نوشته شده توسط : mj

شاید شما هم از جزو عاشقان سینه‎چاک ویندوز باشید، درست است؟ شکی نیست که ویندوز سیستم‎عامل فوق‎العاده‎ای است. با این وجود، اگر به شما گفته شود که اوبونتو بهتر است، چه واکنشی نشان می‎دهید؟ ممکن است بخندید و فکر کنید که امکان ندارد چیزی بهتر از ویندوز دوست‎داشتنی شما باشد، ولی ما در این مقاله قصد داریم به شما در قالب 6 دلیل نشان دهیم که چرا اوبونتو بهتر از ویندوز است.

بعضی از شما ممکن است فکر کنید که اوبونتو تنها مختص به افرادی است که دانش زیادی از کامپیوتر دارند و یک کاربر معمولی قادر به استفاده از آن نخواهد بود. بنابراین، چطور ممکن است از ویندوز بهتر باشد؟ خب، در واقع استفاده از اوبونتو مشکل نیست، به نحوی که در واقع استفاده از آن، اگر از بعضی جهات از ویندوز ساده‎تر نباشد، به همان سادگی ویندوز است. بنابراین، نگاهی به دلایلی می‎اندازیم که باعث بهتر شدن اوبونتو به نسبت ویندوز می‎شوند.

1- سیستم‎عامل و آپدیت‎‎های نرم‎افزاری

این سناریو را متصور شوید: قصد دارید با کامپیوتر خود که سیستم‎عامل ویندوز روی آن نصب است کاری انجام دهید، و درست زمانی که در حال مشغول کار بر روی یک سند مهم هستید که باید تایپ شود، در قالب پنجره‎ای از شما خواسته می‎شود که ویندوز را آپدیت کنید. با توجه به این‎که شما کاربری هم وظیفه‎شناس هم آگاه از مسائل ایمنی هستید، تصمیم به به‎روزرسانی و ری‎بوت کردن دستگاه خود می‎گیرید.

زمان را ده دقیقه جلوتر می‎بریم، دوباره به سر کار خود برگشتید و خبر ندارید ولی حالا شرکت اپل هم می‎گوید که برای نرم‎افزار آن‎ها یک به‎روزرسانی ارائه شده است. آزاردهنده است؟ بدون شک!

1- سیستم‎عامل و آپدیت‎‎های نرم‎افزاری

مشاهده کردید، دلیل آن این است که ویندوز به‎روزرسانی‎های اپلیکیشن‎ها و سیستم‎عامل خود را به صورت جداگانه مدیریت می‎کند. بنابراین برای اپلیکیشن‎های مختلف پیام آپدیت‎های مختلفی در زمان نیاز به به‎روزرسانی دریافت خواهید کرد. چنین چیزی باعث می‎شود کل این پروسه بسیار آزاردهنده باشد، تا جایی که بسیاری از افراد امکان دریافت پیام‎های به‎روزرسانی را خاموش می‎کنند.

مدیر آپدیت اوبونتو

اوبونتو متفاوت است. همه چیز از طریق مخازن صورت می‎گیرد و این سیستم‎عامل از یک مدیر آپدیت اختصاصی برای به‎روزرسانی هم سیستم‎عامل و هم تمامی اپلیکیشن‎های نصب شده استفاده می‎کند. بنابراین تنها کاری که باید انجام دهید مدیریت آپدیت‎ها از یک مکان است. این امر باعث میشود کل این پروسه تمیزتر باشد و در نتیجه کاربر نهایی تصمیم به خاموش کردن این قابلیت نگیرد، یعنی جنبه‎های امنیتی شما بالاتر می‎رود. صحبت از جنبه‎های امنیتی شد…

2- امنیت کامپیوتر

ویندوز دارای تعدادی قابلیت‎های امنیتی است که به شما کمک به امن کردن سیستم شما می‎کند، ولی نمی‎توان از این حقیقت فرار کرد که اوبونتو از ویندوز امن‎تر است.

اکانت‎های کابری در اوبونتو به صورت پیش‎فرض دارای مجوزهای کمتری به نسبت ویندوز هستند. به عبارتی دیگر یعنی اگر می‎خواهید تغییری در سیستم انجام دهید، نظیر نصب یک اپلیکیشن، بایستی برای این کار رمز عبور خود را وارد کنید. در ویندوز، نیازی به انجام این کار نیست. در نتیجه اجرای یک بدافزار یا ویروس در اوبونتو به مراتب مشکل‎تر است.

اوبونتو هم‎چنین محبوبیت بسیار کمتری به نسبت ویندوز دارد. یعنی افراد مخربی که به امر ساخت ویروس مشغول هستند زیاد نسبت به آن اهمیت قائل نمی‎شوند، بنابراین زحمت نوشتن بد‎افزارهای زیادی هم برای اوبونتو نمی‎کشند و چنین چیزی را می‎توان خبرهای خیلی خوبی برای کاربران اوبونتو دانست!

هم‎چنین، تعداد زیادی از خود افراد مخرب از توزیع‎های لینوکس نظیر اوبونتو استفاده می‎کنند، بنابراین با آن‎که اوبونتو غیرقابل نفوذ نسبت به ویروز نیست، ولی احتمال آلوده شدن آن نیز بسیار کم خواهد بود. آلوده شدن بعید است، ولی غیرممکن نیست، به همین علت بایستی همواره از نرم‎افزارهای آنتی ویروس در اوبونتو استفاده کنید.

آنتی ویروس برای اوبونتو

3- سفارشی‎سازی محیط دسکتاپ

زمانی که بحث سفارشی‎سازی به میان کشیده می‎شود در ویندوز کار زیادی نمی‎توان انجام داد. ویندوز 10 گزینه‎های سفارشی‎سازی زیادی به نسبت نسخه‎های قبلی ویندوز در اختیار کاربر قرار می‎دهد، ولی اصلا قابل قیاس با اوبونتو نیست.

تغییر کاغذدیواری و رنگ منوی استارت در ویندوز با محدودیت‎های زیادی همراه است، ولی در اوبونتو هر جنبه از محیط دسکتاپ را به راحتی می‎توان تغییر داد. می‎خواهید دکمه‎های ویندوزی داشته باشید؟ مشکی نیست. از آیکون‎ها خوشتان نمی‎آید؟ به راحتی می‎توان این قضیه را تغییر داد. فونت‎های اوبونتو طبق سلیقه‎ی شما نیست؟ مشکلی ندارد!

تصویر زیر از محیط دسکتاپ اوبونتو است. تغییری که ایجاد شده است تنها در عرض 5 دقیقه صورت گرفته و به نسبت نسخه‎ی خام دسکتاپ اوبونتو ظاهر بسیار متفاوتی دارد.

سفارشی‎سازی محیط دسکتاپ اوبونتو

4- مخازن سیستمی

هر شخصی قادر به تهیه‎ی یک کامپیوتر پیشرفته که با آخرین قطعات سخت‎افزاری اسمبل شده باشد، نیست. بنابراین برای بعضی از افراد، آخرین نسخه‎ از ویندوز ممکن است با قطعات سخت‎افزاری آن‎ها هماهنگی نداشته باشد و از بودجه‎ی آن‎ها خارج باشد. این قضیه در رابطه با اوبونتو صدق پیدا نمی‎کند.

بر روی یک دستگاه آزمایشی، نسخه‎های بدون تغییری از ویندوز 10 و اوبونتو نصب شدند، و همان‎طور که می‎توانید نتایج را در زیر مشاهده کنید، ویندوز 10 تقریبا به نسبت اوبونتو دو برابر رم بیشتری مصرف کرده است. حالا ممکن است چنین چیزی برای بعضی‎ها تفاوت زیادی نباشد، چون این دستگاه آزمایشی دارای 8 گیگابایت رم است. ولی اگر سیستم شما تنها 2 گیگابایت رم داشته باشد، یعنی 60 درصد آن در اختیار اوبونتو و در مقایسه 90 درصد در اختیار ویندوز 10 قرار خواهد گرفت و تازه این قبل از باز کردن اپلیکیشن‎ها است.

اگر سیستم شما دارای مشخصات سخت‎افزاری پایین‎تری است، نسخه‎های سبک‎تری از اوبونتو و لینوکس وجود دارد که حتی مخازن سیستمی کمتری استفاده می‎کنند. به عبارت دیگر کامپیوتر شما می‎تواند چندین سال بیشتر از تصور اولیه‎ی شما دوام آورد.

5- محیط زنده

اگر قبلا از ویندوز استفاده نکرده‎اید و تصمیم دارید آن را محک بزنید، باید قبل از استفاده حتما آن را نصب کرده باشید. این قضیه می‎تواند به معنای اتفاق افتادن وقایعی نظیر از دست دادن داده‎ها، اگر بعد تصمیم بگیرید که از ویندوز خوشتان نیامده است، شود.

ولی با اوبونتو ماجرا فرق دارد.

در اوبونتو، و بسیاری دیگر از توزیع‎های لینوکس، شما می‎توانید یک ایمج از این سیستم‎عامل را روی یک سی‎دی رایت کنید، یا آن را روی یک فلش یو‎اس‎بی قرار دهید و مستقیما با استفاده از آن بوت کنید. این ایمیج یک نسخه‎ی کامل از این سیستم‎عامل خواهد بود، یعنی شما می‎توانید هر جنبه‎ی اوبونتو را بدون نیاز به نصب آن بر روی هارد درایوتان محک بزنید.

خوشتان نیامده است؟ مشکی نیست، دوباره سیستم خود را ری‎استارت کنید و سپس از سیستم‎عامل قبلی خود، انگاری اتفاقی اصلا نیافتاده است، استفاده کنید.

Ubunto Splash

6- اوبونتو رایگان است

درست است، اوبونتو صد در صد رایگان است. حتی یک ریال برای شما هزینه در بر نخواهد داشت (گرچه در صفحه‎ی دانلود آن‎ها می‎توانید کمک مالی کنید). ممکن است بگویید: خب، ویندوز 10 نیز رایگان است.

با آن‎که ابتدا این سیستم‎عامل تا انتهای ماه ژوئیه با یک آپگرید رایگان از نسخه‎های قبلی ویندوز عرضه شد، ولی دیگر چنین چیزی پابرجا نیست (گرچه راه‎هایی برای هم‎چنان آپگرید کردن وجود دارد).

نسخه‎های هوم و حرفه‎ای ویندوز 10 قیمتی به ترتیب برابر با 119.99 و 199.99 دلار دارد که واقعا پول زیادی است. بنابراین چرا در این پول صرفه‎جویی و در جای دیگری از آن استفاده نمی‎کنید؟ شما می‎توانید به جای آن آخرین نسخه‎ی اوبونتو را به رایگان دانلود کنید.

قیمت ویندوز 10

ویندوز در برابر اوبونتو: کدام یکی را ترجیح می‎دهید؟

به طور کلی، هم ویندوز و هم اوبونتو سیستم‎عامل‎های عالی هستید، هرکدام دارای نقاط ضعف و قوت خود هستند و این خوب است که کاربران گزینه‎های متفاوتی در پیش رو داشته باشند.

انرژی آدمی شاید یکی از بزرگ‌ترین منابع انرژی تجدید پذیر در دنیا باشد که هنوز بکر و دست نخورده مانده است! بسیاری از وسایلی که این انرژی جنبشی فعالیت‌های روزانه افراد را مهار می‌کنند به صورت‌های مختلف به محیط‌زیست کمک می‌کنند. با تبدیل انرژی جنبشی و حرکتی به انرژی الکتریکی در گجتهایی که از انرژی انسانی نیرو می‌گیرند، وابستگی به سوخت‌های فسیلی و باتری‌ها که تخریب کننده سیاره زمین هستند کاهش می‌یابد. علاوه بر این، این نوع گجتها، کاربران را وادار به تحرک و در نتیجه یک سبک زندگی سالم‌تر می‌کنند. در اینجا شش نوع گجت مختلف که انرژی لازم برای آن‌ها از انرژی کاربران تأمین می‌شود معرفی می‌گردد.

 

bb

دویدن برای دریافت نور

برای دوندگان و تمام افرادی که به تحرک داشتن پس از تاریکی هوا علاقه‌مندند این گجت این امکان را برای آن‌ها برآورده می‌سازد. Million Mile Light یک لامپ ال ای دی کوچک است که انرژی آن از انرژی جنبشی دونده تأمین می‌شود و نور تولید شده به‌اندازه‌ای است که رانندگان در فاصله 100 یاردی شخص پیاده را تشخیص می‌دهند. این لامپ دارای طول عمر 100 هزار ساعت بوده و یک گزینه روشنایی پایدار در طی شب است.

 

aa

رقصیدن با لامپ‌های ال ای دی

آیا این ایده جالب نیست که برقصید و حرکات جالب داشته باشید و شاد باشید و در کنار آن منبع تولید انرژی پاک باشید؟ این ایده به واقعیت پیوسته و باید آن را مدیون زمین‌های رقص مولد انرژی جنبشی Energy Floors بود. برای نشان دادن این تکنولوژی شرکت سازنده آن، یک کف‌پوش نیمه شفاف با نمایشگرهای ال ای دی دینامیک ساخته که انرژی خودشان را از انرژی حرکتی افراد متحرکت دریافت می‌کنند. هر گونه حرکت روی این کف‌پوش به یک مولد کوچک منتقل می‌شود و تبدیل به انرژی الکتریکی می‌شود. هر قطعه مربع شکل این کف‌پوش به اندازه 30 اینچ مربع می‌تواند تا حد 35 وات انرژی پایدار تولید کند.

 

cc

شارژر پدالی

این دوچرخه پدالی از بامبو ساخته شده و نه به‌واسطه استفاده از بامبو در بدنه‌اش بلکه بنا به دلیلی جالب‌تر نسبت به دوچرخه‌های معمولی برای محیط‌زیست مفید است. کنسرسیوم Bambootec در مکزیک یک دوچرخه پدالی که انرژی حاصل از پدال زدن را ذخیره و آن را به انرژی برگشت پذیر تبدیل می‌کند ابداع کرده است. گجت‌های کوچکی همانند گوشی‌های هوشمند و MP3 پلیرها می‌توانند با اتصال به یک آداپتور از انرژی تولیدی این دوچرخه شارژ شوند. همچنین این دوچرخه دارای یک داشبورد ناوبری در فرمان است که زمان و فاصله را اندازه‌گیری می‌کند؛ بنابراین این دوچرخه با بدنه‌ای عمدتاً از بامبو کوچک‌ترین تأثیر مخربی بر محیط‌زیست ندارد.

 

dd

کفی کفش مولد انرژی

راه رفتن ساده هم می تواندباعث تولید انرژی الکتریکی شود و این ایده زودتر از آنچه شما تصور کنید به واقعیت پیوسته است. محققان دانشگاه وسیکانسین در شهر مدیسون در آمریکا، یک جفت کفی کفش اختراع کرده‌اند که قابلیت تولید 20 وات انرژی الکتریکی از طریق راه رفتن دارند. این اختراع انگیزه ایجاد یک شرکت جدید تحت عنوان InStep NanoPower برای تولید کفش‌هایی با این نوع کفی‌ها در جهت تولید انرژی الکتریکی در طی راه رفتن را ایجاد کرد. کفش‌های دارای این نوع کفی‌ها برای ساکنین شهرها، دانشجویان، راهپیمایان مسافت‌های طولانی و هر کسی‌ که در طی روز پیاده‌روی می‌کند یک مزیت محسوب می‌شود.

  بیشتر از 80 زبان به ساعت های هوشمند Pebble اضافه شد

 

ee

یک مرکز خرید بزرگ مولد انرژی

یک مرکز خرید بزرگ در حومه شهر شاید آخرین مکانی باشد که شما انتظار تولید انرژی تجدید پذیر در آن داشته باشید! ولی با توجه به موارد قبلی عجیب هم به نظر نمی‌رسد چرا که در چنین مراکز خریدی شمار زیادی از مردم در حال حرکت هستند. یک شرکت فن‌آوری تمیز به نام Pavegen، شصت و هشت کف‌پوش کینتیک در کف مرکز خرید ژوهانسبورگ در آفریقا نصب کردند تا سطح آگاهی عمومی درباره مشکلات ساکنین مناطق روستایی در عدم برخورداری از انرژی پایدار و نامطمئن را بالا ببرند. این قطعات کف‌پوش، انرژی لازم برای صفحه نمایشگر تعاملی نشان دهنده اطلاعات مربوط به قدم‌های برداشته شده روی آن‌ها را نمایش می‌دهد در حالی که انرژی حرکتی ناشی از گام برداشتن روی آن‌ها، انرژی الکتریکی برای ساکنین در مناطقی که از این نظر دچار مشکل هستند را فراهم می‌کنند. مرکز خرید Sandton City در هر ماه شاهد بیش از دو میلیون گام است که این خود نشان دهنده سطح بالای انرژی تولیدی و کمک به خانوارهایی است که نیاز به امکانات اولیه‌ای نظیر نور، گرما دارند.

 

ff

پارچه‌های مولد انرژی

تیمی از مهندسان در دانشگاه جورجیا تک، اخیراً یک نوع منسوجات هیبریدی (ترکیبی) ابداع کرده‌اند که انرژی خورشیدی و انرژی جنبشی را به انرژی پاک تبدیل می‌کند. این پارچه‌های نسل آینده می‌توانند در تهیه لباس‌ها، آفتاب‌گیرهای پنجره‌ها و حتی چادرهای مسافرتی مورد استفاده قرار بگیرند. سلول‌های خورشیدی بکار رفته در این نوع پارچه‌ها از فیبرهای پلیمری ساخته شده و با مولدهای الکتریکی نانو تریبوالکتریک بکار رفته در رشته‌های پشمی در هم تنیده شده‌اند تا نوعی پارچه انعطاف‌پذیر، سبک، با قابلیت تهویه مناسب تولید کنند که بتواند مقادیر قابل توجهی انرژی الکتریکی تولید کند. مخترعان مواد این نوع پارچه در تلاش‌اند که این پارچه را ضد آب و پر دوام سازند. البته هنوز با زمانی که شما تی‌شرتی بخرید که تلفن هوشمندتان را شارژ کند فاصله داریم ولی مطمئناً چندان دیر نخواهد بود!

نکسوس‌های گوگل دیگر به طور کامل کنار رفته‌اند و از این پس گوشی‌های‌هوشمند جدیدی را با نام پیکسل و با برند گوگل شاهد خواهیم بود. درست است که نکسوس‌های گوگل توسط این شرکت عرضه می‌شدند اما وظیفه‌ی طراحی آن‌ها را دیگر شرکت‌های سازنده نظیر هوآوی و موتورولا بر عهده داشتند. این بار گوگل با پیکسل‌های خود سعی بر تاکید این موضوع داشته که اکثر مراحل تولید این گوشی‌ها و طراحی آن توسط خود شرکت بوده و اچ‌تی‌سی تنها وظیفه‌ی تولید آن را برعهده داشته و آرم G حک شده بر روی قاب پشتی گوشی نیز گواه این موضوع است.

پیکسل‌های جدید گوگل پرچم‌داران تازه وارد این شرکت به حساب می‌آیند و با ویژگی منحصربه‌فرد دستیار گوگل سعی بر آن دارند تا عملکرد مناسبی را از خود نشان دهند. گوشی‌های قدرت‌مند گوگل با قیمت 649 دلاری وارد بازار خواهند شد اما اگر گوگل 5 ویژگی دیگر را در این گوشی‌ها قرار می‌داد به راحتی می‌‌توانست خیال خود را از موفقیت پیکسل‌ها راحت کند. با هم نگاهی به این 5 ویژگی می‌اندازیم.

