کنید و بر روی start encrypting کلیک کنید.

 

9-درایو شما هم اکنون رمز دار شد.


نکته: اگر حجم درایو شما زیاد باشد ممکن است مدتی طول بکشد

 

بررسی رمز دار شدن فلش
حالا برای اینکه ببیند ایا واقعا رمزدار شد و میشه بهش اعتماد کرد کافیه فلش خودتون را از کامپیوتر جدا کنید و روی یک کامپیوتر دیگه که ویندوزی غیز از سون داره و باید از ویستا سرویس پک یک (SP1 ) یا ایکس پی سرویس پک سه (SP3)یا ورژنهای بالاتر داره وصل کنید چون ویندوز های قدیمی درایو رمز دار شده را یک درایو فرمت نشده می شناسند خوب حالا برید و فایلهاتونو باز کنید اگر از شما رمز عبور خواست پس میشه بهش اعتماد کرد اگر با کلیک روی فلش فایل bitlocker را مشاهده کردید یعنی bitlocker روی اون سیستم نصب نیست و نمیشه روی این سیستم تست کرد.

 

برداشتن رمز از روی فلش
1-فلش را به کامپیوتر وصل کنید.


2-بر روی کلید شروع (start) کلیک کنید و BitLocker را تایپ کنید سپس بر روی BitLocker Drive Encryption کلیک کنید.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

1. بلوتوث را غیرفعال کنید

بلوتوث, Airplane Mode, ویندوز 8

 

درست مثل هر وسیله دیگری اگر قرار نیست از بلوتوث تبلت یا لپ‌تاپ خود استفاده کنید، خاموشش کنید. تبلت یا لپ‌تاپ ویندوز 8.1 شما به احتمال زیاد دارای بلوتوث است و باز هم به احتمال زیاد، به‌صورت پیش‌فرض روشن است. برای خاموش کردن آن صفحه را از سمت راست بکشید (Swipe from the Right)، یا موس را در گوشه‌ی بالا و راست صفحه نگهدارید و یا روی کیبوردتان دکمه‌های ویندوز و C را همزمان بفشارید تا به Charms Bar دسترسی پیدا کنید. حالا Settings را انتخاب کنید، به PC and devices بروید و وارد صفحه‌ی Bluetooth شده و آن را خاموش کنید. بدیهی است برای روشن کردن آن باید همین مسیر را طی کنید.

 

2. تنظیم درخشندگی تصویر

 

بلوتوث, Airplane Mode, ویندوز 8

 

درخشندگی صفحه‌ی تمامی دستگاه‌های الکترونیکی مقدار زیادی انرژی مصرف می‌کنند که کم کردن آن باعث صرفه‌جویی در مصرف باتری می‌شود. ویندوز 8.1 در دستگاه‌هایی که حس‌گر (سنسور) نوری دارند، درخشندگی صفحه را خودبه‌خود تنظیم می‌کند. اما شما هم به‌صورت دستی می‌توانید این کار را انجام دهید.

 

به Charms Bar رفته و وارد Settings شوید. Change PC settings را انتخاب کنید و به صفحه‌ی Power and Sleep بروید و دکمه‌ی Adjust My Screen Brightness Automatically را خاموش کنید. حالا در Charms Bar اگر موس را روی Brightness ببرید می‌توانید میزان درخشندگی را به‌صورت دستی تنظیم کنید.

 

3. یک Power Plan مناسب انتخاب کنید

 

بلوتوث, Airplane Mode, ویندوز 8

 

ویندوز 8.1 هم مثل نسخه‌های قبلی ویندوز دارای قسمتی برای انتخاب یک برنامه مدیریت انرژی برای کنترل بهتر استفاده از باتری‌ست. به‌صورت پیش‌فرض این تنظیمات در حالت بالانس قرار دارد. اما درصورتی‌که نیاز به صرفه‌جویی بیشتر دارید، می‌توانید Power Saver را انتخاب کنید. البته در اینجا می‌توانید تنظیمات پیشرفته‌تری را نیز انجام دهید که توصیه می‌کنیم اگر آشنایی کافی با آن‌ها ندارید، تغییرشان ندهید.

 

برای تغییر برنامه کنترل انرژی به desktop Control Panel بروید (روی کیبورد: دکمه‌ی ویندوز + X) و بعد Control Panel را انتخاب کنید و به مسیر Hardware and Sound > Power Options رجوع کرده و برنامه انرژی مناسب خود را انتخاب کنید و یا تنظیمات دلخواه را اعمال نمایید.


4. تغییر زمان خاموش شدن صفحه و یا به خواب رفتن دستگاه

 

بلوتوث, Airplane Mode, ویندوز 8

 

ممکن است نخواهید زیاد وارد ریز تنظیمات مربوط به Power Plan شوید اما احتمالاً به این فکر خواهید افتاد که مدت زمانی را که طول می‌کشد تا صفحه دستگاهتان (وقتی استفاده‌ای از آن نمی‌شود) خاموش شود را تغییر دهید و آن را کمتر کنید تا باتری کمتری استفاده شود.

 

در مسیری که پیش‌تر هم رفته بودید (Control Panel > Hardware and Sound > Power Options)، بر روی Change plan settings کلیک کنید. در این صفحه به‌سادگی می‌توانید این زمان‌ها را دست‌کاری کنید.

 

5. دستگاه‌های متصل به رایانه را قطع کنید

 

بلوتوث, Airplane Mode, ویندوز 8

 

دستگاه‌های جانبی که به رایانه خود وصل می‌کنید هم از باتری لپتاپتان نیرو می‌گیرند؛ پس اگر استفاده‌ای از آن‌ها نمی‌کنید، بهتر است آن‌ها را از لپ‌تاپ جدا کنید. البته مسلماً مقدار انرژی که یک موس USB مصرف می‌کند بسیار ناچیز است و مصرف یک هارد اکسترنال با یک فلش مموری کوچک قابل مقایسه نیست.

 

6. از Airplane Mode استفاده کنید

 

بلوتوث, Airplane Mode, ویندوز 8

 

با استفاده از این قابلیت تمام دسترسی‌های رایانه یا تبلت شما به هرگونه شبکه‌ای (موبایل، بی‌سیم و یا بلوتوث) قطع خواهد شد و نیازی نیست از تأثیر این کار در کم کردن مصرف باتری بگوییم. پس اگر به‌صورت آفلاین با دستگاهتان کار می‌کنید، بهتر است این قابلیت را فعال کنید.

 

برای این که این قابلیت را روشن کنید، روی علامت بی‌سیم (wireless) در سینی (tray) دسکتاپ خود کلیک کنید و دکمه Airplane Mode را روشن کنید. همچنین می‌توانید از Charms Bar به Settings رفته و با کلیک بر روی نشانه‌ی Wi-Fi این‌ کار را انجام دهید.

 

7. به‌روزرسانی‌های خودبه‌خودی برنامه‌ها را غیرفعال کنید

 

بلوتوث, Airplane Mode, ویندوز 8

 

اگر از آن دسته افرادی هستید که تمایل دارید خودتان شخصاً برنامه‌هایتان را بروز و یا اصطلاحاً آپدیت کنید، بهتر است قابلیت آپدیت خودکار را خاموش کنید تا قدری در مصرف خودبه‌خودی انرژی صرفه‌جویی کرده باشید. برای این کار به Windows Store بروید و با کشیدن از راست و باز کردن Charm Bar به Settings و سپس App updates بروید و دکمه‌ی مربوطه را خاموش کنید. البته این کار تأثیر محسوسی در مصرف باتری نخواهد داشت.

 

ویندوز RT و بعضی دستگاه‌های ویندوز 8.1ی که به پردازنده‌ی Intel Antom مجهز هستند، یک ویژگی به نام Connected Standby دارند که به آن‌ها این قابلیت را می‌دهد تا مثل گوشی‌های هوشمند، iPadها و تبلت‌های اندرویدی، در حالتی که صفحه‌شان خاموش و در حالت آماده‌باش (standby) هست نیز، پیام‌ها و ایمیل‌ها را دریافت کنند.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 102
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

بیشتر ما از میانبرها استفاده می‌کنیم، اما تمام آنها و حتی بهترین‌هایشان را نمی‌شناسیم. در این مطلب قرار است با میانبرهای مفید و کاربردی ویندوز آشنا شویم تا کارمان را سرعت ببخشیم و مثل یک حرفه‌ای رفتار کنیم. با ما همراه باشید:

 

Windows Key+Arrow: حرک دادن صفحه به طرفین
یکی از بهترین ویژگی‌های ویندوز ۷ که در ویندوز ۸ هم تکرار شده است، قابلیت روانه کردن صفحه‌ها به کناره‌هاست که با اینکار می‌توان بدون دردسر صفحه نمایش را دقیقا از نیم بین دو برنامه تقسیم کرد. برای انجام اینکار با موس زحمت زیادی باید بکشید، اما بهتر است تنها با فشردن کلیدهای ترکیبی Windows + Left Arrow و  Windows + Right Arrow اینکار را براحتی انجام دهید. در ضمن با ترکیب دو کلید Window + Down Arrow می‌توانید صفحه را کوچک و با ترکیب Windows + Up  Arrow صفحه را بزرگ کنید.

 

Shift+Arrow: هایلایت کردن متن
با وجود تاچ پدهای غیر دقیق امروزی و پرشهایی که هنگام استفاده از آنها رخ می‌دهد، معمولا انتخاب متن مورد نظر کمی با دشواری روبروست، اما برای انجام اینکار راه ساده‌تری هم وجود دارد، تنها کافیست هنگامی که کلید شیفت را پایین نگه داشته‌اید با کلیدهای جهتی به هر قسمتی که می‌خواهید حرکت کنید و متن مورد نظرتان را انتخاب کنید. بعلاوه با دکمه‌های CTRL + B و CTRL + I هم می‌توانید به ترتیب متن انتخاب شده را Bold  یا Italic کنید.

 

Alt+F4: بستن پنجره
چه نیازی است که به بالاترین قسمت هر پنجره برویم و برای بستنش روی ضربدر کلیک کنیم؟ تنها کافیست با ترکیب این دو دکمه با هم پنجره‌های باز را ببندیم، به یاد داشته باشید که  CTRL + W هم تمام اپلیکیشنهای باز را می‌بندد.

 

CTRL+SHIFT+T: بازگرداندن تب بسته شده مرورگر
خیلی وقتها شده که در یک مرورگر تب‌های زیادی را باز کرده‌ایم و از آنهمه شلوغی کلافه شده و شروع به بستن این تب‌ها می‌کنیم، اما ناگهان متوجه می‌شویم که تب مهمی را بسته‌ایم. در این مواقع می‌توانید با فشردنCTRL + SHIFT + T در هر یک از مرورگرهای مشهور چون کروم، فایرفاکس و اینترنت اکسپلورر آخرین تب بسته شده را بازگردانید.

 

Windows Key+L: قفل کردن کامپیوترتان
این کلیدهای میانبر برای زمانهایی مناسب است که در محیطی از کامپیوتر خود استفاده می‌کنید که نمی‌خواهید کس دیگری از آن استفاده کند، پس هنگام ترک سیستم خود تنها با فشردن کلید  Windows Key + L می‌توانید سیستم را به حالت قفل ببرید.

 

Windows Key+M: کوچک کردن تمام پنجره‌ها
فرقی نمی‌کند که چند تا درایو دارید و چقدر فضای خالی برایتان مانده است، تقریبا همه ما از تنبلی یا هر دلیل دیگری کلی فایل روی دسکتاپ خود ذخیره داریم که وقتی تعداد زیادی پنجره باز باشد دسترسی به آنها دشوار خواهد بود، پس تنها با فشردن Windows Key+M می‌توانید تمام پنجره‌های باز را به یکباره کوچک کنید.

 

صفحه کلید , کلید میانبر ویندوز 7 , انواع کلید میانبر

 

Shift+Space: انتخاب ردیف در اکسل
وقتی که در حال ویرایش یک صفحه گسترده مثل اکسل یا Google Docs هستید، هایلایت کردن سلولها با موس زمان بر و اعصاب خورد کن است، پس بهتر است به جای آن کلیدهای ترکیبی Shift + Space را برای انتخاب یک ردیف کامل بفشارید. برای انتخاب ردیفهای بالایی و پایینی هم می‌توانید از CTRL + Shift + Up یا  CTRL + Shift +Down استفاده کنید. برای خارج کردن ردیف از حالت انتخاب نیز می‌توانید از CTRL + Del استفاده کنید.

 

Alt+Left Arrow: برگشتن به صفحه قبل در مرورگر
قطعا همه ما از دکمه بک و فوروارد روی مرورگر خود بیشترین استفاده(البته برای ما کاربران ایرانی رفرش بیشتر استفاده می‌شود) را داریم. خیلی راحت با وجود دکمه‌های ترکیبی ALT + Left Arrow برای بازگشت و ALT + Right Arrow برای فوروارد می‌توانیم این عملیات را سریعتر انجام دهیم.

 

CTRL+D: بوک مارک کردن یک صفحه
بوک مارک کردن به کار خیلی‌ها می‌آید و می‌توانید با فشردن این دو کلید به صورت همزمان در مرورگرهای کروم، فایر فاکس و اینترنت اکسپلورر ، صفحه مورد نظر خود را به علاقه‌مندی‌های خود بی‌افزایید.

 

CTRL+Shift+B/O: نشان دادن منوی بوک مارکها
پس از بوک مارک کردن سایت مورد نظرتان، پیدا کردن آن در بین آنهمه صفحه دشوار است. پس با فشردن کلیدهای CTRL + Shift + O می‌توانید تنها در کروم، صفحه کاملی از منوی بوک مارکها داشه باشید، اما با فشردن CTRL + Shift + B می‌توانید در سه مرورگر کروم، فایرفاکس و IE نوار بوک مارکها را ببینید.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 120
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

مجموعه آفیس مایکروسافت یکی از پر قدرت ترین و مشهور ترین مجموعه ابزارهای Office در بین کاربران است. مجموعه ای که اکنون در ایران نسخه های تجاری آن اغلب به شکل غیر قانونی مورد استفاده قرار میگیرد.
اما مایکروسافت در ادامه حرکت بزرگ خود به سمت دنیای Cloud چندی پیش Office Online را معرفی کرد که رسما جدی ترین حرکت مایکروسافت به سمت ابزارهای تحت وب بود. این ابزار که در راستای استفاده آسان تر و بهتر برای کاربران طراحی شده است، ابزارهای مجموعه آفیس را به شکلی ابتدایی و با امکانات اصلی و اولیه در مرورگر شما به شکل رایگان در اختیار قرار میدهد.

اما این نسخه تحت وب Office تا چه حد کاربردی است و آیا استفاده از آن به جای نسخه های تجاری Office برطرف کننده نیازهای کاربران است یا خیر :

 

آفیس مایکروسافت, نرم افزار آفیس

 

اگر از قبل یک حساب کاربری مایکروسافت ایجاد کرده اید، اکنون میتوانید مستقیما از Office Online استفاده کنید و اگر نه، تنها کاری که باید بکنید ایجاد یک حساب کاربری رایگان مایکروسافت است. بعد از آن به آدرس زیر مراجعه کنید  تنها کافی است که ابزار مورد نظر خود را برای کار انتخاب کنید:

https://www.office.com

 

آفیس مایکروسافت, نرم افزار آفیس

 

همانگونه که مشاهده میکنید این مجموعه ابزارهای Word، Powepoint، Excel و OneNote را در اختیار کاربران میگذارد که همه آنها البته با امکانات ابتدایی و اصلی ارائه شده اند و 100% مبتنی بر مرورگر بوده و در نتیجه به سادگی مفهوم Portable را تداعی کرده اند. 

 

البته این نسخه از Office به شدت وابسته به هماهنگی با OneDrive مایکروسافت که سیستم حافظه Cloud این شرکت است، میباشد اما به شکل مستقیم فایلها را در آن ذخیره کرده و مجددا بارگذاری میکند. همچنین به خوبی با مرورگرهایی به جز Internet Explorer همچون Firefox و Google Chrome همخوانی دارد:

 

آفیس مایکروسافت, نرم افزار آفیس

 

به هنگامی که در صفحه اول Office Online اقدام به انتخاب ابزار مورد نظر خود - برای مثال Word - میکنید، از شما سوال میپرسد که آیا میخواهید یک فایل مستند جدید را ایجاد کنید یا آنکه فایلی مستند را از حساب OneDrive دانلود و اجرا کنید؟

 

همچنین زمانی که اقدام به باز کردن یک فایل مستند در این ابزار میکنید، شما را با انواع مختلفی از Quick View مواجه میسازد که این امکان را فراهم میکند که قبل از باز کردن فایل مستند آن را بررسی کنید. همچنین در صورتی که نسخه Office را بر روی سیستم خود نصب کرده باشید، میتوانید فایل را مستقیما با آن اجرا کرده و باز کنید.

 

در واقع ایجاد فایل جدید و باز کردن فایلهای موجود به همان سادگی معمول قابل انجام است. Office Online توازن بسیار خوبی میان یک نسخه رایگان و ابزارهایی که در این نسخه در اختیار کاربر قرار میدهد برقرار کرده و همچنین واسط کاربری این ابزار آنلاین تماما شبیه به نسخه اصلی آن است:

 

آفیس مایکروسافت, نرم افزار آفیس

 

البته این نکته را در نظر داشته باشید که همانگونه که ذکر شد، Office Onlline با امکانات اصلی و ابتدایی برای هر کدام از ابزارهای خود ارائه میشود و نباید انتظار آن را داشت که ابزارهای اصلی و حرفه ای که در نسخه اصلی آن وجود دارند را در نسخه تحت وب یافت. 

 

اما Office Online تقریبا تمام ابزارهایی که قشر عظیمی از کاربران برای انجام امور روزانه خود نیاز دارند در اختیار میگذارد و اگر شما صاحب یک گوشی هوشمند یا تبلت هستید، استفاده از Office Online را لذت بخش خواهید یافت.

