نوشته شده توسط : mj

 اگر از مهارت های تربیتی مثل الگو بودن، آگاهی دادن، تشویق، گفتگو، حمایت به جا، تعیین چارچوب و پایبند بودن به آن استفاده کنید و یاد بگیرید خشم تان را به شکلی سالم تخلیه نمایید به خواسته ها و اهداف تان می رسید .
 

 15 روش ایجاد روحیه ادب و احترام در کودک

1 . در برخورد با فرزندتان و دیگران از لطفا و خیلی ممنون استفاده کنید.
 
2 . وقتی کسی صحبت می کند ، تفاوتی نمی کند بچه باشد یا بزرگسال ، وسط حرفش نپرید. اگر مجبور شدید حرف او را قطع کنید حتما کلمه ببخشید را به کار ببرید.
 
3 . در سال سینما ، هنگام پخش فیلم ، صحبت نکنید.
 
4 . موقع رانندگی به ماشین های مقابل راه بدهید ( وقتی دیگران به همین ترتیب به شما احترام می گذارند، از آنها تشکر کنید ).
 
5 . موقع عطسه یا سرفه کردن ، جلوی دهان و بینی خود را با دستمال بگیرید.
 
6 . غذا را با دهان بسته بجوید. با دهان پر صحبت نکنید . اول لقمه را قورت بدهید و بعد حرفتان را بزنید.
 
7 . تحت هیچ شرایطی روی زمین آشغال نریزید.
 
8 . وقتی به رستوران می روید پس از صرف غذا میزتان را مرتب کنید.
 
9 . قبل از وارد شدن به اتاقی که درش بسته است ، در بزنید.
 
10 . برای دعوت دیگران به نشستن ، از کلمه بفرمایید استفاده کنید.
 
11. در اتوبوس و مترو صندلی خود را به کسی که ایستادن برایش دشوار است بدهید.
 
12 . بابت محبت و هدیه ای که دیگران به شما می دهند ، از آنها تشکر کنید . بگذارید شخصی که به شما محبت کرده بداند که بابت لطفش از او ممنون هستید .
 
13 . آهسته و بدون ایجاد سر و صدا آدامس بجوید و موقعی که خواستید آدامستان را دور بیندازید ، آن را داخل یک تکه دستمال گذاشته و به سطل آشغال بیندازید.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 110
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

روش های مختلفی برای جایگزینی تنبیه بدنی



چگونگی تنبیه بدنی کودکان,تنبیه بدنی کودکان

کتک زدن یک حرکت آنی است اما گرفتن مزایا از کودک تاثیر گذارتر است

 

روش های مختلفی برای جایگزینی تنبیه بدنی وجود دارد، از جمله:

گرفتن مزایا
کتک زدن یک حرکت آنی است اما گرفتن مزایا از کودک تاثیر گذارتر است و آثار بلند مدت‌تری دارد. یکی از مسائلی که والدین پس از مدتی با آن مواجه خواهند شد، ارزیابی سود و زیان کتک خوردن توسط فرزندشان است. بدین معنا که کودک محاسبه می‌کند که اگر فلان کار بد را انجام دهد، مادرش یک سیلی به صورت او خواهد زد. حال آیا انجام آن کار ارزش یک سیلی خوردن را دارد؟

 اگر از نظر کودک آن کار ارزش داشته باشد، او آن را انجام خواهد داد ولو اینکه می‌داند تنبیه بدنی خواهد شد. اما اگر به جای تنبیه بدنی، شما یکی از مزایا را از فرزندتان بگیرید، او به بالا رفتن هزینه اعمالش پی خواهد برد و از انجام دوباره آن عمل پرهیز خواهد کرد. به فرزندتان بگویید که اگر او رفتار خود را اصلاح کند، مزایا دوباره به او باز خواهند گشت.

نادیده گرفتن
گاه علت کتک زدن از سوی والدین، اذیت و عصبانی شدن آنها از رفتار فرزندشان است. اما توجه داشته باشید که در چنین مواقعی، نادیده گرفتن موثرتر از عکس‌العمل نشان دادن است. نادیده گرفتن برخی رفتارهای غلط کوچک اشکالی ندارد.گاه واکنش در برابر این رفتارها موجب تشدید آنها خواهد شد. البته این بدین معنا نیست که شما نباید در قبال رفتارهای خطرناک فرزندتان عکس‌العملی نشان دهید. اما لازم نیست که به هر رفتاری که فرزندتان برای جلب توجه انجام می‌دهد توجه کنید.

اگر کودک تلاش می‌کند با بهانه گیری و جیغ و فریاد توجه شما را به خود جلب کند، به او توجه نکنید. در عوض بعد از چند دقیقه به او توضیح دهید که او می‌تواند خواسته‌های خود را به شما بگوید و شما حرف‌های او را می‌شنوید.

آموزش مهارت‌های جدید
یکی از مشکلات کتک زدن این است که مهارت‌های جدیدی به کودک آموزش نمی دهد. برای مثال اگر فرزند شما خواهر یا برادر کوچکش را کتک زد و شما نیز متعاقبا او را کتک زدید، مهارت حل مسئله را به او یاد نداده‌اید.

کودکان باید از همان دوران کودکی برخی مهارت‌های پایه نظیر مهارت حل مسئله و کنترل احساسات را فرا بگیرند. اگر این مهارت‌ها از جانب والدین به کودک آموزش داده شود، بسیاری از سوء رفتارها از بین خواهد رفت.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 117
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

نقش مادر در تربیت کودک بیشتر است
وی در پاسخ به این پرسش که تربیت کودک بیشتر بر عهده مادر است یا هر دو والد به یک میزان در این خصوص نقش دارند اظهار کرد: پدر ومادر هر دو در این امر موثر هستند و به یک میزان نقش دارند لیکن به دلیل اینکه ارتباط مادر با کودک بیشتر از پدر است و زمان بیشتری را با کودک سپری می‌کند،تأثیر تربیتی مادر بیشتر است.

پدر زمان کمتری با کودک همراه است و در این زمان ممکن است مسائل کمتری پیش بیاید که نیاز به اعمال اصول تربیتی داشته باشد لیکن مادر به دلیل اینکه زمان بیشتری با کودک است مسائل بیشتری را شاهد است که نیاز به اعمال نکات تربیتی دارد و به دلیل همین ارتباط بیشتر مادر با کودک طبیعتا تربیت کودک بیشتر با مادر است.این به این معنی نیست که پدر نقشی نداشته و باید خود را کنار بکشد بلکه توصیه این است که حتی اگر پدر از کودک دور است در مواقعی که حضور دارد در هماهنگی با اصول تربیتی مادر کوشا باشد ودر این زمینه نظر دهد.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 117
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

فرقی نمی کند کودک شما درمواجهه با چیزی که باب میلش نیست به آرامی واکنش نشان دهد یا در بهترین حالت، مثل ترقه منفجر شود، مدیریت خشم، مهارتی است که هر نوع بچه ای از آن نفع می برد.

ما به عنوان والدین با کنترل احساسات خودمان در برابر طغیان های خشم مان، می توانیم اساس و شالوده ی فراگیری این مهارت مهم را برای فرزندان مان بنا کنیم. این بار که با کج خلقی ها و بهانه گیری های کودک نوپای تان و یا شانه بالا انداختن فرزند نوجوان تان روبرو شدید با بکار بردن یکی از عبارات زیر، بهترین قدم را به جلو بردارید:


نگویید : اینقدر همه چیز را پرت نکن!
بگویید: وقتی اسباب بازی هایت را پرت می کنی من فکر می کنم دوست نداری با آنها  بازی کنی. آیا این طور است؟ این تکنیک گوینده/شنونده، برای کمک به ارتباط دهی احساسات به شیوه ای غیررودررویی است. این شیوه نه تنها مسیرهای گفتگو را باز نگه می دارد بلکه شما الگویی می شوید برای این که نشان دهید موقعیت پیش آمده از نگاه شما چگونه است، در نتیجه کودک شما فرصت این را پیدا می کند تا حادثه پیش آمده را مجددا از نگاه خودش و با زاویه ای دیگر بازبینی کند.


نگویید: بچه های خوب این کار را نمی کنند!
بگویید: بچه های خوب و حتی بزرگ ترها هم گاهی عصبانی  می شوند، اشکالی ندارد، این عصبانیت هم خواهد گذشت. بگذارید روراست باشیم. بچه های شما هرچقدر بزرگ تر شوند، با مشکلات بزرگ تری هم مواجه خواهند شد، و احساسات شدیدتری هم خواهند داشت. این که  به آنها بگویید بچه های خوب یا کسی که بزرگ شده عصبانی نمی شود، خسته نمی شود یا مضطرب نمی شود واقعا دروغ  است. همچنین باعث می شود بچه ها احساسات شان را سرکوب کنند و مانع جریانات احساسات شان به شیوه ای سالم شوند.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 118
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

 مسئولیت پذیری یکی از نشانه های رشد و اعتماد به نفس است که به شخص کمک می کند تا تصمیم های مناسب تری را اتخاذ کند. کسانی که از حس مسئولیت پذیری برخوردار هستند به موفقیت های روزافزون و پاداش های ناشی از آن دست خواهندیافت که این خود به افزایش اشتیاق در ارتباطات و یادگیری منجر خواهدشد.

مسئولیت پذیری نوعی نگرش اکتسابی است که از ابتدای زندگی (حدود سه سالگی به بعد) به تدریج ایجاد می شود. بنابراین والدین به عنوان نخستین متولی این امر بهتر است در ایجاد و رشد چنین حسی در فرزندان خود کوشش کنند. به طور کلی می توان گفت مسئولیت پذیری فرزندان بستگی زیادی به تجارب آنان در خانواده دارد. والدین به عنوان سرمشق و الگویی قوی می توانند خود با رفتاری حاکی از مسئولیت پذیری و با اتخاذ تدابیر آموزشی مناسب زمینه پرورش این حس را در فرزندان به وجود بیاورند. ایجاد این حس وقتی میسر خواهدبود که شرایط روحی و روانی کودکان را دریافته و تلاش کنیم موقعیت های مناسبی را برای قبول مسئولیت آنان فراهم کرده و انتظارات خود را متناسب با سن شان به طور دقیق و روشن بیان کنیم.

شاید در نظر بسیاری از والدین بزرگ ترین دغدغه و حتی مهم ترین درخواست از فرزند، درس خواندن باشد، اگرچه اهمتی این موضوع یعنی موفقیت در تحصیل بر کسی پوشیده نیست اما باید بپذیریم که درس خواندن همه زندگی فرزندان نیست و آنها باید بتوانند در هر دوره ای از زندگی و در مواجهه با هر موقعیت و بحرانی گلیم خود را از آب بیرون بکشند، اما برای این که فرزندانمان بتوانند به خوبی از پس مسئولیت های خود در زندگی برآیند باید از دوران کودکی حس مسئولیت پذیری را در آنان تقویت کرد.

روش هایی برای مسئولیت پذیری کردن فرزندان
واگذار کردن برخی از امور شخصی و حتی کارهای خانه به آنها با توجه به میزان توانمندی هایشان از جمله روش های موثر در آموزش و تقویت حس مسئولیت پذیری در کودکان است. در این صورت است که کودکان حس مشارکت و همکاری را تجربه می کنند و از این که می توانند مهارت هایشان را برای کمک به شما به کار گیرند، به خود می بالند و احساس مهم بودن می کنند، اما دادن وظایف کوچک به کودکان فوت و فن های ظریفی دارد.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 133
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

برای شمایی که سال‌ها از روزهای کودکی فاصله گرفته‌اید، فهمیدن اینکه در ذهن فرزندتان چه می‌گذرد، کار آسانی نیست. تنها کاری که این روزها از دست شما برمی‌آید، این است که خودتان را جای کودک‌تان بگذارید و باتوجه به آنچه در ذهن خودتان می‌گذرد روشی برای مقابله با او انتخاب کنید یا همان‌طور که در گذشته با شما رفتار شده، با او هم برخورد کنید.