1. لرزشگیر آپتیکال تصاویر

5 چیزی که از پیکسل‌های جدید گوگل گوشی‌های بهتری می‌ساخت

 کمی عجیب است که گوگل لرشگیر دیجیتال تصاویر را در دوربین‌های پیکسل قرار نداده است؛ دوربین پرچم‌داران جدید گوگل دارای پیکسل‌های بزرگ 1.55 μm هستند که به طور محسوسی سرعت شاتر را کاهش می‌دهند،  با این حال این ویژگی هرگز نمی‌تواند نیاز به لرزشگیر آپتیکال تصاویر را به طور کامل بر روی دوربین‌های پیکسل حذف کند و قطعا گوگل به خوبی این موضوع را می‌داند.

2. شارژر بی‌سیم

5 چیزی که از پیکسل‌های جدید گوگل گوشی‌های بهتری می‌ساخت

معمولا وقتی که گوشی با بدنه‌ای فلزی و مات عرضه می‌شود نمی‌توان انتظار شارژر بی‌سیم را برای آن داشت اما از سوی دیگر همین گوشی باید به خوبی جای انگشتان دست را حذف کند و هیچ اثری از آن‌ها را بر روی خود نگذارد. با تمامی این مسائل، گوگل در هیچ کدام از این دو زمینه خوب عمل نکرده و پیکسل‌ها با رنگ مشکی براق خود به راحتی اثر انگشت را جذب می‌کنند و از سوی دیگر هیچگونه شارژر بی‌سیمی هم برای آن‌ها تعبیه نشده‌ است. از گوگل انتظارات بیشتری می‌رود!

  گوگل در رقابت با فیسبوک برای کسب 1 میلیارد کاربر جدید قدرتمند ظاهر شده است

3. ضدآب بودن

5 چیزی که از پیکسل‌های جدید گوگل گوشی‌های بهتری می‌ساخت

دیگر ضدآب بودن اکثر گوشی‌های پرچم‌دار برای همگان عادی شده و معلوم نیست گوگل به چه علتی این ویژگی را در پیکسل‌های خود جای نداده است. حتی آیفون‌های جدید اپل نیز ضدآب شده‌اند جز گوشی‌های مقاوم در برابر آب و گرد و غبار به حساب می‌آیند. شاید پیکسل بعدی گوگل بتواند این ویژگی را به راحتی در خود جای دهد.

4. اسپیکرهای استریو

5 چیزی که از پیکسل‌های جدید گوگل گوشی‌های بهتری می‌ساخت

نکسوس 6 و 6P گوگل هر دو به اسپیکرهای استریو مجهز شده‌ بودند و علاوه‌براین پرچم‌دار اچ‌تی‌سی نیز این قابلیت را در خود می‌بیند اما پیکسل‌های جدید گوگل که توسط اچ‌تی‌سی ساخته شده‌اند به اسپیکرهای استریو تجهیز نیافته‌اند. شاید گوگل دلیل قانع‌کننده‌ای را برای این کار داشته باشد اما ما که نمی‌توانیم علت اصلی فقدان این ویژگی محبوب را پیدا کنیم.

5. لبه‌های باریک‌تر

5 چیزی که از پیکسل‌های جدید گوگل گوشی‌های بهتری می‌ساخت

می‌توان به پیکسل‌های گوگل لقب آیفون‌های اندرویدی داد! دستگاهی که توسط شرکتی ساخته شده که اندروید را بر روی کار آورده و به خوبی از آن پشتیبانی می‌کند. چنین گوشی می‌تواند با پشتیبانی عالی سازنده سال‌ها موفق ظاهر شود اما بهتر نبود اگر آیفون‌های اندروید همانند آیفون‌های اپل لبه‌های باریک‌تری هم داشتند؟ بدتر از لبه‌های باریک پیکسل‌های گوگل، عدم وجود هرگونه دکمه‌ی فیزیکی و یا حساس به لمس بر روی قسمت پایینی گوشی بوده که باعث شده سه دکمه‌ی معروف اندروید مقداری از نمایشگر گوشی را هم اشغال کنند.

سری گوشی‎های گلکسی سامسونگ نمی‎توانند با هم رقیب باشند، ولی چنین عاملی باعث نشده است که از همه جهات با هم مورد مقایسه قرار نگیرند. یکی از عواملی که از فاکتورهای مهم خرید گوشی‎های هوشمند در دنیای امروزی محسوب می‎شود کیفیت دوربین گوشی‎ها است. در همین رابطه تصمیم گرفتیم دوربین گوشی‎های گلکسی نوت 5، نوت 7 و اس 7 اج را با هم مقایسه کنیم.

این سه گوشی در کمتر از یک سال به بازار آمده‎اند و میلیون‎ها طرفدار دارند. ولی در این نبرد دوستانه، اعضای یک تیم به دلیل بالا بردن میزان شهرتشان با هم مبارزه می‎کنند و رای نهایی به معنی بد بودن سایرین نیست.

هر سه عضو خانواده‎ی گلکسی با داشتن نمایشگرهای خمیده جزو گوشی‎های رده‎بالای سامسونگ هستند، حتی با آن‎که مدل قدیمی‎تر یعنی نوت 5 دارای چیپستی با قدرت کمتر است. ولی تمامی آن‎ها گوشی‎های زیبایی هستند، در مقام خود قدرت بالای دارند و قرار دادن آن‎ها در یک رقابت به سختی برنده‎ای در بر خواهد داشت.

بنابراین این مقاله بیشتر تاکید بر این دارد که سامسونگ در عرض یک بازه‎ی زمانی 12 ساله به چه نحو کیفیت دوربین‎ گوشی‎های برتر خود را تغییر داده است، تا این‎که به دنبال زیر سوال بردن محصولات برتر این شرکت باشیم.

گوشی گلکسی نوت 5 دارای یک دوربین 16 مگاپیکسلی با نسبت تصویر 16:9، نسبت کانونی f/1.9 و قابلیت رفع لرزش اپتیکال تصویر است. گوشی‎های گلکسی نوت 7 و اس 7 اج سامسونگ دارای سنسور 12 مگاپیکسلی با نسبت تصویر 4:3 هستند ولی با وجود کاهش دقت تصویر، فوکوس خودکار فوق‎العاده‎ سریع‎ شده است و نسبت کانونی حتی بازتر و برابر با f/1.7 است. تاخیر زمانی بین عرضه‎ی گوشی‎های گلکسی اس 7 اج و نوت 7 سامسونگ باعث شد این شرکت فرصتی برای اصلاح اینترفیس اپلیکیشن دوربین خود و احتمالا قدرت پردازش دوربین داشته باشد.

دوربین گوشی گلکسی نوت 5 سامسونگ:

دقت دوربین اصلی: 16 مگاپیکسلی، اندازه‎ی تصویر 5312 در 2988 پیکسل، نسبت تصویر 16:9

سنسور دوربین اصلی: اندازه سنسور 1/2.6 اینچی، اندازه‎ی پیکسل‎ها 1.12 میکرومتری، سنسور IMX240 سونی،لنزهای 28 میلی‎متری، نسبت کانونی f/1.9

رفع لرزش: رفع لرزش اپتیکال تصویر

فوکوس: فوکوس خودکار تشخیص فازی

فلاش: تک فلاش ال‎ای‎دی

قابلیت‎ها: فوکوس لمسی، برچسب گذاری جغرافیایی، تشخیص چهره، تصاویر سراسرنما، HDR خودکار، حالت دستی، Virtual shot، فوکوس گزینشی، پخش زنده، ویدئوهای اسلوموشن، ویدئوهای هایپرلپس، امکان دانلود حالت‎های مختلف عکاسی

ضبط ویدئو: ویدئوهای 4K با نرخ 30 فریم بر ثانیه، ویدئوهای فول اچ‎دی با نرخ 60 فریم بر ثانیه، ویدئوهای فول اچ‎دی با نرخ 30 فریم بر ثانیه،

ضبط ویدئو: رفع لرزش اپتیکال، رفع لرزش دیجیتال، (کیفیت‎های 1440p و پایین‎تر)، HDR، ضبط صدا با کیفیت استریو

دوربین جلو: 5 مگاپیکسلی، نسبت کانونی f/1.9، لنزهای 22 میلی‎متری، حالت HDR خودکار، تصاویر سراسرنما، قابلیت ضبط ویدئو با کیفیت 1440p و نرخ 30 فریم بر ثانیه، تماس ویدئویی دوتایی

دوربین گوشی گلکسی اس 7 اج:

دقت دوربین اصلی: 12 مگاپیکسلی، اندازه‎ی تصویر 4032 در 3024 پیکسل، نسبت تصویر 4:3

سنسور دوربین اصلی: اندازه سنسور 1/2.5 اینچی، اندازه‎ی پیکسل‎ها 1.4 میکرومتری، سنسور IMX260 سونی، لنزهای 26 میلی‎متری، نسبت کانونی f/1.7

رفع لرزش: رفع لرزش اپتیکال تصویر

فوکوس: فوکوس خودکار تشخیص فازی پیکسل دوتایی

فلاش: تک فلاش ال‎ای‎دی

قابلیت‎ها: فوکوس لمسی، برچسب گذاری جغرافیایی، تشخیص چهره، تصاویر سراسرنما، HDR خودکار، حالت دستی، Virtual shot، فوکوس گزینشی، پخش زنده، ویدئوهای اسلوموشن، ویدئوهای هایپرلپس، امکان دانلود حالت‎های مختلف عکاسی

ضبط ویدئو: ویدئوهای 4K با نرخ 30 فریم بر ثانیه، ویدئوهای فول اچ‎دی با نرخ 60 فریم بر ثانیه، ویدئوهای فول اچ‎دی با نرخ 30 فریم بر ثانیه،

ضبط ویدئو: رفع لرزش اپتیکال، رفع لرزش دیجیتال، (کیفیت‎های 1440p و پایین‎تر)، HDR، ضبط صدا با کیفیت استریو

دوربین جلو: 5 مگاپیکسلی، نسبت کانونی f/1.7، لنزهای 22 میلی‎متری، حالت HDR خودکار، تصاویر سراسرنما، قابلیت ضبط ویدئو با کیفیت 1440p و نرخ 30 فریم بر ثانیه، تماس ویدئویی دوتایی

دوربین گوشی گلکسی نوت 7 سامسونگ:

دقت دوربین اصلی: 12 مگاپیکسلی، اندازه‎ی تصویر 4032 در 3024 پیکسل، نسبت تصویر 4:3

سنسور دوربین اصلی: اندازه سنسور 1/2.5 اینچی، اندازه‎ی پیکسل‎ها 1.4 میکرومتری، سنسور IMX260 سونی، لنزهای 26 میلی‎متری، نسبت کانونی f/1.7

رفع لرزش: رفع لرزش اپتیکال تصویر

فوکوس: فوکوس خودکار تشخیص فازی پیکسل دوتایی

فلاش: تک فلاش ال‎ای‎دی

قابلیت‎ها: فوکوس لمسی، برچسب گذاری جغرافیایی، تشخیص چهره، تصاویر سراسرنما، HDR خودکار، حالت دستی، Virtual shot، فوکوس گزینشی، پخش زنده، ویدئوهای اسلوموشن، ویدئوهای هایپرلپس، امکان دانلود حالت‎های مختلف عکاسی

ضبط ویدئو: ویدئوهای 4K با نرخ 30 فریم بر ثانیه، ویدئوهای فول اچ‎دی با نرخ 60 فریم بر ثانیه، ویدئوهای فول اچ‎دی با نرخ 30 فریم بر ثانیه،

ضبط ویدئو: رفع لرزش اپتیکال، رفع لرزش دیجیتال، (کیفیت‎های 1440p و پایین‎تر)، HDR، ضبط صدا با کیفیت استریو

دوربین جلو: 5 مگاپیکسلی، نسبت کانونی f/1.7، لنزهای 22 میلی‎متری، حالت HDR خودکار، تصاویر سراسرنما، قابلیت ضبط ویدئو با کیفیت 1440p و نرخ 30 فریم بر ثانیه، تماس ویدئویی دوتایی

بنابراین، اگر شما جزو آن‎دسته از کاربرانی هستید که دوست دارید بهترین دوربین موجود در بازار را در جیب خود داشته باشید و بدون توجه به بودجه، یا قابلیت‎های دیگر گوشی، قصد خریداری یکی از این سه گوشی را دارید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

از طرف دیگر می‎توانید با مراجعه با نقدهای زیر بهتر با دو محصول اخیر سامسونگ آشنا شوید که جنبه‎های دیگری نظیر طراحی، تست‎های بنچمارک، رابط‎کاربری و کیفیت تصویر را نیز مد نظر قرار می‎دهد.

نقد و بررسی گوشی گلکسی نوت 7 سامسونگ – بزرگ‎اندیشی

نقد و بررسی تخصصی گوشی گلکسی اس 7 اج سامسونگ

نقد و بررسی تخصصی گوشی گلکسی نوت 5 سامسونگ؛ لذت نوت‌برداری

سخن را کوتاه می‎کنیم و به بررسی دوربین گوشی‎های گلکسی نوت 5، نوت 7 و اس 7 اج سامسونگ می‎پردازیم.

دوربین تصاویر ثابت – روز روشن

هر دوربین دیجیتالی در زمان گرفتن تصویر در شرایط نوری عالی با کوچکترین مشکلی روبرو نمی‎شود و بیشترین استفاده‎‎ای که در دوربین گوشی‎های هوشمند نیز می‎شود در همین شرایط است. به همین دلیل ما به دقیق‎ترین شکل ممکن دوربین این سه گوشی را در این شرایط بررسی می‎کنیم.

دوربین تصاویر ثابت – روز روشن

دوربین گوشی‎های گلکسی نوت 7 و اس 7 اج سامسونگ عبارت از یک سنسور مشابه 12 مگاپیکسلی (با نسبت تصویر 4:3) با فناوری فوکوس خودکار پیکسل‎ دوتایی شگفت‎انگیزی است. این فناوری به نسبت هر سیستمی سریع‎تر و دقیق‎تر است. هم‎چنین برای داشتن عملکرد بهتری در شرایط نوری کم (که لنزهای دارای نسبت کانونی f/1.7 به خوبی در این شرایط کمک کننده هستند) و هم‎چنین کاهش لرزش دست به هنگام گرفتن ویدئو دارای قابلیت رفع لرزش اپتیکال تصویر است.

از طرف دیگر گوشی گلکسی نوت 5، دارای یک دوربین با دقت بالاتر یعنی 16 مگاپیکسلی، نسبت تصویر 16:9 و هم‎‎چنین قابلیت رفع لرزش اپتیکال تصویر است. لنزهای آن دارای نسبت کانونی f/1.9 و به جای فناوری پیکسل دوتایی جدید سامسونگ از فوکوس خودکار تشخیص فازی معمولی استفاده می‎کند، بنابراین سری 7 سامسونگ در این‎جا یک امتیاز برتری کسب می‎کنند.

قبل از قرار دادن نمونه تصاویر گرفته شده با دوربین این گوشی‎ها و مقایسه بایکدیگر، بایستی میدان دید (FoV) هر گوشی را بررسی کنیم، عاملی که مشخص می‎کند در هر قاب تصویر چه میزان از صحنه ثبت می‎شود. با آن‎که لنزهای دوربین نوت 5 بازتر و رزولوشن بالاتری دارند، ولی نوت 7 و اس 7 اج برنده‎های واضح این بخش هستند. گلکسی‎های سری 7 سامسونگ ممکن است بابت سهم اندکی که در طرفین در بحث میدان دید دارند بازنده باشند، ولی در بالا و پایین صحنه میدان دید آن‎ها وسیع‎تر است.

میدان دید دوربین گوشی های گلکسی نوت 5، نوت 7 و اس 7 اج سامسونگ

هر سه گلکسی‎ها در شرایط نوری روشن و عالی میزان جزئیات زیادی را در تصاویر خروجی دوربین خود ثبت می‎کنند و از این نظر در این صحنه تا حد زیادی برابر هستند. میزان جزئیات در درختان عالی نیست، ولی بالاتر از سطح متوسط است چون بدتر از این هم در سایر پرچم‎دارها دیده‎ایم.

تصویر گرفته شده در روز روشن

بارزترین تفاوت در شارپ کردن تصویر است، حداقل شارپ‎ کردن در گلکسی نوت 6 دیده می‎شود و نوت 7 بیشترین توانایی در این زمینه را از خود نشان می‎دهد. دوربین گوشی گلکسی اس 7 اج در بین این دو قرار می‎گیرد.

در هر سه گوشی میزان سطح پارازیت به شکل شگفت‎انگیزی پایین نگه داشته شده است.

تعادل سفید نیز به نظر عالی می‎آید، ولی به دنبال بررسی دقیق‎تر مشخص می‎شود که دوربین گلکسی نوت 7 گرم‎ترین تصاویر و دوربین نوت 7 سامسونگ خنک‎ترین تصاویر را به وجود می آورد. بار دیگر اس 7 اج در بین این دو قرار می‎گیرد. تفاوت حتی در برش‎هایی که با رزولوشن کامل زده شود مشخص نیست، ولی بایستی اشاره شود.

بارزترین تفاوت در شارپ کردن تصویر است، حداقل شارپ‎ کردن در گلکسی نوت 6 دیده می‎شود و نوت 7 بیشترین توانایی در این زمینه را از خود نشان می‎دهد. دوربین گوشی گلکسی اس 7 اج در بین این دو قرار می‎گیرد. در هر سه گوشی میزان سطح پارازیت به شکل شگفت‎انگیزی پایین نگه داشته شده است. تعادل سفید نیز به نظر عالی می‎آید، ولی به دنبال بررسی دقیق‎تر مشخص می‎شود که دوربین گلکسی نوت 7 گرم‎ترین تصاویر و دوربین نوت 7 سامسونگ خنک‎ترین تصاویر را به وجود می آورد. بار دیگر اس 7 اج در بین این دو قرار می‎گیرد. تفاوت حتی در برش‎هایی که با رزولوشن کامل زده شود مشخص نیست، ولی بایستی اشاره شود.

و تصاویر زیر، تصاویر خروجی این سه دوربین با رزولوشن حقیقی هستند.

تست شماره 2: جزئیات بافت ریز

در صحنه‎ی بعدی، دوباره تصویر گرفته شده با دوربین گلکسی نوت 5 در مقایسه با خروجی دوربین‎های گلکسی اس 7 اج و نوت 7 سامسونگ میزان شارپ بودن کمتری دارد. نوت 7 بخش بیشتری از بافت گچ و بتون روی دیوار را به نسبت اس 7 اج و اندکی کمتر از نوت 7 ثبت کرده است. از طرف دیگر، تصویر نوت 7 طبیعی‎تر به نظر می‎آید چون میزان شارپ بودن آن در مقایسه با نوت 7 بیش از حد نیست.

هم‎چنین یک تفاوت بارز در پردازش تصویر دیده می‎شود که در سطور بعد به آن می‎رسیم.

جزئیات بافت ریز

مهم نیست با کدوم گلکسی عکس بگیریم، جزئیات بافت ریز همواره در بالاترین سطح است و تنها همین قضیه مهم است. بیشترین جزئیات این بافت در نوت 7 به دلیل شارپ کردن تصویر دیده می‎شود، ولی از نظر ما تصاویر نوت 5 طبیعی‎تر به نظر می‎آیند.

نمونه تصاویر استفاده شده برای این صحنه در زیر دیده می‎شوند.

تست شماره 3: هاله‎های بیش از حد اشباع‎سازی

تصویر زیر یک نمای نزدیک از سیم‎های نازک، مشکی و در پس زمینه آسمان آبی را نشان می‎دهد. این صحنه بدترین سناریوی ممکن برای شارپ‎سازی نرم‎افزاری است چون آشکارترین هالوها را به وجود می‎آورد. ما هر تصویر را با استفاده از روش درج “نزدیک‎ترین صحنه‎ی مجاور” 5 برابر بزرگ‎تر کردیم تا تفاوت‎ها آشکارتر شود.