 

برای مثال در ابزار Word بسیاری از امکانات اصلی همچون Header و Footer و ابزارهای ویرایش متن Document Comment و بسیاری از ابزارهای دیگر را میتوان پیدا کرد. همچنین میتوانید با انتخاب زبان مورد نظر خود Spell Checker را متناسب با آن زبان تنظیم کنید که این اقدام از طریق کلیک راست بر روی متن و انتخاب گزینه Set proofing language امکان پذیر است:

 

آفیس مایکروسافت, نرم افزار آفیس

 

البته این نسخه نقاط ضعف خود را نیز دارد و مثلا باز کردن فایلهای خارج از شبکه Cloud در آن کمی کند است. همچنین در خصوص پرینت گرفتن از اسناد نیز شاهد همین روند کند و سرعت پایین هستیم زیرا از آنجایی که این نسخه پرینتر شما را به شکل مستقیم شناسایی نمیکند، ناچار به ذخیره فایل به شکل PDF و سپس دانلود آن و در نهایت پرینت گرفتن از آن هستید. البته این موضوع مربوط به تحت Cloud بودن Office Online است. 

 

اما صرف نظر از برخی کاستی ها که ناشی از رایگان بودن و همچنین مبتنی بر Cloud بودن این نسخه از Office است، عملکرد کلی آن بسیار قابل قبول و فرایند کار با آن به همان سادگی Office است. این نسخه به خوبی فاصله میان یک نسخه Office دسکتاپ با همه امکانات و نسخه موبایل با حداقلی از امکانات اولیه را پر کرده است. این نسخه واجد همه امکاناتی است که اغلب کاربران برای کار با مستندات خود به آنها احتیاج دارند به ویژه اگر از سیستم خود دور باشند:

 

آفیس مایکروسافت, نرم افزار آفیس

 

همچنین از ویژگیهای آن که مختص به تحت Cloud بودن آن است عبارتند از داشتن یک حافظه و حساب کاربری Cloud مایکروسافت، ذخیره خودکار تغییرات در مستندات حین کار با آنها و از همه مهتر دسترسی به فایلها از هر نقطه ای. 

منبع



:: بازدید از این مطلب : 111
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

اگر شما یک وبگرد باشید حتما دانلود را هم یکی از ملزومات خود می دانید.در دنیای مجازی ،اصولا فایل های  را فشره یا zip  می کنند.شاید دیده باشید فایل های بالای ۱ گیگ به چند فایل تقسیم می شوند.جدا از دلیل این کار شاید شما یک بخش ان را داشته باشید و بخواهید ان را به تنهایی انزیپ(unzip)کنید.حتما متوجه می شوید که به سادگی نمی توانید یک پارت را انزیپ کنید.در این مقاله به انزیپ کردن یک بخش از یک فایل چند پارتی خواهیم پرداخت.

 

برای این کار شما دو راه حل دارید:
داشتن قسمت اول و تا قسمتی که می خواهید انزیپ شود.

 

در این روش اگر شما بخواهید پارت ۴ از یک فایل ۶ پارتی را انزیپ کنید باید از پارت های اول تا چهارم را دانلود کنید.

 

پارت اول فایل زیپ را باز کنید

 

۱-مانند شکل بر روی extract to  کلیک کنید.

 

۲-keep broken files را فعال کنید.

 

۳-بر روی ok کلیک کنید.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 156
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

پشتیبانی سایت چیست ؟
عموما یک وب سایت پس از طراحی به دلایلی همانند : ویرایش متون، تغییرات سلیقه ای پیرامون وب، مشکلات عمومی طراحی، اتمام هاست، تمدید دامنه و خیلی موارد دیگری که باعث به وجود آمدن سوال برای صاحب وب سایت از طراح و یا کمپانی مسئول طراحی وب می شود، احتیاج به حمایت دارد. معمولا شرکت هایی که طراحی وب سایت سپریدن می دهند پس از انجام طراحی، این مسئولیت ( حمایت سایت ) را پذیرفته و توسط یک تیم چیره دست که کل آموزش های تخصصی طراحی وب را گذرانده، وارد عمل می گردند. آن ها در چارچوبی مشخص و پایین سایه قوانین و تعرفه هایی که برای کمپانی خویش مشخص نموده اند، برای مشتری قراردادی مدت دار را تنظیم نموده که در آن تمامی شرایط مربوط به وضعیت روش پشتیبانی را در مدت زمانی مشخص تعیین می نمایند. شرکت بعد از توافق وارد مرحله ارائه پشتیبانی گردیده و حاضر پاسخگویی به مشتری خود جهت برطرف نمودن مایحتاج و اشکالات احتمالی وی می گردد.


پشتیبان کیست و چه وظایفی دارد ؟ خدمات ساپورت سایت وردپرس شامل چه خدماتی میباشد. در بیشتر مواقع دیده شده شخصی که پشتیبانی دهنده یک وب سایت است، احتمالاً از خود طراح هم اطلاعات فنی و تخصصی بیشتری نسبت به کاری که اتمام می دهد را داشته باشد. در کل پشتیبان یک وب سایت باید هم اطلاعات نرم افزاری خوبی داشته باشد، هم در مورد مشکل اسباب به میزان قابل قبولی بداند.پشتیبان یک تارنما وردپرسی باید با همه ابزارهای محیط وردپرس آشنایی کاملی داشته باشد. در باره دشواری ها احتمالی و خطاهای انبوه در این محیط بداند و آگاهی نسبی از زبان های برنامه نویسی تحت وب را دارا باشد.
یک حامی وب باید به دو چیز چیرگی زیاد بالایی داشته باشد :
۱ – پشتیبانی فنی سایت : رفع مشکلات وب سایت ، بروزسانی فنی و امنیتی وب سایت در تقسیم پشتیبانی فنی سایت پیمان می گیرند.
۲ – پشتیبانی محتوایی سایت : برپایی مطالب و مقالات جدید ، بروز رسانی مطالب پیشین و…. نیز در تقسیم حمایت محتوایی سایت قرار میگرند. در مورد محتوا و تولید آن در قسمتی به نام فرآوری درونمایه در همین وب سایت اشاره مفصل ای شده است.



:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

نمی‌توانید به مادرتان که در خانه است بگویید آن را برایتان ایمیل کند، چون هر بار که دستش به رایانه و صفحه کلید خورده، تنها برای گردگیری خانه بوده و از فناوری دیجیتال سر در نمی‌آورد. فاصله تا خانه هم زیاد است و گزینه رفتن به خانه را باید از ذهنتان حذف کنید. ناگهان یادتان می‌افتد قبلا از یکی از نرم‌افزارهای کنترل از راه دور دسکتاپ استفاده کرده‌اید.

 

بسرعت با گوشی خود به اینترنت وصل می‌شوید، نرم‌افزار مربوطه را باز و فایل مورد نظر را از راه دور روی حافظه گوشیتان کپی می‌کنید و همه چیز ختم به خیر می‌شود. اگر چنین تجربه‌ای را نداشته‌اید یا می‌خواهید در آینده دچار چنین کابوسی نشوید، بد نیست این مطلب را تا آخر بخوانید تا با نرم‌افزارهای کنترل دسکتاپ از راه دور بیشتر آشنا شوید.


امروزه به لطف وجود اینترنت لازم نیست حتما در برابر رایانه خود باشیم تا بتوانیم از آن استفاده کنیم. ابزارهایی موسوم به کنترل دسکتاپ از راه دور (Remote Desktop Control) این امکان را فراهم می‌کنند که در صورت لزوم از هر جایی به رایانه خود متصل شویم و حتی در صورت بروز مشکل بتوانیم آن را از راه دور حل و فصل کنیم.

 

نرم‌افزارهای زیادی برای کنترل دسکتاپ از راه دور وجود دارد. بسیاری از این نرم‌افزارها دارای ویژگی‌های مشترک زیادی هستند و البته هر یک، مشخصات ویژه‌ای دارند. برای انتخاب نرم‌افزار مناسب باید به نیازهای خود و نیز عوامل دیگری نظیر سیستم‌عامل مورد استفاده دقت کنیم. در ادامه به بررسی پنج نرم‌افزار محبوب کنترل دسکتاپ از راه دور می‌پردازیم.

 

تیم ویور
نرم‌افزار تیم ویور (Teameviewer) یکی از محبوب‌ترین نرم‌افزارهای کنترل دسکتاپ از راه دور است که به دلیل ویژگی‌های جذاب و البته رایگان بودن، طرفداران زیادی در دنیا دارد. این نرم‌افزار روی سیستم‌عامل‌های ویندوز، لینوکس، اندروید و آی.او.اس نصب می‌شود و امکان کنترل و مدیریت دسکتاپ از راه دور را به کاربر می‌دهد.

 

همچنین نیازی نیست آن را روی رایانه‌ای که قرار است کنترل شود نصب کنید. این نرم‌افزار از ویژگی‌هایی نظیر روشن کردن رایانه دوری که در حالت خواب (sleep) قرار دارد و برگرداندن آن به حالت خواب پس از اجرای عملیات، انتقال فایل و نیز قابلیت ارتباط از طریق گوشی هوشمند و تبلت برخوردار است.

 

تیم ویور امکان برقراری جلسه آنلاین بین چند کاربر را فراهم می‌کند. به این ترتیب در مواردی که کار با رایانه دور، پیچیده است، چند کاربر می‌توانند همزمان ارتباط داشته باشند و نظراتشان را با یکدیگر در میان بگذارند.

بر خلاف بسیاری از نرم‌افزارها که چنین قابلیت‌هایی را رایگان در اختیار کاربران قرار نمی‌دهند، تیم ویور کاملا رایگان است و شاید این عامل، یکی از اصلی‌ترین دلایل جذب کاربران به آن در سراسر دنیا باشد. (هرچند در ایران خودمان اهمیت چندانی ندارد!) نصب این برنامه ساده است و می‌توان با استفاده از آن چند رایانه را به صورت همزمان از راه دور کنترل کرد.

 

اسپلش تاپ
این برنامه نیز از سیستم‌عامل‌های ویندوز، لینوکس، اندروید و آی.او.اس پشتیبانی می‌کند و استفاده از آن برای اتصال به پنج رایانه رایگان است. یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های این نرم‌افزار را باید قابلیت برقراری ارتباط تصویری و صوتی بین رایانه‌ها با سرعت خوب دانست. بنابراین اگر می‌خواهید فیلمی را که روی هارد رایانه‌تان ذخیره است روی تبلت‌ تماشا کنید و در عین حال حوصله کپی کردن یا پیدا کردن اپلیکیشن مناسب برای خواندن فرمت خاص آن فیلم را ندارید، می‌توانید براحتی از این نرم‌افزار استفاه کنید.

 

استفاده از این نرم‌افزار به همین جا ختم نمی‌شود و می‌توانید از همه فایل‌ها و نرم‌افزارهای موجود در یک رایانه دیگر نیز روی رایانه، گوشی یا تبلتی دیگر استفاده کنید. مشکل اصلی استفاده از این نرم‌افزار در این است که استفاده تخصصی‌تر از آن رایگان نیست.

 

کروم ریموت دسکتاپ
این نرم‌افزار از سیستم‌عامل‌های ویندوز و برخی نسخه‌های لینوکس پشتیبانی می‌کند و کاملا رایگان است. کروم ریموت دسکتاپ، یکی از اپلیکیشن‌هایی است که می‌توانید روی مرورگر کروم رایانه خود نصب کنید. برای استفاده از این برنامه باید به حساب کروم خود در رایانه‌ای که قصد کنترل آن را دارید وارد شوید. با این‌که این کار سبب افزایش امنیت روند کنترل می‌شود، اما بر دشواری استفاده از آن می‌افزاید.

 

اصلی‌ترین مزیت این برنامه را باید امکان نصب آن روی مرورگر دانست و به همین دلیل نصب آن بسیار ساده و البته سریع است. این برنامه، ویژگی‌های افزوده چندانی ندارد و بیشتر برای رفع مشکل در رایانه مقصد یا دسترسی به فایل‌های آن به کار می‌رود.


در مقابل، پشتیبانی نکردن از تلفن‌های همراه و تبلت و نبود اپلیکیشن ویژه آن برای اندروید و آی.او.اس را باید اصلی‌ترین نقطه ضعف آن برشمرد. همچنین نباید انتظار کارهایی نظیر انتقال فایل، تماشا یا گوش دادن به فیلم‌های تصویری و صوتی به صورت استریم یا ابزارهای پشتیبانی دیگر را از این برنامه داشت. خلاصه این‌که این برنامه نصب و کاربرد ساده‌ای دارد و در عین حال عملکردهای آن بسیار محدود است.


ریموت دسکتاپ مایکروسافت و اپل
مایکروسافت و اپل هر کدام نرم‌افزار ویژه‌ای برای سیستم‌های خود دارند که با استفاده از آنها می‌توان از هر نقطه‌ای به رایانه وصل شد، به فایل‌ها دسترسی داشت و با نرم‌افزارهای مختلف کار کرد.

 

اگر سیستم‌عامل رایانه شما ویندوز است، فعال کردن نرم‌افزار کنترل از راه دور رایانه مایکروسافت روی سرور و ارتباط با آن از طریق شبکه LAN به مراتب ساده‌تر از نصب یک نرم‌افزار دیگر برای این کار است. البته برای اتصال از طریق اینترنت به رایانه باید یک سری تنظیمات انجام دهید. همچنین نسخه ویژه تلفن همراه این نرم‌افزار طراحی شده است.

 

نرم‌افزار کنترل از راه دور اپل اندکی پیچیده‌تر از محصول مایکروسافت است و در عوض امکانات بیشتری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. مدیریت کامل رایانه و انجام کارهایی نظیر به روزرسانی نرم‌افزارها، نصب نرم‌افزار و مدیریت کاربران از جمله قابلیت‌هایی است که این نرم‌افزار در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

 

البته این نرم‌افزار با قیمت 180 دلار به کاربران عرضه می‌شود، در حالی که نرم‌افزار مایکروسافت رایگان است. با این حال نباید فراموش کرد کاربردهای نرم‌افزار اپل به مراتب گسترده‌تر از محصول مایکروسافت است.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

هاک ویندوز (integrated ad hoc wireless-network) یک شبکه لن کوچک بی‌سیم بین سیستم‌های خود که به کارت شبکه وایرلس (Wi-Fi network adapter) مجهز هستند، بسازید. حتی بدون استفاده از اکسس پوینت و روتر هم می‌توانید دو رایانه را بدون نیاز به هیچ سخت‌افزار دیگری، فقط از طریق کارت‌های شبکه وای ـ فای با یکدیگر شبکه کرده و به هم متصل سازید.

 

نصب کارت شبکه وای ـ فای یو. اس. بی
برای سیستم دسکتاپ‌تان که کارت شبکه وای ـ فای ندارد، یک کارت شبکه (دانگل) وای ـ فای یو. اس. بی تهیه کنید.

 

درایو نوری سیستم را باز کرده لوح فشرده کارت شبکه وای- فای را داخل آن می‌گذاریم. صبر می‌کنیم تا پنجره مربوط به نرم‌افزار کارت شبکه روی صفحه نمایش پدیدار شود. روی Install کلیک کرده سپس Install Driver را می‌زنیم و در مرحله بعد روی Setup Driver کلیک می‌کنیم. با دنبال کردن راهنمایی‌هایی که روی صفحه ظاهر می‌شود، Wi-Fi adapter device driver را روی رایانه نصب کرده و سیستم را ری‌استارت می‌کنیم.

 

کابل یو.اس.بی کارت شبکه را به یک درگاه یو.اس.بی روی سیستم وصل می‌کنیم.

 

اگر پنجره‌ای روی صفحه باز شد و از شما پرسید آیا می‌خواهید درایور مربوط به USB wireless adapter را نصب کنید،OK را بزنید. پس از چند لحظه درایور کارت شبکه از روی سی. دی نصب می‌شود و چراغ روی دانگل (اگر چراغ ال. ای. دی داشته باشد) شروع به چشمک‌زدن می‌کند.

 

پیکربندی کارت شبکه روی گیت وی رایانه میزبان
به ترتیب روی start‌/‌ Contro Panel‌/‌ Network and sharing Center‌/‌change Adapter Setting کلیک کنید. حال روی آیکون مربوط به کارت شبکه لپ‌تاپ کلیک راست کرده و Properties را روی منوی پدیدار شده انتخاب کنید.
روی تب Network کلیک کرده و سپس Internet Protocol Version 4 (TCP‌/‌Ipv4) را از فهرست داخل کادر پنجره انتخاب کنید.

 

گزینه Use the following IP address را روی General tab انتخاب کرده سپس آی.پی 192.168.0.2 را در فیلد آدرس آی.پی وارد کنید. به مقدار فیلد Subnet Mask را که 255.255.255.0 است دست نزید و پس از آن در فیلد Default Gateway شماره کد 192.168.0.1 را تایپ کنید. حالا OK را بزنید.

 

ایجاد شبکه اد. هاک
روی منوی Start‌/‌Control Panel کلیک کرده و سپس روی لینک‌های Network and sharing Center و بعد Set Up a New Connection یا Network کلیک کنید. در پنجره باز شده روی گزینهSet Up a Wireless Ad Hoc Computer-to-Computer network کلیک کرده و Next را بزنید.

 

پس از این‌که پنجره Set Up a Wireless Ad Hoc Network باز شد، دکمه Next را زده و نام شبکه را در پنجره Give Your Network a Name and Choose Security Options مثلا My Wireless Network یا هر نام دیگری بگذارید.

 

پسورد امنیتی را در فیلد security key وارد کنید. سپس گزینه Save the Network را انتخاب کرده و روی Next کلیک کنید. حالا صبر کنید تا ویندوز، شبکه اد. هاک را بسازد. پس از دریافت پیام مبنی بر برقراری موفقیت‌آمیز شبکه، Close را بزنید تا پنجره بسته شود.

 

دسترسی به رایانه دیگر از طریق اد. هاک
روی رایانه دیگر کارت شبکه وای-فای را فعال کنید.
روی آیکون سیگنال وایرلس در Quick launch سمت راست پایین صفحه دسکتاپ کلیک کنید تا شبکه‌های قابل دسترس را ببینید. حالا نام شبکه اد . هاکی را که روی رایانه میزبان ایجاد کرده‌اید یافته و Connect را بزنید.