اما روانشناسان کودک معتقدند الگوهای کهنه تربیتی برای خود ما هزار و یک مشکل ایجاد کرده و دلیلی ندارد که همیشه همان‌طور که خودمان قربانی اشتباهات والدین‌مان شده‌ایم، فرزندان را هم قربانی این روش‌های حل مسئله که به ارث برده‌ایم، کنیم. از طرف دیگر آنها فکر می‌کنند ساختار ذهنی کودکان آنقدر با ما بزرگ‌تر‌ها متفاوت است که روش‌های انتخابی‌مان همیشه نمی‌تواند نتیجه‌ای که انتظار داریم را به‌همراه بیاورد.

با خواندن این مطلب می‌توانید اشتباهاتی که هر روز برای مقابله با کودک‌تان انجام می‌دهید را بشناسید و از عواقبی که با انجام دادن‌شان برای خودتان و او ایجاد می‌کنید باخبر شوید. اما نگران نباشید! ما به شما راه‌های جایگزینی را پیشنهاد می‌دهیم تا هم به هدف‌تان برسید و هم مشکلات دیگری را برای خودتان و کوچولوی‌تان ایجاد نکنید.

اشتباه اول: دروغ مصلحتی می‌گویید؟
خانم «ش» وقتی از گریه‌های هر روزه کودکش قبل از رفتن به مهد کلافه شد، در خانه بغلی مهدکودک را به دخترش نشان داد و گفت اینجا را می‌بینی؟ اینجا خانه آقای پلیس است و بچه‌هایی که گریه می‌کنند را در آن نگه می‌دارند. اگر هنوز می‌خواهی مهد نروی من مشکلی ندارم! می‌توانی به خانه آقای پلیس بروی! گریه‌های دختر کوچولو همان لحظه تمام شد و بغض جایش را گرفت. خانم «ش» از آن روز به بعد دخترک را در سکوت به مهد می‌برد تا اینکه مربی مهد یک روز ماجرا را از او پرسید و گفت دخترک تمام روز درمورد آقای پلیس همسایه صحبت می‌کند.

یک راه بهتر
کودک‌تان را از نمایش دادن احساساتش نترسانید. او با تمام وجود از اینکه از شما جدا شود و به مهد برود، ناراحت است و به‌خاطر همین گریه می‌کند. اما این سکه روی دیگری هم دارد. او باید نظم‌پذیر باشد، خودش را با شرایطش انطباق دهد و هر روز برای رفتن به مهد آماده شود. حالا چه‌کار باید بکنید؟ گفتن دروغ‌های مصلحتی آسان و بسیار وسوسه‌کننده است اما ما پیشنهاد دیگری داریم. پیشنهاد ما نشان دادن کمی همدلی و صادق بودن است. می‌توانید وقتی گریه‌های کودک‌تان را می‌بینید، به جای عصبانی شدن یا تهدید کردنش، بگویید «می‌دانم که امروز دلت نمی‌خواهد مهد بروی! من هم واقعا بعضی وقتا دوست ندارم سر کار بروم.

بعضی روزها دلم می‌خواهد در خانه بمانم، کمی استراحت کنم و بعد با تو به پارک بروم. اما آدم همیشه نمی‌تواند کارهایی که دوست دارد را بکند و گاهی باید با درنظر گرفتن شرایطی که برایش به‌وجود آمده، بپذیرد که راه دیگری ندارد و خودش را بیشتر عذاب ندهد. تو می‌توانی به مهد بروی و برنامه‌های خوبی که می‌خواستیم امروز صبح داشته باشیم را بعد از برگشتنم از سر کار انجام دهیم.» به این توصیه عمل کنید و به کودک‌تان نشان دهید درکش می‌کنید و متوجه ناراحتی‌اش هستید. او می‌تواند با کمک شما راه‌حل کنار آمدن بالغانه با چیزهایی که دوست ندارد را یاد بگیرد.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

درتربیت کودکتان با کارشناسان مشورت کنید!



تربیت کودک ار بدو تولد,تربیت کودک یکساله

 مشورت درباره امور فرزندان، از سنین شیرخوارگی و کودکی تا بزرگسالی، متوجه والدین است

 

ترتیب فرزندان در خانواده در تربیت و شكل‌گیری شخصیت فرزندان و البته رفتار والدین تاثیرگذار است. فرزندان بر اساس این كه فرزند چندم خانواده هستند رفتار متفاوتی از والدین می‌بینند كه این رفتار‌ها دلایل مشخصی دارد.

 وقتی فرزند اول خانواده به دنیا می‌آید پدر و مادر بسیار خوشحالند و فرزند خود را بهترین و استثنایی‌ترین بچه می‌دانند. این احساس به دلایل مختلفی به وجود می‌آید كه اولین آن به دلیل بی‌تجربگی در روند رشد كودكان است. والدین چون در جریان ریز اتفاقاتی كه طی رشد فرزند می‌افتد قبل از این نبوده‌اند تصورشان بر این است كه فقط فرزند آنها دارای این رفتار است، برای همین فكر می‌كنند كه فرزندشان منحصر به فرد است. دلیل دوم این است كه معمولا والدین می‌خواهند بهترین والدین باشند.

 

زن و شوهری كه هنوز بچه‌دار نشده‌اند هرگاه كودكی را در حال گریه می‌بینند و یا وقتی كودكی را در حال رفتار ناشایستی می‌بینند با خود می‌گویند كه عجب والدین بی‌مسوولیتی دارد، من كه به هیچ‌وجه نمی‌گذارم فرزندم این‌گونه شود. در حالی كه خیلی از اتفاق‌ها و رفتار‌ها برای همه بچه‌ها است و جزو روند رشدی آنهاست. آنها در ابتدا با خود می‌گویند من كاری می‌كنم كه فرزندم بهترین باشد و در تربیت او مانند بقیه پدر و مادرها رفتار نمی‌كنم، در صورتی كه ماهیت پدر و مادری یك چیز است و آن تربیت و پرورش روحی و جسمانی همه‌جانبه فرزند و هیچ والدین و فرزندی خالی از اشكال نیستند به این دلیل كه هیچ انسانی كامل نیست.

والدین وقتی دارای اولین فرزند خود می‌شوند احساس می‌كنند كه خودشان و فرزندشان كاملا منحصربه‌فردند در حالی كه باید بدانند روند رشدی متعادل كودكان روندی است كه در همه یكسان است (البته تفاوت‌های بسیار كمی ‌با هم دارند كه به مسائل مختلف مربوط می‌شوند اما به‌طور كل می‌توان از یك روند طبیعی نام برد) این دانش با چیزی غیر از مطالعه و مشاوره با افراد كاردان صورت نمی‌گیرد. شما به عنوان والدین باید بدانید كه فرزندتان چه موقع به پزشك احتیاج دارد و چه موقع مثلا یك دل‌درد ساده دارد و اینها در اولین فرزند احتیاج به مطالعه و دقت فراوانی دارد چرا كه شما كاملا بی‌تجربه هستید.

نمی‌توان به این دلیل كه پدران و مادران بی‌تجربه هستند به آنها حق داد كه هر طور خواستند با فرزند اول رفتار كنند و هر تجربه‌ای را با هر آزمایشی می‌خواهند با فرزند اولشان به دست آورند. گاهی والدین به فرزندان خود ضربات جبران‌ناپذیری می‌زنند كه باعث از بین رفتن مقطعی از زندگی فرزندشان می‌شود، مثلا فرزندی كه در دوران بلوغ است و والدینی كه هیچ تجربه‌ای ندارند و حساسیت شدیدی در تربیت فرزندشان به خرج می‌دهند را تصور كنید، ناگفته پیداست كه تمام این مسائل باعث می‌شود كه فرزندشان را بدون این كه بخواهند آزار دهند و نتوانند در این دوران به او كمكی كنند و با او دوست باشند.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 164
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

متعصبانه از فرزندتان حمایت نکنید
فرزند شما از مدرسه بر می گردد و قیافه اش درهم است. از او می پرسید: «امتحانت چطور بود؟» او خیلی ناراحت به نظر می رسد. آنقدر نقشش را خوب بازی می کند که به سادگی از سوال اولتان می گذرید. نزدیکش می شوید و با ملایمت از او می خواهید دلیل ناراحتی اش را بیان کند. او در حالی که چهره مظلومی به خودش گرفته برای شما از معلم بداخلاق کلاسیش تعریف می کند که چندان دل خوشی از او ندارد. آن طور که فرزندتان تعریف می کند معلمش بین او دیگر بچه ها تفاوت می گذارد و آنقدر با او لج است که این آزردگی و کینه را روی نمره های فرزندتان انعکاس می دهد.

 

به حرف های فرزندتان با دقت گوش می دهید و دلتان می گیرد. وقتی فرزندتان توانست شما را به خوبی تحت تاثیر بگذارد نوبت رو کردن برگه امتحانی می رسد. نمره افتضاحی که به دلیل کینه بین فرزند شما و معلمش بوده شما را خیلی متاثر می کند و اینجاست که جنگ بین شما و معلم فرزندتان همه چیز را خراب تر می کند.

واقعیت همین چیزی است که برایتان گفتیم اما در این مواقع بهتر است مراقبت نوع حرف هایی که می زنید، باشید. هرگز با معلم فرزندتان مخالفت نکنید. مخالفت شما ممکن است با سکوت شما هم تایید شود حتی اگر حرفی به زبان نیاورید. مثلا خانواده ممکن است از معلم در حضور نوجوان انتقاد نکنند ولی مرتبا با مدیر یا مسئولان در مدرسه درباره اشکال های معلم حرف بزنند. البته گاهی ممکن است معلم فرزند شما با او منصفانه رفتار نکند ولی شما به عنوان والدین باید کمی پخته تر عمل و این مساله را طوری حل و فصل کنید که معلم از چشم نوجوان نیفتد و اقتدار او را دستکم نگیرد. با این کار شما توانسته اید تا حد زیادی به نوجوانتان یاد بدهید که خود او مسئول نمره های بدش است و نباید دیگران را مقصر بداند. هرگز مدرسه فرزندتان را در حضورش بی کفایت جلوه ندهید و با این کار به اختلاف های بین او و مسئولان مدرسه دامن نزنید

منبع



:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

 بدون شک نباید نقش خانواده را در شکل‌گیری شخصیت افراد به خصوص کودکان نادیده گرفت. کودکی که در هر شرایطی به دروغ گفتن روی می‌آورد، در بزرگسالی  با مشکلاتی مثل عدم اعتماد به نفس، ناتوانی در ابراز وجود و ... تبدیل خواهد شد. چنین شخصی به دلیل اینکه پایه‌های شخصیتی صحیحی نداشته است، وقتی که به یک پدر یا مادر تبدیل می‌شود؛ همین خصوصیت را هم به فرزندانش انتقال می‌دهد.

 روانشناسان دروغگویی را به عنوان یک رفتار نابهنجار بیان می‌کنند. در حقیقت وقتی می‌گوییم فردی دروغگو است یعنی یک رفتار نابهنجار دارد. اصولا رفتار‌های ناهنجار دلایل و ریشه‌های مختلفی دارند که از دوران کودکی اتفاق می‌افتد.

سن دروغگویی بچه‌ها
کودک در سنین 3 تا 4 سالگی و دوران دبستان دچار خیال‌پردازی و قهرمان پروری می‌شود که این حالات را نمی‌توان در جرگه دورغگویی قرار داد.

 این حالت در کودک اصطلاحا خالی‌بندی نام دارد و کودکان برای اینکه خودشان را بزرگ جلوه دهند این خیال‌پردازی‌ها را در ذهن پرزرش می‌دهند. دلیل دیگری که سبب بروز این خیالات در کودک می‌شود، برقراری ارتباط میان دنیای خیالی و دنیای واقعی است که در ذهن او شکل گرفته است.

برخورد با کودک دروغگو

 وقتی می‌گوییم فردی دروغگو است یعنی یک رفتار نابهنجار دارد

 

 ادامه دروغگویی
هنگامی که کودکان دروغ ‌می‌گویند و خانواده هم به این رفتار ناهنجار دامن می‌زنند و آن را ادامه می‌دهند باعث تشویق کودک به دروغ‌گویی می‌شوند و این رفتار را به او می‌آموزند.

 به عنوان مثال، کودک دوستش را کتک می‌زند و موقعی که آن را برای پدر یا مادر بازگو می‌کند از او به عنوان یک قهرمان یاد شده و مهر تایید بر کار او زده می‌شود. زمانی که این کودک به یک مرد یا زن بزرگسال تبدیل شد، بدون دلیل دروغ می‌گوید چون به انجام این عمل عادت کرده و آن را یاد گرفته است.