انجام این کار به ما اجازه داد تا میزان شارپ‎سازی آشکار استفاده شده توسط هر دوربین را مقایسه کنیم. به نحوی که سطح شارپ‎سازی در نوت 7 بالا، در نوت 7 و اس 7 اج متوسط است. نوت 5 در مقایسه با دو گوشی دیگر با شدت کمتری این کار را انجام می‎دهد.

%d9%87%d8%a7%d9%84%d9%87%e2%80%8e%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a8%db%8c%d8%b4-%d8%a7%d8%b2-%d8%ad%d8%af-%d8%a7%d8%b4%d8%a8%d8%a7%d8%b9%e2%80%8e%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c

توصیه‎ حرفه‎ای: به هالوهای سفیدرنگ در امتداد خطوط تیره دقت کنید. این حلقه‎های نورانی مصنوعات شارپ‎سازی تصویر هستند.

شما هم‎چنین می‎توانید این تصاویر را با دقت اصلی بررسی کنید، به جعبه فیوز‎ها در گوشه‎ی پایین سمت راست توجه کنید. الگوریتم بیش از حد شارپ کردن نوت 7 کاملا بارز است، اس 7 اج هم همین عملکرد را ولی نه با همان شدت دارد و نوت 5 این کار را با قدرت متوسطی انجام می‎دهد.

%d8%b4%d8%a7%d8%b1%d9%be-%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d8%aa%d8%b5%d8%a7%d9%88%db%8c%d8%b1-%d8%af%d8%b1-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-%d9%87%d8%a7%db%8c-%da%af%d9%84%da%a9%d8%b3%db%8c-%d9%86%d9%88%d8%aa-5

نمونه تصاویر استفاده شده در زیر دیده می‎شوند.

تست شماره 4: رندرسازی رنگ‎ها

گول نمایشگرهای آمولد این گلکسی‎ها را نخورید. رندرسازی رنگ‎های تصاویر نسبتا خنثی است که پشتیبان آن میزان بالای کنتراست، محدوده پویای بالا و سطوح پایین پارازیت است. پرچم‎دارهای سامسونگ همواره در بین معدود گوشی‎هایی بوده‎اند که قادر به نشان دادن دقیق رنگ قرمز بوده‎اند و همیشه جای تحسین داشته‎اند.

می‎توانید به تصویر برش خورده‎ی قبلی رجوع و رنگ قرمز موجود در بیلبورد را بررسی کنید.

با حذف تمامی پارامترهای دیگر از معادله، رندرسازی رنگ‎ها توسط هر سه دوربین مشابه و حتی بهتر از آن بسیار دقیق است. ما دو صحنه‎ی مملو از رنگ را انتخاب و سه تصویر زیر رندرسازی رنگ را به شکل برابری نشان می‎دهد.

رندرسازی رنگ‎هارندرسازی رنگ‎ها -

و تصاویر استفاده شده با رزولوشن کامل در زیر دیده می‎شوند.

تست شماره 5: محدوده‎ پویا

در نقد گوشی گلکسی نوت 7 اعلام کردیم که محدوده‎ی پویا در مقایسه با گوشی‎های نسل قبل سامسونگ بهتر شده است که علت این بود که سایه‎ی تصاویر گرفته شده با آن با چیزی که در گوشی‎های سری اس 7 دیده بودیم به شکل بارزی روشن‎تر بود. به نظر می‎رسد که بالا رفتن میزان محدوده پویا در سایه‎ها بیشتر از همه دیده می‎شود، و در نواحی بسیار روشن وجود ندارد. بهترین حدسی که می‎توان زد این است که بهبود محدوده‎ی پویا در این بخش به لطف یک پردازش جدید تصویر، یک نوع بهینه‎ساز محدوده‎ی پویا است که شرایط نوری با کنتراست بالا را کشف و سایه‎ها را با استفاده از یک منحنی رنگی خاص روشن می‎کند.

الگوریتم‎های بهینه‎سازی محدوده پویا همانند با یک حالت AutoHDR هستند، حالتی که همیشه فعال است ولی تنها زمانی وارد عمل می‎شود که به آن نیاز باشد. تصاویر طبیعی به نظر می‎رسند و هیچ اغراقی در پردازش آن‎ها صورت نگرفته است. تنها این سوال مطرح می‎شود که چرا سامسونگ گوشی‎های اس 7 و اس 7 اج خود را، با توجه به این‎که از همان دوربین استفاده می‎کنند، با همین حالت به‎روزرسانی نمی‎کند.

محدوده‎ پویا

در این صحنه که غروب آفتاب است شما می‎توانید بهبود تدریجی جزئیات در مناطق سایه‎دار را از نوت 5 به نوت 7 متوجه شوید. آخرین فناوری پردازش تصویر به کار گرفته شده توسط سامسونگ برای نوت 7 باعث شده که تصویر به نسبت نسل‎های قبلی روشن‎تر باشد و شما بتوانید به شکل آشکاری جزئیات سایه‎ها را مشاهده کنید.

بنابراین در بحث محدوده پویا به شکل بارزی محدوده پویای استفاده شده توسط دوربین نوت 7 پهن‎تر است، انگاری حالت AutoHDR همواره فعال است (و طبق بررسی ما این‎طور نیست). فعال کردن هر کدام از حالت‎های HDR حتی باعث ایجاد تصاویر بهتری می‎شود.

نمونه‎های تغییر داده نشده در زیر دیده می‎شوند.

برنده: دوربین گلکسی نوت 7. تمامی سه گوشی در بحث گرفتن تصویر در شرایط نوری خوب عملکرد یکسانی دارند. ولی نوت 7 دارای محدوده پویای موثر و بهتری در شرایط نوری دشوار است.

دوربین تصاویر ثابت – شرایط نوری اندک

به منظور محک زدن دوریین این سه گوشی در شرایط نوری کم، ما بعد از غروب آفتاب چند عکس گرفتیم و هوا در حین کار ما به شکل بارزی تاریک‎تر می‎شود. ما نقد خود را بر اساس زمان شروع می‎کنیم یعنی اولین تصاویر به هنگام غروب گرفته‎ شده‎اند.

تست شماره 6: تصاویر گرفته شده به هنگام غروب

هر سه گوشی گلکسی برای رفع لرزش تکیه بر قابلیت داخلی OIS (رفع لرزش اپتیکال تصویر) دارند و در کاهش سرعت شاتر دوربین تا جای ممکن هیچ‎گونه مشکلی نداشتند، البته باید اشاره داشت نسبت‎های کانونی باز نیز یقینا کمک‎بخش بودند. یک نسبت کانونی باز اجازه به ورود نور بیشتری به داخل سنسور دوربین می‎دهد که در مقابل به دوربین اجازه می‎دهد تا جای ممکن ISO را کاهش و صحنه را با میزان نور خودش بگیرد. عکاسی در پایین‎ترین میزان ISO ممکن همیشه مزیت خاص خودش را دارد چون هر‎چه این میزان بیشتر باشد، سطح پارازیت هم بالاتر می‎رود.

گوشی که موفق شد ریزترین جزئیات را در مرکز تصویر گرفته شده را حفظ کند گلکسی نوت 5 بود، شما می‎توانید خطوط ریز زیر نشان Life و در جلوی پنجره‎ها را مشاهده کنید. از طرف دیگر، گوشی‎های نوت 7 و گلکسی اس 7 اج در لبه‎ها عملکرد بهتری داشتند، ولی الگوریتم پردازش آن‎ها و میل آن‎ها به شارپ کردن بیش از حد تصویر بر روی خطوط نازک تاثیر خودش را گذشته به نحوی که اشکال مربعی شکلی وجود داشتند که نباید باشند.

  سامسونگ ادعا کرده که اسکنر چشم را به گوشی‌های میان‌رده نیز خواهد آورد

%d8%aa%d8%b5%d8%a7%d9%88%db%8c%d8%b1-%da%af%d8%b1%d9%81%d8%aa%d9%87-%d8%b4%d8%af%d9%87-%d8%a8%d9%87-%d9%87%d9%86%da%af%d8%a7%d9%85-%d8%ba%d8%b1%d9%88%d8%a8

با این‎حال، هر سه گوشی عملکرد عالی در عکاسی با ISO پایین 200 و سرعت پایین شاتر دوربین در 1/25 ثانیه (1/20 برای نوت 5) از خود نشان دادند، ولی پارازیت بعضی از جزئیات تصاویر گرفته شده با نوت 5 را به خود اختصاص داد.

%d8%aa%d8%b5%d8%a7%d9%88%db%8c%d8%b1-%da%af%d8%b1%d9%81%d8%aa%d9%87-%d8%b4%d8%af%d9%87-%d8%a8%d9%87-%d9%87%d9%86%da%af%d8%a7%d9%85-%d8%ba%d8%b1%d9%88%d8%a8

و در زیر نمونه تصاویری را مشاهده می‎کنید که برای این تست استفاده کردیم.

تست شماره 7: عکاسی در شب

ما آخرین تصویر آزمایشی خود را زمانی که هوا کاملا تاریک بود گرفتیم. به لطف نسبت کانونی باز و قابلیت رفع لرزش اپتیکال تصویر در تمامی تصاویر، شاهد ایجاد تصاویر خوشایندی هستیم. برتری گلکسی نوت 5 اندکی به نسبت نوت 7 و اس 7 اج به علت نسبت کانونی f/1.9  این گوشی در برابر f/1.7 آن‎ها، کمتر بود به نحوی که این گوشی تصاویر خود را در ISO 1000 و سرعت شاتر 1/8 ثانیه‎ای و آخرین نسل گوشی‎های گلکسی همان صحنه را با 800 و سرعت شاتر 1/10 ثانیه‎ای گرفتند.

با این وجود، عملکرد نوت 5 در نشان دادن بخش زیادی از جزئیات در مرکز تصویر عالی بود. کاهش پارازیت اندک و نویز قابل مشاهده‎ی کمی بر جا گذاشت، ولی به همین خاطر بسیاری از جزئیات ریز نیز ثبت نشدند. نمونه تصاویر گرفته شده با این گوشی هم‎چنین در بین دو گوشی دیگر روشن‎ترین بودند.

عکاسی در شب

از طرف دیگر، گوشی‎های نوت 7 و اس 7 اج سامسونگ عملکرد عالی در کلیت تصویر، نه تنها در مرکز، از خود نشان دادند. در تمامی بخش‎های تصویر جزئیات ریز حفظ شده‎اند و نمونه تصاویر گرفته شده با این گوشی در گوشه‎ها جزئیات خود را از دست نداده‎اند. نوت 7 به دلیل داشتن الگوریتم پردازش بهتر تصویر، عکسی روشن‎تر با جزئیات بیشتر در نواحی تاریک به همراه رنگ‎های دقیق‎تر (رنگ‎های گرم کمتر) به وجود آورد.

با آن‎که عملکرد نوت 5 در مرکز تصویر به نسبت نوت 7 بهتر بود، ولی آخرین فبلت سامسونگ موارد بیشتری را رعایت می‎کند و بنابراین برای عکاسی در شب گزینه‎ی بهتری است. فقط فراموش نکنید که هر سه‎تای این گوشی‎ها دارای حالت‎های دستی (Manual) پیشرفته‎ای هستند که همواره می‎تواند به شما کمک کند که تنظیمات دوربین را به جای تکیه بر تنظیمات خودکار، تغییر دهید.

تست شماره 8: فلاش دوربین

ما چند تصویر نیز با روشن کردن فلاش دوربین گرفتیم. تمامی این سه گوشی دارای تک فلاش ال‎ای‎دی، ولی از نوع قدرتمند، هستند و الگوریتم پردازش تصویر جبران نبود دو یا سه ال‎ای‎دی رنگی را می‎کند.

ما تصویری در فاصله‎ی نیم متری گرفتیم و تصویری دیگر در فاصله‎ی 1 متری و نسبت کانونی بازتر گوشی‎های نوت 7 و اس 7 اج باعث ایجاد تصاویری بهتر به نسبت نوت 5 شد.

مقدار جزئیات تصاویر گرفته شده با دو گوشی نوت برابر است، در حالی‎که عملکرد اس 7 اج در هر دو صحنه بهتر است. رندرسازی رنگ‎ها در Galaxy S7 edge نیز همانند با کنتراست و تعادل سفید بهترین است.

برنده: گلکسی نوت 7 . تصاویر گرفته شده با نوت 5 در شرایط نوری کم دارای سطح جزئیاتی عالی در مرکز تصویر هستند، ولی در اطراف لبه‎ها میزان جزئیات و شارپ بودن بسیار اندک است. دو گوشی اس 7 اج و نوت 7 دارای مزیت شارپ بودن لبه به لبه بودند که همین عامل باعث برتری آن‎ها به نسبت نوت 5 می‎شود. نوت 7 به نسبت اس 7 اج دارای تصاویر شارپ‎تر و روشن‎تر است و مقام برتر را به خود اختصاص می‎دهد، گرچه S7 edge در زمان گرفتن تصاویر از فاصله‎ی نزدیک با فلاش عملکرد بهتری دارد.

تست شماره 9: تصاویر ماکرو

عکاسی ماکرو (از نمای نزدیک) حوزه‎ی دیگری است که شما می‎توانید مهارت‎های دوربین گوشی خود را به کار ببرید. تصاویر ماکروی گرفته شده با این گوشی خبو بودند، ولی نوت 5 به نسبت سری گوشی‎های 7 سامسونگ مزیت رزولوشن بالاتر را داشت و جزئیات بیشتری را ثبت کرد.

نمونه تصویر گرفته شده با نوت 7 روشن‎ترین بود، ولی حتی الگوریتم شارپ‎سازی آن‎ها نتوانست نوت 5 را شکست دهد.

%d8%aa%d8%b5%d8%a7%d9%88%db%8c%d8%b1-%d9%85%d8%a7%da%a9%d8%b1%d9%88

تست شماره 10: حالت HDR

به لطف داشتن محدوده‎ی پویای وسیع در تمامی سه دوربین، حتی اگر حالت HDR خودکار را فعال کرده باشید، خیلی کم عملکردی از خود نشان می‎دهد (اگر دوست داشته باشید می‎توانید آن را به حالت اجباری “فعال” نگه دارید). عملکرد این حالت در برگرداندن جزئیات به نواحی بسیار روشن عالی است، ولی اندکی کیفیت تصویر را تحت تاثیر قرار میدهد به نحوی که خطوط نازک دندانه‎تر می‎شوند و افکت‎های مویر (moire) ظاهر می‎شود.

مهم نیست از دوربین کدام گوشی استفاده کنید، عملکرد حالت Auto HDR در برگرداندن جزئیات به مناطق سایه‎دار عالی است، در حالی‎که روشن نگه داشتن این حالت باعث می‎شود کلی تصویر بدون از بین بردن کیفیت روشن شود، البته اگر افکت اندک مویر دیده شده در بعضی از تصاویر را حساب نکنیم.

و صحنه‎ی زیر یک صحنه‎ی کلاسیک برای عکاسی با حالت HDR است، یعنی یک راهروی تاریک و یک فضای به خوبی روشن بعد از آن. حتی زمانی که حالت HDR خاموش است، هر سه گوشی تصاویر خوبی می‎گیرند. به لطف پردازش بهتر ولی نوت 7 در معرض‎گذاری با نور را به حالت متعادل‎تری انجام می‎دهد.

تست شماره 11: تصاویر سراسرنما

سامسونگ به دلیل گرفتن تصاویر سراسرنمای عالی با استفاده از دوربین‎ گوشی‎های پرچم‎دارش مشهور است و هر سه گوشی گلکسی در این‎ بخش نیز عملکردی عالی داشتند. تصاویر گرفته شده با نوت 6 و اس 7 اج بسیار بزرگ، دارای ارتفاعی نزدیک به 4000 پیکسل و غنی از جزئیات، هستند. محدوده پویا به خوبی از عهده‎ی جزئیات در نواحی روشن و سایه‎دار تصاویر بر می‎آید و عملکرد دوربین در سرهم‎بندی تصویر عالی است.

تصاویر گرفته شده با نوت 5 نیز به یک اندازه چشم‎گیر است، گرچه حداکثر دقت عمودی 3200 پیکسل است.

اگر به دنبال رزولوشن و دقت تصویر هستید، عملکرد سری 7 بهتر است ولی اگر به دنبال کیفیت هستید هر سه گوشی به یک شکل تصاویر سراسرنمای عالی به وجود می‎آورند.

برنده: نوت 5 دارای تصاویر ماکروی شارپ‎تری است، حتی با آن‎که نوت 7 واضح‎ترین تصویر را می‎گیرد. تصاویر گرفته شده با حالت HDR در نوت 7 بهترین هستند. تصاویر سراسرنمای گرفته شده با نوت 7 و اس 7 اج رزولوشن بالاتری دارند ولی از نظر کیفیت با نوت 5 برابری می‎کنند.

دوربین فیلم‎برداری: شرایط نوری عالی

هر سه گوشی قابلیت ضبط ویدئوهای 4K را دارند و نبرد این‎جا بر سر شهرت است.

اولین چیزی که بررسی می‎کنیم میدان دید است و بعد از مقایسه‎ی دوربین فیلم‎برداری این سه گوشی، متوجه شدیم که میدان دید نوت 5 به نسبت نوت 7 و اس 7 اج سامسونگ اندکی باز‎تر است.

میدان دید

طبق تست‎های ما هر سه گوشی در شرایط نوری عالی ویدئوهای اولترا اچ‎دی مشابهی می‎گیرند. جزئیات به اندازه‎ی کافی وجود دارد، تعادل سفید دقیق، کنتراست و محدوده‎ی پویا عالی هستند. هر سه گوشی تصویر را تقریبا به یک شکل شارپ می‎کنند، گرچه نوت 7 گاهی اوقات زیاده‎روی می‎کند.

بیت‎ریت ویدئوهای ضبط شده مشابه و برابر با 48 مگابیت در ثانیه و کیفیت صدا برابر با 256 کیلوبیت در ثانیه است.

شرایط نوری عالی

دوربین فیلم‎برداری: شرایط نوری کم

طبیعتا، ما چند ویدئو بعد از غروب آفتاب گرفتیم و نتایج طبق انتظار بودند. گوشی‎های S7 edge و نوت 7 هر دو از مزیت نسبت کانونی بازتر f/1.7 (در برابر نسبت کانونی f/1.9 در نوت 5) بهره می‎بردند و بنابراین ویدئوهایی روشن‎تر با میزان پارازیت کمتر و جزئیات ریز بیشتر ضبط کردند.

ویدئوهای گرفته شده با نوت 5 از نظر دمای رنگ خنک‎تر بودند، گرچه ویدئوهای گرفته شده با S7 edge از نظر دمای رنگ گرمتر‎ از حالت اصلی‎شان، هستند. گرچه نوت 7 عملکردی عالی در بحث فیلم‎برداری داشت.

شرایط نوری کم

همین قضیه در مورد ویدئوهای گرفته شده در شب صدق پیدا می‎کند، نسبت کانونی بازتر سری 7 گلکسی‎ها نور بیشتری وارد لنزها و نوت 7 رنگ‎ها را به درستی ثبت می‎کند.

شرایط نوری کم

برنده: گلکسی نوت7. نوت 7 در شرایط نوری کم ویدئوهای روشن‎تری می‎گیرد، در حالی‎که اس 7 اج در مکان دوم قرار گرفته و ویدئوهای گرفته شده با نوت 7 تاریک‎ترین بودند. در شرایط نوری عالی، هر سه گوشی ویدئوهایی با یک سطح کیفیت می‎گیرند.

دوربین جلو

سامسونگ یقینا در رابطه با حداکثر دقت دوربین سلفی گوشی‎های خود به حالت محافظ‎کارانه عمل کرده است به نحوی که هر سه گوشی نوت 5، اس 7 اج و نوت 7 دارای دوربین جلوی 5 مگاپیکسلی با فوکوس ثابت هستند. درست نظیر دوربین‎های اصلی، این سه گوشی در بحث نسبت کانونی با هم متفاوت هستند، یعنی f/1.9 در نوت 5 و f/1.7 در نوت 7 و S7 edge.