 

پسورد امنیتی شبکه اد. هاک را که قبلا ساخته‌اید وارد سپس OK را کلیک کنید. در اینجا ویندوز رایانه دوم را به شبکه اد. هاک متصل ساخته و به گیت وی رایانه میزبان دسترسی پیدا می‌کند.

http://www.beytoote.com/computer/sundries-web/connecting-computers2-wireless.html



:: بازدید از این مطلب : 104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

راه های زیادی برای تبدیل فایل های متنی و یا تصویر به فرمت PDF وجود دارد.راه هایی از قبیل استفاده از برنامه های تبدیل فرمت و یا استفاده از تبدیل آنلاین بصورت ایمیلی در دسترس شما هست.

 

در این مطلب می خواهیم روشی دیگر برای تبدیل فایل های متنی و یا تصاویر خود به فرمت PDF ارائه دهیم. در این روش فقط کافیست که از مرورگر گوگل کروم استفاده نمایید.

 

برای این کار ابتدا باید کلید ترکیبی CTRL+ P را فشار دهید تا پنجره مربوط پرینت باز شود.سپس برروی گزینه Change که در سمت چپ و بالای صفحه قرار دارد کلیک نمایید.

 

 فایل پی دی اف, ترفندهای مرورگر کروم

 

حال در پنجره جدید بر روی گزینه Save as PDF که در تصویر زیر نیز مشخص است کلیک نمایید.

 

 فایل پی دی اف, ترفندهای مرورگر کروم

 

به همین راحتی شما توانستید یک فایل PDF تهیه نمایید.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 111
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

شاید تا به حال برای شما هم پیش آمده باشد که با ورود گوشی های اندروید جدید به بازار یکی از آنها را خریداری کرده باشید در حالی که دلتان نمی آید گوشی قدیمی را هم دور بیندازید. چون آن هم در زمان خود یک گوشی اندروید فوق العاده بوده است!

 

خوب می توانید استفاده متخلفی از گوشی خود ببرید می توانید از آن به عنوان جی پی اس استفاده کنید می توانید برای گشت و گذار در اینترنت از آن استفاده کنید و… اما یک استفاده خوب و کاربردی هم می توانید از گوشی اندروید قدیمی خود ببرید و آن تبدیل گوشی به وب کم است! که در ادامه به روش کار می پردازیم:


تنظیمات مربوط به شبکه
وارد تنظیمات گوشی خود شوید و به قسمت wireless and networks بروید و WiFi گوشی را آن کنید.
گوشی شما یک شماره آی پی برای خودش خواهد ساخت و اگر از قبل تنظیمات لازم را انجام داده باشید به شبکه خانگی شما متصل خواهد شد. اگر این اتصال ایجاد نشد وارد تنظیمات WiFi شوید و Add WiFi network را انتخاب نمایید. سپس می توانید جزییات شبکه مانند نام شبکه (که با SSID شناخته می شود) و رمز عبور را وارد نمایید. این همان تنظیماتی است که برای اتصال یک لپ تاپ به شبکه مورد استفاده قرار می گیرد.
با باز کردن یک مرورگر می توانید شبکه خود را آزمایش نمایید.

 

یک اپلیکشن وب کم دانلود کنید.
می توانید از google play store استفاده کنید و به دنبال یک نرم افزار مناسب برای نمایش وب کم بگردید.

 

روی Install کلیک کنید تا اپلیکیشن شما نصب شود.

 

روی Start Server یا similar کلیک کنید و مشاهده خواهید کرد در گوشی، ویدیوی زنده نمایش داده خواهد شد.


تنظیمات لازم برای نمایش در لپ تاپ
در لپ تاپ خود مرورگر کرم یا فایر فاکس را باز کنید توجه داشته باشید که لپ تاپ شما باید به همان روتری که گوشی متصل است، وصل باشد. آدرس آی پی مربوط به گوشی خود را در مرورگر خود وارد کنید.

 

نکته: IP Webcam به شما می گوید که آدرس IP گوشی چیست برای این منظور کافیست روی How Do I Connect در این اپلیکشن کلیک کنید. آدرس باید چیزی مانند این باشد: http://192.168.1.3:8080 که :8080 پورت مربوطه است . و گوشی مانند یک وب سایت صدا و تصویر را نمایش می دهد.

 

در لپ تاپ خود روی Enter  را بزنید و صفحه مربوط به سرور وب کم گوشی نمایش داده می شود.
اگراز مرورگر کرم یا فایرفاکس استفاده می کنید Browser Built-in Viewer را انتخاب نمایید. به کرات از شما پرسیده می شود که آیا با استفاده از پلاگین جاوا در مرورگر خود موافق هستید به این قبیل پرسش ها و اخطار ها پاسخ مثبت بدهید. یا ممکن است به نصب پلاگین جاوا نیاز پیدا کنی

http://www.beytoote.com/computer/sundries-web/smart-phone1-webcam.html



:: بازدید از این مطلب : 103
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

در این روش تشخیص زبان‌هایی مانند انگلیسی که حروف آنها به‌صورت جدا از هم نوشته می‌شود، بسیار ساده است؛ اما پیچیدگی‌های زبان فارسی و قلم‌های متنوعی که این زبان از آنها بهره می‌برد، موجب شده است زبان فارسی جزو یکی از دشوارترین زبان‌ها برای استفاده از فناوری او. سی. آر باشد. اکنون در این مقاله شما را با نرم‌افزاری آشنا می‌کنیم که علاوه بر پشتیبانی از 130 زبان مختلف، زبان فارسی را نیز پوشش داده و صفحات و تصاویری را که شامل متونی به زبان فارسی هستند به فایل‌هایی با متن‌های قابل ویرایش تبدیل کند.

 

تبدیل متن کاغذی‌ به متن دیجیتال
نرم‌افزار Readiris یکی از محبوب‌ترین و قدرتمندترین نرم‌افزارهایی است که برای تبدیل عکس به متن مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نرم‌افزار از امکانات منحصربه‌فردی پشتیبانی می‌کند که برخی از آنها به اختصار عبارت است از:

 

هیچ‌گاه نرم‌افزارهای رایانه‌ای نمی‌توانند به‌صورت کاملا صحیح متن را از روی عکس استخراج کنند، اما دقت این عملیات با افزایش کیفیت تصاویر اسکن شده و استاندارد بودن خطوط مورد استفاده در متون شما می‌تواند تا حد زیادی افزایش یابد.

 

عملکرد ویژه با اسکنرهای مختلف: این نرم‌افزار با دراختیار داشتن فهرستی کامل از اسکنرهای مختلف، به شما این امکان را می‌دهد از حداکثر توان اسکنر هنگام اسکن صفحات موردنظر بهره‌مند شده و عملیات تشخیص و تبدیل را به بهترین نحو به انجام برسانید.

 

ایجاد پی‌دی‌اف‌های قابل جستجو: گاهی اوقات ممکن است فایل پی‌دی‌افی را که در اختیار دارید از یک تصویر اسکن شده ایجاد شده یا فایل شما به زبان فارسی باشد، اما حروف فارسی در آن به‌صورت کد شده باشد. در این شرایط شما نمی‌توانید از ساده‌ترین قابلیت فایل‌های پی‌دی‌اف که همان جستجوی محتوای موردنظر است بهره‌مند شوید. با نرم‌افزار Readiris و تبدیل سریع و آسان فایل‌های پی‌دی‌اف، می‌توان براحتی محتوای موردنظر در این فایل‌ها را جستجو کرد.

 

ذخیره‌سازی روی ابرها: ذخیره‌سازی اسناد دیجیتال روی سرورهای ابری و دسترسی به آنها از هریک از دستگاه‌های مورد نظر شما در هرکجای دنیا از دیگر امکاناتی است که در نسخه جدید این نرم‌افزار گنجانده شده است. شما می‌توانید براحتی با وارد‌کردن اطلاعات کاربری خود در سرویس‌هایی همچون Evernote، Dropbox، Box، Google Drive اسناد دیجیتال شده خود را در این سرویس‌ها ذخیره کنید.

 

نرم افزار تبدیل عکس به متن, فایل پی‌دی‌اف

 

تبدیل همزمان: یک صفحه یا هزار صفحه برای نرم‌افزار Readiris هیچ تفاوتی ندارد؛‌زیرا شما می‌توانید به هر تعداد فایل یا یک فایل با هر تعداد صفحه را که قصد داشته باشید در آن فراخوانی کنید. این نرم‌افزار به شما این اطمینان را می‌دهد عملیات تبدیل بدون کوچک‌ترین مشکل و وقفه‌ای با بالاترین سرعت ممکن به انجام خواهد رسید.

 

پشتیبانی از 130 زبان مختلف: زبان‌های آسیایی، عربی، فارسی و بسیاری از زبان‌هایی که حتی اسمشان هم تابه‌حال نشنیده‌اید، توسط این برنامه پشتیبانی می‌شوند و تقریبا شما می‌توانید صفحات اسکن‌شده خود را در هر زبانی که باشند به کمک این برنامه به اسناد دیجیتال قابل ویرایش و جستجو تبدیل کنید.

 

اجرا در سیستم‌عامل ویندوز و مک: این نرم‌افزار در همه نسخه‌های سیستم‌عامل ویندوز اکس‌پی و بالاتر و مک او. اس. ایکس 10.5 و بالاتر قابل اجراست.

 

نحوه کار با او. سی. آر
قدم اول: دانلود نرم‌افزار
متاسفانه نرم‌افزار Readiris نسخه رایگانی را در اختیار کاربران قرار نمی‌دهد و برای استفاده ‌باید آن را بخرید؛ اما باتوجه به این‌که امکان خرید آنلاین این نرم‌افزار برای کاربران ایرانی وجود ندارد، شما می‌توانید با جستجوی عبارت «دانلود readiris 14. 2 » سایت‌های معتبر بسیاری را مشاهده کنید که لینک دانلود این نرم‌افزار را در اختیار شما قرار می‌دهند. پس در ابتدا با مراجعه به یکی از این سایت‌ها نرم‌افزار را دانلود کرده و باتوجه به راهنماهای موجود در فایل دانلود شده، نسبت به نصب و فعالسازی برنامه اقدام کنید.

 

قدم دوم: اسکن یا فراخوانی
با اجرای نرم‌افزار می‌توانید در بالا سمت چپ، دو عدد 1 و 2 را مشاهده کنید. عدد یک به معنای فراخوانی فایل موردنظر برای او. سی. آر است و عدد 2 گزینه‌های لازم به منظور ذخیره فایل تایپی را در اختیار شما قرار می‌دهد. برای استفاده از نرم‌افزار ‌باید ابتدا با استفاده از یکی از گزینه‌های Scan یا From File، صفحه شامل متن موردنظرتان را اسکن کنید یا فایل پی‌دی‌اف، عکس و دیگر فرمت‌های پشتیبانی شده با نرم‌افزار را از روی هارد‌دیسک رایانه در آن فراخوانی کنید.

 

قدم سوم: تنظیم جزئیات
پس از فراخوانی اطلاعات موردنظر، نرم‌افزار به‌طور خودکار عملیات بررسی و تشخیص متن از روی عکس را آغاز می‌کند. پس از این عملیات، شما ‌باید در بخش language زبان اصلی و زبان دوم متن موردنظرتان را مشخص کنید. برای مثال چنانچه متن شما به زبان فارسی است باید زبان اصلی را روی farsi و زبان دوم را خالی بگذارید.

 

همچنین در صورتی‌که متن شامل محتوای فارسی و به‌طور همزمان کمی هم متن انگلیسی داخل آن است، باید زبان اصلی را Farsi و زبان دوم را English قرار دهید. همان‌طور که مشاهده می‌کنید در این مرحله فهرستی از صفحات برای شما به‌نمایش درآمده است و هرجا متنی مشاهده شده باشد نیز با کادرهایی رنگی به حالت انتخاب درآمده است. در این مرحله می‌توانید با مراجعه به تب Zones به ویرایش بخش‌های موردنظر جهت تبدیل و ویرایش کنید. به‌عنوان مثال شما می‌توانید بخش‌هایی را که با نرم‌افزار شناخته نشده‌ است، اضافه کنید یا بخش‌هایی را که قصد ندارید عملیات تبدیل متن روی آنها صورت گیرد، از حالت انتخاب خارج کنید.


در ادامه با مراجعه به تب Page می‌توانید به مدیریت صفحات و اعمال تغییراتی همچون حرکت میان صفحات، حذف صفحات خالی، اصلاح چرخش صفحات، ذخیره‌سازی تصاویر و... بپردازید.

 

تب Cloud Setup نیز گزینه‌های لازم برای ذخیره‌سازی اطلاعات کاربری در هر یک از سرویس‌های ابری را در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

قدم چهارم: ذخیره سند دیجیتال
در نهایت پس از اعمال تغییرات موردنظر و اصلاح مشکلات احتمالی در تشخیص متن‌ها می‌توانید با مراجعه به تب Home و مشخص کردن موارد موجود در بخش Output فایل دیجیتال شده را ذخیره کنید.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 111
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

نوار Charm :

1- ماوس خود را به سمت راست صفحه‌نمایش برده و به سمت چپ جارو کنید تا نوار Charm به‌نمایش درآید.

 

2ـ روی settings فشار داده و در ادامه روی آیکون Wi-Fi از پایین ـ سمت چپ کلیک کنید.

 

3ـ در این بخش می‌توانید با فعال کردن گزینه (Flight mode AirPlane Mode) ارتباطات وایرلس را قطع و با غیرفعال کردن این گزینه، هریک از ارتباطات بی‌سیم مورد نظرتان را فعال کنید.

 

منوی تنظیمات:

1ـ کلید ویندوز را فشار دهید تا محیط مترو به‌ نمایش درآید.

 

2- در کادر جستجو عبارت Wireless را تایپ کرده و از فهرست نتایج در سمت راست روی Settings فشار دهید.

 

3ـ اکنون از سمت چپ روی گزینه دوم یعنی Turn wireless communication on or off کلیک کرده و در پنجره به‌نمایش درآمده هریک از گزینه‌های موردنظرتان را فعال یا غیرفعال کنید.

 

کنترل پانل:

1ـ یک پنجره فایل اکسپلورر باز کرده و روی Control Panel کلیک کنید.

 

2ـ در صفحه کنترل پانل گزینه Network and Internet را کلیک کرده و در ادامه از سمت راست روی لینک Connect to a network کلیک کنید.

 

3- ادامه مراحل همچون فعال‌سازی با منوی تنظیمات است.

 

دسکتاپ:

1ـ این روش را می‌توان ساده‌ترین روش برای یادگیری به‌شمار آورد؛ زیرا بسیاری از کاربران از این روش برای مدیریت ارتباطات بی‌سیم کمک می‌گیرند. هنگامی که در محیط دسکتاپ قرار گرفته‌اید ‌باید در کنار ساعت ویندوز روی نوار وظیفه (Taskbar) آیکون وایرلس را مشاهده کنید.

 

2ـ روی این آیکون کلیک کنید تا فهرستی از ارتباطات موجود برای شما به‌نمایش درآید.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

پشتیبانی سایت وردپرسی:
یک سایت برای این که بتواند همیشه به کاربران خود سرویس دهی داشته باشد احتیاج به حمایت و بروزرسانی افزونه و قالب سایت خویش دارد ، تا بتواند بقای خویش را در وب حفظ نماید ، اگر از تارنما خویش حفاظت نکنید و مشکلات و خطاهای ان را مدام رفع نکنید، مشکلات سایت شما مداوم بیشتر خواهد شد و زمانی متوجه خواهید شد که این مشکلات کوچک تبدیل به دشواری ها ابهت شده اند و وب سایت شما را وارد یک چالش کبیر کرده اند.

از این رو شما همش به صورت مقطعی و یا همیشگی نیاز به ساپورت وردپرس خواهید داشت ، وب سایت شما امثال یک انسان میتواند مبتلا بیماری شود ، این مرض ها درباره سایت شما ، ویروسی شدن و یا به وجود آمدن خطا‌ها و… هستند ، در این زمان شما به یک پزشک بیچارگی خواهید داشت که مرض تارنما شما را تشخیص و درمان نماید، در دنیای راستین برای بهبود بیماری به یک پزشک دربایستن خواهید داشت و در دنیای مجازی شما برای رفع دشواری ها سایت خویش به کارآزموده پشتیبانی سایت وردپرسی بیچارگی خواهید داشت، و در این اثناء همیار پشتیان در کنار شماست.



:: بازدید از این مطلب : 80
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

فایرفاکس Firefox, مرورگر کروم

حتما برای شما اتفاق افتاده که در حال جستجوی یک موضوع خاص هستید و برای تحقیق خود به چند سایت مختلف رجوع می کنید، بعضی از سایت ها به دلیل فونت زیبا و خوانایی که دارند توجه شما را جلب می کنند و بعضی دیگر به خاطر فونت در هم ریخته مطالبشان اصلا در همان لحظه اول بسته می شوند. اما اگر گاهی اوقات این فونت به اندازه ای زیبا باشد ممکن است حتی به سرتان بزند که بخواهید آن فونت را داشته باشید و بدانید نام آن چیست. در این مطلب ما به شما کمک می کنیم که این آرزو را تحقق بخشید، با ما باشید.

 

فایرفاکس Firefox
ابتدا وارد صفحه موردنظر شوید

سپس راست کلیک کنید و Inspect Element  را انتخاب کنید.

و به زبانه Fonts بیایید

 

فایرفاکس Firefox, مرورگر کروم

 

حال نام فونت و لینک دانلود را خواهید دید.
 

کروم Chrome

وارد صفحه مورد نظر شوید.

بر روی محلی که می خواهید بدانید چه فونتی در آن استفاده شده راست کلیک کنید و گزینه Inspect Element  را انتخاب کنید.

در کادر Find In Styles عبارت Font را تایپ کنید و به در ناحیه های زرد رنگ به دنبال نام فونت ها بگردید.

 

فایرفاکس Firefox, مرورگر کروم

 

کروم Chrome (با افزونه)
ابتدا افزونه  What Font را نصب کنید پس از نصب با عکس زیر در بالا سمت راست کروم (در کنار آدرس بار) به نمایش در می آید.

حال روی آیکون افزونه کلیک کنید تا این پیغام زیر آیکون به نمایش در آید.

حال بر روی نوشته مورد نظر بیاید تا نام فونت را مشاهده کنید.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

در این پست هم ما تصمیم گرفتیم این نرم افزار را معرفی کنیم و همچنین یک اموزش تصویری هم برای گوشی های اندرویدی 4.0 به بالا که در بعضی از نرم افزار ها امکان استفاده از روش USB نیست را قرار داده ایم که هم اکنون می توانید از این مطلب استفاده نمایید.