همچنین کودکی که الگویی در خانه داشته یا ترس‌ها و اضطراب‌هایی که قدرت ابراز وجود یا اعتماد به نفس را از او گرفته است، حالا که به یک فرد بالغ تبدیل شده دروغ می‌گوید.
 
در واقع چنین فردی جرات پذیرش مسوولیت کاری را که انجام داده؛ ندارد  پس به دروغ گفتن روی می‌آورد. چنین وضعیتی،  بیشتر در سیستم الگوی رفتاری پدر و مادر نسبت به فرزندشان نمایان است.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

اگر کودک شما با برادرش دعوا کرده است، اسباب بازی دوستش را برداشته است یا شما را با اسم بدی صدا کرده است، آیا باید او را وادار به عذرخواهی کنید؟ اکثر والدین سعی می کنند عذرخواهی کردن را به کودک خود آموزش دهند زیرا فکر می کنند این مناسب ترین راه برای جبران کار اشتباهی است که انجام داده اند. وادار کردن کودکی که تمایلی به عذرخواهی ندارد، ایده خوبی نیست.

هدف از عذرخواهی
دلیل عذرخواهی، نشان دادن احساس ندامت ناشی از رفتاری است که به واسطه آن به شخص دیگری آسیب زده یا او را ناراحت کرده اید. پس اگر کودک تان را که از رفتار خود احساس پشیمانی نمی کند وادار به عذرخواهی نکنید، در روش تربیتی خود ناموفق عمل کرده اید؟

بیان تاسف و عذرخواهی کردن در کودکی که احساس پشیمانی ندارد، تغییری ایجاد نمی کند. همچنین به جبران آن نیز کمکی نمی کند. خواهر و برادر یا دوستی که از او عذرخواهی شده نیز در پشت حرف های کودکی که وادار به عذرخواهی کردن شده است، احساس پشیمانی او را نمی بیند.

وادار کردن کودکان به عذرخواهی نتیجه معکوس می دهد
اگر به محض عذرخواهی کودک بعد از یک رفتار اشتباه او را ببخشید و از کار او بگذرید، پیام نادرستی را به او منتقل کرده اید. این کار به آنها یاد می دهد که بعد از انجام هر کار غلط با گفتن «متاسفم»، حتی اگر از صمیم قلب این حرف را نزده باشند، به سادگی می توانند رفتار خود را جبران کنند. این کار سهوا به کودک می آموزد که با یک عذرخواهی می تواند رفتار خود را توجیه کرده و آن را قابل قبول سازد.

ممکن است کودکانی که وادار به عذرخواهی کردن می شوند، تنها برای اجتناب از پیشامدهای بعدی این کار را انجام دهند. خیلی مهم است که بچه ها متوجه شوند که رفتار آنها افراد دیگر را اذیت می کند، حتی زمانی که عذرخواهی می کنند.

گفتن متاسفم به برادر یا خواهرش به دلیل شکست اسباب بازی او، به درست شدن آن اسباب بازی کمکی نمی کند. یا عذرخواهی از دوستش برای اینکه او را احمق خطاب کرده است، با گفتن یک عذرخواهی درست نخواهد شد.

آیا باید کودک خود را به عذرخواهی وادار کنید؟
گاهی اوقات پدرها و مادرها تا زمانی که کودک عذرخواهی نکرده است، امتیازاتی را از او می گیرند و به کودک خود اجازه نمی دهند به بازی خود برگردد اما این کار شما به کودک می آموزد که عذرخواهی به جای جبران کردن برای فرد ناراحت شده، فقط برای فرار از مشکل است.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 150
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

درگذشته شاهد تنبیهات بدنی کودکان از سوی والدین بودیم، اما در چند سال اخیر کمتر شاهد این تنبیهات بدنی هستیم؛ با این حال این سوال پیش می آید که آیا والدین دیگر کودکان خود را تنبیه نمی کنند و یا شیوه‌های جدید تنبیهی را در پیش گرفته‌اند که تاثیراتی مخرب‌تر بر کودکان دارد؟

 بیاتی در ارتباط با تنبیه کودکان گفت: تنبیه به عنوان آخرین مرحله تربیتی در روانشناسی تربیتی تایید شده است. تنبیه در واقع به عنوان یکی از ابزارهای رفتار سازی و رفتارپذیری کودکان است که می‌تواند در شکل‌گیری رفتار آنان تاثیر گذار باشد.

این روانشناس افزود: در اعمال تنبیه از سوی والدین مسئله مهم چگونگی انجام آن است، زیرا در صورت اعمال اشتباه در انجام این ابزار تربیتی شاهد بروز مشکلات متعدد در حوزه روانی، رفتاری و شخصیتی کودک خواهیم بود. همچنین در بسیاری از مواقع کودکان برای مسائلی تنبیه می‌شوند که هیچ لزومی ندارد. در واقع آنان به خاطر انجام رفتارهایی تنبیه می‌شوند که جزء رفتارهای رشدی و ویژگی‌های شخصیتی آنهاست؛ مانند کنجکاوی و دست زدن به وسایل گوناگون.

وی تصریح کرد: در برخی مواقع شاهد آن هستیم که والدین برای راحتی و آسایش خود و یا حتی "پز اجتماعی" کودکان خود را تنبیه می کنند؛ برای مثال والدین در مقابل جمع به کودک خود اخم و یا وی را تنبیه می کنند درنتیجه کودک در آن لحظه ساکت می شود و در چنین شرایطی آن پدر و یا مادر تصور می‌کند در مقابل جمع تصویری مقتدرانه از خود ارائه کرده است.

بیاتی در ادامه تصریح کرد: در این شرایط والدین اقتدار را با برخوردهای منفی اشتباه گرفته و این سرآغازی برای انجام برخوردهای منفی متعدد آنان با کودکشان است.

این روانشناس در توضیح والدین مقتدر گفت: والدین مقتدر افراد تنبیه گری نیستند، بلکه کسانی هستند که با ایجاد ارتباط موثر با کودک خود می توانند در مسیر تربیت مثبت و موثر گام برداشته و در جریان همین ارتباط وی را متقاعد می کنند که کارهای خطا را انجام ندهد.

وی افزود: در گذشته تنبیهات عموما به صورت فیزیکی و بدنی بوده و کودک پس از انجام خطا منتظر اعمال تنبیه از سوی والدین بود و پس از آن تنبیه تمام می‌شد اما در حال حاضر تنبیهات بسیار بدتر از قبل بوده و به صورت روانی و ذهنی اعمال می‌شوند که به مراتب تاثیرات بدتری را به لحاظ آسیبی به کودک وارد می‌کنند.

بیاتی ادامه داد: تنبیه به عنوان آخرین راهکار تربیتی، خوب است اما چگونگی آن و همچنین مشخص شدن موضوع تنبیه مساله بسیار مهمی است که باید همواره از سوی والدین مورد توجه قرار گیرد.

این روانشناس، تهدید، بی‌محلی، قهر و... با کودکان را به لحاظ روانی بسیار مضر دانست و گفت: در فرایند تنبیهات روانی، کودک به شدت از لحاظ ذهنی و روانی آسیب دیده و در نتیجه این آسیب‌ها باعث عقده‌های روانی متعدد در فرد شده که ممکن است در بزرگسالی وی موجب بروز اختلالات متعدد شود که تمامی آنها ماحصل همین تنبیهات و رفتارهای منفی والدین در دوران کودکی است.

وی در ادامه تاکید کرد: والدین باید بدانند که به هیچ عنوان نباید با کودک خود قهر کنند و تنبیه عاطفی نباید از سوی والدین اعمال شود، زیرا قهر کردن بدترین نوع تنبیه بوده و همانطور که گفته شد، آسیب‌های متعددی را به همراه خواهد داشت.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

شش راه ساده و جالب جهت انتخاب هديه براي اقايون

معمولاً خريـدن کادو براي آقـايـون کــار ساده اي نيست؛ اما همچـنان که روز مرد نزديک مي شـود و زمان تهيه کـادو فــرا مي رسد (چه آنرا دوست داشته بــاشيم چه نداشته باشيم) بايد به اين فکر باشيم که معماي "چه چـيز مي تـوانـم بـه او هـديـه بـدهـم کـه دوسـت داشته باشد؟" را به هر نحوي که شده حل نماييم.

اگر همسري داريد که هر چيزي که فکرش را مي کنيد، دارد ، يا يک برادر که هر روز سرگرمي هايش را تغيير مي دهد، و يا پدري که به شما مي گويد هيچ چيز نمي خواهد برايش بخريد - به ويژه چيزهايي که خيلي دوست مي دارد - بنابراين در اين شرايط، تهيه کادوي مورد علاقه هر يک از افراد مذکور، کار واقعاً چالش آميزي است.

هر چند هيچ هديه مناسبي وجود ندارد که به وسيله آن بتوان تمام آقايون را راضي نگه داشت، اما اين 6 نکته شما را با ذهنيت خريد هديه آشنا مي کند و به شما کمک ميکند هديه اي را برايشان انتخاب کنيد که از ته دل آنرا دوست بدارند.

 

 

1- به کارايي فکر کنيد نه به احساساتي که القا مي کنند

پروفسور "مارگارت راکر" داراي دکتراي روانشناسي و متخصص در امورد هدايا، معتقد است که: "در روابط ميان جنس هاي مخالف، بايد به اين نکته توجه داشت که آقايون تصور مي کنند کادو تنها يک مبادله اقتصادي است."

در حالي که ممکن است يک خانم از خانه اي پر از گل رز حيرت زده شود، يک مرد، بيشتر از هديه اي خوشش مي آيد که بتواند آنرا نگهداري کرده و از آن استفاده کند. حالا به نظرتان چوب هاي بيلياردي که ستاره هاي زيبا روي آن نقاشي شده باشند، و يا يک جفت دمپايي رو فرشي جديد چطور است.

 

 

2- ببينيد چه مي خواهد
همانطور که ميدانيد خانم ها زمانيکه کادويي را مي خواهند معمولاً در لفافه به آن اشاره مي کنند و سعي مي کنند با اشاره غير مستقيم توجه آقايون را به سمت آن جلب کنند، اما آقايون هيچ علاقه اي به انجام اين کار ندارند، آنها دقيقاً چيزي را که ميخواهند، به زبان مي آورند. به جاي اينکه وقت خود را تلف کنيد و به دنبال يک "سورپرايز" براي آنها باشيد، فقط چيزي که آنها مي خواهند را برايشان تهيه کنيد و خواهيد ديد که اين مطلب آنها را بيش از پيش خوشحال مي کند

نکته اصلي در اينحا اين است که ببينيد او چه مي خواهد و همان را برايش تهيه کنيد، نه چيزي که خودتان دوست داريد را بخريد. (يا چيزي که فکر مي کنيد برايش مناسب است)

 

 

3- به علايق او توجه کنيد

ما به دنبال خريد کادويي کاربردي براي آقايون هستيم به همين دليل بايد مطمئن شويم که او به آن علاقه دارد. اگر احساس مي کنيد به ورزش علاقه دارد، مي توانيد برايش بليط هاي يک مسابقه ورزشي را که ديگر در بازار موجود نيستند را خريداري کنيد و يا وسايل ورزشي خاطره آميز (مثلا توپ فوتبالي که عکس تيم قهرمان مورد علاقه اش روي آن حک شده باشد) را برايش تهيه کنيد. مردي که باغباني را دوست داشته باشد، يک وسيله باغباني و يا يگ گياه کمياب، او را بيش از پيش خوشحال خواهد کرد. آيا او به تماشاي فيلم علاقمند است؟ شايد يک DVD Player و يا سيستم صوتي دالبي و يا حتي چند تا CD و DVD برايش جالب تر از هر وسيله ي ديگري باشد.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 128
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

از فشار سنج و گلوکومتر تا گل و طلا و جواهر
هدیه دادن و هدیه گرفتن یکی از رفتار ها و عادت های خوبی است که علاقه ها را بیشتر می‌کند و موجب صمیمیت بیشتر می‌شود. روز زن و روز مادر هم از مناسبت هایی است که می‌تواند بهانه خوبی برای هدیه دادن و قدر دانی از زحمات خانم ها باشد. اما خرید هدیه هم آداب و اصولی دارد. بعد از توجه به اهمیت اصل موضوع و فراموش نکردن مناسبت ها، لازم است کالاها و مواردی را که برای هدیه دادن مناسب ترند، بشناسید و سلیقه و احتیاجات عزیزی را که می‌خواهید برایش هدیه ای تهیه کنید، بدانید. این مطلب به شما کمک می‌کند هدیه ای سالم ترو بهتر تهیه کنید.