دوربین جلو

دوربین جلوی این سه گوشی از قابلیت گرفتن سلفی‎های باز (Wide Selfies) و افکت‎های زیباسازی در زمان آنی، به همراه یک‎سری از قابلیت‎های الزامی دیگر برای تصاویر سلفی، پشتیبانی می‎کنند ولی ما تنها بر کیفیت تصویر تمرکز خواهیم کرد و افکت‎ها یا سایر ترفندها را ارزیابی نخواهیم کرد.

نوت 5 در دو صحنه‎های که در روز روشن برای گرفتن تصویر انتخاب می‎کنیم کمترین جزئیات را ثبت می‎کند، در‎حالی‎که گوشی‎های اس 7 اج و نوت 7 عملکرد مشابه خوبی دارند. قدرت پردازش جدید نوت 7 در دوربین جلو نیز به کار گرفته می‎شود و تصاویر گرفته شده با دوربین جلوی این گوشی در بین این سه گوشی دارای روشن‎ترین سایه‎ها است.

جزئیات تصاویر سلفی گرفته شده با سری 7 زیاد و رنگ‎ها دقیق و کنتراست خوب است. ما حالت HDR را در حین عکاسی خاموش کردیم، ولی شما حالت Auto HDR را روشن خواهید کرد چون محدوده‎ی پویای دوربین جلوی این سه گوشی به خوبی دوربین‎های عقب آن‎ها نیست.

ما هم‎چنین دوربین‎های سلفی را در یک مکان بسته، آسانسور، بررسی کردیم. هر سه تصویر سلفی گرفته شده از نظر جزئیات سطح پایینی داشتند و جزئیات ریز از بین رفته و میزان نویز زیاد بود. به یاد داشته باشید که افکت‎های زیبا‌‎سازی استفاده نشده بود گرچه عدم وجود جزئیات ممکن است تصور دیگری در شما ایجاد کند.

در این‎جا نسبت کانونی بازتر برای گوشی‎های اس 7 اج و نوت 7 مهم نبود و عملکردی مشابه با نوت 5 داشتند.

شک داریم که شخصی بخواهد هر کدام از این گلکسی‎ها را تنها به خاطر قابلیت‎هایی که در گرفتن تصاویر سلفی دارند انتخاب کند، ولی مهم نیست که کدام یک از آن‎ها را داشته باشید، از تصاویر سلفی راضی خواهید بود.

جمع‎بندی

ما شک داریم که هرکدام از این تست‎ها باعث شود یکی از طرفداران سری گوشی‎های نوت به دنبال خریداری اس 7 اج باشد، چون اگر عاشق قلم S-Pen هستید، هیچ‎چیزی نمی‎تواند جایگزین آن شود.

 

چهارشنبه شب شاهد این بودیم که شرکت اپل به صورت رسمی آیفون 7 و آیفون 7 پلاس را معرفی کرد و در بین مهم‎ترین‎ قابلیت‎های این دو گوشی داشتن گواهینامه‎ی IP67 برای مقاومت نسبت به آب و غبار وجود دارد، کلمه‎ی IP به معنای درجه‎ی حفاظت نفوذ است. آن‎دسته از افرادی که به اخبار دنیای فناوری علاقه‎ی زیادی دارند یقینا می‎دانند که گوشی گلکسی اس 7 سامسونگ، که اوایل سال جاری میلادی معرفی شد، نیز در بین مهمترین قابلیت‎های خود، ضد آب است. گرچه، این گوشی موفق به دریافت گواهینامه‎ی IP68 شده است. واقعا چه فرقی بین این دو وجود دارد؟

اولین چیزی که باید اشاره داشت این است که درجه‎بندی IP در رابطه با مقاومت شامل دو عدد می‎شود: عدد اول و دوم. عدد اول، در این‎جا 6، درجه مقاومت نسبت به غبار است. با مقاومتی در سطح 6 نسبت به غبار، هر دو گوشی‎های آیفون 7 و گلکسی اس 7 به طور کامل نسبت به نفوذ غبار مقاومت از خود نشان می‎دهند. هیچ ذره‎ی کوچکی نبایستی قادر به نفوذ به بدنه‎ی این گوشی‎ها و راه‎یابی به قطعات داخلی باشد. این خبر خیلی خوبی است.

ولی عدد دوم چه چیزی را نشان می‎دهد. همان‎طور که تا الان ممکن است حدس زده باشید، این عدد سطح مقاومت نسبت به نفوذ آب به دستگاه را نشان می‎دهد. 7 عدد خوبی است یعنی: آیفون 7 با داشتن گواهینامه‎ی IP67 خود، بایستی قادر به این باشد که به دنبال ورود به عمق آب 1 متری تا 30 دقیقه، جان سالم به در ببرد. ریختن تصادفی آب روی آن، یا حتی افتادن در یک استخر یا وان حمام دیگر نباید برای آیفون کوچک شما ترسناک باشد. در همین حین، گوشی گلکسی اس 7 سامسونگ دارای درجه‎ی 8 است، به نسبت 7 بهتر بودن آن به چه چیزی بر می‎گردد؟ در واقع مزایای دقیق گواهینامه‎ی IP68 از یک محصول به محصول دیگر در واقع می‎تواند بسیار کم باشد، بنابراین محض مقایسه‎ی این دو باید بگوییم که سامسونگ ضد آب بودن اس 7 را در سایت رسمی خود چطور معرفی می‎کند:

 گواهینامه‎ی IP68 در رابطه با مقاومت نسبت به نفوذ آب و غبار به این معنا است که دستگاه شما به طور کامل در برابر غبار مقاومت از خود نشان می‎دهد و مقاومت آن نسبت به آب تا عمق 1.5 متری و به مدت 30 دقیقه است.”

به طور‎کلی، معنای این گفته این است که گلکسی اس 7 به نسبت آیفون 7 مقاومت اندکی بیشتری نسبت به آب دارد، گرچه این تفاوت نباید زیاد باشد. با داشتن گوشی S7 سامسونگ، شما اندکی بیشتر آن را می‎توانید در آب فرو کنید، بدون این‎که آسیب قابل انتظاری رخ دهد. این قضیه روی کاغذ است. در حقیقت، پیشنهاد می‎شود هیچ‎کدام از این دو دستگاه را، به خصوص به مدت طولانی، زیر آب فرو نکنید.

ولی قبول داریم، نیم متر تفاوت بین گواهینامه‎ی IP67 آیفون 7 و گواهینامه‎ی IP68 گوشی اس 7 سامسونگ است. و با آن‎که کاربران در واقع گوشی‎های خود را کمتر در آب می‎برند، این درجه مقاومت نسبت به آب اطمینان خاطر به وجود می‎آورد.

با این‎وجود، ما به شما پیشنهاد می‎کنیم که به هنگام حمل گوشی خود در کنار محیط نزدیک به آب احتیاط لازم را داشته باشید. در همین رابطه شرکت اپل در وب‎سایت خود گفته است:

“پاشیدن آب، فرو بردن در آب و مقاومت نسبت به غبار مواردی نیست که دائما باشند و این مقاومت می‎تواند به مرور زمان کاهش پیدا کند. سعی نداشته باشید که یک آیفون خیس را شارژ کنید…”

محتوای احسان داشته باشیم و هم عکس ها بهینه‌ای را درون متن قرار دهیم.

استفاده از عکس ها برای بهینه‌سازی وردپرس
تصاویر به متن شما حیات می‌بخشند و روحی به آن می‌دهند که تاثیرش واقعا شگفت انگیز است! بررسی alt تصاویر در وردپرس اینطور که به نظر می‌رسد امروز می‌خواهیم در باره به کارگیری عکس ها برای بهینه‌سازی وردپرس گفتگو نماییم که یکتا از قطب‌های مهم و کاربردی در سئوی مطالب وبسایت است. می‌دانم شما هم همنشین دارید وبسایتی موفق داشته باشید، بعد امیدوارم این مقاله را به هیچگونه از دست ندهید.

همیشه از عکس ها استفاده کنید
تصاویر پیوسته در ساحل محتوای ایجاد شده به درک بهتر موضوع کمک می‌کند. گاهی یک تصویر می‌تواند گویاتر از هزار کلمه نوشته باشد. از طرفی افراد میل بیشتری به پیام‌های تصویری دارند و وابستگی بهتری را با آن استوار می‌کنند. پس جهت به کارگیری عکس ها برای بهینه‌سازی وردپرس باید از آن‌ها به واقعیت و در تمام قسمت‌های نوشتار خود بهره‌گیری کنید.

تصاویر درست را بیابید
اگر بخواهیم خیلی دقیق عمل نماییم باید بگویم بهتر است از تصاویر کاملا اصلی و شخصی که خودتان تهیه کرده‌اید، کاربرد کنید. مثلا می‌توانید برای محصولات موجود در فروشگاه، خویش تصاویری را با دوربین عکاسی تهیه کنید و با واترمارک در وبسایت خود قرار دهید.
اما کل افراد توان عکاسی یا استخدام عکاس را ندارند، اشکالی ندارد! می‌توانید برای محتوای خود عکس ها مرتبطی را از گوگل یا وبسایت‌های عکس انتخاب کنید. برگزیدن تصاویر کاملا پیوسته گام مهمی در به کارگیری عکس ها برای بهینه‌سازی وردپرس است. بنابراین اگر سررسید نکویی برای آن بگذارید، ضرر نخواهید کرد.

انتخاب عکس ها منحصر به فرد
وبسایت‌هایی وجود دارند که با کمک آن‌ها می‌توانید تصاویر انحصاری دریافت کرده و خریداری کنید لغایت تصویر مورد نظر، فقط برای شما و وبسایتتان باشد. البته وبسایت‌های ایرانی در این پهنه ناچیز است و شاید نتوانید از مراجع خارجی خرید کنید. برای این قصد به شما توصیه می‌کنم تصویر را گرفتن کرده و بنابه عملکرد خود کمی آن را تغییر دیتا و نوشته‌ای را روی آن ایجاد کنید.

آماده‌سازی عکس ها برای کاربرد در مقاله
زمانی که تصاویر مورد عقیده خود را گزینش کردید حال نوبت به بهینه‌سازی آن می‌رسد. برای این هدف باید نکات مهمی را رعایت کنید. در استفاده از تصاویر برای بهینه‌سازی وردپرس حتما به موارد ذیل توجه کنید:

۱- نام حقیقت برای عکس ها خویش در نظر بگیرید
image name- استفاده از عکس ها برای بهینه‌سازی وردپرس

زمان بارگذاری برای طراحی UX و بهینه‌سازی، فاکتور مهمی است. زمانی که وبسایتی تند داشته باشد بی گمان بازدید از صفحات نیز راحت‌تر خواهد بود. راستی این است که تصاویر تاثیر بسزایی بر روی سرعت بارگذاری وبسایت می‌گذارند مخصوصا هنگامیکه یک تصویر با حجم بالا را آپلود می‌کنید حتما دیده‌اید که مدت زمانی درازا می‌کشد الی تصویر کامل ظاهر شود! بعد باید اندازه مناسبی را در نظر بگیرید که هم تصاویر در آن به خوبی نمایش دیتا شود و هم سررسید بارگذاری به حداقل برسد. جهت استفاده از تصاویر برای بهینه‌سازی وردپرس اندازه مهم است که البته در وردپرس چنین امکانی برای تغییر اندازه هستی دارد.

۲- استفاده از تصاویر واکنش‌گرا
واکنش‌گرایی مسئله مهمی است که باید در وبسایت‌ها رعایت شود. برای این منظور باید تصاویر نیز در این امر سهیم باشند تا سئوی وردپرس بهبود یابد. البته این سوژه در وردپرس نسخه ۴٫۴ به بالا به طور پیش‌فرض رعایت شده و نگرانی از این بابت نیست.

ایجاد سئوی قدرتمند در فروشگاه ووکامرس
۳- کاهش حجم تصاویر
مرحله بعدی که باید به آن دقت نماییم مقیاس‌پذیر بودن تصاویر است. اینکه بتوانیم آن‌ها را فشرده کرده الی حجم کمتری را به خویش بگیرند مسئله ضروری و مهم در به کارگیری تصاویر برای بهینه‌سازی وردپرس است. برای این قصد افزونه‌هایی در وردپرس مانند افزونه Gzip موجودند.

روش اضافه کردن تصویر به نوشته
حال عکس ها خود را حاضر کرده‌اید، در کدام دسته باید قرار دهید؟ بی گمان در قسمت‌هایی که مرتبط با تصویرتان است باید جایگذاری شود. اما آیا می‌دانید در استفاده از عکس ها برای بهینه‌سازی وردپرس باید فاکتورهای مهمی را رعایت کنید و فقط بارگذاری آن کافی نیست؟

توضیح تصویر یا Caption
caption- به کارگیری عکس ها برای بهینه‌سازی وردپرس
در وردپرس می‌توانید برای عکس ها خود روشنگری مختصری بنویسید تا کاربر با نگریستن آن توضیح را هم ببیند. چرا کپشن در بهینه‌سازی تصاویر مهم است؟ به انگیزه اینکه کاربران در حین بررسی نوشتار آن را تماشا می‌کنند. در واقع کاربران نخست تیترهای محتوا، تصاویر و توضیح تصویر را بررسی می‌کنند.

آیا اضافه کردن توضیحات برای هر تصویری بایسته است؟ خیر! زیرا گاهی تصاویر منظور دیگری را تعقیب می‌کنند. اول بیننده خویش را در نظر بگیرید و سپس تصمیم بگیرید که برای تصاویر خود کپشن بنویسید یا خیر.

متن و عنوان جایگزین
alt text- استفاده از عکس ها برای بهینه‌سازی وردپرس
در استفاده از عکس ها برای بهینه‌سازی وردپرس متن جایگزین اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد. به راستی متنی است که در چهره عدم نمایش تصویر به کاربران نشان دیتا می‌شود. پس به پیشه بردن اصولی آن مهم است. یادتان باشد که حتما ترکیبی از اسم تصویر با کلمه کلیدی باشد.



:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

با موبایل عکس‏های متحرک روی کفش خود بگذارید

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که برای ست کردن لباس های خود، چندین جفت کفش در رنگ‌ها و طرح های مختلف دارید، بدانید خبر خوبی در راه است و شاید در آینده نه چندان دور دیگر لازم نباشد برای خرید کفش های گوناگون، پول زیادی هزینه کنید. دیوید کوئلهو کتانی‌هایی تولید نموده که ShiftWear نام دارند.

 

اختراعات جدید,کفش ShiftWear,ویژگی های کفش شیفت ور

کتانیshiftwear را می توانید در ماشین لباسشویی بشویید

 

شیفت ور (shiftwear) کفش کتانی مجهز به لایه‏ ای از جوهر الکترونیکی/ E-ink است که می ‏توان تصاویر دلخواه متحرکی را روی آن نقش ‏بست. نمایشگر تعبیه ‏شده روی کتانی shiftwear به‏ صورت رنگی ساخته‏ شده و از طریق اپلیکیشنی مخصوص، به موبایل متصل شده و کاربر می‌تواند عکس موردنظر را پس از انتخاب، روی کتانی shiftwear از روی موبایل ست کند. یک باتری مخصوص نیز در کتانی نصب‏ شده و می‏تواند به مدت 30 روز تصویر موردنظر را روی کتانی نمایش دهد، البته اگر تصویر متحرک و رنگی باشد، عمر باتری زودتر تمام می‏شود.

 

کفش کتانی,کفش ShiftWear,ویژگی های کفش شیفت ور

کفش کتانی ShiftWear

 

قرار است در نسخه بعدی شارژ بی‏سیم با روش Walk-N-Chareg انجام شود تا کاربر بتواند حین حرکت باتری را به‏ طور خودکار شارژ کند. اپلیکیشن تعریف ‏شده با سیستم ‏عامل‌ آی‌ او اس، ویندوز و اندروید و با هر نوع موبایل و تبلتی کار می‏کند و تصاویری که قرار است روی کتانی درج شود، به ‏صورت فایل به ‏روز رسانی از طریق اپلیکیشن آپدیت می‏شود. حداقل قیمت تعیین ‏شده برای کتانی شیفت ور 150 دلار است.

تلفن همراهتان را با پا جواب دهید!

گروهی از دانشمندان دانشگاه MIT امکان کنترل کردن تجهیزات الکترونیکی با استفاده از پا را فراهم آورده اند.
پیشتر شرکت خودروسازی فورد آمریکا فناوری پیشرفته ای ارایه کرده بود که طی آن صاحب خودرو با ضربه مختصری که به پشت خودروی خود وارد می کرد، با بازشدن درب عقب، آن هم بدون استفاده از دست مواجه می شد و حالا دانشمندن دانشگاه MIT نیز از نگرش مشابهی در نوآوری خود بهره برده اند.


در واقع آنها تلاش کرده اند تا امکانی را فراهم آورند که افراد در زمانی که نمی توانند از دستهایشان استفاده کنند، کنترل تجهیزات الکترونیکی را با پاهایشان انجام دهند. این دانشمندان که در آزمایشگاه MIT Media مشغول به کار هستند نسخه پیش ساخته فناوری جدیدی موسوم به KickSoul را ارایه کرده اند که به کاربر اجازه می دهد رایانه، تلفن همراه و سایر تجهیزات الکترونیکی خود را با استفاده از حرکات پا کنترل کند.


آنها تجهیزات الکترونیکی ویژه را را به بخش میانی یک کفش معمولی متصل کرده اند. این تجهیزات شامل میکرو رایانه Arduino، بلوتوث و سیستمی متشکل از شتاب سنج و ژیروسکوپ هستند که کاربر با استفاده از آنها می تواند تلفن همراه هوشمند خود را نیز کنترل کند.


این دانشمندان تمامی حرکات پا را الگوبرداری و ثبت کرده و امکانی را فراهم کرده اند که طی آن با استفاده از الگوریتم مخصوصی ارتباط میان تلفن همراه و سایر تجهیزات الکترونیکی مشابه با کفش برقرار می شود. بدین ترتیب می توان فرمانهای لازم را از طریق حرکات پا صادر کرد.

دوربین نظارتی Yi، مراقب هوشمند خانه و محل کار شما
هنوز هم راه‌اندازی یک سیستم مداربسته و یا دوربین امنیتی در منزل یا محل کار شما، کاری پیچیده و البته پرهزینه محسوب می‌شود اما در این میان شرکت شیائومی یک راه حل ساده و ارزان برای شما دارد. با استفاده از دوربین نظارتی Yi Smart Camera که محصول جدید شرکت Xiaomi (با تلفظ شیائومی) هست، شما می‌توانید در هر کجا که هستید با اتصال به اینترنت، به راحتی بر منزل، اتاق خواب کودک، مغازه یا محل کار خود نظارت داشته باشید.


دوربین Yi مجهز به سیستم Motion Detection است به این معنی که نسبت به حرکت حساس بوده و در صورتی که جسمی در مقابل آن حرکت کند به صورت خودکار فیلم گرفته و روی گوشی شما نوتیفیکیشن ارسال می‌کند. تمام فیلم‌های ضبط شده روی کارت حافظی جانبی Micro SD ذخیره می‌شوند تا هر زمان که خواستید به راحتی به آرشیو خود دسترسی داشته باشید، شما می‌توانید هر نوع کارت حافظه Micro SD تا سقف 64 گیگابایت را به این دستگاه متصل کنید.