 

توجه : این نرم افزار و انتقال اینترنت کامپیوتر به گوشی فقط در صورت Root بودن گوشی امکان پذیر است.

 

اول از همه طریقه ی استفاده از این نرم افزار در اندروید 4 به بالا  :
خب نرم افزار را که دانلود کنید.

در یک پوشه روی AndroidTool.exe که دارای ایکون ربات اندروید هست کلیک کنید.

 

بعد اجرا گوشی را با کابل usb به کامپیوتر وصل نمایید و از سربرگ ها مطابق شکل به Tools رفته و روی Install Hack کلیک کنید مطابق شکل :

 

مودم وای فای, انتقال اینترنت کامپیوتر به گوشی

 

خب چند دقیقه صبر کنید تا دو نرم افزار به نام های Xposed Installer و Hack Connectivity service در منوی گوشی ظاهر می شود.

 

حالا گوشی از کابل جدا کرده و وارد برنامه ی Xposed Installer بروید.مطابق شکل زیر :

 

مودم وای فای, انتقال اینترنت کامپیوتر به گوشی

 

بعد وارد شدن به برنامه روی Farmework کلیک کنید. بعد کلیک کردن در صفحه ی بعد روی Install / Update کلیک کنید.بعد برگردید به صفحه برنامه.

 

دوباره روی به بخش Mudules بروید.بعدش تیک برنامه ی Hack Connectivity service را بزنید.

 

بعد از برنامه خارج شوید و گوشی را یکبار ریبوت کنید. ( گوشی را خاموش و روشن کنید )

 

بعد دوباره به برنامه ی Xposed Installer بروید.  باید بخش Farmework در حال اجرا باشد به صورت زیر :

 

مودم وای فای, انتقال اینترنت کامپیوتر به گوشی

 

و حالا از برنامه خارج شوید و به برنامه ی Hack Connectivity service بروید. و مطابق شکل زیر صفحه ای می اید که باید در بخش Hack روی Mobile کلیک کنید.و در بخش Traces روی Active کلیک کرده و در بالای صفحه در بخش Hack state روی Refresh کلیک کنید.تا فعال شود .مطابق شکل زیر :

 

مودم وای فای, انتقال اینترنت کامپیوتر به گوشی

 

بعد حالا وارد برنامه ی AndroidTool.exe شوید و بعد روی refresh  , check DNS در برنامه مطابق شکل کلیک کنید تا برنامه گوشی شما را چک کند.

 

مودم وای فای, انتقال اینترنت کامپیوتر به گوشی

 

بعد روی Connect کلیک کنید تا برنامه ی Usb tunnel در گوشی شما نصب شود. بعد نصب کردن وارد برنامه شوید و منتظر وصل شدن گوشی به اینترنت باشید. مطابق شکل زیر وقتی وصل شد شکل به صورت زیر خواهد بود :

 

منبع



:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

با ما همراه شويد تا با نکاتي کاربردي براي انتخاب يک مودم WiFi مناسب آشناشويد.

بيشتر مودم هاي WiFi داراي ۴ پورت LAN هستند، يعني مي توان ۴ سيستم PC يا لپ تاپ را به صورت مستقيم به آن ها وصل کرد. البته مودم هاي بي سيم تک پورت هم در بازار وجود دارد که نسبت به مدل هاي 4 پورت ارزان تر است.

 

در ضمن برخي از مودم هاي بي سيم داراي ۲ يا ۳ آنتن هستند که عملکرد آن ها را بهتر مي کند، اين نوع مودم ها اگرچه کمي گران تر هستند اما براي محيط هاي بزرگ مانند شرکت ها يا خانه هاي بزرگ مناسب ترند.

 

همه مودم هاي بي سيم و روترها در محدوده فرکانسي ۲٫۴ گيگاهرتز کار مي کنند. مودم هاي بي سيم به لحاظ برد و محدوده پوشش، سرعت انتقال اطلاعات و کيفيت ارسال سيگنال باهم فرق دارند؛ ما در زير براي انتخاب بهتر، مشخصات اين نوع مودم ها را شرح مي دهيم:

 

مودم هاي بي سيم سري A و B: اين مودم ها قديمي ترين نوع مودم هاي بي سيم هستند که پوشش داخلي آن ها بسيار ضعيف تر از مودم هاي بي سيم سري N و G است و محدوده پوشش داخلي اين مودم ها حدود ۱۵ متر و پوشش خارجي آن ها ۲۳ متر است.

 

مودم سري G: حرف G در مودم هاي بي سيم مخفف کلمه Good است. مودم هاي بي سيم سري G در حال حاضر در بسياري از موارد قابل استفاده هستند و مي توانند گزينه مناسبي براي استفاده خانگي باشند.

 

پوشش داخلي مودم هاي بي سيم اين سري حدود ۴۶ متر و پوشش خارجي اين نوع مودم ها حدود ۹۱ متر است که تقريبا ۲ برابر محدوده اي است که مودم هاي سري A و B مي توانند پوشش دهند. مودم هاي بي سيم سري G همچنين مي توانند اطلاعات را با حداکثر سرعت ۱۲۸ مگابايت در ثانيه انتقال دهند و از نظر قيمت نسبت به سري A و B گران تر اما نسبت به سري N ارزان تر ند.

 

مودم هاي سري N: حرف N در مودم هاي بي سيم مخفف Newest Generation به معني جديدترين نسل است. اين مودم ها بهترين گزينه براي استفاده کاربران خانگي و تجاري و شرکت ها و محيط هاي بزرگ تر هستند. پوشش داخلي مودم هاي بي سيم سري G حدود ۷۶ متر و پوشش خارجي ۸۲ متر است که در مقايسه با سري هاي ديگر بهتر و با کيفيت تر ند.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

در این شرایط فقط دو راه برای ارتقای لپ‌تاپ باقی می‌ماند؛ اول ارتقای دیسک سخت لپ‌تاپ با درایو وضعیت جامد و دوم، ارتقای حافظه دستگاه است. اما بهترین راه بالا بردن کارایی یک لپ‌تاپ، افزودن یک درایو وضعیت جامد به منظور ارتقای فضای ذخیره داده است. البته ارتقا به فضای ذخیره SSD نمی‌تواند سرعت اجرای نرم‌افزارها را افزایش دهد، بلکه این کار بالا آمدن آنها را تسریع می‌کند که باعث می‌شود شما احساس کنید رایانه‌تان خیلی سریع‌تر کار می‌کند. نصب یک درایو وضعیت جامد به‌هیچ‌وجه کار پیچیده و مشکلی نیست. تنها چیزی که برای انجام این کار به آن نیاز دارید، یک پیچ‌گوشتی مناسب و یک میز کار است. در این کارگاه روش ارتقای دیسک سخت لپ‌تاپ به یک درایو پر سرعت وضعیت جامد آموزش داده می‌شود.

 

چگونه یک درایو وضعیت جامد مناسب انتخاب کنیم؟
در بازار دو نوع درایو وضعیت جامد موجود است؛ نوع 5‌/‌2 اینچی و نوع 8‌/‌1 اینچی. نوع 5‌/‌2 اینچی بیشتر در لپ‌تاپ‌های معمولی و نوع 8‌/‌1 اینچی در لپ‌تاپ‌های فرا قابل حمل و فوق‌باریک (اولترابوک‌ها) که به فضای ذخیره‌ای به باریکی هفت میلی‌متر نیاز دارند، به کار گرفته می‌شود. چون مطلب ما در اینجا در مورد لپ‌تاپ‌های معمولی است، بنابراین درایو‌های وضعیت جامد 5‌/‌2 اینچی مدنظر ماست.

 

افزایش سرعت لپ تاپ, ارتقای لپ‌تاپ

 

آماده شدن برای نصب
دو راه برای حفظ و نگهداری اطلاعات موجود در دیسک سخت فعلی لپ‌تاپ شما وجود دارد؛ اول سیستم عامل جدیدی را روی درایو تازه وضعیت جامد نصب کنید و پس از آن با اتصال دیسک سخت قدیمی لپ‌تاپتان با یک کابل تبدیل IDE‌/‌SATA به یو. اس. بی به یکی از درگاه‌های اتصال یو. اس. بی لپ‌تاپ، فایل‌ها و فولدرهای موجود در دیسک سخت خارج شده از لپ‌تاپ را به درایو وضعیت جامد لپ‌تاپ ارتقا یافته منتقل کنید که این روش بسیار وقتگیر است.

 

روش دوم که آسان‌تر و سریع‌تر است، گرفتن یک کپی دقیق از دیسک سخت روی درایو وضعیت جامد است که کل اطلاعات موجود در دیسک سخت را به درایو جدید وضعیت جامد منتقل می‌کند. البته این کار نیازمند داشتن اطلاعات فنی کافی و وجود فضای ذخیره‌ای مساوی با دیسک سخت فعلی لپ‌تاپی است که می‌خواهیم فضای ذخیره‌اش را ارتقا دهیم.

 

برای کپی دقیق داده نیز به همان کابل تبدیل ساتا به یو. اس. بی که پیشتر ذکر کردیم، نیاز دارید. برای آغاز کار درایو وضعیت جامد را با این کابل تبدیل ساتا به یو. اس. بی به یک پورت یو. اس. بی لپ‌تاپ متصل کنید. لپ‌تاپ شما باید درایو وضعیت جامد را به‌عنوان یک فضای ذخیره داده خارجی شناسایی کند. کار کلون کردن فضای ذخیره مانند درگ دراپ‌کردن فایل‌ها و فولدرها ساده نیست. همه داده‌های موجود که شامل بخشی از ویندوز که برای بوت شدن سیستم استفاده می‌شود، باید در درایو وضعیت جامد کپی شود.

 

تعداد زیادی نرم‌افزار برای این کار موجود است که از جمله آنها می‌توان نرم‌افزارهای کاربردی Norton Ghost، Acronis true Image و Paragon Drive Copy و همچنین نرم‌افزارهای رایگان ShadowCopy، XXClone و MiniTool را نام برد. پیش از کلون کردن از اطلاعات ارزشمند خود فایل پشتیبان بگیرید؛ زیرا عمل کلون کردن همیشه 100 درصد موفقیت‌آمیز نیست.

 

مراحل نصب
یک میز با سطح صاف و تراز در یک محیط دارای روشنایی کافی برای کار انتخاب کنید. لپ‌تاپ را خاموش کرده و کابل برق آن را از پریز کشیده و در صورت امکان باتری آن را جدا کنید. سپس لپ‌تاپ را پشت و رو، روی میز گذاشته و اگر درپوش پشتی لپ‌تاپ شما یکپارچه نیست و دریچه جداگانه‌ای برای دسترسی به داخل لپ‌تاپ دارد، پیچ‌های آن را باز و جدا کنید.

 

اگر درپوش پشتی یکپارچه باشد، مجبورید تعداد بیشتری پیچ‌ باز کنید. جای بستن پیچ‌ها را به خاطر سپرده و آنها را در جای مطمئنی نگه‌دارید تا گم نشوند. هنگامی که پیچ‌ها را برداشتید، درپوش را با استفاده از یک پیچ‌گوشتی تخت با نوک ظریف یا جسم تیز از بدنه کیس لپ‌تاپ جدا کرده و کنار بگذارید. این کار را با دقت و ملایمت انجام و از فشار آوردن و اعمال زیاد اجتناب کنید؛ زیرا ممکن است موجب شکستن درپوش پشتی و قاب کیس لپ‌تاپ شوید. اگر در قسمتی برای جدا ساختن درپوش دچار مشکل شدید از قسمت‌های دیگرش این کار را شروع کنید.

 

هنگامی که درپوش را جدا کردید، می‌توانید دیسک سخت دستگاه را ببینید. در لپ‌تاپ‌های مدرن امروزی، معمولا دیسک سخت با چهار پیچ در داخل یک چهارچوب فلزی بسته شده سپس با این قاب فلزی روی شاسی لپ‌تاپ پیچ و ثابت می‌شود. پیچ دیسک سخت را باز کرده و به آرامی و با دقت هارد دیسک را از سوکت ساتا و پاور (برق) روی بدنه مادربورد لپ‌تاپ جدا کنید و آن را همراه قاب فلزی نگهدارنده‌اش از داخل کیس لپ‌تاپ بیرون بیاورید و کنار بگذارید. در برخی مدل‌های لپ‌تاپ دیسک سخت به جای سوکت با استفاده از کابل ساتا به مادربورد متصل می‌شود که در این صورت باید برای بیرون آوردن فضای ذخیره لپ‌تاپ، اتصال کابل ساتا از دیسک سخت را قطع کنید.

 

وقتی که دیسک سخت را بیرون آوردید، باید چهار عدد پیچ را از روی چهارچوب فلزی باز کرده و هارد را از داخل قاب فلزی بیرون بیاورید. حالا درایو وضعیت جامد را به جای هارد داخل قاب فلزی گذاشته و چهار عدد پیچ آن را محکم سر جای خودش ببندید. حالا وقتش رسیده است که اتصالات داده و برق لپ‌تاپ را که قبلا دیسک سخت را به مادربورد لپ‌تاپ متصل می‌کرده است، به درایو ذخیره جدید وضعیت جامد متصل کنید.

 

اتصال کابل‌های ساتا شکل حرف بزرگ L انگلیسی را دارند که باعث می‌شود هرگز به‌صورت اشتباه متصل نشوند. هنگام اتصال آنها به این نکته توجه داشته باشید اگر نحوه اتصال شما صحیح باشد، بدون فشار اضافی ممکن است باعث شکسته شدن سر سوکت کابل ساتا یا درایو وضعیت جامد شود. حال اگر تسمه یا نوار نگه‌دارنده‌ای برای ثابت نگهداشتن فضای ذخیره وجود دارد، آن را سر جایش گذاشته و پیچ‌هایش را ببندید. اگر هم فضای ذخیره با پیچ سر جایش ثابت می‌شود، آن پیچ را با پیچ‌گوشتی ببندید. در اینجا باید درپوش پشتی یا اگر احتمالا دریچه‌ای برای دسترسی به فضای ذخیره دارد، سر جایشان گذاشته و پیچ‌هایشان را ببندید. کار ارتقای فضای ذخیره لپ‌تاپ تقریبا تکمیل شده است.

 

آزمایش و استفاده از درایو جدید وضعیت جامد
زمان آن رسیده است که دست به کار شوید و OS را از روی لوح فشرده روی درایو ارتقا یافته وضعیت جامد لپ‌تاپ نصب کنید. اگر هم از دیسک سخت خود لوح فشرده پشتیبان تهیه کرده‌اید، آن را داخل درایو نوری لوح فشرده لپ‌تاپ بگذارید و عمل نصب فایل‌های پشتیبان را از روی آن در درایو وضعیت جامد انجام دهید. مراحل ریکاوری فایل‌های بک‌آپ گرفته شده را با استفاده از گزینه ریکاوری همان نرم‌افزاری که پیشتر برای پشتیبان‌گیری مورد استفاده قرار دادید، انجام داده و طبق دستورالعمل‌هایی که در پنجره باز شده نرم‌افزار ظاهر می‌شوند، دنبال کرده و پیش بروید تا کار بازیافت داده تکمیل شود.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

1-نرم افزار wifi file explorer رو نصب کنید.

 

۲-hotspot گوشی خود را روشن کنید.(برای  استفاده از این برنامه اول باید اونو نصب کنید بعد به قسمت “Wireless & network” بروید  و  “terthering & portable hot spot”  را انتخاب کنید و تیک گزینه “portable Wi-Fi hotspote” را بزنید.در این بخش می توانید نام شبکه وایرلس ایجاد شده توسط گوشی را ببینید.)

 

۳-بعد از رایانه خود به hotspot گوشی خود وصل شوید.

 

۴-نرم افزار را اجرا کنید .

 

۵-جلوی کلمه URL یه لینک داده شده است ان را در مرورگر رایانه  وارد کنید .

 

 گوشی های اندروید, شبکه وایرلس

 

6- حالا شما می توانید از روی کارت حافظه گوشی اطلاعات را روی رایانه خود دانلود کنید.(قرمز رنگ در عکس)

 

 گوشی های اندروید, شبکه وایرلس

 

7-برای فرستادن اطلاعات بر روی کارت حافظه گوشی پایین صفحه روی upload کلیک کنید.(ابی رنگ در عکس)

منبع



:: بازدید از این مطلب : 155
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

معمولا شاید کمتر این موقعیت پیش آید که نیاز به کپی کردن متنی در یک تصویر باشیم؛ اما گاهی نیازی شدید به این موضوع احساس می‌شود و مثلا باید متن مورد نظر ـ که شاید طولانی هم باشد ـ عینا در جایی وارد شود یا نیاز به ترجمه یا جستجوی آن باشد.

 

در این صورت به ابزاری نیاز دارید که این کار را برای شما به آسانی انجام دهد؛ هرچند نرم افزارهای OCR تخصصی این کار را انجام می‌دهند، افزونه‌ای که در اینجا به شما معرفی می‌کنیم، با سهولت و بدون هیچ دردسری این مهم را برای شما عملی می‌کند. افزونه Project Naphtha:

 

انتخاب متون در درون صفحات وب, افزونه کروم

 

البته این افزونه هم اکنون تنها برای مرورگر کروم تولید شده اما طراحان آن اشاره کرده اند که دیگر مرورگرها همچون فایرفاکس نیز درآینده به این افزونه مجهز خواهند شد.

 

برای نصب این افزونه به فروشگاه رفته و گوگل آن را روی کروم نصب کنید.

کافی است پس از نصب این افزونه که نشانگر ماوس را روی متنی که از داخل تصویر درصدد کپی کردن آن هستید، نگه دارید. پس از یک دیرکرد چند ثانیه ای، نشانگر ماوس به حالت نشانگر متنی تغییر می کند و می توانید متن مورد نظر را برای کپی کردن برگزینید.