 

1- فشار سنج:

بیشتر آدم ها از میانسالی به بعد، دچار بیماری فشار خون میشوند و پزشک به آن ها توصیه می‌کند به طور مرتب فشار خون شان را کنترل کنند. اگر مادر شما هم دچار این مشکل است یک دستگاه فشار خون برایش تهیه کنید. فشار سنج در انواع جیوه ای، عقربه ای و دیجیتالی مچی و بازویی در بازار موجود است. کار با فشار سنج های دیجیتالی راحت تر است اما فشار سنج های جیوه ای و عقربه ای دقت بیشتری دارند. با یک آموزش ساده و کمی تمرین و دقت می‌توانید فشار خون مادرتان را اندازه گیری کنید یا این کار را به خود او بیاموزید.

 

2- گلوکومتر:

دیابت یکی از بیماری های شایع در ایران و جهان است. اگر مادر شما هم بیماری قند دارد، می‌توانید برایش گلوکومتر بخرید تا بتواند قند خونش را به طور مرتب چک کند. دستگاه های گلوکومتر موجود در بازار، اندازه های متفاوتی دارند ولی به طور معمول، این دستگاه ها به اندازه یک کف دست هستند و اغلب با باتری کار می‌کنند. بهتر است دستگاه هایی را انتخاب کنید که دقت بالاتری دارند و پیش از خرید، بد نیست با پزشک معالج مادرتان هم مشورت کنید.

 

15 خرید هدیه روز ماد,روز مادر,کادو روز مادر

 

3- دستگاه تصفیه هوا:

اگر مادرتان مشکل تنفسی دارد یا مبتلا به آسم و آلرژی های تنفسی است، می‌توانید برای او یک دستگاه تصفیه هوا خریداری کنید و با این کار، هوای اتاقی را که او بیشتر ساعات روزش را در آن می‌گذراند تصفیه کنید تا آرامش بیشتری برای او فراهم شود.

 
4- ترازو:

اگر مادرتان اضافه وزن دارد، با خرید یک ترازو برای اندازه گیری وزن می‌توانید مادرتان را در رسیدن به وزن ایده آل تشویق کنید. با این کار، او می‌تواند وزن اش را به طور مرتب در خانه کنترل کرده و با آگاهی از کوچک ترین تغییرات وزنی، رژیم و فعالیت بدنی مناسبی انتخاب کند.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

▪ خطر ۱ سقوط: سقوط به علت قرار گرفتن روی صندلی نامناسب، نردبان نامطمئن، چهارپایه معیوب و قرار گرفتن موانعی در سر راه اتفاق می‌افتد.

 

 

▪ خطر ۲ لیز خوردن: لغزنده یا خیس بودن سطحی که روی آن قرار داریم؛ مانند خیس شدن کف آشپزخانه هنگام تعمیر شیرهای آب یا خیس شدن کف اتاق‌ها و پذیرایی هنگام تعمیر شوفاژها.

 


▪ خطر۳ برق گرفتگی: تماس بدن با جریان الکتریکی در هنگام تعمیر لوازمی که با جریان برق کار می‌کنند.

 


▪ خطر ۴ سوختگی: در سوختگی ناشی از برق گرفتگی تماس بدن با جریان برق هنگام کار با لوازم برقی، سیم کشی برق و نصب روشنایی و در سوختگی ناشی از حرارت و آتش تماس بدن با حرارت و آتش هنگام تعمیر اجاق گاز، آبگرمکن، شوفاژ از علل حادثه هستند....

 

 

 

و اما پیشگیری‌های ۴گانه:

 


▪ پیشگیری۱سقوط: روی نردبان استاندارد بایستید. اگر نردبان تاشونده دارید، حتما زنجیر آن را کنترل کنید که پایه‌ها را محکم نگه دارد. پله‌های نردبان را از نظر استحکام و ثبات کنترل کنید. از صندلی‌ و مبلمان و جعبه به عنوان زیرپایی استفاده نکنید. مسیر رفت و آمد را خلوت کنید تا پای شما به مانعی‌ گیر نکند.

 


▪ پیشگیری۲ لیزخوردن: تا حد امکان زمین زیر پای خود را خشک نگه دارید و دمپایی مناسب بپوشید. می‌توانید موکت را به اندازه کف دمپایی‌تان ببرید و با چسب موکت به کف دمپایی بچسبانید.

 


▪ پیشگیری۳ برق گرفتگی:
اگر با جریان برق سر و کار دارید، حتماً یک جفت دمپایی پلاستیکی بپوشید و روی سطحی چوبی یا لاستیکی قرار بگیرید. روی نردبان‌های فلزی نایستید. دستکش عایق یا حداقل دستکش لاستیکی آشپزخانه را بپوشید. با فازمتر جریان‌های برق را کنترل کنید و قبل از کار، فیوز را قطع کنید.

 


▪ پیشگیری۴ سوختگی: موارد پیشگیری ۱ را رعایت کنید و ضمنا دستکش پارچه‌ای، پیراهن ضخیم و آستین بلند و دور نگه داشتن صورت از منطقه خطر را از یاد نبرید.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 141
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

شیوه‌های مواظبت ازجارو برقی



 

 

مواظبت از جاروبرقی

 

 

روزهایی نه‌چندان دور، مادربزرگ برای رفت و روب خانه، به مزرعه می‌رفت و گیاهی با ساقه‌های خشن و برگ‌های ظریف می‌چید، آنها را دسته می‌كرد و با پارچه‌ای محكم می‌بست.

 

 

بعد انتهای آن را قیچی می‌كرد و از آن برای نظافت خانه‌اش استفاده می‌كرد. حالا دیگر از آن جاروهای محلی در خانه‌ها خبری نیست و حتی جارودستی‌ها هم پلاستیكی شده‌اند، اما نكته مهم این‌كه دیگر هیچ خانه‌ای را نمی‌توان یافت كه در آن وسیله‌ای به نام جاروبرقی وجود نداشته باشد.

 

 

حالا وقتی خانه كثیف می‌شود، خانم یا آقای خانه بسرعت آن را جارو می‌كشد و از كمردردهای ناشی از جاروكردن با جارودستی هم خبری نیست.

 


این هفته می‌خواهیم شما را با روش‌های استفاده درست از این وسیله لازم خانه آشنا كنیم
.

 


جاروبرقی هم مثل هر وسیله دیگر خانه كثیف می‌شود و اتفاقا بیشتر گرد و غبار می‌گیرد. بنابراین لازم است هر چند وقت یك بار گرد و خاك موتور جاروبرقی‌تان را بگیرید و لوله‌های آن را تمیز كنید. در غیر این صورت، فشار زیادی به موتور وارد می‌شود و ممكن است بسوزد.

 


جاروبرقی‌های مختلف كیسه‌های متفاوتی دارند. اگر كیسه جاروبرقی‌تان ثابت و غیرقابل تعویض است، هرچند وقت یك بار آن را جدا كنید و بشویید.

 

 

کیسه جاروبرقی

 


اگر كیسه جاروبرقی‌ شما مقوایی و قابل تعویض است، قبل از پر شدن آن را عوض كنید.

 


مهم‌ترین بخش جاروبرقی برای نظافت، فیلتر آن است. اگر فیلتر جاروبرقی شما گرد و خاك گرفته باشد، قدرت مكندگی زباله‌ها را از دست می‌دهد

منبع



:: بازدید از این مطلب : 136
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

پس از گذشت چند سال از خرید خودرو با مشکل مات شدن چراغ های جلو و یا خش افتادن آن ها رو به رو می شویم. این مسئله علاوه بر زشت کردن ظاهر خودرو ، باعث می شود چراغ ها در شب نور مناسبی نداشته باشند. خیلی ها برای خلاص شدن از این مشکل راه حل تعویض را پیش میگیرند. اما ما به شما روشی را آموزش می دهیم تا با کمترین هزینه ممکن این مشکل را برطرف کنید.

در این آموزش یاد خواهید گرفت :
- آموزش برطرف کردن مات شدن چراغ های ماشین
- آموزش بطرف کردن خط و خش چراغ های ماشین
- آموزش پولیش زدن طلق چراغ های ماشین
- و...

این آموزش بسیار ساده است اما نیاز به کمی حوصله و زمان و چند ابزار ساده می باشد.

وسایل مورد نیاز:
- مقداری چسب به همراه روزنامه
- پنبه
- مقداری آب
- سمباده 200
- سمباده 400
- سمباده 800
- سمباده 3000
- پولیش نرم

نکته : برای خرید سمباده زیاد وسواس به خرج ندهید ، اگر به جای سمباده 200 سمباده 220 داشت بگیرید.
سمباده را می توانید از رنگ فروشی ها تهیه کنید.

خب می رویم سراغ آموزش. (خودروی مورد آزمایش ما پژو 206 می باشد)

 

نحوه آموزش :
بهتر است که چراغ های ماشین را در بیاورید تا همه قسمت ها یکدست شوند ، اما اگر این کار را نمی کنید حتما دور چراغ در قسمت بدنه ماشین را با روزنامه و چسب بپوشانید تا بر اثر اشتباه سمباده به بدنه ماشین برخورد نکند .

منبع



:: بازدید از این مطلب : 114
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

داشتن خانه ای همیشه خوشبو



خوشبو کردن خانه,داشتن خانه ای خوشبو


با این روشها همیشه خانه ای خوشبو خواهید داشت.

یک کدبانو باید علاوه بر تمیز نگه‌داشتن خانه و نظافت بصری آن، مراقب خوش‌بو بودن خانه نیز باشد و نگذارد اتاق‌های خانه بوی نامطبوع بگیرند. روش‌های ساده‌ای وجود دارد که می‌توان با کمک آنها بوی خوشی در فضای خانه به‌وجود آورد.

به‌ طور كلی دارچین، بابونه، میخك، ترنج، نعناع كوهی یا هندی، وانیل، اسطوخودوس، پرتقال، گریپ‌فروت، لیمو، اكالیپتوس، گل رز، اسفند، كندر، زنجبیل تازه و... مواد و گیاهان خوشبویی هستند كه یا خودشان یا اسانس و روغن‌ آنها را می‌توانید بنابر سلیقه‌تان انتخاب كنید و درون دستگاه رطوبت‌ساز( بخور ) بریزید. چند دقیقه بعد از روشن‌ شدن دستگاه و بالا رفتن دمای آب، بوی خوشی درخانه می‌پیچد.

* اگر چنین دستگاهی در منزل ندارید، می‌توانید مقداری از آنها را درون ظرفی از آب بریزید و روی حرارت بگذارید، بعد از به جوش آمدن، حرارت را كم كنید و از بوی متصاعد شده از آن لذت ببرید.

* می‌توانید شوفاژ و بخاری را جایگزین گازكنید. به این نكته نیز توجه كنید كه هر گیاه و ماده‌ای خاصیت به‌خصوصی دارد، مثلا وانیل و اسطوخودوس خواب‌آور هستند، بابونه، ترنج، لیمو و پرتقال تسكین دهنده و آرامش بخش هستند و شما می‌توانید بنابر نیازتان از آن ماده استفاده كنید.

* مقداری پنبه را به‌صورت گلوله درآورید و آن را در مخلوط وانیل یا هر اسانس مورد علاقه‌ای كه می‌خواهید بزنید و داخل ظرفی در اتاق‌هایتان بگذارید، خیلی سریع بوی خوش آن فضای اتاقتان را عطرآگین می‌كند.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 137
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

بسیاری از رسم‌ها با گذشت زمان آنقدر پیچیده شده‌اند و تغییر شکل داده‌اند که دیگر نمی‌شود آن‌ را رسمی اصیل دانست؛ یکی از آنها همین رسم تهیه سیسمونی است.

در اغلب فروشگاه‌هاي سيسموني تا دلتان بخواهد‌ ليست‌هايي را مي‌بينيد كه با هم در رقابت‌اند كه كدام‌يك قد بلندتر و پيچيده‌ترند.