 

دوربین,دوربین نظارتی Yi,ویژگیهای دوربین Yi شیائومی

دوربین Yi می‌تواند تا ۴ برابر بزرگنمایی دیجیتال را ایجاد کند

 

شرکت شیائومی در دوربین Yi یک سنسور تصویر با کیفیت HD که معادل رزولوشن 1280×720 یا همان 720p به کار برده تا تصاویر محیط را ضبط کند. زاویه دید لنز نیز در حالت افقی 92.7 درجه، در حالت عمودی 48.7 درجه و در حالت قطری 111.2 درجه است که نسبتا فضای دید مناسبی را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. همچنین دهانه دیافراگم این دوربین f/2.0 در نظر گرفته شده است که در نتیجه ثبت تصاویری با روشنایی بیشتر را امکان‌پذیر می‌سازد. به عنوان یک ویژگی مطلوب برای دوربین‌های حفاظتی می توان به این نکته اشاره کرد که دوربین Yi می‌تواند تا ۴ برابر بزرگنمایی دیجیتال را ایجاد کند.

 

اختراعات جدید,دوربین نظارتی Yi,ویژگیهای دوربین Yi شیائومی

دوربین Yi مجهز به سیستم Motion Detection است

 

طریقه نصب و راه‌اندازی این محصول بسیار ساده بوده و کافی است پس از اتصال دوربین به برق شهری یا پاور بانک، ابتدا اپلیکیشن مخصوص اندروید یا iOS این دوربین را بر روی گوشی هوشمند خود نصب کرده و سپس با اتصال دوربین به WiFi از طریق گوشی خود، کنترل آن را در دست بگیرید. با استفاده از این اپلیکیشن که اخیرا نسخه به روز شده آن منتشر شده و روی سایت اولنز برای دانلود قرار گرفته، می‌توانید کنترل، هدایت و یا دریافت نوتیفیکیشن از دوربین را مدیریت کنید. دوربین Yi علاوه بر داشتن میکروفون برای شنیدن صدای محیط، دارای اسپیکر نیز می‌باشد که قابلیت مکالمه دو طرفه بین شما و افراد حاضر در محیط را فراهم می‌آورد.

 

دوربین,دوربین نظارتی Yi,ویژگیهای دوربین Yi شیائومی

مهم‌ترین ویژگی به کار رفته در دوربین Yi سیستم Night Vision یا دید در شب می‌باشد

 

دوربین نظارتی Yi,دوربین,ویژگیهای دوربین Yi شیائومی

دوربین Yi

 

کلمات کلیدی چیستند؟
کلمات کلیدی می توانند به عنوان موضوع برای مطالب سایت تعریف شوند.همچنین این کلمات را می طاقت کلمات یا عباراتی تعریف کرد که مردم آنها را وارد تقدیر جستجوی موتورهای جستجو می کنند.هر صفحه که در تارنما شما وجود دارد باید تمرکزش تنها روی یک جستار باشد، که این موضوع اصلی، واژه یا کلمات کلیدی اصلی شما را ساختن می دهد.


تفاوت وسط واژه ها کلیدی بلند (Long tail ) با کوتاه (Short tail ) در چیست؟
کلمات کلیدی کوتاه یا دم کوتاه به کلماتی گفته می شود که از یک کلمه یا بیشینه دو واژه ساختن شده باشد؛ برای مثال “قهوه” کلمه کلیدی کوتاهی می باشد ولی در حالی که “دانه های قهوه ارگانیک” یک کلمه کلیدی بلند محسوب می شود چرا که از 3 حرف برپایی می شود.کلمات کلیدی اختصار تر از کلیدواژه های بلندتر می توانند مبهم تر و دارای معانی اکثریت باشد، چرا که هر چه کلمات اغلب باشند، ویژه تر هستند و رساندن منظور راحت تر خواهد بود.برای مثال اگر عبارت جستجو شده واژه “خانه” باشد، خب در این چهره جستجو کننده به تعقیب منزل می گردد؟ یا عکس خانه؟ بها خانه؟ روش ساخت و نقشه کشی و بسیاری از سوالات مبهم دیگر که از این کلمه تک حرفی نمی توان چیز زیادی فهمید.
کلمات کلیدی کوتاهی حجم جستجوی بسیار فوقانی دارند، و به این معنی است که چشم وهمچشمی بسیار زیادی در کسب رتبه برای نتایج موتورهای جستجو براساس این کلمات وجود دارد.برای مثال اگر همین اکنون واژه “سئو” که یک کلمه کلیدی کوتاهی است را جستجو کنید، خواهید دید که شرکت های بسیاری از آنگونه دارکوب بر سر این کلمه مهم در حال چشم وهمچشمی می باشند.
در مورد جستجوی معنایی در کلیدواژه های دم اختصار و دم بلند اندیشه کنید.کلمات کلیدی بلند تر، به کلماتی می گویند که از ترکیب 3 کلمه به بالا تشکیل شده باشد.این کلمات از کلمه های کلیدی کوتاه موثرتر می باشند چرا که جستجوهای ریزبین تری را هدف پیمان می دهند که به شما کمک می کند الی کاربران را آسان به اهدافشان برسانید و گستره تکاپو سایتتان توسط موتورهای جستجو بهتر فهم می شود.
الگوریتم “مرغ ماهی خوار” گوگل هم در این امر به سایت ها یاری رسانده و معانی و ابهامات برخی کلمات را مشخص و فیلتر می کند و در نتایج مختص آن قرار می دهد.

چگونه از واژه ها کلیدی برای کمک به سئو سایت خویش کاربرد کنم؟
کلمات کلیدی در سال 2018 هم راهکار بسیار قدرتمندی برای سئو می باشد ولی اگر صحیح و حرفه ای از آنها کاربرد کنیم.
“جایگاه” و “میزان و غلظت استفاده” از آنها دو فاکتور کلیدی است که باید آنها را بدانید.
به جایگاه این عبارات کلیدی نگاه بیاندازید.منطقا شما باید در عنوان صفحه عبارت یا کلمه ای داشته باشید، یگانه از جاهایی که باید از این واژه ها استفاده کنید در عناوین می باشد؛ وانگهی از این واژه ها کلیدی، کلمات پیوسته با آن و هم خانواده های این واژه ها در متن اصلی استفاده کنید.اگر ویدئو یا عکسی هم در صفحات خود دارید، نوشته های آن هم باید به جستار پیوسته باشد.URL صفحه هم باید کلیدواژه صفحه را دربرگیرنده شود.همه این عوامل به گوگل سیگنال می فرستند که صفحه شما معتبر می باشد.
نکته مهم و جالب: هر چه کلیدواژه به ابتدای URL یا عنوان صفحه نزدیک تر باشد بهتر می باشد.همچنین باید این کلیدواژه در پاراگراف اول صفحه تان وجود داشته باشد (البته چنانچه طبیعی باشد و لطمه ای به پاراگراف نخست نزند).
خب بیایید یک نمونه بزنیم الی بهتر متوجه موضوع شوید.در همان نمونه قهوه بمانیم.وب سایتی که برای درست کردن قهوه اسپرسو صفحه ای را به این سوژه گزین کردن می دهد باید واژه ها و عباراتی همچون “طرز تعبيه قهوه اسپرسو” ، “تهیه بهترین قهوه اسپرسو”، “درست کردن قهوه اسپرسو” را در متن اصلی و بدنه مقاله خود کاربرد کند که اگر صفحه سایت های چیره دست را هم نگاه کنید از این تکنیک کاربرد کرده اند و عبارات مهم و احتمالی جستجو شونده بدست کاربران را به طور طبیعی در متن به شغل برده اند.یکی از این عبارات یا تک واژه کلیدی اصلی را هم در عنوان و URL باید به کار برد.
زمانی که کسی به تعقیب جاسازی قهوه می گردد، با هر عبارتی که جستجو کند، موتور جستجو سایت شما را به جستار درخواستی کاربر بسیار پیوسته می بیند و آن را به کاربر ارائه می دهد.
خب در باره غلظت و میزان به کارگیری این واژه ها چه کنیم؟ چند بار باید از این Keywordها بهره‌گیری کنیم؟ استجابت این است که شمار مشخص و معینی هستی ندارد.تا زمانی که درونمایه روی یک سوژه متمرکز است، می توانید به صورت طبیعی از این واژه ها سهم بگیرید، ضمن اینکه واژه ها مرتبط را در متن نباید فراموش کنید.کلمات کلیدی در عنوان سئو  منظور از بهره‌گیری طبیعی از این عبارات کلیدی این است که متن از حالت اصلی خویش خارج نشود و کاربر به دفعات کلیدواژه ها را مشاهده نکند و محتوا حالت طبیعی و آگاهی رسانی خود را داشته باشد.
برای رسیدن به این قصد و داشتن یک محتوای خوب طبیعی، متن طولانی تر به شما کمک می کند؛ متن طولانی تر کلمات کلیدی بیشتری را هم در خود جای می دهد.توصیه می شود در هر صفحه، برای درونمایه دست کم از 300 کلمه استفاده کنید.
با به کارگیری این راهبرد ها در سایت خود، می توانید رتبه خویش را در نتایج موتورهای جستجو حتی در سنه 2018 بهبود دهید.

SEO چگونه تغییر کرده است؟
تاثیر واژه کلیدی در تعیین رتبه وب سایت هنوز از بین نرفته و در حال آماده یگانه از 200 فاکتور و حتی اغلب گوگل برای تعیین رتبه در نتایج خویش محسوب می شود.تمام این فاکتورها از آنگونه واژه کلیدی بدست گوگل تجزیه و تحلیل شده و صلاحیت سایت ها بر پای بست، آنها تعیین می شود.این عوامل مهم مانند کیفیت محتوای صفحات، لینک های ورودی (از سایت سایر به سایت ما)، لینک های خروجی (از سایت ما به سایت های دیگر)، اشتراک در رسانه های اجتماعی، بهره‌گیری راحت از سایت توسط کاربران و حتی ارزشمندی سایت طبق اینکه آیا ارائه اطلاعات بر پای بست، موضوع سایت به چهره مناسب و مفید چهره می گیرد یا خیر؛ کل این عوامل درتعیین رتبه سایت دخیل می باشند.

از چه چیزی پرهیز شود – سئو کلاه سیاه
یکی متعلق به چیزایی که در سال 2018، گوگل در آن ترقی خواهد داشت و آن را درمان خواهد بخشید، تشخیص سئو کلاه سیاه (Black hat SEO ) یا همان سئو غیر قانونی می باشد.سئو کلاه سیاه به گردآور ای از تکنیک ها برای افزایش رتبه در نتایج موتور جستجو می گویند که در واقع قوانین این موتورها را دور می زند و آنها را فریب می دهد.این انحاء در روبرو شیوه های سئو کلاه سفید و قانونی پیمان می گیرند.وب سایت هایی که با کاربران خود راستی-راستگویی ندارند و صرفا به پیگیری سودجویی برای خویش می باشند از این روش کلاه سیاه بهره‌گیری می کنند که البته موتورهای جستجو و به خصوص گوگل با جریمه کردن این سایت ها از شرمساری آنها در می آیند!
سئو کاه سیاه با استفاده از کلمات کلیدی:

1-استفاده بیش از بی گمان واژه ها کلیدی
این روش که احد از زیرمجموعه های رایج کلاه سیاه می باشد، در دنیای وب به Keyword Stuffing شهره است.کاربرد آن دقیقا همان چیزی است که از اسم لاتین آن هم مشخص است.استفاده بیش از بی گمان از کلمات و عبارات که نوشته را تبدیل به هرزنامه و هجو می کند و باعث می شود تا تجربه کاربری (UX ) ضعیفی نصیب کاربر شود.این روش الی قبل از سنه 2000 روش بسیار محبوبی برای افزایش رتبه در نتایج بود.اما امروزه این دست از صفحات بدست الگوریتم پاندای گوگل معرفی شده و مجازات خواهند شد.


مهم‌ترین ویژگی به کار رفته در این دوربین سیستم Night Vision یا دید در شب می‌باشد که با به‌کارگیری نور مادون قرمز امکان پذیر شده است. یک برد نوری شامل 8 سنسور IR که وظیفه انتشار امواج مادون قرمز برای روشن کردن محیط در هنگام تاریکی را بر عهده دارد در این دوربین نصب شده است.

 

همانگونه که می‌دانید چشم انسان قادر به دیدن امواج مادون قرمز نیست و به همین دلیل فعالیت این برد، به هیچ وجه توسط چشم انسان تشخیص داده نمی‌شود. طبق ادعای کمپانی شیائومی، برد نوری مادون قرمز به کار رفته در دوربین Yiمی‌تواند تا شعاع ۵ متری را تحت پوشش خود قرار دهد و محیطی روشن را برای فیلمبرداری مهیا سازد. بدین ترتیب می‌توانید از طریق موبایل خود، اتاق کودکتان را بدون اینکه مزاحم خواب او شوید، تحت نظر داشته باشید.

عینک هوشمند برای احساس‏ خوانی افراد
شرکت مایکروسافت یک طرح را برای عینک هوشمند ثبت اختراع کرده که به کاربران اجازه می ‏دهد احساسات افراد پیش‌رو را تشخیص داده و تعبیر کنند. درخواست ثبت اختراع برای سیستم بازخورد شناسایی احساسات قابل پوشش در اکتبر 2012 ثبت و به‌تازگی با آن موافقت شده است.


کاربر این عینک می‏تواند فرد موردنظر را برای بررسی – فرد یا گروه - بدون اینکه آنها متوجه شوند، تعیین کند. حسگرهایی مانند دوربین عمقی و میکروفون روی پل بینی به ثبت اطلاعات صوتی و بصری از موضوع می‏پردازند. این اطلاعات برای چیزهایی مانند تغییرات دقیق و ظریف در ریتم و دایره گفتار، انتخاب کلمات، نوع و سرعت حرکات، تمرکز چشم و حالت‏های بدنی پردازش خواهند شد.

 

اطلاعات نهایی سپس به پایگاه داده مایکروسافت ارسال شده و یک تعریف عاطفی از طریق عینک به کاربر بازگردانده خواهد شد. اگر فرد مورد نظر برای مثال در یک موقعیت اجتماعی با موهایش بازی کند، این رفتار می‏تواند نشانگر حالت دوستانه یا علاقه‏ مندی باشد؛ اما همین رفتار در موقعیت کاری می‏تواند نشان از بی‏ حوصلگی و خستگی باشد.

 

برخی کاربردهای این عینک‏های هوشمند می‏تواند شامل بازپرسی در مرزها باشد که طی آن، حسگرهای روی عینک به اندازه‏ گیری تغییرات در دمای بدن فرد پرداخته یا تغییرات ظریف در کیفیت صدای وی را ثبت می‏ کنند. البته هنوز تایید نشده که آیا مایکروسافت در واقع قصد ساخت این عینک را دارد یا خیر. این غول فناوری آمریکایی به طور منظم برای مقاصد کاری خود، درخواست‏هایی برای ثبت اختراع ارائه می‏دهد اما همه این اختراعات در محصولات مایکروسافت استفاده نمی‏شوند.

ساخت دستکش متفاوت برای لمس اشیاء در بازی‌های واقعیت مجازی
دستکش  Hands Omni، دستکش هایی هستند که تجربه متفاوتی را در اختیار کاربرانی قرار می دهند که به بازی های واقعیت مجازی علاقه مند هستند.


واقعیت مجازی به معنای تجربه ای متفاوت در دنیای مجازی است که کاربران قادر به درک همه چیز در این فضا بوده و می توانند با محیط اطراف خود تعامل برقرار کرده و تجربه متفاوتی را داشته باشند.

 

چنین رویایی با هدست های واقعیت مجازی در حال محقق شدن است. کاربران با زدن این هدست در دنیای واقعی و مجازی غوطه ور خواهند بود.

 

در سال های اخیر، کمپانی های مختلف هدست های واقعیت مجازی بسیاری را طراحی کرده اند که کاربران با زدن آنها بر چشم می توانند تجربه متفاوتی از دنیای مجازی و اطراف خود داشته باشند.

 

اما اکنون محققان دانشگاه رایس موفق به ساخت دستکش متفاوتی شده اند که به کاربران اجازه می دهد تا با پوشیدن این دستکش قادر به لمس اشیا و محیط مجازی در بازی های واقعیت مجازی باشند.

 

مشخصات دستکش Hands Omni,قابلیت های دستکش Hands Omni,اختراعات جدید

دستکش واقعیت مجازی Hands Omni در حدود ۳۵۰ گرم وزن داشته

 

دستکش «Hands Omni»   برای افرادی ساخته شده که به بازی های واقعیت مجازی علاقه دارند. این دستکش بر روی دست راست کاربران قرار گرفته و با اتصال آن به یک بازی ویدئوی می توان قادر به لمس اشیاء به صورت مجازی بوده گویی که یک شی را به صورت واقعی در دست گرفته اید.

 

این دستکش بازخوردهای لمسی را با کمک پره هایی روی انگشتان ایجاد و برای القای حس در کاربران می تواند باز یا بسته شود. دستکش واقعیت مجازی Hands Omni در حدود ۳۵۰ گرم وزن داشته و مخترعان آن معتقدند این دستکش برای بازی در ساعات متوالی سبک بوده و کاربران را اذیت نمی کند.

این باتری یک‌دقیقه‌ای شارژ می‌شود
دانشمندان دانشگاه استندفورد موفق به اختراع یک باتری موبایل آلومینیومی شده‌اند که علاوه بر آن‌که تنها طی یک دقیقه به طور کامل شارژ می‌شود نسبت به باتری‌های لیتیومی معمول در موبایل‌ها عمر بیشتری نیز دارد.

 

امکان شارژ سریع یکی از ویژگی‌های این باتری آلومینیومی است. درواقع برخلاف باتری‌های آلومینیومی مرسوم باتری آلومینیومی در صورت خم یا شکسته شدن آتش نمی‌گیرد و باتری امن‌تری به حساب می‌آید. مخترعان این باتری ادعا می‌کنند که عمر آن از باتری‌های دیگر بیشتر خواهد بود و بنابراین تعداد دفعات بیشتری آن هم در عرض تنها یک دقیقه شارژ می‌شود.

 

با اهمیت یافتن منابع انرژی قابل بازیافت، به نظر می‌رسد که این تکنولوژی می‌تواند مهمترین دستاورد در حوزه ذخیره الکتریسیته باشد.
هونگجی‌دای، پرفوسور شیمی دانشگاه استندفورد درباره این اختراع جدید ادعا کرده است که احتمالا باتری‌های آلومینیومی جایگزین باتری‌های فعلی در دستگاه‌های مختلف خواهند شد چرا که باتری‌های قلیایی برای محیط زیست مضر هستند و باتری‌های لیتیومی نیز معمولا در صورت هرگونه صدمه‌ای آتش می‌گیرند. وی ادامه داد:‌ باتری‌های جدید حتی در صورتی که سوراخ شوند، نیز آتش نخواهند گرفت و این درحالی‌ است که باتری‌های لیتیومی ممکن است در هر شرایطی در هوای باز داخل جیب یا داخل ماشین آتش بگیرند.

 

در حالیکه آزمایش‌ها نشان می‌دهد باتری‌های لیتیومی بعد از 100 باز شارژ شدن از بین خواهند رفت، باتری‌های آلومینیومی تا 7500 بار قابلیت شارژ مجدد دارند. علاوه بر زمان کم برای شارژ مجدد این نوع باتری‌ها، با توجه به ارزان‌تر بودن آلومینیوم احتمالا باتری‌های آلومینیومی ارزان‌تر خواهند بود.

 



:: بازدید از این مطلب : 106
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

به گزارش ایسنا، به نظر می‌رسد که دعوا و کشمکش‌های میان کوالکام و اپل به شدت بالا گرفته است و سریال درگیری‌های این دو غول تکنولوژی آمریکایی نیز پایانی ندارد.