 

انتخاب متون در درون صفحات وب, افزونه کروم

 

نکته قابل ذکر در اینجا این است که در آزمایش ما، کپی کردن متن با کلیک راست و منوی محتوایی، گاهی منجر به افزودن بخشی از کد Html تصویر و متن در Clipboard می شود؛ اما کپی کردن متن به تنهایی با کلیدهای میانبر صفحه کلید یعنی Ctrl + C منجر به کپی شدن متن انتخابی به تنهایی خواهد بود.

 

انتخاب متون در درون صفحات وب, افزونه کروم

 

این امکان به ویژه برای ترجمه برخی عبارات و لغات در تصاویر کاربردی است. اقدامی که مترجم‌هایی نظیر Babylon آن هم در نسخه‌های اصلی و غیر هک شده صورت می‌دهند، ولی با این افزونه شما می‌توانید به سادگی اقدام به انتخاب متن و سپس کلیک راست بر آن و انتخاب Translate برای ترجمه کنید یا آن را به سادگی کپی کرده و در داخل نرم افزار مترجم خود وارد کنید.

 

انتخاب متون در درون صفحات وب, افزونه کروم

 

همچنین از موارد کاربردی دیگر برای این افزونه، می توان به کپی کردن متون تصاویر اسکن شده با باز کردن تصاویر در کروم اشاره کرد. حتی این مورد می تواند شامل برچسب نمودارها و ... نیز شود.

http://www.beytoote.com/computer/sundries-web/text-images2-pages.html



:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

چرا نیازمند حمایت سایت هستیم؟
این روزها اینترنت در ایران معنای تجاری اکثریت پیدا کرده و کسب و کار های آنلاین زیادی را گواه هستیم که روز به روز اجل و موفق تر از پیش عرض اندام می کنند. تارنما های تجاری برای حضور در رتبه های بالای کامیابی و کسب درآمد بیشتر به سرویس های گوناگون و کثرت دربایستن دارند که بعضی متعلق به سرویس ها را میتوان در قالب خدمات پشتیبانی تارنما شناسایی کرد. به این ترتیب بازرگانی آنلاینی توانا است در چرخه چشم وهمچشمی باقی بماند که از تمامی این خدمات و یا سرویس ها به نحوی لایق و هوشمندانه, بهترین بهره ها را ار آن خویش نماید.

پشتیبانی تارنما ممکن است در نگاه اول ساده به نظر برسد ولی مستلزم پروا و رسیدگی زیادی است که فقط از عهده کسان متخصص این پیشه بر می آید. در این مطلب نگاهی اجمالی خواهیم داشت به مواردی که باید در پشتیبانی سایت لحاظ شود.

تولید محتوای جدید و اخیر , احد از کلیدی ترین فاکتور های پشتیبانی سایت


اگر دقت کرده باشید همگی رستوران های درجه یک، در کنار غذاهای ابدیت خویش سعی می کنند غذایی را نیز به صورت اخص و به اصطلاح توصیه سرآشپز در اختیار مشتریان قرار دهند. انگیزه این پیشه ساده است، رستوران باید همیشه برای مشتریان دائمِ خود غذای جدید داشته باشد تا احساس یکنواختی در مشتری برپایی نشود. در پروسه حمایت تارنما و بازار یابی محتوایی هم باید این نکته رعایت شود، کاربران شما همش باید با محتوای جدید و بازپسین مقابل شوند. این امر مایه می شود کاربر دانستن کند با مجموعه ای طرف است که به ذائقه کاربر اهمیت می دهد.

فاکتور بهینه سازی سرعت سایت در حمایت سایت


حتماً برای شما پیش آمده که با عجله زیاد به پیگیری پیدا کردن شماره تلفن یکتا از رفقا خود باشید، در این وقت ها، ثانیه ها هم برای شما مهم هستند. این فرمایش برای کاربران سایت شما هم صدق می کند، گوگل با ارائه موتور جستجوی زیاد سریع خویش کاربران را بدعادت کرده است و میل دارند هرچه سریع تر به مطلب، سرویس یا کالای دلخواه خویش برسند. از طرف دیگر این روزها کاربران صبر و طاقت کمی دارند و اگر به نتیجه مد نظر خویش در تارنما شما نرسند به سرعت تارنما شما را به سمت تارنما های رقیب ترک می کنند. به این ترتیب باید در پشتیبانی وب سایت نکاتی اعمال شود تا سایت شما سرعت احسان داشته باشد. پروا به حجم تصاویری که در تارنما پیمان می دهید، پهنای باند مناسب سروری که اطلاعات سایت شما بر روی آن پیمان دارد از مواردی هستند که باید در فرآیند پشتیبانی تارنما در نظر داشته باشید.

تهیه نسخه های پشتیبانی از وردپرس و نگه داری آن ها در دنیای اطلاعات حیات می نماییم و به جرأت می طاقت گفت بزرگترین سرمایه هر وب سایتی اطلاعاتی است که در دراز مدت در آن ذخیره شده است، در این بین، اطلاعاتِ کاربران تارنما اهمیتی بیشتری دارد چرا که به راحتی می نا با داشتن آدرس ایمیل کاربران، در آینده با آن ها در ارتباط بود. با این حساب به هر اندازه که وب سایت شما عمر و کاربرِ بسیار تری داشته باشد، پروسه حمایت سایت اهمیت اکثریت پیدا می کند. در این بین کمپانی های ارائه دهنده هاست (Host) مدعی هستند که اطلاعات تارنما ها را در بهترین شرایط محافظت می کنند؛ ولی رعایت اصول حمایت تارنما دستور می کند که این کار را به صاحبنظر ودیعه و از گردآور هایی که خدمت حمایت سایت ارائه می کنند برای تعبيه نسخه های حامی کمک بگیرید.



:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

1- شکستن صفحه ‌نمایش رایانه
فرض کنید صفحه ‌نمایش لپ‌تاپ شما با لیوانی که به سویتان پرتاپ شده، شکسته است! چه باید کرد؟ در صورتی که فقط صفحه ‌نمایش آسیب دیده باشد، با این‌که کمی غیرعادی است، اما هنوز می‌شود از لپ‌تاپ استفاده کرد. در این مرحله از حل مشکلات رایانه اگر مانیتور دیگری دارید، می‌توانید به ‌صورت موقت به لپ‌تاپ وصل کنید.

 

از تلویزیون نیز می‌شود استفاده کرد؛ فقط باید یک پورت خروجی مناسب (HDMI، mini-HDMI، DisplayPort، mini-Display، DVI یا VGA) داشته باشید تا به دستگاه خود وصل کنید. بعضی لپ‌تاپ‌ها نیز حالت صفحه ‌نمایش اضافی دارند که در این صورت باید آن را فعال کنید که این کار معمولا از طریق کلیدهای Function انجام می‌شود. اگر خروجی لپ‌تاپ‌ شما در صفحه‌ نمایش دیگر بدون مشکل بود، احتمالا فقط مشکل رایانه شما صفحه‌ نمایش داریدآن است و دچار مساله دیگری نشده‌اید.

 

اگر صفحه‌ نمایش ترک مویی در کنار لبه برداشته باشد، باید حواستان باشد رایانه خود را بدقت حرکت دهید؛ چون ممکن است با هر فشاری که به آن وارد شود، ترک آن به شکستگی بزرگ‌تری تبدیل شود. خیلی با احتیاط آن را به مرکزی منتقل کنید تا یک کارشناس آن را تعمیر کند.

 

2- پاک شدن تصادفی اطلاعات مهم
دو نوع فایل مهم داریم؛ یکی فایل‌هایی که برای کاربر مهم است، مانند عکس‌ها و آرشیو موسیقی، دسته دیگر فایل‌هایی است که برای رایانه اهمیت دارد مثل فایل‌های سیستم. خوشبختانه در این مرحله از مشکلات رایانه فایل‌های اصلی به گونه‌ای نیست که به‌‌صورت تصادفی پاک شود، اما گاهی برخی فایل‌های مهم آن پاک می‌شود که خرابی سیستم را در پی دارد.

 

در این مرحله از حل مشکلات رایانه اگر به‌ صورت تصادفی عکس یا سند مهمی پاک شد، ابتدا ویندوز اکسپلورر را باز کرده و نام فایل را در باکس جستجو تایپ کنید. ممکن است آن را پاک نکرده و فقط اشتباهی به پوشه دیگری منتقل کرده باشید که در این صورت با این جستجو پیدا می‌شود. اگر آن را پیدا نکردید، سطل آشغال را باز کنید شاید به‌طور کلی هنوز پاک نشده باشد، اگر هم فایل‌های زیادی درون آن بود با کلیک راست کردن داخل این پنجره، Sort by را انتخاب کرده و روی Date Deleted کلیک کنید. فایل‌هایی که اخیرا پاک شده‌اند، در بالای پنجره ظاهر خواهند شد.

 

اگر در این مرحله از حل مشکلات رایانه به نتیجه نرسیدید، باید از ابزار ریکاوری فایل‌های پاک شده مانند نرم‌افزار Recuva استفاده کنید تا اطلاعات پاک شده شما بازیابی شود. اگر فایل‌های شما باز هم پیدا نشد احتمالا می‌توانید از بک‌آپ آنها را بازیابی کنید.یرای حل مشکل رایانه شما ویندوز 7 نسخه‌های قبلی فایل‌ها را به‌طور خودکار ایجاد می‌کند، به ‌این صورت که باید روی ویندوز اکسپلورر کلیک راست و بعد از انتخاب properties، پوشه‌ای را که شامل فایل است پیدا کنید، سپس روی پوشه کلیک راست کرده و Restore previous را انتخاب کنید. در اینجا فهرستی از بک‌آپ‌های پوشه را که براساس تاریخ فهرست شده‌اند، مشاهده خواهید کرد و این مشکل رایانه به راحتی حل می شود.

 

اما برای حل مشکلات رایانه در ویندوز 8 باید به‌طور دستی ویژگی File History را روشن کنید. بعد منوی File History را باز و روی Restore personal files کلیک کنید. توجه داشته باشید اگر نتوانستید فایل پاک شده خود را بیابید یا از هیستوری فایل ویندوز بازیابی کنید، هنوز هم نباید ناامید شوید.

 

در این مرحله از حل مشکلات رایانه اگر پیش از این از سیستم خود بک‌آپ گرفته باشید، می‌توانید در درایو بک‌آپ به دنبال آن بگردید و اگر درایو بک‌آپ، سرویس کلود مانند دراپ باکس یا وان درایو باشد، احتمالا می‌توانید فایل خود را از وبسایت سرویس کلود بازیابی کنید. اما در غیر این صورت،رایانه شما به مشکل برمی‌خورید و باید از نرم‌افزارهای حرفه‌ای ریکاوری مانند DriveSavers استفاده کنید که درایوهای شما را با دقت اسکن می‌کنند تا فایل پاک شده پیدا شود. اگر فایل پاک شده، فایل مهمی از سیستم بود، باید با System Restore آن را تعمیر کنید. شاید هم مجبور شوید برای رفع مشکل رایانه، ویندوز را دوباره نصب کنید.

 

مرجع حل مشکلات رایانه ای,مشکلات اصلی رایانه,رفع مشکلات رایانه

 برای پیشگیری از ریختن مایعات روی سسیستم از محافظ استفاده کنید

 

3 - ریختن مایع روی سیستم
برای همه پیش می‌آید که فنجان چای یا آب روی کیبورد سیستم‌شان ریخته شود. باید بدانید مایعات به دلیل داشتن نمک و کانی موجب خرابی وسایل الکترونیکی می‌شود.برای حل این مشکل اگر دستگاه شما روشن بود و این اتفاق افتاد، اول آن را خاموش کنید، از برق بکشید و باتری آن را دربیاورید. بعد از آن تمام کابل‌ها، کارت‌های رسانه و درایوهای قابل جابه‌جایی را بیرون بکشید و روبه پایین بگیرید تا مایع ریخته شده از آن بیرون بیاید. اگر رایانه شما لپ‌تاپ بود، نگذارید مایع نزدیک صفحه نمایش شود. اگر دستگاه‌تان دسکتاپ بود باید تمام کلیدهای کیبورد سیستم خود را به‌زور هم شده در بیاورید تا مایع درون آن بیرون بریزد، اجزای درون کیس مانند کارت گرافیک را هم خارج کنید. بعد یک هفته صبر کنید و دوباره آن را روشن کنید. امیدواریم رایانه شما مثل سابق کار کند!

 

4 - دسترسی نداشتن به اینترنت
شاید هیچ چیز بدتر از این نباشد که بخواهید وبگردی کنید، اما اینترنت قطع شود. در این صورت اول از همه با سرویس‌دهنده خود تماس بگیرید، به جرات می‌توان گفت 80 درصد مواقع مشکل از آی.اس.پی‌هاست. اگر تمام آنچه اپراتور سرویس‌دهنده گفت که مثل همیشه با روشن و خاموش شدن مودم شروع می‌شود، انجام دادید و اینترنت شما وصل نشد، ممکن است مشکل از روتر وایرلس یا از رایانه شما باشد.

 

از دیگر حل مشکلات رایانه در این مرحله این است که روتر و مودم خود را یک بار از پریز برق بکشید، 30 ثانیه صبر و دوباره مودم را وصل کنید. بعد دوباره ‌30 ثانیه صبر و روتر را وصل کنید. رایانه خود را ری‌استارت کنید. باید مشکل برطرف شده باشد اما اگر نشد، چک کنید که آیا مشکل از روتر است یا نه، به ‌این صورت که مستقیما رایانه خود را با استفاده از کابل اترنت به مودم وصل کنید. اگر بعد از این مرحله اینترنت وصل شد، روتر شما مشکل دارد. اما در غیر این صورت، مودم یا کابل اترنت دچار مشکل شده، کابل اترنت دیگری امتحان کنید.

 

اگر تمام این موارد را چک کردید و هنوز نتیجه نگرفتید، پس مشکل از رایانه است، آسان‌ترین روش امتحان، اتصال به اینترنت از طریق تبلت یا گوشی موبایل است، اگر به‌وسیله آنها به اینترنت وصل شدید دیگر صددرصد مشکل از رایانه است.در این مرحله از حل مشکلات رایانه برای این‌که مطمئن شوید آداپتور شبکه شما وصل است، به کنترل پنل بروید، وارد Device Manager شوید و Network adapters را انتخاب کنید. روی آن کلیک راست کنید، اگر فعال نبود، Enable را بزنید وگرنه Properties را کلیک کرده و وضعیت دیوایس را چک کنید، اگر کار نمی‌کرد، شاید مجبور شوید درایور آن را به‌روزرسانی کنید. روی تب Driver کلیک کرده و Update Driver را انتخاب کنید.

 

اگر از وای فای استفاده می‌کنید، اول چک کنید وای فای‌تان روشن باشد، بعضی لپ‌تاپ‌ها دکمه سوئیچ یا Function دارند تا وای ـ فای روشن یا خاموش شود.

 

حل مشکلات رایانه,مشکل رایانه,راه های حل مشکلات رایانه

 برای حل مشکلات رایانه ابتدا اینتر نت را قطع کنید

 

5 - ویروسی شدن سیستم
اگر رایانه شما به دلیل منقضی شدن آنتی‌ویروس یا دانلود فایل ویروسی آلوده شود، تبلیغات pop upهای ناخواسته‌ای می‌بینید یا سیستم شما کند کار می‌کند یا شاید کرش کند. ابتدا در برای حل مشکلات رایانه خود اینترنت دستگاه را قطع کنید، سیستم را پس از ری‌استارت کردن، در حالت Safe Mode بوت کنید، بعد کلید F8 را چند بار بزنید تا منوی Advanced Boot Options را ببینید، سپس از کلیدهای فلش روبه بالا و پایین استفاده کنید و روی حالت Safe Mode with Networking قرار دهید و دکمه اینتر را بزنید.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

 

 

یکی از نرم‌افزارهایی که همواره کاربران ایرانی حسرت داشتن آن را می‌خوردند، اسکن صفحات متنی و تبدیل آن به متن تایپ شده بوده است. فناوری OCR مخفف عبارت Optical Character Recognition تکنیکی است که در آن یک نرم‌افزار رایانه‌ای، متون موجود در تصاویر دیجیتال را تشخیص می‌دهد و آنها را به فایل‌های متنی قابل ویرایش تبدیل می‌کند.

 

این تکنیک در موارد بسیاری کاربرد دارد. به‌عنوان مثال فرض کنید مقاله‌ای 100 صفحه‌ای یا یک پایان‌نامه دانشگاهی چاپ شده را در اختیار دارید و قصد دارید بخشی از آن را ویرایش کنید. مطمئنا تایپ مجدد تمام محتوا نیازمند صرف وقت و هزینه بسیار است، اما در صورتی‌که بتوانید با اسکن صفحات موردنظر، متون موجود را به متن‌های تایپ شده تبدیل کنید، عملیات ویرایش بسیار سهل و آسان خواهد شد.

 

فناوری OCR در بیشتر زبان‌های دنیا بخصوص زبان انگلیسی با دقت بسیاری قابل استفاده است ولی استفاده از این فناوری برای تبدیل متون زبان فارسی مشکلات بسیاری داشت. این مشکلات به حدی بود که تقریبا انجام این کار در زبان فارسی به امری غیرممکن تبدیل شده بود، اما خوشبختانه گوگل به منظور ارائه خدمات رایگان خود به کاربران، این مشکل بزرگ را نیز رفع کرده است.

 

پس چنانچه قصد دارید OCR فارسی را آزمایش کنید یا کتاب، مقاله، پایان‌نامه و هرگونه محتوای دیگر را به متن تایپ شده تبدیل کنید، می‌توانید از روش زیر کمک بگیرید:

 

گوگل درایو, سرویس جدید گوگل

آموزش کار با سرویس گوگل درایو

 

1- ورود به گوگل درایو
برای تبدیل متون موجود در تصاویر اسکن شده به متون تایپ شده باید از سرویس گوگل درایو کمک بگیرید. همان‌طور که می‌دانید برای استفاده از همه سرویس‌های گوگلی نیازمند عضویت در این سایت و داشتن یک کاربری گوگل هستید.

 

چنانچه قبلا در یکی از سرویس‌های گوگل (همچون جیمیل) عضو شده‌اید و کاربری در این سایت دارید، با مراجعه به لینک drive.google.com به محوطه کاربری خود وارد شوید. در غیر این‌صورت ضمن ورود به این لینک، روی Create account کلیک کرده و یک کاربری جدید در سایت گوگل برای خودتان ایجاد کنید.