 

ما مي‌خواهيم فهرستي از سيسموني لازم و خوب را بگوييم كه براي استقبالي شاد و مثبت از فرزند جديد خانواده كافي است.

 

رسم سيسموني يكي از رسم‌هاي ايرانيان براي نخستين بچه خانواده است كه اغلب، خانواده دختر آن‌را به‌عهده مي‌گيرد اما هستند پدر و مادرهاي جواني كه دوست دارند در تهيه اين هديه، خودشان هم دخيل باشند تا هم مستقل بمانند و هم كمكي به خانواده‌ها كرده باشند. اما از آنجا كه شروع يك كار، بر ادامه آن اثر مي‌گذارد، روش‌هاي تربيتي كه پدر و مادر مي‌خواهند در طول زندگي براي تربيت فرزند خود به‌كار بگيرند از جايي مثل همين خريد سيسموني شروع مي‌شود.

 

يك سيسموني خوب و مثبت، خريدي است كه در آن شرط هديه بودن وسايل رعايت شود و در آن اجبار و بحث‌هاي غيرصميمي به‌خاطر نوع خريد پيش نيايد.

 

در اين سيسموني منطقي آنچه براي تدارك حضور نوزاد لازم است، بدون نگراني از اينكه مبادا بخواهد قحطي بيايد و بعد‌ها ديگر نشود خريد كرد انجام مي‌گيرد. قبل از اين خريد خوب، خانواده بايد شرايط خود را مرور كند تا خريد موجب دردسر‌هاي بعدي و زحمت دوباره نشود. براي مثال به پرسش‌هاي زير پاسخ دهيد:

1- محل زندگيتان گنجايش چه وسايلي را دارد؟ اگر مستأجر هستيد آيا به فكر راحتي حمل‌ونقل وسايل خود هم هستيد؟


2- فرزند شما در چه فصلي متولد مي‌شود، نيازهاي مرتبط با فصل و سن او چيست‌؟


3- حداكثر توانايي مالي شما چه ميزان است‌؟ نيازها را با قدرت خريدتان هماهنگ كنيد تا نيمه‌كاره رها نشود.


4- جنسيت فرزندتان چيست‌؟ برخي نيازها با جنسيت رابطه دارد و اين آگاهي از اسراف جلوگيري مي‌كند.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 120
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

چگونه بعد از اسباب کشی وسایل خانه را سریع و مرتب بچینیم؟



نکاتی برای اسباب کشی,تکنیک های اسباب کشی


به نظر می‌رسد باز کردن وسایل بعد از اسباب‌کشی تمامی ندارد. بعد از مرحله پراسترس و خسته کننده جابه جایی و رسیدن به خانه جدید، اگر دوست دارید هرچه سریع‌تر و راحت‌تر هر چیزی را در جای مناسب قرار دهید از روش زیر استفاده کنید.

هر چه زودتر بدون استرس وسایل را باز کنید، زودتر به آرامش می‌رسید. برای این منظور:

ابتدا تصمیم بگیرید که مبلمان و وسایل بزرگ بهتر است در کجا قرار بگیرند؟

- هیچ‌وقت بدون مشخص کردن جای وسایل، آن‌ها را باز نکنید. این کار باعث می‌شود ماه‌ها در داخل جعبه‌های باز شده به دنبال وسایل متفرقه و مختلف بگردید.

- برای باز کردن برنامه‌ریزی داشته باشید. بهترین حالت باز کردن وسایل در مدت یک هفته خواهد بود.


- بعد از برگشتن از کار روزانه و کمک گرفتن از کسی برای نگه‌داری از کودکتان، شروع به باز کردن وسایل کنید.

- از فرزند بزرگ‌تر خود در این راه کمک بگیرید. می‌توانید این کار نفس‌گیر را بین اعضاء خانواده تبدیل به کاری سرگرم‌کننده کنید. با یک برنامه‌ریزی مطمئن باشید هریک از اعضاء خانواده در این راه به شما کمک خواهند کرد. از آن‌ها بخواهید هر روز دو یا سه جعبه را باز کنند.

- جعبه‌های پرکارتر مانند ظروف غیرضروری آشپزخانه یا وسایل گاراژ را به آخر هفته موکول کنید.

- فراموش نکنید وسایل مورد نیاز و ضروری را ابتدا باز کنید. موقع بسته‌بندی، کارتن‌هایی که ابتدا باید باز شوند را مشخص کنید و روی آن‌ها بنویسید: ضروری یا اول باز شود یا با زدن علامتی خاص اولویت آن‌ها را مشخص کنید. وسایل ضروری شامل ملحفه‌ها، وسایل حمام و آشپزخانه و بعضی از لباس‌ها خواهند بود. باز شدن وسایل لازم، زندگی را در طول مدتی که در خانه جدید کاملا مستقر شوید، کمی راحت‌تر می‌کند.

- هنگام باز کردن کارتن‌ها، فهرستی از محتویات داخل آن را با خود به همراه داشته باشید تا وسایل را راحت‌تر پیدا کنید.

- گیج و عصبی نشوید. بالاخره همه چیزها باز شده، در جای مناسب قرار خواهند گرفت.

- وسایل را اتاق اتاق باز و از آشپزخانه و حمام شروع کرده و تا اتاق‌خواب‌ها و اتاق بچه‌ها ادامه دهید.

- به محض این که هر کس به وسایل شخصی خود دسترسی پیدا کرد، سراغ وسایل بقیه جاها مثلا اتاق پذیرایی، راهرو و ... بروید. بار دیگر تاکید می‌کنیم که از سایر اعضاء خانواده کمک بگیرید و خانه جدید را با کمک هم و در کنار هم بسازید.

- اگر طرح خاصی از چیدمان در ذهن داشته باشید، قرار دادن مبلمان در جای خود راحت‌ترین کار خواهد بود. اگر در این کار مطمئن نیستید، از دیگران نظر بخواهید

منبع



:: بازدید از این مطلب : 128
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

توصیه می کنیم برخی موادغذایی را همراه خود نبرید، می پرسید کدام یک؟ پاسخ شما در ادامه همین مطلب است.

1 - نوشابه های گازدار
نوشابه های گازدار حاوی قند فراوانی هستند و علاوه بر ضررهایی که در طولانی مدت برای سلامت دارند، به چند دلیل ممکن است پیک نیک شما را خراب کنند. مثلا اگر داخل وسایل بریزند باعث چسبناکی می شوند و حشرات را به خود جذب می کنند. در ضمن گازکربنیک این نوع نوشابه ها در اثر گرما از بین می رود و جز یک شربت شیرین چیزی از آن باقی نخواهد ماند بنابراین بهتر است به جای نوشابه های گازدار، آب معدنی خنک همراهتان ببرید.

2 - شکلات
دسرهای شکلاتی و انواع شکلات، انتخاب خوبی برای پیک نیک نیستند. شکلات در اثر گرما شل می شود و ممکن است وسایل را کثیف کند. در ضمن طعم لذت بخش خود را هم از دست می دهد. بهتر است به جای شکلات های شیری و کاکائویی، بیسکویت های ساده یا دسرهای میوه ای همراه خود ببرید.

3 - سالادهای حاوی مایونز
سالاد اولویه، سالاد ماکارونی، سالاد تن ماهی یا مرغ همراه با سس مایونز انتخاب های مناسبی برای پیک نیک نیستند. این نوع موادغذایی باید در دمای ۴ درجه سانتی گراد نگهداری شوند تا از فساد آنها پیشگیری شود. برخی خانواده ها یخچال های کوچک مسافرتی دارند اما همراه بردن این نوع موادغذایی حتی در یخچال های مسافرتی هم کار صحیحی نیست مگر آنکه در آنها به جای سس مایونز از روغن زیتون استفاده شده باشد.

4 - بستنی
شاید خوردن بستنی در پیک نیک لذت بخش باشد اما اگر آب شود، لباس ها، اتومبیل و تمام وسایلتان کثیف و چسبناک می شود بنابراین بهتر است به جای بستنی های کرم دار و شکلاتی که خیلی سریع آب می شوند، سر راه رفت یا برگشت بستنی میوه ای یخی بخرید.
5 - مواد غذایی سرخ شده
تکه های مرغ سوخاری یا سیب زمینی تا زمانی که داغ هستند، لذیذند ولی اصلا توصیه نمی کنیم همراه خود روغن و گاز پیک نیکی بردارید تا در پیک نیک این نوع مواد غذایی را سرخ کنید چون احتمال اینکه روغن در وسایلتان بریزد، زیاد است. بهتر است به جای مواد غذایی سرخ شده، از انواع کبابی استفاده کنید.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 132
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

شارژ ساختمان چگونه محاسبه می شود؟

جهت محاسبه شارژ ساختمان به دو طریق کلی می توان سهم مالکان از هزینه های مشترک ساختمان را تعیین کرد؛ اول از طریق قانونی و دوم قراردادی. اگر بخواهید از طریق قانونی سهم مالکان را تعیین کنید باید به سراغ ماده 4 قانون تملک بروید. این قانون به زبان ساده می گوید با توجه به مساحت واحد باید شارژ پرداخت کرد. البته به جز هزینه هایی که به دلیل عدم ارتباط با مساحت زیربنا به نحو مساوی تقسیم خواهدشد. همچنین برابر تبصره 3 همان ماده چنانچه چگونگی استقرار حیاط ساختمان یا بالکن یا تراس مجموعه به گونه ای باشد که تنها از یک یا چند واحد مسکونی، امکان دسترسی به آن باشد، هزینه حفظ و نگهداری آن قسمت به عهده استفاده کننده یا استفاده کنندگان است. براساس این قانون سهم هر یک از مالکان آپارتمان ها از مخارج قسمت های مشترک ساختمان به دو نوع تقسیم می شود. یعنی هزینه های نسبی و ثابت. ولی این هزینه ها به چه معنا هستند؟

منبع



:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

این محصولات تمیز کننده را هرگز با هم مخلوط نکنید.

1. پراکسید هیدروژن و سرکه

در حالی که از این دو ماده شیمیایی می‌توان همیشه به عنوان تمیز کننده استفاده کرد اما آن‌ها را باهم مخلوط نکنید ترکیب این دو باعث تولید اسید پریستیک یا اسید خورنده می شود و آن در غلظت های بالا باعث تحریک کنندگی می شود و می تواند به پوست، چشم، گلو، بینی و ریه شما آسیب برساند.

 

2. لوله باز کن و لوله باز کن قوی تر

اگر شما گرفتار شده‌اید و وسوسه  شده اید که لوله بازکن هایتان را با هم ترکیب کنید تا اثر بهتر و بیشتری داشته باشند مواظب سینک تان باشید. به دلیل داشتن فرمول های فوق العاده قوی این کار باعث می شود کلاهک سینک تان را از بین ببرد و باعث ایجاد گاز کلر می شود و ممکن است منجر به انفجار شود.

 

3. آمونیاک و سفید کننده

ترکیبی از سفید کننده و آمونیاک، باعث آزاد شدن بخار کلروامین می شود که در صورت استنشاق می‌تواند مشکلات تنفسی و سوختگی گلو را ایجاد کند. مراقب باشید که بسیاری از محصولات تمیز کننده حاوی سفید کننده یا آمونیاک در فرمول های خود هستند بنابراین هرگز نباید هیچ نوع محصول پاک کننده ای را با یکدیگر مخلوط کنید.

 

4. سفید کننده و الکل

این ترکیب باعث به وجود آمدن گاز کلروفرم می شود. یک گاز بدنام که آدم رباها برای بیهوش کردن قربانیان خود از آن استفاده می کردند. این گاز منجر به آسیب سیستم عصبی، چشم، ریه، پوست، کبد، کلیه ها و حتی مرگ می شود. حتی میزان کمی از آن در شما سرگیجه یا تهوع ایجاد می کند.

 

5. سرکه و سفید کننده

این ترکیب بخارات کلر و کلروامین آزاد می کند و می تواند باعث سوختگی شیمیایی به احتمال زیاد در ریه و چشم ها شود. برای اینکه سطوح خود را براق و بسیار تمیز کنید هم از آن استفاده نکنید. باز هم یادآوری می کنیم که بسیاری از این مواد در فرمول های خود ممکن است هر یک از مورد‌های بالا را داشته باشند بنابراین هرگز مواد پاک کننده ها‌یتان را با یکدیگر ترکیب نکنید.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 106
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

درست است که از بین بردن حشرات با سم کار راحتی است اما خطراتی نیز به همراه دارد به خصوص برای بچه ها و حیوانات خانگی. ما چند تا پیشنهاد بی خطر برای از بین بردن همیشگی این میهمان های ناخوانده داریم.