 

چندی پیش بود که اخبار و گزارش‌های متعددی مبنی بر پرونده شکایت کوالکام از اپل، این تولیدکننده بزرگ گوشی‌های هوشمند منتشر شد که گفته شده بود شرکت اپل قصد داشته برای تامین تراشه‌های پردازنده موردنیاز برای تولید و مونتاژ گوشی های آیفون ایکس اس، آیفون ایکس اس مکس و آیفون ایکس آر از تراشه‌های مودم و پردازنده‌های کوالکام استفاده کند، اما این شرکت به دلیل تشکیل پرونده شکایت اپل از این شرکت در خصوص حق امتیاز و پتنت، از فروش تراشه به اپل خودداری کرده است و اپل از تراشه‌های LTE شرکت اینتل بدین منظور استفاده کرده است.

 

کوالکام و اینتل که دو شرکت آمریکایی بزرگ تولیدکننده تراشه‌های پردازنده و مودم به شمار می روند، در رقابت تنگاتنگی برای جلب توجه اپل در تامین تراشه های موردنیاز آن در تولید آیفون به سر می‌برند.

 

بر اساس گزارش وب سایت سی‌نت، کوالکام در حال حاضر به اقدامات انحصارگرایانه متعددی متهم شده است که از مهم ترین آنها می‌توان به مواردی همچون دریافت حق پتنت بیشتر، ممانعت و خودداری از فروش پتنت ها به سایر تولیدکنندگان و اجبار اپل و سایر تولیدکنندگان به همکاری انحصاری با خود اشاره کرد.

 

حالا به نظر می‌رسد که کوالکام به تازگی مدعی شده است که بدون فناوری و تراشه های مودم و پردازنده کوالکام، اپل قادر نخواهد بود به تولید و توسعه گوشی‌های آیفون با همین کیفیت بپردازد.

 

اپل در صورت عدم همکاری با کوالکام، مجبور خواهد بود با شرکت های دیگری همچون اینتل، سامسونگ و مدیاتک که در مقایسه با تراشه‌های ساخت کوالکام از کیفیت نسبتا کمتری برخوردارند، استفاده کند.

به نقل از رددیت، موبایل «گلکسی اس ۱۰» به نظر می رسد دستگاهی شکیل از ترکیب فلز و شیشه باشد اما گران قیمت ترین نسخه آن با برچسب ۱۵۰۰ دلاری عرضه می شود و احتمالا نکته ای متمایز از بقیه دارد.

 

در همین راستا طبق اطلاعات Ice_Universe  این موضوع صحت دارد.  

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,گلکسی اس ۱۰

 

این کاربر توئیتر که همیشه اطلاعاتی از سامسونگ را فاش می کند، در پست جدید خود نوشته است: پوشش پشت موبایل «گلکسی +S۱۰» (با ۱۲ گیگابایت RAM و یک ترابایت حافظه) از جنس سرامیک است. این سرامیک طی فرایند خاصی ساخته شده که محصول نهایی نه تنها ضد خش است، بلکه در مقابل افتادن نیز مقاوم است. اما وزن دستگاه افزایش می یابد. این پیشرفته ترین نسخه +S۱۰ است.  

 

 البته سامسونگ نخستین شرکتی نیست که قاب سرامیکی می سازد، «اپل واچ۳»، گرانقیمت ترین ساعت هوشمند اپل نیز قاب سرامیکی داشت که در نسخه ۴ آن حذف شد.

به گفته وب‌سایت AppleInsider یک حساب‌کاربری با شناسه iCTech گزارشی خارج از کشور چین را در شبکه اجتماعی Weibo منتشر کرد. وی ادعا می‌کند که به اطلاعاتی پیرامون آی‌فون‌های جدید اپل برای سال جاری دست یافته است. بر اساس این گزارش، آی‌فون‌های جدید از باتری‌های ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی استفاده خواهند کرد که در مقایسه با ظرفیت باتری آی‌فون‌های کنونی پیشرفت قابل‌توجهی را نشان می‌دهند؛ چرا که آی‌فون XS مکس از یک باتری ۳۱۷۵ میلی‌آمپرساعتی بهره می‌گیرد.

 

همچنین گزارش مذکور مدعی است که آی‌فون‌های جدید احتمالا به‌همراه یک لنز تله‌فوتو با بزرگ‌نمایی ۳ برابری تولید شده و از قابلیت شارژ بی‌سیم سریع‌تر با توان ۱۵ وات پشتیبانی خواهند کرد. بعلاوه گزارش با طرح ادعایی مشکوک معتقد است که آی‌فون‌های جدید از نمایشگرهایی با نرخ نوسازی ۹۰ تا ۱۲۰ هرتزی استفاده می‌کنند. آی‌پد پروهای اپل مجهز به نمایشگر ۱۲۰ هرتزی هستند؛ لذا در صورت صحت این خبر، به‌کارگیری چنین نمایشگرهایی در آی‌فون بدون افزایش قابل‌توجه هزینه‌های تولید پدیده بسیار مطلوبی به‌نظر می‌رسد.

 

 وب‌سایت AppleInsider خاطرنشان کرده که iCTech شهرت بسیار پایینی دارد و در بسیاری از موارد، اطلاعات نادرستی را منتشر می‌کند؛ اگرچه صحت برخی از آن‌ها نیز به اثبات رسیده است. در این مورد نیز توصیه می‌شود که اخبار مطرح شده را چندان جدی نگیرید.

به گزارش مهر به نقل از انگجت، این شرکت بی سروصدا فروش آیفون اس ای را از سر گرفته و مدل ۳۲ گیگابایتی گوشی یادشده را به قیمت ۲۴۹ دلار و مدل ۱۲۸ گیگابایتی آن را به قیمت ۲۹۹ دلار به فروش می رساند.

 

دو گوشی یادشده در ابتدا به قیمت های ۳۴۹ و ۴۴۹ دلار روانه بازار شده بودند و عرضه ارزان قیمت آنها تا به حال سابقه نداشته است. آیفون اس ای اولین بار در سال ۲۰۱۶ به بازار آمد و با استقبال کم و بیش خوبی مواجه شد.

 

گوشی یادشده مجهز به دوربین ۱۲ مگاپیکسلی و پردازنده ای ۹ است و البته قادر به اجرای تازه ترین نسخه از سیستم عامل آی او اس می باشد که برای آن مزیتی قابل توجه محسوب می شود. تا به حال کمتر سابقه داشته که اپل گوشی های خود و حتی گوشی های قدیمی خود را با چنین تخفیف بالایی روانه بازار کند.

 سری A شرکت سامسونگ یکی از محبوب‌ترین خانواده‌های این شرکت است که از ۴ سال پیش تولید می‌شود و مدل‌های مختلف آن نیز فروش بسیار بالایی دارند. کاهش فروش گوشی‌های سامسنگ و افزایش تولید هوآوی این شرکت را مجبور کرده تا در تولید مدل‌های جدید این سری تغییرات مثبتی ایجاد کند تا محبوبیت این سری را حفظ کند و حتی فروش آن‌ها را نیز افزایش دهد. به تازگی سایت ET News جزئیات جدیدی از روند تولید این سری در سال ۲۰۱۹ منتشر کرده که حاوی نکات قابل توجهی برای طرفداران این شرکت کره‌ای است.

سامسونگ برنامه دارد تا در سال جاری ۹ مدل جدید از سری A گوشی‌های گلکسی را تولید کند که با نام‌های Galaxy A10 تا Galaxy A90 شناخته خواهند شد. به احتمال زیاد مدل‌های بالارده این سری مانند Galaxy A8s به صفحه نمایش Infinity-O مجهز می‌شوند. باقی مدل‌ها نیز با صفحه نمایش Infinity-O یا Infinity-U به همراه شکاف دوربین سلفی معرفی می‌شوند. (Infinity-O به صفحه نمایش‌هایی گفته می‌شود که دارای یک حفره دایره‌ای برای دوربین سلفی هستند درحالی که صفحه Infinity-U دارای یک بریدگی U. شکل در بالا صفحه برای دوربین سلفی است)

 

اخبار,اخبارتکنولوژی,سامسونگ


همانطور که چندی پیش اخبار مربوط به این سری A Galaxy فاش شده بود، اولین مدل‌هایی که به بازار می‌آیند، Galaxy A50، Galaxy A70 و Galaxy A90 خواهند بود. سامسونگ در هر سه مدل یاد شده از اسکنر اثرانگشت زیر صفحه نمایش (مانند پرچم دار گلکسی اس ۱۰) استفاده خواهد کرد، هرچند به جای روش دقیق‌تر فراصوتی، مانند OnePlus 6T از روش نوری برای شناسایی اثر انگشت استفاده خواهد شد تا هزینه ساخت کاهش یابد. در طول سال شرکت سامسونگ مدل‌های دیگر خانواده Galaxy A را به بازار خواهد فرستاد، اما این مدل‌ها به فناوری اسکنر زیر صفحه نمایش مجهز نمی‌شوند.

 

اخبار,اخبارتکنولوژی,سامسونگ


همه مدل‌ها بسته به نوع قیمت‌گذاری، از دوربین‌های دوگانه یا سه‌گانه بهره می‌برند که برای بهبود عکاسی واقعیت افزوده و پرتره، استفاده از دوربین ToF (دوربین‌هایی با حسگر سه بعدی) برای همه مدل‌ها در دستور کار شرکت سامسونگ قرار گرفته است. این شرکت در حال حاضر زمان ارائه و قیمت دقیق محصولات سری را مشخص نکرده است، اما انتظار مدل اولین مدل آن در سه ماهه دوم سال جاری معرفی شود.

 

ایندکس نشدن مطالب در گوگل یکتا از معظلات اساسی کسب و کارهای اینترنتی است. کمپانی ها و مالکان کسب و کارهای اینترنتی ساعت ها زمان صرف می‌کنند و محتوای پسندیده تعبيه می‌کنند ولی در پایان می‌فهمند که بخش زیادی از محتوای سایت آن‌ها نمایه نشده است (اگر با مفهوم نمایه شدن آشنایی ندارید مقاله نمایه شدن در گوگل را ببینید).

ایندکس نشدن مطالب در گوگل مایه می‌شود که محتوای شما در گوگل قابل پیدا شدن نباشد. فلذا شدامد زیادی که می‌توانستید از گوگل بگیرید به صفر می‌رسد.

در این مقاله ۱۰ علت رایج برای ایندکس نشدن مطالب در گوگل را به شما شناسایی می‌کنیم. همچنین گذرگاه حل ها و چگونگی رفع این دشواری ها را نیز بیان می‌کنیم.


اگر فرصت خواستن این مقاله را ندارید، می‌توانید پادکست آن را گوش کنید:


این یک نمونه از پادکست های ما بود، برای داشتن تمام پادکست ها کافی‌ست تنها آدرس ایمیل خویش را وارد کنید:


همه پادکست ها را در ایمیل خویش داشته باشید

تمامی پادکست ها را به مجانی در ایمیل خود دریافت کنید و اولین نفری باشید که پادکست های جدید ما را می‌شنود

:: بازدید از این مطلب : 86

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

در دنیای لاینتهانی اینترنت ؛ روزانه ویروس ها و بد افزار های زیادی ساخته و منتشر می گردد.بعضی از این بد افزار ها ممکن است ، مرورگری که شما با آن به اینترنت متصل می شوید و صفحات وب را مشاهده می کنید ، مورد هدف و هجوم خود قرار دهند و به اصطلاح سیستم کامپیوتری شما را آلوده نمایند.بعضی از وب سایت های آلوده ، می توانند در قالب یک حفره امنیتی به مرورگر تحت استفاده شما نفوذ نمایند و یا در قالب نصب پلاگین ها و افزونه های نا مطمئن توسط شما ، به هجوم علیه مرورگر شما بپردازند.

 

پلاگین های نا امن برای مرورگر شما :
اکثر آلودگی های مرورگر سیستم های کامپیوتری از همین طریق است ، که فرضا شما یک پلاگین جدید نا مطمئن را(با توجه به این که شما نمی دانید این پلاگین سالم است یا مخرب ) از وب سایتی دریافت می نمایید و بر روی مرورگر خود نصب می کنید.یکی از مخرب ترین و نا امن ترین پلاگین های موجود جهت نصب ؛ پلاگین های جاوا (Java plugins) می باشد که هنوز که هنوز است ، حاوی حفره های امنیتی زیادیست.

 

برای محافظت از سیستم خود ؛ شما باید پلاگین های جاوای مرورگر خود را حذف نمایید.اگر شما نمی توانید این کار را انجام دهید و این پلاگین ها را حذف نمایید ، به این دلیل است که شما به یک اپلیکیشن جاوا برای دسکتاپ خود احتیاج دارید ( مانند Minecraft ).شما باید برای محافظت سیستمتان از آلودگی و ویروس های اینترنتی ؛ حتما “Java browser plugin” های مرورگر خود را حذف گردانید.

 

از دیگر پلاگین های نا امن ، می توان به پلاگین “Adobe’s Flash player” و پی دی اف خوان (PDF reader) اشاره داشت.کافیست فقط یک پلاگین نا امن و آلوده داشته باشید تا به راحتی تمام قسمت های سیستم کامپیوتر شما دچار حمله کرم ها و ویروس های مخرب کامپیوتری گردد.برای این که خیال شما از جهت حمله ویروس ها توسط پلاگین های نا امن موجود روی مرورگرهایتان راحت شود ، توصیه های زیر را جدی بگیرید :

 

* از هر وب سایتی که پلاگین های جدید را در صفحه سایت خود قرار داه ، پلاگین دانلود نکنید ؛ یک سایت مطمئن را برای دریافت پلاگین های ضروری مرورگرتان انتخاب کنید.به عنوان مثال ، برای نصب بروز ترین ورژن های پلاگین مرورگر موزیلا فایر فاکس ، از وب سایت رسمی خود موزیلا فایرفاکس استفاده کنید.(نکته ! شاید افرادی در تصور خودشان فکر کنند که با مرورگر گوگل کروم ، نمی شود وارد وب سایت موزیلا فایر فاکس شد و افزونه های آن را دریافت کرد! اما به این دسته افراد باید بگویم که سخت در اشتباه هستند و با مرورگر گوگل کروم هم این امکان وجود دارد.)

 

* پلاگین هایی که از تاریخ آپدیتشون می گذرد و نسخه جدید تری برای آن وجود دارد ( به اصطلاح “out-of-date“) ؛ را حتما از سایت معتبر آپدیت نمایید.چرا که امکان دارد در نسخه آپدیت شده ، باگ ها و حفره های امنیتی نسخه قبلی پلاگین شما ، برطرف شده باشد.پس حتما بروز باشید !

* پلاگین هایی که برای شما ضروری نیست و مورد استفاده شما نیست ، را پاک کنید.البته اگر این پلاگین ها جاوا نیستند ، نیازی به حذفشان نیست.این عمل به کاهش احتمالی حمله به پلاگین های نا امن شما منجر می شود.

 

* درهنگام نصب پلاگین ها بر روی مرورگرتان ؛ حتما از بروز بودن و فعال بودن آنتی ویروس موجود بر روی ویندوزتان اطمینان حاصل فرمایید.

 

پلاگین مرورگر, ویروس های اینترنتی, موزیلا فایرفاکس

 

حفره های امنیتی مرورگر
همان طور که از اول این مطلب توضیح دادم ، حفره های امنیتی موجود بر روی مرورگرهای اینترنتی شما ، برای شما بسیار خطرناک است و خطر احتمال آلوده شدن سیستمان را به مقادیر چشمگیری بالا می برد.همانطور که به آپدیت و بروز کردن پلاگین ها ، تاکید داشتم ، بر روی آپدیت و بروز رسانی مرورگر مورد استفاده شما نیز تاکید می کنم !

 

چرا که در نسخه های قبلی ممکن است باگ ها و حفره های امنیتی وجود داشته باشد که در نسخه های جدیدتر این مشکلات رفع گردیده باشند.مثلا اگر مرورگر مورد استفاده شما ؛ اینترنت اکسپلورر ۶ می باشد ، حتما باید آن را به نسخه های بالاتر بروز کنید.

 

محافظت های ساده از سیستم خود در برابر خطرات امنیتی که مرورگرهای شما را تهدید می کند :
همیشه ، مرورگر خود را بروز کنید و از آخرین نسخه آن استفاده نمایید.اگر وقت کافی برای این کار ندارید ، حتما قسمت بروز رسانی خودکار را فعال نمایید تا خود سیستم برای بروز رسانی مرورگر شما ، دست به کار شود !

 

از فعال بودن آنتی ویروس نصب شده بر روی سیستم خود اطمینان حاصل کنید.

 

پلاگین مرورگر, ویروس های اینترنتی, موزیلا فایرفاکس

 

مراقب سایت های مخرب و کلاه بردار باشید ! :
در دنیای لاینتناهی اینترنت همیشه افراد صادق و راستگو نیستند و به طور حتم شما با افراد سودجو و کلاه بردار نیز برخورد خواهد داشت.به تازگی افرادی سودجو که در تمامی نقاط جهان حضور دارند ؛ دست به ساخت سایت های فیک (Fake) و تقلبی زده اند.نحوه کار این وب سایت ها بدین گونه است که ، به شما اجازه دانلود یک موزیک رایگان یا اجازه دانلود یک نرم افزار روز دنیا را می دهند و از این طریق شما را فریب می دهند و دنیایی از تروجان ها و کرم های اینترنتی را وارد سیستم شما می کنند و حتی ممکن است اطلاعات شخصی شما را نیز به سرقت ببرند!

 

در اصطلاح به این کار آنها روش “social engineering” (مهندسی اجتماعی ) گویند که سعی می کنند بدون هیچ جاروجنجالی ؛ و با مصالحه کامل با سیستم شما ، به سیستم شما نفوذ کنند.البته به تازگی شروع به ارسال ایمیل های مخرب هم کرده اند.داخل ایمیل هایی که برای قربانیان خود ارسال می کنند فایل های الصاق شده (اتچ شده ) مخربی هست که شما با نا آگاهی آن ها را دانلود و اجرا می نمایید و در واقع به آنها چراغ سبزی جهت ورود به فایل ها و اطلاعات خودتان می دهید.

 

مرورگر اینترنت اکسپلورر (IE) ؛ افزونه ای به نام “ActiveX controls” دارد.این افزونه در اکثر وب سایت ها برای دانلود ، موجود است.اما آیا دریافت آن از هر وب سایتی کار عاقلانه ایست ؟ آیا همه وب سایت هایی که این افزونه را برای دانلود قرار داده اند ، قابل اعتمادند؟ اجازه دهید با مثالی پیش رویم.مثلا شما نیاز به فلش پلیر مخصوص این افزونه دارید (Flash player ActiveX control) ، در اولین دفعه ای که قصد تماشای یک ویدیو آنلاین را دارید ، وجود این فلش پلیر نیاز است.

 

افزونه “ActiveX controls “درست مانند تمامی افزونه های دیگری که بر روی سیستم شما نصب است ، مجوزاتی را از شما طلب می کند.مثلا ترک محیط مرورگروب و اجازه دسترسی به قسمت های دیگر ویندوز سیستم شما.دیگر ادامه ماجرا را خودتان حدس بزنید که اگر این افزونه آلوده باشد چه اتفاقات ناگواری برای سیستم شما روی می دهد!اگر به سالم بودن افزونه خود شک دارید ، هرگز اجازه اجرا شدن آن را ندهید.

 

پلاگین مرورگر, ویروس های اینترنتی, موزیلا فایرفاکس

 

دانلود اتوماتیک فایل ها :
وب اسیت های مخرب ؛ سعی دارند تا شما افزونه هایی را نصب نمایید که به صورت خودکار و اتوماتیک خودرا به روز کنند یا یکسری فایل های مورد نیاز خودرا به صورت خودکار دانلود نمایند.آن ها می خواهند تا شما فایل های مخرب که اکثراهم ؛ در فرمت و قالب EXE هستند را دانلود و اجرا نمایید تا سیستم شما را آلوده کنند.همیشه به یاد داشته باشید که اگر از شما به طور خاص درخواست دانلود فایلی نشد و یا اینکه شما اصلا نمی دانید آن فایل ها محتویاتشان چیست ، اجازه دانلود ندهید.همچنین POP UP ها را نیز ( که اکثرا حاوی یک لینک دانلود هستند ) توجه نکنید.