 

2- آپلود فایل
پس از ورود به محوطه کاربری خود در سرویس گوگل درایو، از بالا سمت چپ روی my drive کلیک کرده و در پنجره به‌نمایش درآمده گزینه File Upload را کلیک کنید.

در این مرحله باید فایل اسکن شده (فایل شما می‌تواند در یکی از فرمت‌های استاندارد عکس یا PDF باشد) را از روی هارد‌دیسک رایانه انتخاب کرده و با کلیک روی گزینه Open عملیات آپلود در سرویس گوگل درایو را آغاز کنید.

 

 آموزش کامپیوتر, تبدیل متن اسکن شده به متن تایپی

فناوری OCR تکنیکی است که در آن متون تصاویر دیجیتال را به فایل‌های متنی تبدیل می کند.

 

3- تبدیل به متن تایپ شده
اکنون فایل شما در سرویس گوگل درایو ذخیره شده و با یک ترفند ساده می‌توانید آن را به متن تایپ شده تبدیل کنید. برای اجرای این ترفند کافی است روی فایل موردنظر با کلیک راست پس از انتخاب گزینه Open With روی Google Docs کلیک کنید.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

گاه شده همه ی ما پسورد وای فای خود را فراموش کرده، در ویندوز ۸.۱ برای اینکه رمز شبکه Wi-Fi خود را بدست آورید بایستی از طریق کامپیوتر خود که به ویندوز ۸.۱ مجهز می باشد به شبکه مورد نظر متصل شده (اگر شبکه خودتان است و تاکنون از آن استفاده میکردید پسورد آن بر روی سیستم شما ذخیره شده و میتوانید از طریق آن متصل شوید.)

 

۱- در صفحه دسکتاب، نوار ابزار را باز کرده و با کلیک بر روی Settings به قسمت Control Panel بروید.

 

۲- در زیر گزینه Network and Internet بر روی View network status and tasks کلیک کنید.

 

۳- اکنون در بخش Connections شما می‌توانید آیکون Wi-Fi و نام آن را مشاهده نمایید.

 

۴- بر روی Wi-Fi network کلیک کرده تا صفحه Wi-Fi Status به‌صورت پاپ‌آپ باز شود. بر روی Wireless Properties کلیک نمایید.

 

ویندوز ۸.۱, بازیابی پسورد وای فای

 

۵- در پنجره جدید  بر روی سربرگ Security کلیک نمایید. حال شما می‌توانید پسورد شبکه Wi-Fi خود را مشاهده نمایید (سومین گزینه).

منبع



:: بازدید از این مطلب : 80
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

استفاده از آنتی ویروس بر روی سیستم‌عامل ویندوز می‌تواند درجه‌ی بهتری از امنیت را برای شما به ارمغان بیاورد و همینطور این روزها تعداد بسیار زیادی آنتی ویروس رایگان وجود دارد که برخی قادر هستند امنیت سیستم شما را در سطح بسیار خوبی تامین نمایند. این آنتی ویروس های رایگان امنیتی قادر هستند شما را از شر بدافزارها، تروجان‌ها و ویروس‌ها و حتی تبلیغات مزاحم اینترنتی در امان نگاه دارند. تنها مساله‌ای که باقی می‌ماند این است که بهترین آنتی ویروسبرای شما کدام است؟

 

 بهترین آنتی ویروس,آنتی ویروس رایگان,مقایسه آنتی ویروس ها

 

در صورت استفاده از ویندوز، پیشنهاد می‌کنیم حتما یکی از موارد زیر را برای حفظ امنیت سیستم خود دریافت و نصب کنید. همچنین در صورتی که هنوز از آنتی ویروس Microsoft Security Essentials بر روی ویندوز خود بهره می‌برید، مطمئن باشید که زمان ارتقای آن به یک گزینه‌ی بهتر فرا رسیده است. این ساخته‌ی دست مایکروسافت، در آزمایشات صورت گرفته توسط مرجع معتبر AV-Test یکی از بدترین امتیازها را در زمینه‌های شناسایی بدست آورده که آن را پشت سر تمامی این آنتی ویروس‌های رایگان قرار می‌دهد.

 

1- آنتی ویروس رایگان Bitdefender Antivirus

 

قویترین آنتی ویروس,بهترین آنتی ویروس,آنتی ویروس

آنتی ویروس بیت دفندر یکی از بهترین آنتی ویروس ها برای کاربران خانگی

 

آنتی ویروس بیت‌دفندر موفق شد در آزمایشات سال 2013 مرجع AV-Test رتبه برتر بازدهی و حفاظت را از آن خود کند که آن را به قویترین و بهترین آنتی ویروس برای کاربران خانگی بدل می‌کند. این آنتی ویروس رایگان بسیاری از ویژگی‌هایی که از یک نرم‌افزار آنتی ویروس انتظار دارید را حذف کرده که البته در صورتی که چندان بر روی قابلیت‌های ویژه حساس نیستید کمبودی برای شما محسوب نخواهند شد.

 

این آنتی ویروس رایگان در عرض چند ثانیه نصب می‌شود اما از خصوصیت اسکن برنامه‌ ریزی شده، استفاده از اعلان‌ها یا تغییر هرگونه تنظیمات بر اساس نیاز کاربر برخوردار نیست. هدف این آنتی ویروس سادگی و سرراستی بوده و قابلیت‌های اساسی همچون اسکن اتوماتیک و دستی و نیز محافظت دائمی آنتی ویروس و آنتی فیشینگ را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

 

در صورتی که به پکیج ویژگی‌های کامل‌تری نیاز داشته باشید لازم است نگاهی به گزینه‌های بعدی داشته باشید اما اگر تنها خواهان حفظ امنیت پایه‌ای و سطح حفاظت بالا هستید در انتخاب بیت‌دفندر درنگ نکنید. چرا که یکی از بهترین آنتی ویروس ها برای سیستم شما خواهد بود.

 

2- آنتی ویروس رایگان Avast

 

بهترین آنتی ویروس,قویترین آنتی ویروس جهان,آنتی ویروس

آنتی ویروس Avast برای مدت طولانی یکی از بهترین آنتی ویروس های موجود بوده است.

 

آنتی ویروس Avast سال‌هاست که یکی از بهترین آنتی ویروس های رایگان به شمار می‌رود. شاید آن علامت تعجب قرار گرفته در انتهای نام این نرم‌افزار، کنایه‌ای بر هیجان‌انگیز بودنش باشد. شاید هم به این خاطر شاهد این علامت هستیم که Avast برای مدت طولانی یکی از بهترین آنتی ویروس های موجود بوده است. خصوصیت اصلی این آنتی ویروس را می‌توان در قدرتمندی، آپشن‌های بسیار و استفاده‌ی ساده و آسان جستجو کرد.

 

این آنتی ویروس از نظر حفاظت، بازدهی و استفاده از منابع سیستم در تست‌های AV-Test جایی در میانه‌ی جدول را به خود اختصاص داده اما همچنان قادر است 97 درصد از بدافزارها را بر اساس آزمایش AV Comparitives قلع و قمع کرده و در عین حال هیچ‌گاه یک فایل سالم را به اشتباه مورد تعرض قرار ندهد. Avast همچنین مجموعه‌ای از ویژگی‌ها و امکانات جانبی را نیز برای کاربران خود فراهم می‌آورد که ابزار بروز رسانی نرم‌افزار، پاکسازی مرورگر، و طبیعتا ضد جاسوس‌ افزار و محافظت در مقابل برنامه‌های مخرب از آن جمله هستند.

 

3- آنتی ویروس رایگان Panda Cloud

 

بهترین آنتی ویروس رایگان,مقایسه آنتی ویروس ها,انواع آنتی ویروس

قویترین و بهترین آنتی ویروس های جهان

 

مدت‌ها پیش زمانی که آنتی ویروس پاندا همچنان از یک خرس پاندا بعنوان نماد خود استفاده می‌کرد، از ابزار آنلاین آن برای از میان برداشتن بدافزاری که به نظر می‌رسید هیچ برنامه‌ی دیگری قادر به یافتن آن نیست استفاده کردم. امروزه نرم‌افزار امنیتی Panda Cloud Antivirus Free یکی از بهترین آنتی ویروس‌ های رایگان در لیست امتیازات AV-Test محسوب می‌شود.

 

این آنتی ویروس رایگان اخیرا شاهد تغییرات اساسی در رابط کاربری خود بوده و برخی ویژگی‌ها نظیر اسکن USB و اسکن برنامه‌ریزی شده که پیش‌تر مختص نسخه‌ی Pro بود در آن ارائه شده است. پاندا موفق شده در تست AV Comparatives بالاترین امتیاز را به خود اختصاص داده و 99.9 درصد از ویروس‌هایی که در سیستم مورد آزمایش وجود داشته را شناسایی و مسدود سازد. پس گزینه ی بعدی برای بهترین آنتی ویروس جهان میتواند این نرم افزار باشد.

 

4- آنتی ویروس رایگان Avira

 

بهترین آنتی ویروس,آنتی ویروس رایگان,آنتی ویروس Avira

آنتی ویروس Avira با شناسایی 99.7 درصد ویروس ها جز بهترین آنتی ویروس ها قرار گرفته است.

 

با وجود اینکه Avira در لیست کوتاه آنتی ویروس‌ های رایگان در AV-Test در رده‌های آخر حفاظت قرار گرفته، اما در عمل موفق شده در آزمایش AV Comparatives با شناسایی و مسدود سازی 99.7 درصد ویروس‌ها و بدافزارها جز بهترین آنتی ویروس ها قرار گرفته است. Avira حفاظت مداوم را به کاربر ارائه نموده و اسکن دستی و حفاظت وب را نیز در اختیارش قرار خواهد داد.

 

همچنین Avira به تازگی ویژگی جدیدی تحت عنوان Protection Cloud را در نرم‌افزار رایگان خود ادغام نموده که فایل‌ها را در آن واحد و در لحظه با دیتابیس موجود بر روی سرور مورد قیاس قرار داده و سلامت آن را مورد بررسی قرار می‌دهد. هدف از این ویژگی شناسایی فوری هرگونه ویروس یا بدافزار جدید برای مقابله با حملات روز است. و این یکی از ویژگی هایی ست که این نرم افزار را در زمره بهترین آنتی ویروس ها قرار داده است.

 

5- آنتی ویروس رایگان AVG

 

قویترین آنتی ویروس جهان,مقایسه آنتی ویروس ها,بهترین آنتی ویروس

آنتی ویروس AVG یکی از بهترین آنتی ویروس ها از نظر مصرف منابع سخت افزاری می باشد.

 

آنتی ویروس AVG در تست حفاظتی AV-Test دقیقا رتبه‌ی پس از Avast را از آن خود کرده اما در عین حال یکی از بهترین آنتی ویروس ها از نظر مصرف منابع سخت‌افزاری می باشد که به ندرت عملیات روزمره‌ی شما با سیستم ویندوزی خود را دچار کندی یا مشکل خواهد کرد. چنین عملکردی خصوصا برای اجرای بازی‌های رایانه‌ای که در بسیاری موارد بخاطر بازدهی بهتر، کاربر را مجبور به خاموش کردن آنتی ویروس می‌نماید بسیار ارزشمند است.

 

AVG مدت‌هاست که در میان بهترین آنتی ویروس های رایگان موجود حضور دارد و همه مدل ویژگی اساسی و جانبی را به رایگان به کاربران خود هدیه می‌کند. خصوصیات این آنتی ویروس از حفاظت دائمی آنتی ویروس و دیوار آتش گرفته تا اسکن ایمیل، حفاظت وب، و حتی حفاظت دستگاه موبایل را شامل می‌شود. آنتی ویروس AVG موفق شده در آخرین آزمایش AV Comparitives حدود 97.2 درصد از ویروس‌ها و بدافزارها را شناسایی و مسدود نماید.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

آموزش تصویری کانفیگ مودم حالت دستی

یکی از دغدغه های مشترکان Adsl کانفیگ مودم می باشد، که در این مطلب آموزش کاملکانفیگ مودم حالت دستی را ارائه میدهیم. اگر می خواهید از این پس کانفیگ مودم را خودتان انجام دهید، با ما همراه باشید.

 

ابتدا اتصالات مودم را به خوبی چک کنید:

•اتصال کابل شبکه به یکی از خروجی های مودم

•اتصال سیم تلفن به ورودی Line splitter و خروجی آن به مودم 

 

در ابتدا برای آموزش کانفیگ مودم لازم است با Bridging و PPPoE آشنا شوید:

Bridging: (کانفیگ مودم حالت دستی) در این حالت باید یک کانکشن روی سیستم عامل(Windows/Linux/Mac) خود ساخته و هر بار پس از روشن کردن کامپیوتر خود، برای اتصال به اینترنت تلاش نمایید، درست مثل زمانی که کارت اینترنت خریداری کرده و از Dial-Up استفاده می کنید، مزیت این روش کانفیگ مودم آن است که چنانچه به اینترنت متصل نشوید، یک Error به نمایش در می آید که با استفاده از عدد ِ Error می توانید مشکل را تشخیص داده و یا با اعلام آن به پشتیبانی فنی، آنها را در تشخیص مشکلتان یاری نمایید!

 

PPPoE: (کانفیگ مودم حالت اتوماتیک) در این حالت کانکشن روی مودم ساخته می شود، بنابراین در حین تنظیم مودم، از شما Username و Password خواسته می شود و دیگر نیازی به ساخت کانکشن روی سیستم عامل وجود نخواهد داشت، مزیت این روش آن است که زمانی که کامپیوتر خود را روشن می کنید، به اینترنت متصل هستید، معمولا در جایی که بیش از یک کامپیوتر قرار داشته و یا از مودم Wireless استفاده می شود، از این روش برای کانفیگ مودم بهره می برند.

 

در این مقاله کانفیگ مودم حالت دستی و ساخت کانکشن در ویندوز را آموزش می دهیم.

 

وارد شدن به صفحه ی تنظیمات مودم:

خب برای شروع شما باید وارد تنظیمات مودمتان بشوید، به این صورت که در آدرس بار مرورگرتان آی پی ۱۹۲.۱۶۸.۱.۱ را وارد نمایید، سپس User name و Password مودمتان را وارد کنید که به صورت پیشفرض هر دو admin می باشند.

 

کانفیگ مودم حالت دستی,تنظیمات مودم,صفحه تنظیمات مودم

وارد شدن به صفحه تنظیمات مودم

 

نحوه کانفیگ مودم ADSl

حالت دستی یا همان Bridging:

پس از زدن یوزر و پسورد مودم، وارد صفحه ی تنظیمات مودم می شوید، سپس روی Advanced Setup کلیک کنید.

 

آموزش کانفیگ مودم,تنظیمات مودم وایرلس,کانفیگ مودمd link

 

در مرحله ی بعد کانفیگ مودم حالت دستی که Wan Setup نام دارد، باید کانکشن مربوط به مودم را تنظیم کنید، برای شروع گزینه ی Add را انتخاب کنید.

 

نحوه کانفیگ مودم adsl,تنظیمات مودم,کد تنظیمات مودم

 

در این مرحله باید اطلاعات مربوط به شرکت ارائه دهنده اینترنت تان را وارد کنید، که شامل دو عدد Vpi و Vci می باشد که می توانید با برقراری تماس با شرکت مورد نظرتان این دو عدد را دریافت نمایید.

 

آموزش کانفیگ مودم,تنظیمات مودم وایرلس,کانفیگ مودم d link

 

در مرحله ی بعد برای کانفیگ مودم، شما باید حالت مودم را تنظیم کنید که برای حالت دستی تنظیم مودم باید گزینه ی Bridging را انتخاب کنید، و قسمت بعد را روی LLC تنظیم نمایید.

 

تنظیمات مودم,کانفیگ مودم,آی پی تنظیمات

 

مرحله ی بعد همان طور که در تصویر می بینید، next بزنید.

 

نحوه کانفیگ مودم adsl,کد تنظیمات مودم,مودم d link

 

خب ساخت کانکشن به پایان رسید، اکنون روی Save کلیک کنید.

 

کانفیگ مودم,طریقه کانفیگ مودم وایرلس,کد تنظیمات مودم

 

سپس مودم خود را Reboot کنید.

 

آموزش کانفیگ مودم,تنظیم مودم,کانفیگ مودم حالت دستی

 

پس از آن با پیغام زیر مواجه می شوید که برای این کار تقریبا یک تا دو دقیقه باید صبر کنید.

 

کانفیگ مودم,آموزش کانفیگ مودم,کد تنظیمات مودم

 

حالت دستی کانفیگ مودم نیاز به ساخت کانکشن Broadband در سیستم عامل دارد.

 

ساخت کانکشن Broadband در ویندوز:
این کانکشن برای کانفیگ مودم حالت دستی باید ساخته شود، در غیر این صورت مودم به اینترنت وصل نمیشود، برای این کار ابتدا بر روی آیکون Network روی تاسکبار کلیک راست کنید و Open Network and Sharing Center را بزنید.

 

تنظیمات مودم,کانفیگ مودم وایرلس,ساخت کانکشن

 

پس از آن روی Setup a new connection or network کلیک کنید.

 

آموزش کانفیگ مودم,تنظیمات مودم ای دی اس ال,کانفیگ مودم d link

 

در مرحله ی بعد Connect to the Internet را انتخاب کنید.

 

طریقه کانفیگ مودم وایرلس,کد تنظیمات مودم,نحوه اتصال به اینترنت

 

سپس روی Broadband یا همان PPPoE کلیک کنید.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

و ولی سوال اول: حمایت سایت چیست؟
پشتیبانی سایت دربرگیرنده یک سری خدمات از قبیل: انجام کارهای روزمره سایت، انجام کارهای فنی سایت، سپریدن بروزرسانی های مرتب، رفع مشکلات احتمالی که شدنی هست در سایت به هستی آید، مراقبت و نگهداری از سایت، اتمام تغییرات و اصلاحات در سایت و…
به این سری از کارها که لازم هست برای سایت انجام شود خدمات پشتیبانی سایت گفته می شود. در ضمن خدمات حمایت تنها به این چند موردی که اشاره کردیم ختم نمی شود، بلکه می تواند باتوجه به بیچارگی مشتری افزایش پیدا کند.