 

از بین بردن سوسک

پیاز را خرد کنید. آن را با جوش شیرین ترکیب کنید. (نام دیگر جوش شیرین بی کربنات سدیم است) سپس ترکیب به دست آمده را در نقاطی که معمولا سوسک ها دیده می شود بریزید. در صورت نیاز این کار را تکرار کنید.

 

حشرات خانگی,از بین بردن حشرات خانگی

پیاز خرد شده را با جوش شیرین ترکیب کنید و سر راه سوسک ها بریزید

 

از بین بردن مورچه ها

در قسمت هایی که مورچه ها معمولا غذا به داخل لانه خود می برند کمی آرد ذرت بریزید. بعد از چند هفته نتایج آن را خواهید دید.

 

راههای از بین بردن سوسک, راهنمای از بین بردن حشرات خانگی

سر راه مورچه ها غذا به داخل لانه کمی آرد ذرت بریزید

 

از بین بردن پشه ها

روی اسفنج کمی از روغن های ذکر شده در تصویر بریزید.

اسفنج را داخل یک شیشه قرار دهید و درب آن را به مدت ۲۴ ساعت ببندید.

سپس درب شیشه را باز کنید و اجازه دهید بوی آن در اتاق بپیچد.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 115
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

درمانگران طب سنتی ماساژ روغن بادام را در ناحیه سر پیش از خواب، یکی از بهترین روش‌‌ها برای درمان بی خوابی و اختلال خواب ناشی از فکر، خیال و اضطراب ذکر کرده‌اند. علاوه بر این، ماساژ موضعی روغن بادام شیرین از جمله روش‌‌هایی است که به چاقی بدن کمک می کند.

 

ماساژ صورت با روغن بادام تلخ یکی از بهترین شیوه های طبیعی برای از بین بردن آثار لک، آثار باقی مانده از جوش و سایر آثار پوستی است. ماساژ دو تا سه بار در هفته از این روغن برای پوست صورت بسیار مفید است. علاوه بر این، مالیدن این روغن روی پوست موجب خشک شدن و از بین رفتن جوش های چرکی و عفونت های پوستی نیز می شود.

 

مخلوط مساوی روغن فندق با روغن زیتون برای سرخ کردن رنگ موها مفید است. این روغن در عطرسازی هم مصرف می شود همچنین مقوی معده بوده و نیز تاثیر مثبت و تقویت کننده ای بر مغز و عملکرد آن دارد.

 

مالیدن روغن فندق بر موی مژه و ابرو به تقویت و پرپشت شدن تارهای مو کمک می‌‌کند، ضمن آنکه ماساژ سر با روغن فندق اصیل و معتبر می‌‌تواند به تقویت تارهای مو کمک کند.

 

ضماد سوخته فندق با پیه نیز برای جلوگیری از ریزش مو مفید است. برای جلوگیری از ریزش مو پوست فندق را بسوزانید و خاکستر آنرا با پیه مخلوط کرده و قسمت هایی را که موی آن ریخته با آن ماساژ دهید.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

 

 بخاطر داشتن سه گام مهم برای پیشرفت

جولی سه گام را برای پیشرفت پیشنهاد می کند: مفاد، همخوانی و رقابت که بسیار در داشتن یک بحث کارآمد موثر هستند.

 

مفاد

یعنی بررسی اطلاعات سازمانی قابل دسترس و نیازمندی های پیشرفت چه کسی تصمیم می گیرد و چگونه برای نتیجه بهتر تلاش کنید.

 

همخوانی

یعنی ارتبط بین هدف شخصی ازشغل وهدف سازمان وقتی بطور واضح اهدافتان سازمان راحمایت کند رئیس یامدیر همخوانی را می بینند وقتی این اتفاق بیفتد برد برد می شود.

 

رقابت

تاثیر بسزایی در پیشرفت داردکه شامل توانایی ارزیابی، مهارت موقعیت های پیشرفت، پردازش و شناخت قوتها، استعدادها، ارزشها و ترجیحات است.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

اشتباهات ناشی از بی تجربگی در اولین شغل

استخدام شدن در یک کار جدید پر از استرس و تنش است اما اگر راهکارهایی را بلد باشید کمتر دچار مشکل می شوید. یکی از مشکلات در اولین شغل نحوه برخورد با همکاران است که گاهی می تواند معضل بزرگی برای شما باشد اما نگران نباشید ما راهکارهایی را به شما نشان می دهیم تا بتوانید از اشتباهات در اولین شغل خود پیشگیری کنید.

 

عوامل مشکلات اولین شغل, نکته هایی برای اولین شغل

یکی از مشکلات در اولین شغل نحوه برخورد با همکاران است

 

تصور کنید در یکی از دانشگاه های خوب، در رشته ای که بازار کار مناسبی دارد تحصیل کرده اید. پس از صرف زمان قابل توجهی در مصاحبه شرکت های مختلف برای اولین بار استخدام می شوید. کار شروع می شود. محیط آنجا چگونه است؟ مطمئنا مانند خانه نیست. آیا مانند دانشگاه است؟ انتظار رو به رو شدن با چه شرایطی را دارید؟ اولین برخورد با مدیر و همکارانتان چگونه خواهد بود و چگونه رفتار می کنید؟

منبع



:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

موارد ایمنی در خانه

در گام اول نسبت به ایمن سازی خانه خود اقدام کنید، تمامی کمد ها، قفسه ها، آب گرم کن دیواری، بوفه، یخچال و به طور کلی وسایل سنگینی که احتمال دارد در زمان زلزله جابه جا شده و سقوط کنند باید به وسیله حفاظ به زمین و دیوار متصل و محکم شوند.

 

ظرف های سنگین و وسایل شکستنی را در طبقه‌های کف و زیر کابینت و کمد‌ها نگهداری کنید، زیرا سقوط وسایل سنگین و شکستنی درزمان زلزله می‌تواند سبب جراحت و حتی مرگ شود.

 

پس از بروز زلزله,نکاتی برای مکان های زلزله خیز

درگام اول نسبت به ایمن سازی خانه خود اقدام کنید

 

آینه ها، شیشه و پنجره ها از جمله خطرناکترین وسایل درخانه هستند به همین دلیل لازم است از قراردادن تخت خواب زیر پنجره و نزدیک آینه خودداری کنید؛ آینه هایی که قابلیت جابه جایی را دارند تا زمان برطرف شدن خطر زلزله برروی زمین قراردهید و روی آن را با پارچه یا نایلون بپوشانید تا درصورت شکستن باعث جراحت نشوند.

 

در زمان امکان وقوع زلزله در منطقه تا رفع خطر، سایر وسایل قیمتی از جمله تلویزیون و رایانه را برروی زمین قراردهید، لوستر‌های سنگین را باز کنید و داخل پارچه روی زمین قرار دهید، فضایی برای رفت و آمد سریع افراد در هنگام خطر درخانه و محل کار در نظر بگیرید.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

 خوشبو کردن خانه با میوه کاج

چند میوه کاج را در اتاق بگذارید و روغن به درون آن ها تزریق کنید. منتظر باشید که همه اتاق شما بوی خوش روغن های دوست داشتنی را بدهد. و یا اینکه آنها را درون مایکروفر قرار دهید تا بویشان فضا را پرکند.

 

 خوشبو کردن خانه

گیاه های معطری مثل گل رز، وانیل، میخک، اکالیپتوس، پرتقال و لیمو را در ظرف پر از آبی ریخته و روی حرارت ملایم بگذارید و بعد از رسیدن به نقطه جوش حرارت را پایین بیاورید تا عطر آن در خانه بپیچد.

 

 رفع بوی نامطبوع از شلوار جین

شلوار جین خود را در یک کیسه پلاستیکی زیپ دار گذاشته و به مدت ۸ ساعت (یا از شب تا صبح) در فریزر قرار دهید. سرمای فریزر باکتری های مولد بوی بد را از بین برده و دیگر نگرانی از پوسیده شدن شلوار خود در اثر شستشوی زود هنگام نخواهید داشت.

 

 بوی بد فاضلاب

ترکیب نمک و جوش شیرین، محلول بسیار قوی و از بین برنده بوی بد فاضلاب است.

یک لیوان نمک و یک لیوان جوش شیرین را به همراه یک کتری آب جوش به داخل چاه فاضلاب بریزید تا از بیرون زدن بوی نامطلوب آن جلوگیری کنید.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 114
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

سیر تاریخ زلزله در ایران

از نظر جـغرافیایی، ایـران کـه در کمربند زلزلهٔ هیمالیا - آلپ قرار گرفته، همواره در انتظار وقوع حادثه است. نخستین زمین لرزه‌ای که در تـاریخ ایـران ثـبت شده، زمین لرزهٔ چهارصد سال پیش از میلاد حضرت مسیح است کـه منطقهٔ ری را به ویرانه‌ای مبدل ساخت و تا سال ۱۱۷۹ هجری قمری، هر چهار تا نه سال یک زمین لرزه ویران گر در مکانی از این سرزمین رخ داده و قربانیان زیادی داشته است؛ از جمله در سال ۲۳۵ هـجری قـمری، زلزلهٔ مهیبی استان پهناور خراسان و توابع نـیشابور را ویـران سـاخت که دویست هزار نفر جان باختند و تمامی روستاها ویران شد.

 

دو سال بعد از آن نیز تبریز با خاک یکسان شد و در سال ۳۳۷ هـجری، زلزله عظیم شمال مرکزی ایران را لرزانـد بـه گونه‌ای کـه دشت‌ها و کوهستان های منطقه نیز خسارت دیدند و مجدداً نـیشابور در سـال ۵۸۸ هجری بر اثر زلزله به کلی ویران شد. در سال ۸۱۹ زلزلهٔ فارس متجاوز از ده هـزار کـشته بر جای گذاشت و متعاقب آن تبریز بـار دیگر بر خود لرزیـد و زلزله قربانیان زیادی گرفت. در سال ۱۳۴۱ در مـنطقهٔ پهـناور و پر جمعیت جنوبی قزوین بر اثر زلزله، نود و یک روستا به کلی ویران شد و بـه ۳۰۰ روسـتای دیگر نیز آسیب جدی وارد آمـد.

 

در سـال ۱۳۴۷ زلزله شدیدی دیگر بار به استان خـراسان ضـربه زد و شهر فـردوسی را بـه کـلّی ویران ساخت. دشت بـیاض و روستاهای بسیاری دچار آسیب جدی شدند.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 109
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

محصولات آلوده ای که هر روزه از آنها استفاده می کنیم

 

ما در طول روز، از صبح که بیدار می شویم تا شب لوازم و وسایل بسیاری را استفاده می کنیم  که ممکن است خطرات بسیاری برای سلامتی و بدن ما داشته باشد.

 

در دنیای امروز به نظر می‌رسد همه نگران مواد سمی پیرامون خود در زندگی روزمره‌شان هستند. از غذاهایی که می‌خوریم گرفته تا لباس‌هایی که می پوشیم و محصولاتی که استفاده می‌کنیم. انگار همه‌ی ما نسبت به مواد مصرفی‌مان بینهایت حساس و دقیق شده‌ایم. اما محصولاتی هستند که هر روز از آنها استفاده می‌کنیم و هنوز نسبت به سمی بودن آنها آگاه نیستیم.

 

تشک‌

فکر می‌کنید کمرتان تنها چیزی است که می‌تواند قربانی یک تشک نامناسب شود؟ اینطور نیست، بسیاری از تشک‌ها، مخصوصا قدیمی‌ترها، حاوی مواد شیمیایی مضری به نام PBDE هستند. به مرور زمان این مواد شیمیایی شروع به خرد شدن و پخش شدن کرده و موجب اختلال در کار هورمون‌ها، عملکرد حافظه، توانایی باروری، سرطان و ... می شوند. برخی از PBDE های خاص در آمریکا ممنوع شده اند، اما ممکن است هنوز در بسیاری از خانه‌ها موجود بوده و در بدن افراد تجمع یافته باشند.