 

لینک های دانلود قلابی (Fake Download Links) :
در اکثر سایت های غیر اخلاقی یا شبکه های تبلیغاتی زرد ، شما اکثرا لینک های دانلود نرم افزارهای قفل شکسته را مشاهده می کنید که بدون هیچ گونه دریافت پولی از شما جهت فروختن سریال نامبر آن برنامه ؛ اجازه دریافت رایگان آن را به شما می دهند.در واقع قصد و نیت آن ها فقط و فقط نفوذ به سیستم شماست! در حقیقت شما به جای فایل اصلی ، یکسری فایل های مخرب را دانلود می کنید.

 

پلاگین مرورگر, ویروس های اینترنتی, موزیلا فایرفاکس

 

مراقب روش های جدید باشید ! :
اگر شما در وب سایتی هستید که به طور مداوم با این پیغام : “You Need a Plugin to Watch This Video” رو به رو هستید ، یا به طور کل در هر وب سایتی هستید که از شما در خواست می کند تا برای نمایش فایل های فلشی و ویدیویی سایت ؛ حتما پلاگین های جدید متفرقه یا کدک های دیگر(codec) را دانلود و نصب نمایید ؛ با خبر باشید که ازاین کار صرف نظر نمایید و فریب آن هارا نخورید تا آلوده نشوید.به عنوان مثال ، پلاگین “Microsoft’s Silverlight plugin” سیلور لایت مایکروسافت ، جهت پخش فایل های ویدیویی موجود در پایگاه Netflix می باشد.شما باید این پلاگین را از وب سایت های معتبر دریافت کنید تا در دام نسخه های قلابی و آلوده آن گیر نکنید.

 

پلاگین مرورگر, ویروس های اینترنتی, موزیلا فایرفاکس

 

سیستم شما آلوده شده است ! :
به تازگی در بعضی از سایت ها شما با پیغام های عجیبی مواجه می شوید که در آن نوشته شده است ؛ کامپیوتر شما آلوده شده است و با کلیک بر روی آن ها شما به صفحه ای هدایت می شوید که باید یکسری فایل را در قالب EXE دانلود و اجرا نمایید تا سیستم شما پاکسای گردد.اما هرگز فریب این پیغام ها را نخوردید! چراکه خود آن فایل ها کاملا مخرب و آلوده هستند.به یاد داشته باشید که نباید ازاطلاعات ذکر شده در این مقاله به سادگی گذشت ! باید به آن عمل کرد.چراکه به شما کمک خواهد کرد که در برابر این دام ها و خطرات سالم بمانید.

نرم افزار Internet Download Manager که به اختصار IDM نامیده می شود ، یکی از بهترین ، معروف ترین و قدرتمند ترین نرم افزار مدیریت دانلود است. این نرم افزار قابلیت های بسیار زیادی در اختیار کاربرانش قرار می دهد که هر یک از آن ها مطمئنا مورد نیاز شما خواهد بود. پیشنهاد می کنم اگر تا الان از هیچ نرم افزار مدیریت دانلود استفاده نمی کردید همین الان دست بکار شوید.

 

از قابلیت های این نرم افزار می توان به موارد زیر اشاره کرد.
- افزایش سرعت دانلود تا 5 برابر
- ادامه دانلود فایل های نیمه دانلود شده
- دانلود ویدئو های یوتیوب
- محدود کردن سرعت دانلود
- پشتیبانی از تمامی مرورگر ها
- پشتیبانی از تمامی فرمت ها
- پیشتبانی از زبان فارسی
- زمان بندی دانلود
- و...

 

استفاده از نرم افزار IDM, ترفندهای اینترنتی, دانلود

 

همانطور که مشاهده می کنید ، عکس زیر نمای کلی نرم افزار است.

 

استفاده از نرم افزار IDM, ترفندهای اینترنتی, دانلود

 

در این قسمت اطلاعات مربوط به فایل های درحال دانلود ، دانلود شده و متوقف شده نشان داده می شود. اطلاعاتی مثل اسم فایل ، حجم فایل ، وضعیت دانلود ، زمانی باقی مانده ، سرعت دانلود و...

 

استفاده از نرم افزار IDM, ترفندهای اینترنتی, دانلود

 

این قسمت دسترسی شما را به برخی ابزار های کاربردی فراهم می سازد.

 

استفاده از نرم افزار IDM, ترفندهای اینترنتی, دانلود

 

سربرگ Tasks :
Add New Download : اضافه کردن دانلود جدید (لینک دانلود)
Add Batch Download : اضافه کردن دانلود گروهی
Add Batch Download From Clipboard : اضافه کردن دانلود گروهی از حافظه کامیپوتر
Run Site Grabber : اجرای گربر (توضیح خواهیم داد)
Show Drop Target : نمایش فایل دانلودی به صورت نشانه گر
Export : گرفتن بک آپ از لیست دانلود ها
Import : برگرداندن بک آپ به نرم افزار
Exit : خروج

 

استفاده از نرم افزار IDM, ترفندهای اینترنتی, دانلود

 

سربرگ File :
Stop Download : متوقف کردن دانلود
Remove : پاک کردن لینک دانلود از لیست
Download Now : شروع دانلود فایل های درون لیست
Redownload : تلاش دوباره برای دانلود کردن

 

استفاده از نرم افزار IDM, ترفندهای اینترنتی, دانلود

 

سربرگ Downloads
Pause All : نگه داشتن همه دانلود ها 
Stop All : متوقف کردن همه دانلود ها
Delete All Completed : پاک کردن همه فایل های دانلود شده از لیست
Scheduler : زمان بندی دانلود
Start Scheduler : شروع دانلود ها در لیست زمان بندی
Stop Scheduler : متوقف کردن دانلود در لیست زمان بندی
Speed Limiter : محدود کردن سرعت دانلود
Option : تنظیمات

 

استفاده از نرم افزار IDM, ترفندهای اینترنتی, دانلود

 

سربرگ View :
Hide Categories : پنهان کردن ستون سمت چپ نرم افزار (ستون Categories)
Arrange Files : مرتب کردن فایل های درون لیست دانلود
Toolbar : تنظیمات مربوط به نوار ابزار
IDM Tray Icon : تغییر آیکون های نرم افزار به کلاسیک یا سه بعدی
Customize URL List : سفارشی کردن لیست دانلود ها
Language : زبان برنامه (پشتبانی از زبان شیرین فارسی)

 

استفاده از نرم افزار IDM, ترفندهای اینترنتی, دانلود

 

سربرگ Help :
Help Contents : رهنمای کاربر
Tutorials : آموزش
Scheduler And Queues : زمان بندی و صف ها
Grabber Help : راهنمی گرابر
Tip Of The Day : نکته روز
IDM Home Page : وبسایت اینترنت دانلود منیجر (سازنده)
Contact IDM Support : تماس با پشتیبانی نرم افزار
Check For Updates : چک کردن برای به روز رسانی
About IDM : درباره نرم افزار IDM
Tell a Friend : معرفی این نرم افزار به دوستان

 

استفاده از نرم افزار IDM, ترفندهای اینترنتی, دانلود

 

سربرگ Registration :
Order Online : خرید آنلاین
Registration : ثبت نام

 

استفاده از نرم افزار IDM, ترفندهای اینترنتی, دانلود

 

خب تا اینجا با سربرگ ها و منوی های نرم افزار آشنا شدیم.
چگونه با این نرم افزار دانلود کنیم ؟
اول از همه این نکته رو بگم که پس از نصب نرم افزار به صورت اتوماتیک با تمامی مرورگر ها ارتباط بر قرار می کنه!
دانلود با این نرم افزار از آنچه فکرش را هم کنید راحت تر است... کافیه روی لینک دانلود مورد نظر کلیک کنید تا پنجره دانلود باز شود. 

 

همانطور که مشاهده می کنید در این پنجره به شما یکسری اطلاعات و یک سری امکانات می ده.
مثلا حجم فایل 500 مگابایت است و نوع فایل فشرده از نوع Rar است.
به صورت پیشفرض فایل های دانلودی شما در پوشه ی C:/Users/Downloads ذخیره می شود. برای تغییر مسیر ذخیره سازی روی شکل زیر کلیک می کنید.

 

استفاده از نرم افزار IDM, ترفندهای اینترنتی, دانلود

 

همان دکمه Brows خودمان است. کافیه مسیر مورد نظر را مشخص کرده و اوکی کنید.
برای کنسل کردن دانلود روی Cancel کلیک کنید.
برای دانلود فایل روی Start Download کلیک کنید.
برای دانلود کردن فایل برای بعد روی Download Later کلیک کنید.

 

نکته: توجه داشته باشید که اگر روی Download Later کلیک کنید دانلود نخواهد شد و به لیست انتظار که در صفحه ی اصلی نرم افزار است فرستاده می شود. هر زمان که خواستید آن را دانلود کنید کافیست روی آن کلیک کرده و Resume Download را انتخاب کنید.

 استفاده از نرم افزار IDM, ترفندهای اینترنتی, دانلود


پس از شروع دانلود پنجره زیر نمایش داده می شود.
در این صفحه اطلاعاتی نظیر سرعت دانلود ، زمان باقی مانده ، مقدار دانلود شده و ... نمایش داده می شود.

 

سربرگ Download Status :
File Size : حجم فایل در حال دانلود
Downloaded : مقدار دانلود شده
Transfer Rate : سرعت دانلود بر حسب کیلوبایت بر ثانیه
Time Left : زمان باقی مانده تا اتمام دانلود
Resume Capability : اگر Yes باشید یعنی شما می توانید هر موقع که خواستید دانلود رو Pause (متوقف) کنید و دوباره از ادامه دانلود کنید.
دکمه Hide Details : مخفی کردن جزئیات
دکمه Pause : متوقف کردن دانلود
دکمه Resume : ادامه دانلود
دکمه Cancel : کسنل کردن دانلود

 

استفاده از نرم افزار IDM, ترفندهای اینترنتی, دانلود

 

چگونه سرعت دانلود را محدود کنیم ؟
سربرگ Speed Limiter
همانطور که از نامیش پیداست ، سرعت فایل در حال دانلود رو محدود می کنه. مناسب برای زمانی که می خواهید هنگام دانلود کردن وبگردی هم بکنید و تمام پهنای باند رو فقط به دانلود اختصاصی ندید تا سرعت باز کردن وبسایت ها پایین نیاید.

 

Use Speed Limiter : اگر این گزینه را تیک بزنید سرعت دانلود شما محدود می شود.
Maximum Download Speed : حداکثر سرعت دانلودی که می خواهید فایل شما دانلود شود بر حسب کیلوبایت بر ثانیه
Resume Speed Limiter Settings For This File On Download Stop/Start : تنظیمات سرعت دانلود رو برای این فایل به یاد داشته باش حتی در زمانی که دانلود متوقف می شود.

 

استفاده از نرم افزار IDM, ترفندهای اینترنتی, دانلود

 

چگونه پس از اتمام دانلود کامپیوتر به صورت اتوماتیک خاموش شود ؟
سربرگ Option On Completion
Show Download Complete Dialog : زمانی که دانلود تمام شد پیغام آن را اعلام کند.

گزینه های زیر فقط در زمانی که تیک Show Download Complete Dialog نخورده باشد کار می کنند.
Hang Up Modem When Done : بعد از اتمام دانلود اینترنت را قطع کن.
Exit Internet Download Manager When Done : بعد از اتمام دانلود نرم افزار Internet Download Manager را ببندو
Turn Off Computer When Done : بعد از اتمام دانلود کامپیوتر را خاموش کن.
Force Processes To Terminate  : برنامه های در حال اجرا را مجبور به بسته شدن کن. (این گزینه برای زمانی است که گزینه Turn Off Computer When Done را فعال کردید ، اگر نرم افزاری در کامپیوتر باز باشد ممکن است از خاموش شدن کامپیوتر جلوگیری کند با فعال کردن این گزینه تمام برنامه ها بسته خواهد شد و کامپیوتر قطعا خاموش می شود.)

 

استفاده از نرم افزار IDM, ترفندهای اینترنتی, دانلود

 

روش دیگر بدین صورت است که لینک دانلود مورد نظر را از قسمت Task -> Add New Download و یا Add URL مانند عکس زیر کپی پیست کنید.

 

استفاده از نرم افزار IDM, ترفندهای اینترنتی, دانلود

 

چگونه از یوتیوب دانلود کنیم ؟
علاوه بر امکان دانلود کلیپ های یوتیوب ، می توانید همه کلیپ های صوتی و تصویری سایت هایی که آنلاین نمایش می دهند را دانلود کنید...

کافیه برید به سایت YouTube یا Aparat یا هر سایت دیگه که کلیپ آنلاین پخش می کنه برید و کلیپ مورد نظر را باز کنید. وقتی کلیپ در حال لود شدن است در قسمت بالای صفحه یک دکمه آبی رنگ با متن Download This Video ظاهر می شود. روی آن کلیک کنید.

 

استفاده از نرم افزار IDM, ترفندهای اینترنتی, دانلود

 

با کلیک بر روی Download This Video لیستی از تمام کیفیت ها نمایش داده می شود ، می تونید از کیفیت 3GP تا کیفیت Full HD دانلود کنید.

 

استفاده از نرم افزار IDM, ترفندهای اینترنتی, دانلود

 

چگونه دانلود هایمان را زمان بندی کنیم ؟
با استفاده از ابزار Scheduler می توان دانلود هایمان را زمان بندی کنیم. مثلا در یک ساعت مشخص شروع به دانلود کنه و پس از اتمام دانلود کامپیوتر رو خاموش کنه و خیلی کاربرد های دگیر که توضیح خواهیم داد.

 

بر روی آیکون Scheduler (زمان بندی) کلیک می کنیم.

 

استفاده از نرم افزار IDM, ترفندهای اینترنتی, دانلود

 

برای ایجاد یک زمان بندی باید یک Queue (صف) جدید بسازید. برای اینکار روی New Queue کلیک کنید و در پنجره باز شده یک نام برای آن بسازید.
مثلا من نام Movie را در نظر گرفتم ، چون لینک دانلود های مربوط به فیلم را در این Queue صف بندی کنم.

 

استفاده از نرم افزار IDM, ترفندهای اینترنتی, دانلود

 

پس از ساخت Queue (صف) جدید ، از منوی سمت چپ آن را انتخاب کنید.

 

سربرگ Scheduler :
One Time Downloading : دانلود یک باره
Periodic Synchronization : 
Start Download On IDM Startup : هنگامی که نرم افزار IDM را باز می کنید ، فایل های درون این Queue شروع به دانلود کنند.
Start Download at : زمان شروع دانلود ( مناسب برای کسانی که محدودیت حجمی دارند و می خواهند در زمان ترافیک رایگان شبانه دانلود کنند )
Once at : زمانی که می خواهید زمان بندی دانلود شما در این Queue فقط در یک روز خاص انجام شود.
Daily : زمانی که می خواهید دانلود های شما در این Queue روزانه دانلود شوند. (با قابلیت انتخاب روز های هفته)
Stop Download at : متوقف کردن دانلود ( مناسب برای کسانی که محدودیت حجمی دارند و می خواهد در زمان ترافیک رایگان شبانه دانلود کنند )
Number Of Retries For Each File If Downloading Failed : تعداد دفعات سعی مجدد برای دانلود زمانی که فایل ها با خطا مواجه می شوند.
Open The Following File When Done : می توانید نتظیم کنید که پس از اتمام دانلود فایل مورد نظر باز شود.
Hang Up Modem When Done : قطع کردن اینترنت پس از اتمام دانلود
Exit Internet Download manager When Done : خروج از نرم افزار IDM پس از اتمام دانلود
Turn Of Computer When Done : بعد از اتمام دانلود کامپیوتر را خاموش کن.
Force Processes To Terminate  : برنامه های در حال اجرا را مجبور به بسته شدن کن. (این گزینه برای زمانی است که گزینه Turn Off Computer When Done را فعال کردید ، اگر نرم افزاری در کامپیوتر باز باشد ممکن است از خاموش شدن کامپیوتر جلوگیری کند با فعال کردن این گزینه تمام برنامه ها بسته خواهد شد و کامپیوتر قطعا خاموش می شود.)

 

استفاده از نرم افزار IDM, ترفندهای اینترنتی, دانلود

 

سربرگ Files In The Queue
Download Files at The Sames Time : اگر مقدار آن 1 باشد فایل های درون لیست به صورت یکی یکی دانلود می شوند. اگر مقدار آن 2 باشد فایل های درون لیست 2 تا 2 تا به صورت همزمان دانلود می شوند و الی آخر.
Start Now : با کلیک بر روی این گزینه فایل های درون Queue (صف) با توجه به تنظیمات که کردید شروع به دانلود می کنند.
Stop : دانلود در Queue (صف) را متوقف می کند.
Delete : صف انتخابی را پاک می کند.

 

استفاده از نرم افزار IDM, ترفندهای اینترنتی, دانلود

 

چگونه دانلود هایمان را به Queue (صف) وارد کنیم تا با زمان بندی دلخواه دانلود شوند ؟
کافیست در قسمت اصلی نرم افزار فایل های مورد نظرتون رو انتخاب کرده و کلیک راست کنید ، پس از انتخاب Movie To Queue ء Queue (صف) مورد نظر را انتخاب می کنید.

 

استفاده از نرم افزار IDM, ترفندهای اینترنتی, دانلود

 

سپس دانلود های شما به Queue (صف) منتقل می شوند و می توانید با رفتن به Scheduler و انتخاب Queue (صف) مورد نظر و زدن دکمه Start Now عملیات دانلود را شروع کنید. مانند عکس زیر :

 

استفاده از نرم افزار IDM, ترفندهای اینترنتی, دانلود

 

چگونه اکانت پرمیوم مثل Rapidshare را در این نرم افزار وارد کنیم ؟
بعضی از سایت ها برای دانلود کردن از فایل هایشان نیازمند یک نام کاربری و پسورد هستند و یا باید با اشتراک آن سایت به دانلود بپردازید. برای مثال سایت های آپلود سنتری مثل Rapidshare ، MegaUpload ، FileServ ، FileSonic و ... برای دانلود باید اکانت پرمیوم داشته باشیم. پس از خریداری این اکانت ها برای تنظیم کردنشان با IDM میبایست اطلاعات اکانتتون رو در نرم اtفزار وارد کنید.

 

برای این کار باید وارد تنظیمات نرم افزار شوید ، بدین منظور بر روی آیکون Setting کلیک کنید.

 

استفاده از نرم افزار IDM, ترفندهای اینترنتی, دانلود

 

در پنجره باز شده وارد سربرگ Sites Logins شوید ، سپس دکمه New را بزنید و در پنجره باز شده اطلاعات را بدین صورت وارد کنید.
Server\Patch : آدرس سایتی که از آن کانت گرفتید مثلا http://www.rapidshare.com
User : نام کاربری اکانتتان
Password : پسورد اکانتتان

سپس Ok کنید.

 

استفاده از نرم افزار IDM, ترفندهای اینترنتی, دانلود

 

چگونه نرم افزار IDM را فارسی کنیم ؟
بسیار راحت است ، از منوی View سپس Language را نتخواب کرده و Farsi را انتخاب کنید.

 

یکی از امکانات جدیدی که مایکروسافت در اختیار کاربران قرار داده است، برقراری تماس‌های صوتی و تصویری رایگان اسکایپ (Skype) در مرورگرهای اینترنت‌اکسپلورر، فایرفاکس و کروم در سیستم‌های‌عامل‌ ویندوز و مک است.