سوال دوم: پشتیبانی سایت به چند بخش دسته می شود؟
پشتیبانی سایت به دو تقسیم یا به دو شاخه بخش می شود:

پشتیبانی فنی سایت
پشتیبانی محتوایی
پشتیبانی فنی سایت به کلیه کارهایی گفته می شود که برای اتمام آنها بیچارگی به تخصص، تجربه و چیرگی هست. اینکارها معمولا با فعالیت زندگی اصلی سایت بستگی سر راست دارند. به این معنی که اگر کار در موعد خود اتمام نشود ممکن هست سایت از دسترس کاربر بیرون شود. و دیگر نتواند خدماتی را به مراجعه کننده ارائه دهد. (زمان سپریدن کارها از اهمیت بالایی برخوردار هست)

پشتیبانی وردپرس محتوایی سایت به کلیه کارهایی گفته می شود که بستگی مستقیم به فرآوری محتوا دارد. مثل: قرار دادن نوشتار در سایت، تنظیم و فرآوری درونمایه برای صفحات مختلف سایت و مواردی از این قبیل.

امیدواریم که از این نوشتار نهایت بهره‌گیری را ببرید.



:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

حتما برای باز کردن سایت مورد نظر خود از مرورگرها استفاده می کنید. شاید در برخی مواقع برای کاربران پیش آمده باشد که به دلیل ویروسی شدن سیستم یا پاک شدن مرورگر، کمی سردرگم شوید. در چنین مواقعی تنها فکری که به ذهن شما می رسد این است که مرورگر جدیدی بر روی سیستم خود نصب کنید.

 

در این مقاله به شما آموزش داده میشود که از طریق cmd می توانید سایت مورد نظر خود را باز کنید. حتما از خود می پرسید که چگونه می توان از طریق command prompt یک سایت را در ویندوز اجرا کرد. خب بهتر است وقت را از دست ندهیم و آموزش را شروع کنیم و سایت های خود را با command prompt باز کنید و وب گردی کنید. لازم به ذکر است که اجرا شدن وب سایت ها از طریق command prompt از مرورگر پیش فرض استفاده می شود.

 

مرحله 1: ابتدا دو کلید WIN+R را برای اجرا شدن RUN فشار دهید و بعد در کادر RUN عبارت cmd را تایپ کنید و Enter را بزنید.

 

مرورگر پیش فرض , سایت اینترنتی

 command prompt

 

مرحله 2: پس از اجرای command prompt عبارت start نوشته و یک فاصله بگذارید سپس آدرس سایت مورد نظر خود را بنویسید به تصویر زیر توجه کنید.

 

مرورگر پیش فرض , سایت اینترنتی

باز کردن سایت اینترنتی با  command prompt

 

مرحله 3: پس از نوشتن دستور مورد نظر و زدن کلید Enter پس از چند ثانیه بصورت خودکار سایت مورد نظر شما باز شده و می توانید از مطالب آن استفاده کنید. از این طریق سایت مورد نظر شما توسط مرورگر پیش فرض شما باز می شود.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

۱- روی اسلاید اول کلیک کنید.

۲- در تب Insert روی دکمه Audio و سپس روی Audio on My PC کلیک کنید:

 

 اسلایدهای پاورپوینت,آموزش گذاشتن صدا بر روی اسلایدهای پاورپوینت

 
۳- روی آیکون فایل صوتی که روی اسلاید ظاهر شده کلیک کنید و به تب PLAYBACK بروید.

۴- مطابق تصویر زیر، تیک گزینه‌های مشخص شده را بزنید:

 

 اسلایدهای پاورپوینت,آموزش گذاشتن صدا بر روی اسلایدهای پاورپوینت


توضیح گزینه‌ها:

Start Automatically : باعث می‌شود به محض شروع SlideShow پخش صدا نیز شروع شود.

Play Across Slides : باعث می‌شود صدا در کل اسلایدها شنیده شود.

Loop until Stopped : باعث می‌شود اگر صدا به انتها رسید، دوباره از ابتدا پخش شود.

Hide During Show : باعث می‌شود آیکون صدا در اسلاید دیده نشود.

نکته جالب:
این موضوع سؤال خیلی‌ها بوده و هست بنابراین همانطور که در تصویر بالا می‌بینید، در آفیس ۲۰۱۳ مایکروسافت گزینه‌ای در نظر گرفته با عنوان Play in Background که با انتخاب آن، در حقیقت همه تیک‌های بالا را زده‌اید! یعنی کافی بود همان ابتدا بگویم که روی این گزینه کلیک کنید! کار را خیلی راحت‌تر کرده است!

منبع



:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

وایبر یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های پیام‌رسان در سراسر دنیا است که در ایران نیز به عنوان محبوب‌ترین اپلیکیشن در این حوزه به شمار می‌رود.

 

در جدیدترین بروزرسانی این اپلیکیشن امکانی به آن اضافه شده است که می‌توانید برای گروه‌های خود یک ادمین (مدیر) انتخاب کنید.

 اگرچه با شروع سال 94، تعداد بسیاری از کاربران ایرانی با افت سرعت شدید این اپلیکیشن، به حدی که استفاده از آن را غیر ممکن می‌کند مواجه شده‌اند، اما با این حال هنوز کاربران در حال استفاده از آن هستند و همین موضوع نشان از محبوبیت بالای این اپلیکیشن در داخل کشور دارد.

 

بخش بزرگی از این محبوبیت وایبر، به گروه‌ها، چه از نوع فامیلی، چه دوستانه اختصاص دارد و به احتمال زیاد شما هم حداقل یک گروه وایبری را در لیست گفتگوهای خود دارید. تا پیش از جدیدترین بروزرسانی وایبر، این گروه‌ها به طور کامل یک مکان عمومی به حساب می‌آمدند به طوری که اگر شخصی را به آن دعوت می‌کردید، دیگر هیچ راهی برای برگشت از این تصمیم و خارج کردن آن فرد از گروه نداشتید.

 

درواقع امکانات تاسیس‌کننده‌ی گروه با اشخاصی که بعد از آن اضافه می‌شوند یکسان بود که این موضوع در مواقعی موجب مشکلاتی می‌شد. اما با امکان جدیدی که وایبر در اختیار شما قرار می‌دهد می‌توانید یک ادمین برای گروه خود انتخاب کنید تا در صورت نیاز، بتوانید فردی را از گروه خود خارج کنید. امکانات ادمین گروه تنها در حد حذف افراد از گروه خلاصه خواهد شد و همچنان افراد دیگر نیز می‌توانند عضو‌های جدید به گروه دعوت کنند.

 

ادمین شدن در گروه‌های دوستانه,گروه وایبری

 چگونه در گروه‌های وایبر ادمین شویم؟


این امکان به صورت پیش‌فرض در گروه‌های جدید قرار خواهد گرفت به این صورت که، شخصی که گروه را تاسیس می‌کند، به طور پیش‌فرض ادمین گروه نیز خواهد بود. اما برای گروه‌هایی که پیش از این ساخته شده‌اند و البته به آخرین نسخه‌ی وایبر به روزرسانی کرده‌اند، گزینه‌ای در منوی کناری با عنوان Add Me As Admin اضافه می‌شود که با کلیک روی آن می‌توانید ادمین گروه شوید.

نکته‌ی جالب و شاید حاشیه‌سازی که در این بخش قرار دارد این است که شخصی که زودتر این گزینه را ببیند و روی آن کلیک کند به ادمین گروه تبدیل می‌شود حتی اگر جدیدترین عضو گروه باشد و بعد از آن نیز شخص دیگری قادر به انتخاب این گزینه نخواهد بود و تنها در صورتی امکان وجود ادمین دوم وجود دارد که ادمین اصلی او را تایید کند. این موضوع مورد انتقاد جدی برخی از کاربران قرار گرفته است بخصوص در گروه‌های عمومی که افراد داخل گروه شناخت چندانی از هم ندارند. در این گروه‌ها شخصی که به طور اتفاقی ادمین می‌شود به طور سلیقه‌ای می‌تواند افراد دیگر را از گروه حذف کند.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

1- شکستن صفحه ‌نمایش رایانه
فرض کنید صفحه ‌نمایش لپ‌تاپ شما با لیوانی که به سویتان پرتاپ شده، شکسته است! چه باید کرد؟ در صورتی که فقط صفحه ‌نمایش آسیب دیده باشد، با این‌که کمی غیرعادی است، اما هنوز می‌شود از لپ‌تاپ استفاده کرد. در این مرحله از حل مشکلات رایانه اگر مانیتور دیگری دارید، می‌توانید به ‌صورت موقت به لپ‌تاپ وصل کنید.

 

از تلویزیون نیز می‌شود استفاده کرد؛ فقط باید یک پورت خروجی مناسب (HDMI، mini-HDMI، DisplayPort، mini-Display، DVI یا VGA) داشته باشید تا به دستگاه خود وصل کنید. بعضی لپ‌تاپ‌ها نیز حالت صفحه ‌نمایش اضافی دارند که در این صورت باید آن را فعال کنید که این کار معمولا از طریق کلیدهای Function انجام می‌شود. اگر خروجی لپ‌تاپ‌ شما در صفحه‌ نمایش دیگر بدون مشکل بود، احتمالا فقط مشکل رایانه شما صفحه‌ نمایش داریدآن است و دچار مساله دیگری نشده‌اید.

 

اگر صفحه‌ نمایش ترک مویی در کنار لبه برداشته باشد، باید حواستان باشد رایانه خود را بدقت حرکت دهید؛ چون ممکن است با هر فشاری که به آن وارد شود، ترک آن به شکستگی بزرگ‌تری تبدیل شود. خیلی با احتیاط آن را به مرکزی منتقل کنید تا یک کارشناس آن را تعمیر کند.

 

2- پاک شدن تصادفی اطلاعات مهم
دو نوع فایل مهم داریم؛ یکی فایل‌هایی که برای کاربر مهم است، مانند عکس‌ها و آرشیو موسیقی، دسته دیگر فایل‌هایی است که برای رایانه اهمیت دارد مثل فایل‌های سیستم. خوشبختانه در این مرحله از مشکلات رایانه فایل‌های اصلی به گونه‌ای نیست که به‌‌صورت تصادفی پاک شود، اما گاهی برخی فایل‌های مهم آن پاک می‌شود که خرابی سیستم را در پی دارد.

 

در این مرحله از حل مشکلات رایانه اگر به‌ صورت تصادفی عکس یا سند مهمی پاک شد، ابتدا ویندوز اکسپلورر را باز کرده و نام فایل را در باکس جستجو تایپ کنید. ممکن است آن را پاک نکرده و فقط اشتباهی به پوشه دیگری منتقل کرده باشید که در این صورت با این جستجو پیدا می‌شود. اگر آن را پیدا نکردید، سطل آشغال را باز کنید شاید به‌طور کلی هنوز پاک نشده باشد، اگر هم فایل‌های زیادی درون آن بود با کلیک راست کردن داخل این پنجره، Sort by را انتخاب کرده و روی Date Deleted کلیک کنید. فایل‌هایی که اخیرا پاک شده‌اند، در بالای پنجره ظاهر خواهند شد.

 

اگر در این مرحله از حل مشکلات رایانه به نتیجه نرسیدید، باید از ابزار ریکاوری فایل‌های پاک شده مانند نرم‌افزار Recuva استفاده کنید تا اطلاعات پاک شده شما بازیابی شود. اگر فایل‌های شما باز هم پیدا نشد احتمالا می‌توانید از بک‌آپ آنها را بازیابی کنید.یرای حل مشکل رایانه شما ویندوز 7 نسخه‌های قبلی فایل‌ها را به‌طور خودکار ایجاد می‌کند، به ‌این صورت که باید روی ویندوز اکسپلورر کلیک راست و بعد از انتخاب properties، پوشه‌ای را که شامل فایل است پیدا کنید، سپس روی پوشه کلیک راست کرده و Restore previous را انتخاب کنید. در اینجا فهرستی از بک‌آپ‌های پوشه را که براساس تاریخ فهرست شده‌اند، مشاهده خواهید کرد و این مشکل رایانه به راحتی حل می شود.

 

اما برای حل مشکلات رایانه در ویندوز 8 باید به‌طور دستی ویژگی File History را روشن کنید. بعد منوی File History را باز و روی Restore personal files کلیک کنید. توجه داشته باشید اگر نتوانستید فایل پاک شده خود را بیابید یا از هیستوری فایل ویندوز بازیابی کنید، هنوز هم نباید ناامید شوید.

 

در این مرحله از حل مشکلات رایانه اگر پیش از این از سیستم خود بک‌آپ گرفته باشید، می‌توانید در درایو بک‌آپ به دنبال آن بگردید و اگر درایو بک‌آپ، سرویس کلود مانند دراپ باکس یا وان درایو باشد، احتمالا می‌توانید فایل خود را از وبسایت سرویس کلود بازیابی کنید. اما در غیر این صورت،رایانه شما به مشکل برمی‌خورید و باید از نرم‌افزارهای حرفه‌ای ریکاوری مانند DriveSavers استفاده کنید که درایوهای شما را با دقت اسکن می‌کنند تا فایل پاک شده پیدا شود. اگر فایل پاک شده، فایل مهمی از سیستم بود، باید با System Restore آن را تعمیر کنید. شاید هم مجبور شوید برای رفع مشکل رایانه، ویندوز را دوباره نصب کنید.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

این تکنیک در موارد بسیاری کاربرد دارد. به‌عنوان مثال فرض کنید مقاله‌ای 100 صفحه‌ای یا یک پایان‌نامه دانشگاهی چاپ شده را در اختیار دارید و قصد دارید بخشی از آن را ویرایش کنید. مطمئنا تایپ مجدد تمام محتوا نیازمند صرف وقت و هزینه بسیار است، اما در صورتی‌که بتوانید با اسکن صفحات موردنظر، متون موجود را به متن‌های تایپ شده تبدیل کنید، عملیات ویرایش بسیار سهل و آسان خواهد شد.

 

فناوری OCR در بیشتر زبان‌های دنیا بخصوص زبان انگلیسی با دقت بسیاری قابل استفاده است ولی استفاده از این فناوری برای تبدیل متون زبان فارسی مشکلات بسیاری داشت. این مشکلات به حدی بود که تقریبا انجام این کار در زبان فارسی به امری غیرممکن تبدیل شده بود، اما خوشبختانه گوگل به منظور ارائه خدمات رایگان خود به کاربران، این مشکل بزرگ را نیز رفع کرده است.

 

پس چنانچه قصد دارید OCR فارسی را آزمایش کنید یا کتاب، مقاله، پایان‌نامه و هرگونه محتوای دیگر را به متن تایپ شده تبدیل کنید، می‌توانید از روش زیر کمک بگیرید:

 

گوگل درایو, سرویس جدید گوگل

آموزش کار با سرویس گوگل درایو

 

1- ورود به گوگل درایو
برای تبدیل متون موجود در تصاویر اسکن شده به متون تایپ شده باید از سرویس گوگل درایو کمک بگیرید. همان‌طور که می‌دانید برای استفاده از همه سرویس‌های گوگلی نیازمند عضویت در این سایت و داشتن یک کاربری گوگل هستید.

 

چنانچه قبلا در یکی از سرویس‌های گوگل (همچون جیمیل) عضو شده‌اید و کاربری در این سایت دارید، با مراجعه به لینک drive.google.com به محوطه کاربری خود وارد شوید. در غیر این‌صورت ضمن ورود به این لینک، روی Create account کلیک کرده و یک کاربری جدید در سایت گوگل برای خودتان ایجاد کنید.

 

2- آپلود فایل
پس از ورود به محوطه کاربری خود در سرویس گوگل درایو، از بالا سمت چپ روی my drive کلیک کرده و در پنجره به‌نمایش درآمده گزینه File Upload را کلیک کنید.

در این مرحله باید فایل اسکن شده (فایل شما می‌تواند در یکی از فرمت‌های استاندارد عکس یا PDF باشد) را از روی هارد‌دیسک رایانه انتخاب کرده و با کلیک روی گزینه Open عملیات آپلود در سرویس گوگل درایو را آغاز کنید.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

پشتیبانی سایت
خدمات حمایت سایت و نگهداری سایت احد سایر از اقداماتی که در مقوله تجارت الکترونیک می باشد . از این جهت تیم فنی سئو ساز در راستای خدمت رسانی به هموطنان اقدام به تاسیس دسته پشتیبانی و نگهداری وب سایت های کاربران می باشد . این خدمات که در پکیج پشتیبانی سایت می باشد شامل حمایت و فرآوری محتوا و طراحی و ساختار گرافیک سایت بروز رسانی هفتگی – حفظ و نگداری جایگاه سایت در گوگل و ارتقا آن در گوگل ارتقا سطح امنیتی سایت و …

خدمات پشتیبانی سایت سئو ساز
با واپسین،انجام یافتن دسته طراحی سایت فاز دوم حمایت و نگهداری سایت می باشد . ، به قاطعیت می گوئیم که پشتیبان سایت وردپرس و بروزرسانی همیشگی آن به اندازه طراحی اولیه سایت و امکاناتی که دارد اهمیت فراوانی دارد . چون که سایت شما به عنوان ویترین کاری و کمپانی یا مغازه یا فروشگاه و کارخانه شماست . سئو ساز بر این باورداشت است که پسین فاز اول پر.زه یعنی فاز طراحی سایت ، آغاز وظیفنه ماست و برای رونق دهی به کسب و کار شما عزیزان ما خدمتگزار شما با حمایت سایت خواهیم بود . سئو ساز ارائه دهنده بهترین خدمات حمایت سایت و سئو سایت به بهترین قیمت .



:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

اگر شما به تازگی گوشی خود را ارتقا داده‌اید و مطمئن نیستید که با گوشی قدیمی خود چه‌کار کنید، ممکن است بخواهید در مورد تبدیل آن به یک دوربین امنیتی کمی فکر کنید. تا زمانی که گوشی قدیمی شما روشن شده و دوربین پشتی آن کار می‌کند، دست‌به‌کار شوید. روند راه‌اندازی بسیار آسان و اغلب (البته نه همیشه) رایگان است.