 

خمیر دندان

اگر تا به حال نگاه دقیقی به خمیر دندان‌تان انداخته باشید حتما متوجه هشدارهایی که در صورت خورده شدن محصول داده است شده‌اید. البته این ویژگی برای محصولات پاک کننده و شوینده کاملا استاندارد است، اما محصولی که قرار است درون دهان‌تان را تمیز کند چطور؟! اگر خمیر دندان‌تان حاوی فلوراید یا تری کلوزان باشد می‌تواند بدن‌تان را مسموم کند. هرگز خمیر دندان را نخورید (البته معلوم است که این کار را نمی‌کنید!) و سعی کنید نوع بدون فلوراید یا بدون تری کلوزان را انتخاب کنید.

 

منبع



:: بازدید از این مطلب : 120
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj



افزونه سئو وردپرس yoast seo

yoast seo یکتا  از افزونه های با بیشترین میزان دانلود در میان افزونه های وردپرس می باشد.
Yoast SEO یک راه حل جامع برای کل نیازهای سئو شما در سایت وردپرس است.

این افزونه به شما این امکان را می دهد الی در مو تورهای جستجوی عنوان، توضیحات متا و کلمات کلیدی متا برای هر پست و صفحه سایت خویش اضافه کنید.

شما در ضمن می توانید عنوان سفارشی برای سایت اصلی، بایگانی ها، بخش بندی ها و صفحات تگ خود را بنویسید.
همچنین هر زمانی که سایت شما را به روز رسانی می کنید، متا دیتا های Open Graph، نقشه های توییتر، نقشه های سایت و موتورهای جستجو  اضافه می کند.

بهترین افزونه سئو در وردپرس افزونه ی یواست میباشید که اکثر سایت هایی که با وردپرس راه اندازی شده اند از این افزونه قدرتمند استفاده می کنند.
 

هیچ آدم به اندازه غول جستجو  یعنی گوگل آمارگرفتن دقیقی از اینکه ملت در دنیای اینترنت به پیگیری چه هستند ندارد.

آیا شما می دانستید می توانید ایده  و شمردن میزان جستجو در باره کلمه کلیدی خویش را از راه امکان جالب گوگل یعنی برنامه ریز کلمه کلیدی گوگل پیدا کنید.

این آلت گوگل در اصل برای تبلیغ کنندگان ساده مرد ایجاد شه است لغایت میران آمار دقیقی در مورد کلمه کلیدی خویش شامل میزان جستجو واژه ها کلیدی همانند در جه سختی و… بدست آورند.



:: بازدید از این مطلب : 116
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

چند نکته مهم در استفاده از کوله پشتی مدرسه که والدین باید بدانند

یک متخصص طب فیزیکی با اشاره به اینکه وضعیت صحیح قرار گرفتن کوله پشتی برای حفظ سلامت ستون مهره های دانش آموزان ضروری است، گفت: تسمه های کوله پشتی باید طوری تنظیم شود که کوله از ناحیه آخرین مهره کمری که به موازات خط ناف در ناحیه پشتی قرار دارد، پایین تر نیامده و شانه ها را به طرف عقب نگه دارد.

 

وی افزود: تمایل شانه‌ها به طرف جلو، بر جا ماندن آثار بند کوله‌ها، ایجاد قرمزی روی پوست افراد و افت کوله به سمت پایین از نشانه های استاندارد نبودن کوله پشتی است. کوله پشتی و محتویات آن باید کمترین وزن را به بدن دانش آموز وارد کند. جنس کوله باید از نوع سبک باشد که خود موجب اضافه وزن نشود.

 

این متخصص طب فیزیکی یادآور شد: کوله پشتی ها باید دو بند ضخیم داشته باشند. بند نازک کوله پشتی به رگ‌های عصب و خونی آسیب وارد کرده و احتمال ایجاد دردهای عصبی مزمن و ناراحتی‌های پوستی را افزایش می‌دهد؛ چرا که آویزان کردن از یک طرف، باعث کج شدن اندام فرد و آسیب به ستون مهره‌ها می‌شود.

 

وی گفت: تسمه‌های کوله پشتی باید به طور متقارن تنظیم شده باشد. عدم تقارن دو تسمه، موجب بر هم خوردن تعادل بدن می شود. دو بند کوله پشتی باید روی سینه قرار گیرد و بهتر است از کوله پشتی‌هایی که دارای بندهایی با حداقل عرض پنج سانتی متر است، استفاده شود.

 

این متخصص طب فیزیکی یادآور شد: خانواده‌ها نباید دفتر و کتاب اضافی داخل کیف فرزندان خود بگذارند. بهتر است در کیف آنها حداکثر دو دفتر و دو کتاب با تعدادی مناسب قلم و خودکار گذاشته شود. توصیه می‌شود هنگام بلند کردن کوله پشتی به جای کمر، زانوها خم شوند و کتاب های سنگین تر در مرکز ثقل کیف و نزدیک به پشت فرد قرار گیرند

منبع



:: بازدید از این مطلب : 120
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

تفکیک زباله از مبدأ، کار سختی نیست

تا صحبت از تفکیک زباله از مبدأ می شود، بسیاری از شهروندان گمان می کنند این کار یک فرآیند سخت و پیچیده است که نیاز به مهارت ویژه دارد، اما جداسازی زباله‌ در منزل، فرآیند بسیار ساده‌ای است که با چند بار انجام دادن آن، به یک عادت مفید و روزمره تبدیل خواهد شد.

 

اولین قدم این است که همه زباله ها را در یک کیسه زباله یکسان نیندازیم و در منزل، حداقل دو کیسه زباله داشته باشیم؛ زباله های خشک و تر که دو نوع اصلی زباله است.

 

اغلب مواد خوراکی، شامل پسماند​ غذاها و میوه‌ها در دسته زباله های تر قرار می‌گیرد و بیشتر آنها نیز قابلیت تبدیل شدن به کودها و کمپوست ها را دارند، اگر چه گفته می‌شود می توان این زباله ها را در زمین دفن و کمپوست تولید کرد، اما واقعا چنین کاری در زندگی‌های آپارتمان‌نشینی امروزی، نزدیک به محال است و همین که زباله تر را که جذب زمین می‌شود، جدا از زباله‌های خشک قرار دهیم، کمک بسیار بزرگی به صنعت بازیافت کرده ایم.

 

اما زباله خشک، شامل انواع قوطی کنسروها و ظرف‌های فلزی، ​ پلاستیکی، کاغذ و مقوا​ست که همه این مواد در صورت تفکیک شدن از زباله خشک می‌تواند دوباره جذب صنعت شود.

 

نکته بسیار مهمی که باید در تفکیک زباله به آن دقت کنیم، جداسازی زباله خطرناک از سایر زباله​های خشک و تر است. بسیاری از زباله های بیمارستانی و حتی پسماند انواع باتری های یکبار مصرف در صورت رعایت نکردن اصول ایمنی برای دفع آنها می‌تواند خطرات زیست‌محیطی جبران ناپذیری به بار آورد.

 

تفکیک زباله در سایر کشورها

بهترین کشور جهان از نظر تفکیک زباله و بازیافت زباله ​سوئیس است. در این کشور، مردم و دولت با همکاری همدیگر، بهترین سیستم بازیافت پسماندها را در جهان اجرا می‌کنند که زبانزد بسیاری از کشورهای جهان است. در این کشور، حتی روغن های مصرفی مردم هم بازیافت می‌شود و در همه فروشگاه‌های کوچک و بزرگ این کشور، سطل‌های زباله مجزایی برای پسماندهای خشک و تر وجود دارد. ریختن زباله در این کشور جرم محسوب می شود و هر فردی که در خیابان آشغال بریزد، جریمه خواهد شد؛ همچنین در این کشور، قیمت هر کیسه زباله به بیش از یک یورو می رسد که در نتیجه افراد ترغیب می‌شوند زباله‌های کمتری تولید کنند.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

انواع ایزوگام

اگر بخواهیم در مورد انواع ایزوگام صحبت کنیم، باید بگوییم ایزوگام ها براساس ماده اصلی تشکیل دهنده، لایه های به کار رفته در آن ها و روکش شان به دو گروه تقسیم می شوند که ابتدا آن ها را بر اساس ماده ی اصلی تشکیل دهنده بررسی می کنیم:

 

ایزوگام پلیمری: ماده اصلی این نوع ایزوگام قیر خالص ۶۰ یا ۷۰ درصد است که در پالایشگاه از تقطیر نفت خام به دست می آید. برای ساخت ایزوگام پلیمری از قیر خالص ۷۰-۶۰، پلی آستر، تیشو، لایه آلومینیم، فیلم پلی اتیلن ، پودر تالک، مواد APP، پوشال گونی پلاستیکی استفاده می شود به نحوی که تمام این مواد در دستگاه ساخت پلیمر میکس و پخته می شوند که حاصل آن مایع پلیمر یا اصطلاح عامیانه شیره ایزوگام است و این پلیمر در خط تولید تبدیل به ایزوگام می شود.

 

ایزوگام دمیده: ماده اصلی این نوع ایزوگام قیر دمیده شده است که از دمیدن هوا به یک مازوت یا نفت کوره ای به دست می آید و به نسبت ایزوگام پلیمری کیفیت پایین تر وعمر کم تری دارد. قیر دمیده نسبت به قیر خالص درجه نفوذ کمتر، حساسیت کمتر نسبت به تغییرات دما و درجه نرمی بیشتری دارد و موارد استفاده آن در ساخت ورق های پوشش بام، باتری اتومبیل و اندود کاری است.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 128
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

مهارت های مدیریت زمان در محیط کار

زمان خود را تقسیم بندی کنید

در برنامه سالانه، ماهانه، هفتگی و روزانه خود همه وظایف و فعالیت هایی را که باید انجام شود، بگنجانید؛ بودجه بندی زمان سبب می شود زمان کاری خود را تنها به انجام چندکار محدود نکنید.

 

برنامه زمانی خود را واقع بینانه بچینید

برنامه کاری خود را متناسب با توان خود و به طور واقع بینانه ای تنظیم کنید. چیدن برنامه سنگین و غیر واقع بینانه، علاوه بر این که انرژی شما را کاهش می دهد، در صورت انجام نشدن، شما را مایوس و دلزده خواهد کرد. از طرفی تنظیم برنامه ای سبک که کمتر از میزان توانمندی شما باشد، سبب می شود بسیاری از فعالیت هایی که توان انجام آن ها را دارید، بر زمین بماند و نارضایتی مافوق و حتی خودتان را به همراه داشته باشد.

 

از سارقان زمان دوری کنید!

در هر محیط کاری انجام برخی امور وقت شما را سرقت می کند: وب گردی، استفاده زیاد از گوشی همراه، طولانی شدن تماس های تلفنی کاری و... علاوه بر این که میزان زیادی از وقت مفید شما را از بین خواهد برد، وجهه نامناسبی از شما در نزد دیگران خواهد ساخت.

 

برنامه های خود را پلکانی تنظیم کنید

برای مدیریت بهتر زمان، بهتر است در برنامه کاری خود، از فعالیت های سبک و کوچک آغاز و به تدریج برنامه را سنگین تر کنید.

 

از زیاده گویی اجتناب کنید

یکی از مواردی که در مدیریت زمان بیشتر نادیده گرفته می شود، اجتناب از صحبت های غیرضروری است. اگر چه ارتباط اثربخش با همکاران و مافوق لازم است اما اجازه ندهید صحبت های خارج از موضوع، پرداختن به حواشی، انتقادهای بی اثر و مکرر و گپ های طولانی با همکاران، وقت مفید شما را بیهوده تلف کند.

 

منظم باشید

داشتن نظم و انضباط کاری تا حد بسیاری به مدیریت زمان کمک خواهد کرد. وقت شناسی، نگهداری منظم فایل های مورد نیاز، تفکیک فایل ها و وسایل مرتبط و غیر مرتبط، دور ریختن کاغذهای غیرضروری و حذف فایل های ناکارآمد و قرار دادن وسایل در سرجای خود، سبب می شود وقت بسیاری که صرف جست وجوی موارد مورد نیاز می کنید، به حداقل برسد. برای ایجاد عادت نظم، از ابزارهایی مانند تقویم رومیزی، کاغذهای یادداشت، اپلیکیشن های موبایلی و نرم افزارهای رایانه ای می توان استفاده  کرد.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

مشاغل خانگی پردرآمد در ایران

مشاغل خانگی یکی از مشاغل جذاب است که برخی افراد به دلیل محیط امن خانه آن را به عنوان یک بنگاه اقتصادی می پذیرند. برخی از این شغل ها صاحبان خود را به درآمدهای میلیونی می رسانند. 7 مشاغل خانگی پردرآمد در ایران در ادامه آمده است.