 

گام اول: یک اپلیکیشن دوربین امنیتی قابل اجرا بر روی گوشی (های) قدیمی خود تهیه کنید
برای شروع، شما نیاز دارید که یک اپلیکیشن دوربین امنیتی برای گوشی خود انتخاب کنید. اکثر اپ‌ها تعداد زیادی ویژگی مشابه را ارائه می‌کنند مانند استریمینگ محلی، استریمینگ ابری، ضبط و ذخیره فیلم به صورت محلی یا از راه دور و همینطور تشخیص حرکت و اعلان خطر.

پس از راه‌اندازی، قادر خواهید بود که به فضای زندگی خود نظارت کنید و دوربین امنیتی را از هر نقطه به طور مستقیم از گوشی خود کنترل نمایید.

 

اپ دوربین امنیتی برای iOS
یکی از بهترین گزینه‌ها برای تبدیل یک دستگاه قدیمی iOS به یک دوربین امنیتی اپلیکیشنی است که منی‌تینگ (Manything) نام دارد (ترکیبی از مانیتور همه چیز). با منی‌تینگ شما می‌توانید هشدار‌های حرکتی را فعال کنید، حالت‌های ویدئو یا فقط-تصویر (stills-only) را انتخاب نمایید و حتی آن را با IFTTT با روش‌های بی‌شماری برای پیکربندی دوربین امنیتی خود ترکیب کنید.


منی‌تینگ به صورت دانلود رایگان در اپ‌استور موجود است و همراه با یک برنامه کاملا رایگان، اجازه استفاده از یک دوربین و ضبط رایگان را فراهم می‌کند (که قرار است بعد از امسال تغییر کند).

 

برای شروع:
 منی‌تینگ را از اپ‌استور برای هر دو دستگاه قدیمی و جدید iOS خود دانلود کنید.
 از گوشی قدیمی، بخش تنظیمات را باز کرده و قفل خودکار را در قسمت جنرال غیر‌فعال کنید.
 در منی‌تینگ ثبت‌نام کرده و یا با استفاده از آدرس ایمیل یا اکانت فیس‌بوک به آن وارد شوید.
 حالت دوربین را برای دستگاه iOS قدیمی و حالت بیننده را برای دستگاه جدید انتخاب کنید.
 دکمه قرمز را از دستگاه دوربین برای شروع استریم زنده فشار دهید.
 در گوشی جدید، استریم زنده در لیست دستگاه‌های استریم ظاهر خواهد شد. از طرف دیگر، شما می‌توانید استریم را از یک کامپیوتر با ورود به برنامه در سایت manything.com مشاهده کنید.

 

اپ اندرویدی, گوشی اندرویدی

اپلیکیشن تبدیل گوشی به دوربین امنیتی


اپ دوربین امنیتی برای اندروید
وضعیت روی اندروید به همان شکل است. با وجود امکان انتخاب گزینه‌های فراوان، یکی از بهترین اپلیکیشن‌های دوربین امنیتی موجود، آی‌پی وب‌کم (IP Webcam) است. نسخه لایت این نرم‌افزار به طور کاملا رایگان در دسترس است، اما شما برای خرید نسخه پرو به 3.99 دلار برای باز کردن تمام فیچر‌ها نیاز دارید. آی‌پی وب‌کم با استفاده از سرویسی به نام Ivideon هم به صورت محلی و هم از طریق فضای ابری تصاویر را  پخش می‌کند بنابراین شما می‌توانید استریم خود را از هر نقطه به صورت زنده ببینید.

برای تنظیم گوشی اندرویدی به عنوان دوربین امنیتی:
 آی‌پی وب‌کم را از گوگل‌پلی برای دستگاه قدیمی خود دانلود کنید.
 آی‌پی وب‌کم را راه‌اندازی کنید و ترجیحات ویدیویی خود، افکت‌ها، تنظیمات مدیریت توان و در صورت دلخواه امکان تشخیص حرکت یا صدا را تنظیم کنید.
 برای پخش استریم به صورت از راه دور، در Ivideon ثبت‌نام کرده یا وارد آن شوید، حالت سازگاری را تست و سپس استریم ابری را فعال کنید.
 برای شروع استریم، شروع سرور را در پایین‌ترین قسمت اپ انتخاب کنید.

 

برای مشاهده استریم:
 آدرس آی‌پی و شماره پورت گوشی‌ تنظیم شده به عنوان دوربین امنیتی را پیدا کنید. از دستگاه دیگر (کامپیوتر، گوشی هوشمند و یا تبلت) آدرس آی‌پی را در نوار آدرس مرورگر وب وارد کنید.

 اگر شما یک استریم ابری در Ivideon تنظیم کرده‌اید، از یک کامپیوتر به سایت Ivideon.com مراجعه کرده و وارد حساب کاربری شوید.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

شرکت های زیادی این سرویس را به کاربران ارائه می دهند. شرکت اپل هم این سرویس را با نام iCloud در اختیار مشترکین خود قرار می دهد. کاربران محصولات شرکت اپل می توانند با ثبت نام در این فضای ابری، به 5 گیگا بایت فضای رایگان دسترسی داشته باشند که در صورت نیاز به فضای بیشتر می توانند آن را خریداری کنند.

 

برای دسترسی به فضای ابری شرکت اپل، کاربران باید وارد سایت icloud شوند. اپل این امکان را طوری در اختیار مشترکین خود قرار داده است که بتوانند از رایانه خود به صورت مستقیم به iCloud دسترسی پیدا کنند.

 

1- به صفحه کنترل پنل iCloud

 

سرویس iCloud, آموزش کامپیوتر

آموزش استفاده از سرویس icloud

 

مرور گر خود را باز کنید و به آدرس www.icloud.com/icloudcontrolpanel مراجعه کنید که برنامه icloud را دانلود کنید.

 

2- کنترل پنل iCloud را نصب کنید

 

سرویس iCloud, آموزش کامپیوتر

فضای ابری محیطی است که کاربران می توانند اطلاعات خود را در آن نگهداری کنند.

 

بر روی فایل دانلود شده کلیک کنید و مراحل نصب شروع شود. مرحله به مرحله نصب را پیش ببرید و در پایان Shortcut برنامه را در Desktop خود خواهید دید.

 

3-iCloud رافعال کنید

 

سرویس iCloud, فضای ابری

 

بر روی آیکون برنامه در Start Menu یا Desktop رایانه خود کلیک کرده و آن را باز کنید. در پنجره نمایان شده، نام کاربری و کلمه عبور خود را وارد کنید.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

تا به‌حال هنگامی که با کروم وبگردی می‌کنید، نیازمند انجام محاسبات ریاضی شده‌اید؟ عددی را بر عدد دیگر تقسیم کنید، مجموع هزینه خریدهای روزانه خود را محاسبه کنید و ....

 

همان‌طور که می‌دانید انجام محاسبات ساده از طریق جستجوگر گوگل بسیار ساده است.

 

فرمول‌های محاسباتی خود را در کادر جستجو وارد می‌کنید تا پس از فشار کلید اینتر، ماشین حساب گوگل فعال شده و نتیجه را به‌نمایش درآورد. گوگل برای ساده‌تر کردن روش دسترسی به این ماشین حساب، ترفندی را در مرورگر کروم جای داده که برای اجرای آن می‌توانید به این روش عمل کنید:

 

1ـ مرورگر کروم را اجرا کنید.

 

2ـ در نوار آدرس، فرمول موردنظر را وارد کرده و در کمتر از چند ثانیه نتیجه را مشاهده کنید.
به‌عنوان مثال چنانچه عبارت (500+8)×(24/3) را وارد کنید نتیجه 4064 برای شما به‌نمایش درخواهد آمد.

 

محاسبات سریع با کروم , جستجوگر گوگل

 
نکته: شما می‌توانید از این ترفند برای تبدیل سریع واحدها نیز کمک بگیرید. به‌عنوان مثال با وارد کردن عبارت = 2000g به نتیجه دو کیلوگرم خواهید رسید یا با وارد کردن عبارت = 3days به نتیجه 259200 ثانیه و عبارت 3days=hours به نتیجه 72 ساعت خواهید رسید. (2000 گرم معادل دو کیلوگرم و سه روز معادل 259200 ثانیه یا 72 ساعت است)

منبع



:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

همیشه یکی از کلیدی ترین مباحث در دنیای اینترنت حفظ حریم شخصی و اطلاعات محرمانه کاربران هست.این امر در اکثر موارد با یک رمز عبور یا Password حفظ می شود.اغلب انسان هایی که میتوان از آن ها به عنوان تازه کار یاد کرد Password هایی که انتخاب می کنند دارای ساختاری معلوم مثلا شماره شناسنامه یا شماره تلفن همراه می باشد که این زیاد جالب نیست و اگر هکرها روبات هایی را سرباز کنند برای این امر حتما Password شما هک خواهد شد.

 

اما یک روزنامه نگار در زمینه IT به نام Micah Lee یک روش جدید برای رمز گذاری حرفه ای برای حساب های کاربریتان کشف کرده است به نام Diceware.
در روش Diceware شما تمامی روش های قدیمی پسوورد گذاری را فراموش خواهید کرد و خود را با ان آپدیت می کنید.همان طور که بیان شد پسوورد هایی که قابلیت تصادفی دارند احتمال هک آن بسیار کمتر از پسوورد هایی می باشد که دارای ساختار خاصی هستند مثلا همه ی اعداد.

 

تولید رمزعبور قدرتمند, رمز گذاری وای فای

پسوورد های غیر منطقی و غیر قابل هک

 

رمز گذاری به روش Diceware : در این روش شما چهار کلمه تصادفی و کاملا بی ربط به هم را پیدا می‌کنید و آن‌ها را به هم می‌چسبانید تا یک رمز عبور درست شود. Password که دارای چندین کلمه است. میزان تصادفی بودن کلمه‌ها و طول بیشتر آن‌ها باعث قوی تر شدن این رمز عبور می‌شود.تصادفی بودن چهار کلمه باعث می شود که ساختار منطقی دیگر در ان وجود نخواهد داشت و احتمال هک Password وجود نخواهد داشت.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

این شرایط مشکل‌ساز در حالت‌های مختلفی برای شما پدیدار می‌شود. اول این‌که شما برای هربار مشاهده‌ محتوای فایل موجود ‌باید رمز آن را وارد کنید و حالت دیگر این‌که ممکن است بخواهید فایل موردنظر را برای فرد دیگری ارسال کنید، اما قصد نداشته باشید فایل رمزگذاری شده را در اختیار آن فرد قرار دهید یا نخواهید او را نیز از عبارت رمز مطلع کنید. (به‌عنوان مثال ممکن است نخواهید آدرس سایت انتشاردهنده‌ فایل افشا شود) همچنین توجه داشته باشید زمانی که محتوای فایل‌های پی‌دی‌اف با رمز عبور حفاظت می‌شود، امکان جستجو در محتوا نیز وجود ندارد و نرم‌افزارهایی که به جستجو در محتوای این فایل‌ها روی هارد‌دیسک شما می‌پردازند نیز قادر به جستجو درون این فایل‌ها نخواهند بود.

 

در این شرایط نرم‌افزارهای متعددی برای برداشتن رمز از روی فایل پی‌دی‌اف طراحی شده‌، اما اگر به هیچ نرم‌افزاری دسترسی نداشته باشید نیز می‌توانید به کمک مرورگر کروم روی هر دستگاهی اعم از تلفن‌های همراه هوشمند، تبلت و رایانه این کار را انجام دهید.

 

روش انجام کار بسیار ساده است:
1- مرورگر کروم را اجرا کنید.

 

2- فایل پی‌دی‌اف رمزنگاری شده را با عملیات کشیدن و رها کردن به مرورگر کروم منتقل کنید. (به هر روش دیگر نیز می‌توانید فایل را در مرورگر فراخوانی کنید)

 

3- رمز مورد نیاز برای مشاهده‌ محتوای فایل را وارد کنید.

 

4- به منوی File مراجعه کرده و گزینه‌ Print را انتخاب کنید.

 

5- از فهرست چاپگرهای موجود گزینه‌ Save as PDF را انتخاب کرده و در نهایت روی save کلیک کنید.

 

منبع



:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

امروزه بدست طراحان و برنامه نویسان گونه ها و اقسام سایت های شرکتی ، شخصی و فروشگاهی تولید میشوند، و بعد از مدتی بروزرسانی ، تولید درونمایه ،رفع ایرادات و باگ های سایت تبدیل به مشکلی تاب فرسا برای کاربران سایت میگردد. پشتیبانی سایت یکتا از مهمترین تقسیم ها جهت به روز نگهداشتن سایت و ازعوامل مهم در رنکینگ سایت در موتورهای جستجو می باشد. یک وب سایت بدون محتوا ارزشی ندارد، قرار دادن درونمایه مناسب و بروز نگه داشتن سایت از نظر فنی علاوه بر جذب بازدید کننده باعث درمان رتبه بندی در موتور جستجو می شود.
در عصر آماده چشم وهمچشمی در فضای وب بر اساس محتوا ، واژه ها کلیدی ، رنکینگ سایت و ... شکل گرفته که این مهم باعث رشد کسب و کارها ، دیده شدن اشخاص و افزایش ترافیک سایت های فروشگاهی شده است.
سی یو وب در برگیرنده گروهی از نوابغ در دامنه های تخصصی وب کوشش دارد تا این خلاء را با کمترین خرج های شدنی پوشش داده و مستقیم و غیر مستقیم به شفا این فضای نابسامان و مدیریت سایت ها، کمکی در حد نا بنماید. از شما میخواهیم با وابستگی با کارشناسان ما به چهره کاملا مجانی در باره حمایت ، پشتیبان وردپرس ، تولید درونمایه و سئو سایت اطلاعات لازم را کسب نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

مرورگر Microsoft Edge در حال حاضر، یک تازه کار محسوب شده و دارای باگ‌ها و مشکلات نرم‌افزاری زیادی است. همین امر باعث می‌شود که بیش‌تر کاربران پس از گذشت مدتی از نصب ویندوز ۱۰، با مرورگر اج به مشکل بر بخوردند. این مشکلات می‌تواند مربوط به افت عملکرد، کرش کردن، ظهور تبلیغات غیرعادی و مرموز، نوار ابزار یا صفحه‌های فرعی (پاپ‌آپ‌) باشد. در این حین برای رفع مشکلات موجود، نیازمند ریست کردن (بازنشانی تنظیمات اولیه) مایکروسافت اج خواهید بود.

 

روش ریست کردن مرورگر مایکروسافت اج مانند سایر مرورگرها نیست. مرورگر اج بخشی جدا نشدنی از سیستم عامل ویندوز 10 بوده و به هیچ وجه نمی‌توان آن را از ویندوز حذف (آن‌اینستال) کرد. روش‌های مختلفی برای این کار وجود دارد اما ابتدا باید از روش‌های اساسی و اولیه استفاده کنید.

 

ریست کردن مرورگر اج از طریق بخش تنظیمات
برای باز کردن بخش تنظیمات مربوط به مرورگر اج، بایستی پس از کلیک بر روی سه نقطه‌ی افقی واقع در گوشه‌ی بالایی سمت راست موجود در پنجره‌ی مرورگر، گزینه‌ی Settings را برگزینید.

 

مرورگر اج, مرورگر Microsoft Edge

 

در زیر مجموعه‌ی بخش Clear browsing data، ابتدا بر روی عبارت‌های Choose what to clear و Show more کلیک کرده و سپس همه‌ی انواع داده‌های قابل انتخاب را تیک بزنید؛ در نهایت بر روی Clear کلیک کنید. حال باید رایانه‌ی خود را از نو راه‌اندازی کرده و مرورگر مایکروسافت اج را دوباره اجرا کنید.

 

مرورگر Microsoft Edge, ترفندهای اینترنتی

ریست کردن مرورگر مایکروسافت اجدر ویندوز 10

 

تعمیر نرم‌افزاری مایکروسافت اج با ابزار سیستم فایل چِکِر

مرورگر مایکروسافت اج از مولفه‌های هسته‌ی ویندوز ۱۰ بوده و یک نرم‌افزار جداگانه نیست. در صورتی که پیغام خطای جاری بر اثر آسیب دیدگی فایل یا موارد مشابه باشد، ابزار System File Checker (سیستم فایل چِکِر) ویندوز ۱۰ قادر به رفع مشکلات مربوطه خواهد بود. برای اجرای ابزار سیستم فایل چکر (sfc.exe) به منظور کاوش کامل سیستم، بایستی بعد از کلیک راست بر روی منوی شروع ویندوز ۱۰، گزینه‌ی (Command Prompt (Admin را انتخاب کرده و دستور متنی "sfc /scannow” را درون آن تایپ و اینتر کنید.

 

در صورتی که ابزار سیستم فایل چکر در حل مشکل موجود ناموفق بود، می‌توانید با استفاده از دستورهای پیشرفته‌ی (DISM (Deployment Image Servicing and Management این مشکلات را حل کنید. برای آگاهی از این دستورها، باید در دنیای وب جستجو کنید. پس از این کار، رایانه‌ی خود را دوباره راه‌اندازی کنید تا به احتمال زیاد مشکل برطرف شود.

 

ریست کردن مایکروسافت اج از طریق پاورشِل (PowerShell)
اگر روش‌های یاد شده در مورد مشکل مرورگر اج شما عمل نکرد، احتمالا باید به درون هسته وارد شوید! دستور پاورشلی که در ادامه معرفی خواهیم کرد، داده‌های هسته‌ی مایکروسافت اج را پاک کرده و دوباره آن‌ها را ثبت (re-register) می‌کند. قبل از انجام این مراحل و به وجود آمدن هرگونه مشکل، باید از سیستم خود نسخه‌ی پشتیبان کاملی تهیه کنید. همچنین می‌توانید اقدام به ایجاد نقطه‌ی بازیابی (restore point) بکنید. این نکته اهمیت زیادی دارد و به هیچ وجه بدون پشتیبان گیری، از این روش استفاده نکنید.

 

در ادامه، ابتدا به پوشه‌ی موجود در مسیر زیر مراجعه کرده و همه‌ی فایل‌های داخل آن را حذف کنید. بایستی به جای عبارت username موجود در آدرس، نام کاربری ثبت شده در رایانه‌ی خود را تایپ کنید.

http://www.beytoote.com/computer/sundries-web/edge-browser2-restart.html



:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 دی 1397 | نظرات ()