 

فرش بافی

فرش بافی از آن دسته مشاغلی است که می‌تواند درآمد سرشاری را برای افراد متقاضی شغل خانگی ایجاد کند. برخی از کارگاه‌های فرش بافی با دادن آموزش‌های لازم اطلاعات اولیه را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهند و بعد از تهیه وسایل لازم می‌توان کار فرش بافی را در منزل شروع کرد. برخی از افراد تا ماهی ۵ میلیون تومان هم از این شغل درآمد کسب می‌کنند. علاوه بر این مسئله اشتغال زایی خوبی برای سایر افراد جویای کار فراهم می کند

منبع



:: بازدید از این مطلب : 120
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

روز نخست: سه هدف اصلی خودتان را تعیین کنید

می خواهید با زندگی مالی خود چکار کنید؟ اولین کاری که باید انجام دهید این است که سه اولویت اول خود را یادداشت کنید این کار به شما کمک می‌کند که تمرکز بیشتری برای ۳۰ روز پیش رو داشته باشید.

 

روز دوم: انگیزه های خود را موشکافی کنید

اهداف سه گانه خود را تعیین کردید، اما هنوز به نیروی محرکه ای نیاز دارید که در یک ماه آینده تقویتتان کند. مثلاً فرض کنیم هدف شما این باشد که یک بار برای همیشه از شر بدهی ها خلاص شوید.این هدف هیجان انگیزی است اما باید با خودتان فکر کنید که چرا چنین چیزی می‌خواهید. شاید خواسته واقعی شما این باشد که با پرداخت بدهی ها بتوانید از این به بعد پول های خود را برای گردش و سفر پس انداز کنید. بنابراین ببینید که رسیدن به این سه هدف، چه چیزهایی را در زندگی شما  تغییر خواهد داد، بدین ترتیب می‌توانید انگیزه های واقعی خود را پیدا کنید.

 

روز سوم: یک شبکه حمایتی ایجاد کنید

صحبت کردن در مورد مسائل مالی چندان ساده نیست، اما اگر اهداف و مسائل مالیتان را با افراد نزدیک و تاثیرگذار زندگی خود در میان نگذارید، آن ها به سختی می‌توانند از شما حمایت کنند.

 

روز چهارم: یک دفتر مالی روزانه داشته باشید

هر روز، هر پولی را که به دست می‌آورید یا خرج می‌کنید را یادداشت نمایید. در مورد پول هایی که خرج می‌کنید آیتم خریداری شده و مقدار و قیمت آن را هم بنویسید. برای این که بینش بهتری به دست آورید بهتر است یک خط راجع به این بنویسید که قبل و بعد از این خرید چه احساسی داشتید.

 

روز پنجم: چشم انداز مالی خود را دنبال کنید

حالا چیزهایی را که یادداشت کرده اید بررسی کنید. مسائلی که باید بررسی کنید این ها است:

 

آیا قبل از این که چیز خاصی بخرید احساس گناه می‌کردید؟ آیا عذاب وجدان موجب تردید شما در خرید شد؟ آیا حس می‌کردید پول کافی برای پرداخت ندارید؟ یادداشت کنید که چه زمان هایی نسبت به خریدهایی که می‌کردید احساس مثبتی داشتید و چه زمان حسی منفی به شما دست می‌داد.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 128
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

جذب مشتری راه اصلی داشتن فروش بالاتر و کسب درآمد بیشتر است. به راحتی با 4 روشی که در این مقاله معرفی می کنیم می توانید فروش تان را چند برابر کنید.

 

اگر نگاه کردن را یاد بگیرید، جمعیت مشتریان تشنه همه جا هست. وقتی صحبت از رساندن پیام بازاریابی به مخاطبان می‌شود، خیلی‌ها فورا به یاد آگهی های کلاسیک تلویزیونی، رادیویی، روزنامه، مجلات و… می‌افتند. درست است، استفاده از رسانه های کلاسیک می تواند به شما دسترسی فوری به جمعیت تشنه عظیمی را بدهد. اما این فقط یکی از چهار طریقی است که شما می‌توانید به جمعیت تشنه خودتان دست پیدا کنید.

 

برای دسترسی به جمعیت پول پرداخت کنید

مجله ای پیدا می کنید که خوانندگانش درست همان جمعیت تشنه شما است. سپس برای چاپ آگهی یا خبرتان به مجله پول پرداخت می‌کنید. واضح است، تبلیغ در رسانه‌ای متناسب، بر تبلیغ در رسانه‌ای نامرتبط ارجحیت دارد. شما هیچ وقت شانه تان را برای آدم های طاس تبلیغ نمی کنید. نه‌ فقط شما می‌توانید در رسانه‌ها تبلیغ کنید، بلکه می‌توانید برای دستیابی به جمعیت هدف، به کسب‌و کارهایی که در بازار شما فعالیت می‌کنند، پول پرداخت کنید. در حقیقت، این روش احتمال بیشتری دارد که ختم رسیدن به یک جمعیت تشنه شود.

 

جست‌ و جو برای دستیابی به جمعیت مشتریان

دوست ندارید برای دستیابی به مشتریان پول پرداخت کنید؟ مشکلی نیست، مجبور نیستید. خیلی از افراد که به جمعیت تشنه دسترسی دارند، به شما این دستیابی به مشتریان را می‌دهند. تصور کنید فروشنده نوعی شامپو هستید که بازارش افرادی است که فقط می‌خواهند خوب به نظر برسند و قیمت برایشان مهم نیست. یک سالن آرایش پیدا می‌کنید که مشتریان آن از آدم‌های سطح پردرآمد جامعه است و پیش مالک این سالن می‌روید : «بگذارید شامپوی‌ام را در سالن شما قرار دهم. احتیاجی نیست پولی پرداخت کنید. هر وقت که یک بسته از آن فروختید، ۵۰ درصد آن برای خودتان است و تا وقتی هم که چیزی نفروختید احتیاج نیست چیزی پرداخت کنید». مثل آب خوردن، شما هم پول به چنگ می آورید و هم چندان زحمتی نکشیده اید.

 

از هیچ مشتری بسازید

هر زمان که با مشتریان بالقوه مواجه می‌شوید، حتی آن‌هایی که چیزی نمی‌خرند، باید اطلاعات تماسش را بگیرید و از آن‌ها اجازه بگیرید در آینده برایشان پیشنهادهایی را ارسال کنید. 

اگر پرسه زنان، کسانی وارد مغازه تان شدند، آن ها را وارد لیست پستی خود کنید.

اگر بازدیدکنندگان وارد وب سایت شما شدند، از آن ها بخواهید که برای خبرنامه ایمیلی شما ثبت نام کنند.

 

اگر یک شو تجاری برگزار کردید و کسی آمده ببیند چه خبر است، حتما اطلاعات تماس او را بگیرید.

هرچقدر کم، هر اطلاعاتی که از مشتری بالقوه ای بگیرید، شانسی است که به آرامی جمعیت تشنه خود را بسازید.

البته فراموش نکنید که بهترین جمعیت تشنه شما، لیست موجود مشتریان شما است.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 117
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

شیوه نگه داشتن کارمندان خوب



 

مهارت های مدیریت,رابطه کارکنان با مدیر

نامطلوب‌ بودن رابطه کارکنان با مدیر خود یکی از دلایل مهم در ریزش نیروهای خوب است

 

داشتن کارمندهای خوب یکی از سرمایه های اصلی هر شرکتی است که اگر کارشان را ترک کنند، مدیران با مشکلاتی روبرو می شوند.

 

کارمند خوب را چگونه نگه داریم؟

شاید شما هم شنیده باشید که مدیران یک مجموعه کاری از اینکه ناگهان نیروهای شایسته و موثر خود را از دست داده‌اند و دست تنها مانده اند، گلایه می کنند؛ البته آن ها تا حدی حق دارند؛ چرا که از دست دادن یک نیروی خوب برای یک مجموعه، کم هزینه و بی‌دردسر نیست. این در حالی است که آن‌ ها یک نکته کلیدی را فراموش می‌ کنند: کارکنان خوب شغلشان را ترک نمی کنند، بلکه وضعیت ناخوشایند موجود را که مدیر هم بخشی از آن است - ترک می‌کنند! بنابراین شناخت عواملی که باعث ایجاد وضع نامطلوب برای یک کارمند خوب می‌شود، از اهمیت خاصی برخوردار است.

 

به کارکنان خود اهمیت دهید

نامطلوب‌ بودن رابطه کارکنان با مدیر خود یکی از دلایل مهم در ریزش نیروهای خوب است. رفتار شما به عنوان یک مدیر باید خردمندانه باشد، به طوری که انجام وظایف و انتظارات شغلی از کارمند خود را از وظایف انسانی تفکیک کنید، هنگامی که دچار مشکل خاصی هستند مشکلشان را نادیده نگیرید و با آنان همدردی کنید، پیروزی‌های‌شان را ارج نهید و تعادل مناسبی بین کار و روابط انسانی برقرار کنید.

 

از چالش برانگیز بودن کار مطمئن شوید

هیچ فردی دوست ندارد کار کسالت آور و خسته کننده ای انجام دهد، این مسئله درباره نیروهای کارا اهمیت دو چندانی دارد؛ بنابراین لازم است از طریق صحبت با خودشان یا از طریق همکاران جویا شوید که کارکنان موثر چه حسی از انجام امور دارند و آیا انگیزه کافی برای انجام وظایف شان دارند؟ اگر فاقد انگیزه کافی هستند، تدبیری بیندیشید تا بتوانند از کارشان لذت ببرند و با علاقه آن را ادامه دهند.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

مشاوره در زمینه فناوری ارتباطات (آی تی)

فناوری اطلاعات (آی تی) یکی ازحوزه هایی است که داشتن سال ها تجربه در آن امتیاز خاصی محسوب نمی شود. داشنجویان به طور معمول از جدیدترین اطلاعات در زمینه فناوری های روز دنیا آگاهی دارند و عموما نیز از مهارت های بسیار جدید مرتبط با این حوزه برخوردارند.

 

اگر در زمینه فناوری اطلاعات بالایی دارید، می توانید به عنوان مشاور در حوزه آی تی برای خود در دوران دانشجویی کسب و کار خوبی به راه بنیدازید، اما اگر احساس می کنید از اعتماد به نفس لازم برای کار به عنوان مشاور در این زمینه برخوردار نیستید، می توانید کارها و امور کامپیوتری  دانشجویان دیگر رشته ها را انجام دهید و با انجام دادن تبلیغات در محوطه دانشگاه، مشتریان زیادی برای خود دست و پا کنید.

 

مشاوره در زمینه رسانه های اجتماعی

دانشجویان اغلب در زمینه رسانه های اجتماعی از جدیدترین اطلاعات و به روزترین روندهای این حوزه آگاهی دارند. شما می توانید از دانش و تجربه خود در این زمینه برای ارائه مشاوره به شرکت ها و استراتزی رسانه های اجتماعی آن ها استفاده کنید؛ آن ها را با شبکه هایی فراتر از فیسبوک و لینکداین آشنا و شبکه های جدیید را به آن ها معرفی کنید که بتوانند از آن طریق صدا و پیام شان را به گوش همه برسانند.

 

طراحی گرافیک

مشاوره در زمینه طراحی گرافیک و انجام دادن پروژه های گرافیکی بیشتر بر خلاقیت و استعدادهای فردی شما متکی است تا داشتن سال ها تجربه کاری در این حوزه. برای شروع این کار تنها کافی است همانند متخصصان این رشته، گزیده ای از نمونه کارهای خود در این زمینه جمع آوری کنید و بهترین پروژه هایی را که تاکنون کار کرده اید در مجموعه ای قرار دهید؛ همچنین می توانید برای رونق گرفتن کسب و کار خود و جذب سریع تر مشتریان این مجموعه را به همراه تعدادی کارت ویزیت شیک و تاثیرگذار روی وب سایت تان بگذارید و کار را آغاز کنید.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 119
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 آذر 1397 | نظرات ()