 

به کمک افزونه جدیدی که مایکروسافت در اختیار کاربران قرار داده است از این پس تمام کاربران سرویس Outlook. com می‌توانند براحتی در مرورگر با دوستان خود در سرویس اسکایپ تماس برقرار کنند. اگر شما هم از کاربران این سرویس هستید یا تمایل دارید همین امروز به جمع کاربران سرویس Outlook. com بپیوندید و از قابلیت برقراری تماس توسط مرورگر نیز بهره‌مند شوید، ‌باید به این روش عمل کنید:

 

1 ـ به سایت Outlook. com بروید و به محیط کاربری خود در این سرویس وارد شوید (چنانچه عضو نیستید با استفاده از گزینه sign up now یک کاربری رایگان برای خود ایجاد کنید)

 

برقراری تماس‌های اسکایپ از مرورگر, افزونه مایکروسافت

 

2 ـ پس از ورود به محوطه کاربری خود از بالا سمت راست صفحه روی آیکون پیام‌دهی در کنار آیکون تنظیمات، کلیک کرده و از پنجره پیام‌ها که در سمت راست صفحــــه به‌نـــــمایش درمی‌آید در بخش Add people to chat with روی Skype Contacts کلیک کنید.

 

برقراری تماس‌های اسکایپ از مرورگر, افزونه مایکروسافت

 

3 ـ در این مرحله پنجره جدیدی با پیام نصب افزونه اسکایپ برای شما به‌نمایش درمی‌آید. با کلیک روی Get Started ، گزینه I agree-Continue را انتخاب کنید.

 

برقراری تماس‌های اسکایپ از مرورگر, افزونه مایکروسافت

 

4 ـ پس از طی مراحل فوق دانلود افزونه اسکایپ برای مرورگر آغاز شده و پس از اتمام عملیات دانلود‌ باید با دوبار کلیک روی فایل دانلود شده آن را نصب کنید.

 

5 ـ پس از نصب افزونه، پیامی برای ترکیب سرویس اسکایپ و مایکروسافت در Outlook.com برای شما به‌نمایش درخواهد آمد. در این مرحله باید با وارد کردن اطلاعات حساب کاربری خود در اسکایپ و کلیک روی Continue مجوز ترکیب دو سرویس را صادر کنید.

 

6 ـ در پایان برای برقراری تماس تنها کاری که باید انجام دهید انتخاب مخاطب موردنظر از فهرست مخاطبان در پنجره پیام‌دهی در سرویس outlook.com است.(در اولین اجرای افزونه باید با کلیک روی Always run on this site مجوز اجرای افزونه روی مرورگر را صادر کنید)

کانون اینترنت (Internet Hotspot) نقطه اتصالی از نوع بی‌سیم است که سرویس دسترسی به اینترنت را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

 

امروزه بسیاری از کافی‌شاپ‌ها، رستوران‌ها، مراکز تجاری، فروشگاه‌ها، هتل‌ها و شرکت‌های کوچک و بزرگ برای رفاه حال مشتریان و سرویس‌گیرندگان خود این کانون‌های اینترنتی را فعال و در اختیار آنها قرار می‌دهند. گاهی اوقات نیز در برخی اماکن همچون فرودگاه‌ها، نمایشگاه‌ها و... استفاده از این سرویس با خرید اشتراک در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و به‌ نوعی این کانون‌های اینترنتی به روشی برای کسب درآمد تبدیل می‌شود.

 

تا به‌حال به راه‌اندازی یک کانون اینترنتی شخصی فکر کرده‌اید؟ با انجام این کار شما می‌توانید ارتباط اینترنتی رایانه خود را به‌صورت بی‌سیم در اختیار دیگر کاربرانی که اطراف شما قرار دارند نیز قرار دهید یا حتی خودتان با استفاده از دستگاه‌های هوشمند همچون تلفن‌های همراه و تبلت به استفاده از اینترنت بپردازید.

 

در این روش که امروزه توسط بسیاری از نرم‌افزارها به‌صورت رایگان امکان‌پذیر است شما می‌توانید براحتی با استفاده از کارت شبکه وایرلسی که روی دستگاهتان قرار دارد یک کانون دسترسی با نام و رمز دلخواه ایجاد کنید و هر کاربری که رمز در اختیار داشته باشد قادر خواهد بود از سرویس اینترنت اشتراک‌گذاری شده شما استفاده کند.

 

یکی از مشکلاتی که استفاده از این روش به‌همراه دارد امنیت آن است. در این روش چنانچه بخواهید از کانون اینترنتی خود حفاظت کنید ‌باید یک رمز عبور برای اتصال به آن اختصاص دهید. اکنون فرض کنید رمز عبور را اختصاص و آن را در اختیار چند کاربر قرار داده‌اید. چنانچه پس از چند روز قصد داشته باشید دسترسی یکی از کاربران به کانون اینترنتی شما قطع شود ‌باید رمز اتصال را تغییر دهید و علاوه بر آن جهت حفظ ارتباط دیگر کاربران ‌باید رمز جدید را دوباره در اختیار آنها قرار دهید!

 

مطمئنا تکرار این عمل دشوار و وقتگیر خواهد بود و در صورتی‌که کانون اینترنتی مورد نظر شما در یک رستوران، هتل و هر مکان عمومی دیگری باشد انجام این کار غیرممکن خواهد بود! طراحی صفحات ورود از جمله روش‌هایی است که برای جلوگیری از بروز این مشکل و مدیریت کاربران به‌کار گرفته می‌شود. در این روش کاربران براحتی و بدون در اختیار داشتن رمز اتصال یا حتی با در اختیار داشتن رمزاتصال به کانون اینترنتی شما متصل خواهند شد، اما دسترسی آنها به شبکه اینترنت فقط با اتصال به کانون اینترنتی مهیا نمی‌شود و چنانچه قصد داشته باشند از اینترنت استفاده کنند ‌باید نام کاربری و رمزعبور اختصاص یافته به خود را در صفحه ورود وارد کرده و چنانچه عملیات ورود با موفقیت صورت بگیرد قادر به استفاده از اینترنت خواهند بود.

 

افزایش سرعت اینترنت اشتراکی, ترفندهای اینترنتی, دستگاه‌های هوشمند

 

در این شرایط چنانچه بخواهند دسترسی یک کاربر را غیرفعال و دیگرکاربران از اینترنت استفاده کنند تنها کاری که ‌باید انجام دهند حذف یا غیرفعال کردن نام کاربری متعلق به کاربر موردنظر است!

 

کانون اینترنتی با صفحه ورود
اجرای روش فوق توسط نرم‌افزارهای تجاری متعددی امکان‌پذیر است که در اغلب موارد شما نیازمند به‌کارگیری تجهیزات خاص و اضافه‌ای خواهید بود. در کلیک این هفته، شما را با روش ایجاد یک کانون اینترنتی با پشتیبانی از قابلیت تعریف کاربران و استفاده از اینترنت پس از ورود به سیستم آشنا خواهیم کرد.

 

تجهیزات مورد نیاز
ـ رایانه مجهز به سیستم‌عامل ویندوز (اکس‌پی، ویستا، 7 و 8)

توجه: استفاده از ویندوز اکس‌پی را به شما توصیه نمی‌کنیم، زیرا این نسخه از سیستم‌عامل به‌دلیل پشتیبانی نشدن توسط مایکروسافت دارای حفره‌های امنیتی بسیار زیادی است.

 

ـ ارتباط اینترنت

 

ـ کارت شبکه وایرلس

 

ـ دو نرم‌افزار رایگان

 

قدم اول: ایجاد کانون اینترنت
در اولین اقدام پس از آن‌که مطمئن شدید ارتباط رایانه شما با اینترنت برقرار است ‌باید یک کانون اینترنتی ایجاد کنید. برای انجام این کار، نرم‌افزارهای زیادی وجود دارد، اما ما قصد داریم از MyPublicWiFi استفاده کنیم.

 

ـ به لینک زیر مراجعه کرده و نسخه‌ای از نرم‌افزار فوق را دانلود و آن را روی رایانه نصب کنید:

http:‌/‌‌/‌mypublicwifi. com‌/ ‌downloads‌/‌MyPublicWiFi. exe

 

ـ نرم‌افزار را اجرا کرده و مطمئن شوید گزینه Automatic Hotspot configuration انتخاب شده است. در ادامه در بخش SSID یک نام دلخواه و در بخش Network Key یک رمز دلخواه برای اتصال به کانون اینترنتی خود انتخاب کنید.

 

ـ گزینه Enable Internet Sharing را فعال کرده و کارت شبکه متصل به سرویس اینترنت را انتخاب و روی Set up and Start Hotspot کلیک کنید.

 

ـ در این مرحله یک ارتباط مجازی شبکه از نوع وایرلس روی رایانه شما ایجاد شده و سرویس اینترنت روی رایانه شما نیز با این کارت شبکه مجازی به اشتراک‌گذاشته می‌شود.

 

توجه: چنانچه بدون نیاز به صفحه ورود قصد دارید اینترنت را در اختیار دیگرکاربران قرار دهید، می‌توانید همین‌جا کار را متوقف کنید و با ارائه رمز اتصال به کانون دسترسی، قابلیت استفاده از اینترنت را در اختیار دیگر کاربران قرار دهید.

 

قدم دوم: ایجاد صفحه ورود
همان‌طور که پیشتر نیز اشاره کردیم، ایجاد کانون اینترنتی بدون صفحه ورود مشکلاتی به همراه دارد که برای رهایی از این مشکلات یکی از بهترین روش‌ها ایجاد صفحه ورود است. در این روش ما قصد داریم یک صفحه ورود ایجاد کنیم و آن را میان ارتباط مجازی‌ای که کاربران به آن متصل می‌شوند و کارت شبکه‌ای که اینترنت را در اختیار کاربر می‌گذارد، قرار دهیم.

 

افزایش سرعت اینترنت اشتراکی, ترفندهای اینترنتی, دستگاه‌های هوشمند

 

روش اول: استفاده از ARPMiner
نرم‌افزار ARPMiner ابزاری با روش کار بسیار ساده است که شما را قادر می‌کند ضمن تعریف کاربران موردنظر، با چند کلیک ساده یک صفحه ورود از پیش‌طراحی شده را روی کانون اینترنتی خود قرار دهید و به این ترتیب، کاربران سرویس کانون اینترنتی خود را مدیریت کنید.

 

ـ برای استفاده از این نرم‌افزار ابتدا به لینک زیر مراجعه کرده و پس از دانلود نسخه‌ای از نرم‌افزار، آن را روی رایانه نصب کنید:

http:‌/‌‌/‌www. kaplansoft. com‌/‌arpminer‌/ ‌release‌/‌ARPMiner. zip

 

ـ پس از نصب نرم‌افزار و پیش از اجرای آن مطمئن شوید کانون دسترسی توسط نرم‌افزار MyPublicWiFi ایجاد شده و فعال است. در ادامه برای اجرای صحیح نرم‌افزار ‌باید با تنظیم صحیح فایروال نصب شده روی سیستم‌عامل، مجوز اجرای نرم‌افزار TekpSpot. exe را ایجاد کنید. (چنانچه با روش انجام این کار آشنایی ندارید پیشنهاد می‌کنیم فایروال را موقت غیرفعال کنید.)

 

ـ اکنون نرم‌افزار را اجرا کرده و با مراجعه به تب Users، در کادرهای به‌نمایش درآمده در پایین صفحه، نام کاربری، رمزعبور و مدت زمان دلخواه (برحسب ثانیه) جهت فعال بودن ارتباط پس از ورود کاربر را وارد و روی Add‌/‌Update کلیک کنید تا یک کاربر جدید به فهرست کاربران اضافه شود. (شما می‌توانید این عملیات را برای دیگر کاربران موردنظر نیز تکرار کنید.)

 

ـ به تب Settings مراجعه کرده و NAT را انتخاب کنید.

 

ـ در بخش Public Network کارت شبکه‌ای را که مستقیم به اینترنت دسترسی دارد انتخاب و در بخش Private Network نیز کارت شبکه مجازی را که توسط نرم‌افزار MyPublicWiFi برای ایجاد کانون اینترنتی ساخته شده است، انتخاب کنید.

 

ـ روی Save کلیک کرده و در پایان با کلیک روی Start منتظر بمانید تا سرویس ARPMiner فعال شود.

 

ـ اکنون با استفاده از یک رایانه یا دستگاه هوشمند (تلفن‌همراه و تبلت) ضمن اسکن شبکه‌های وایرلس، به کانون اینترنتی خود متصل شده و یک صفحه وب را در مرورگر دستگاه‌تان باز کنید. در این مرحله ‌باید به‌طور خودکار به صفحه ورود که توسط نرم‌افزار ARPMiner ایجاد شده است منتقل شوید و پس از وارد کردن نام کاربری و رمز عبور قادر به استفاده از اینترنت خواهید بود.

 

توجه: چنانچه کمی با زبان HTML آشنایی داشته باشید می‌توانید با مشاهده صفحه 10 از فایل راهنمای Manual. pdf در مسیر نصب نرم‌افزار، صفحات ورود (Login)، اطلاعات بیشتر (Info) و خطا (Errors) را به دلخواه خود تغییر دهید.

 

روش دوم: استفاده از MyHotSpot
در این روش از نرم‌افزار MyHotSpot کمک خواهیم گرفت که امکان ایجاد حساب‌های کاربری با مدیریت پول، پهنای باند و زمان مصرف را در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

ـ به لینک زیر مراجعه کرده و پس از دانلود نرم‌افزار، آن را روی رایانه نصب کنید:

http:‌/‌‌/‌mypublicwifi. com‌/‌ downloads‌/‌MyHotspot. exe

 

ـ رایانه را یک‌بار راه‌اندازی مجدد کرده و پیش از اجرای برنامه مطمئن شوید MyPublicWiFi اجرا و کانون اینترنتی شما ایجاد شده است.

 

ـ نرم‌افزار را اجرا کرده و در پنجره تنظیمات شبکه گزینه Automatic را انتخاب و در مقابل گزینه Network card with the Internet connection، ارتباط اینترنتی و در مقابل Network card to W-LAN Access Point، ارتباط ایجاد شده توسط کانون اینترنتی را انتخاب کنید. در ادامه روی Next کلیک کنید.

 

ـ در صفحه جدید نام کشور و شهر را وارد کرده (به‌عنوان مثال Iran, Tehran ) و پس از کلیک روی next در صفحه‌ای که از شما نام کاربری و رمزعبور درخواست شد روی Login کلیک کنید.

 

ـ از محیط نرم‌افزار به منوی Edit مراجعه کرده، روی Hotspot Configuration کلیک کرده و از سمت چپ Access را انتخاب کنید. در ادامه از سمت راست روی Advanced setting کلیک کرده و در پنجره به‌نمایش درآمده Enable guest-login را فعال کنید.

 

ـ نام کاربری و رمز دلخواه خود را برای کاربر مهمان تعیین کرده و روی Close کلیک کنید.

 

ـ همچون روش قبل، از یک دستگاه دیگر به کانون اینترنتی خود متصل شده، مرورگر را اجرا و در صفحه ورود از اطلاعات کاربری مهمان که در مرحله قبل مشخص شد، استفاده کنید.

 

ـ چنانچه تمام مراحل را به‌درستی طی کرده باشید پس از وارد کردن اطلاعات کاربری دسترسی شما به اینترنت فراهم خواهد شد.

 

توجه: این نرم‌افزار از تنظیمات پیشرفته‌ای برخوردار است که با استفاده از آنها می‌توانید به مدیریت کاربران، اعمال هزینه برای استفاده از سرویس، اعمال محدودیت در پهنای باند و مدت زمان مجاز برای هر کاربر پرداخته و از امکانات دیگری همچون فهرست سفید اتصال، فیلتر هوشمند شبکه‌های اجتماعی و... نیز بهره‌مند شوید.

به options بروید و شروع کنید به انتخاب پیام هایی که می خواهید حذف کنید. اگر دارای پیام های بی شماری هستید ، زمان حذف کردن آن ها بسیار آزار دهنده خواهد بود . در غیر این صورت شما می توانید پیام ها را به صورت تک تک حذف کنید ، اما باید بدانید که با این کار پیام ها به طور کامل حذف نخواهند شد و به جای حذف شدن فقط به آرشیو منتقل می شوند و هنگامی که شخصی پیامی برای شما ارسال کند دوباره پدیدار خواهند شد!


اکنون ما به شما کمک خواهیم کرد تا بتوانید با استفاده از برنامه Facebook Fast Delete Messages که بر روی مرورگر کروم نصب می گردد پیام های فیس بوکتان را با یک کلیک حذف کنید.


حذف پیام ها در فیس بوک ( آهسته )
شما امکان باز کردن صفحه پیام هایتان را در فیس بوک و انتقال آن ها را به آرشیو دارید ، اما این امر فقط به صورت تک به تک امکان پذیر است. به هر حال با این روش پیامی که حذف می کند ابدا از بین نمی رود و به محض دریافت پیام جدید دوباره از آرشیو به صندوق پیام شما منتقل می شوند.

 

پیام های فیس بوک, افزونه گوگل کروم, حذف پیام های فیس بوک

 

برای حذف پیام های تکی ، یک پیام را باید باز کنید ، این کار کار را با کلیک بر روی Action و Delete Messages انجام دهید.

 

پیام های فیس بوک, افزونه گوگل کروم, حذف پیام های فیس بوک

 

با این کار شما تمامی پیام هایی که این دوستتان برای شما ارسال کرده را مشاهده خواهید کرد ، با استفاده از تیک کنار هر پیام ، آن هایی را که قصد حذف کردنشان را دارید انتخاب نمایید و یا اگر کلا می خواهید همه ی پیام های مربوط به این شخص حذف گردد بر روی Delete All کلیک کنید.

 

پیام های فیس بوک, افزونه گوگل کروم, حذف پیام های فیس بوک

 

آیا کسل کننده به نظر نمی رسد ؟
حذف همه ی پیام ها در فیس بوک در یک لحظه

برای کنترل پیام ها باید با مرورگر کروم به Facebook Fast Delete Messages بروید و بر روی Add to Chrome کلیک کنید تا بر روی مرورگر کروم نصب گردد.

 

پیام های فیس بوک, افزونه گوگل کروم, حذف پیام های فیس بوک

 

با این عمل ، این ضمیمه به طور کامل و خودکار بر روی مرورگر شما نصب خواهد شد. اکنون برای حذف کردن پیام های شخصی در فیس بوکتان بدون انجام عمل تک تک ، صفحه فیس بوک خود را باز کنید و به بخش پیام ها بروید. شما اکنون دو دکمه جدید را مشاهده خواهید کرد.
دکمه قرمز رنگی که در کنار هر پیام موجود است ، آن پیام را به طور کامل حذف خواهد کرد و در نوار ابزار بالای صفحه ، دکمه ی Delete All همه ی پیام های موجود را از بین خواهد برد.

 

پیام های فیس بوک, افزونه گوگل کروم, حذف پیام های فیس بوک

 

سخن آخر
به کمک این افزونه ، شما دیگر نیازی به انجام عملیات طولانی برای حذف کردن پیام هایتان نخواهید داشت. اکنون از قابلیت حذف با یک کلیک لذت ببرید.

اگر از کابران شبکه های اجتماعی باشید مخصوصا فیسبوک و اینستاگرام  حتما متوجه شده اید لایک های دوستانتان که در اینستاگرام انجام می دهند را شما هم می توانید ببینید.این ازار دهنده است و این که تمام لایک های شما را دوستانتان ببینند هم برای شما هم برای دوستانتان ناخوشایند است.برای این که از این که از فرستادن لایک های شما به فیسبوک جلوگیری کنید می توانید از این اموزش استفاده کنید.

 

برای اینکه لایک های خود را در فیسبوک به اشتراک نگذارید باید تنظیمات اشتراک را خاموش کنید برای این کار از مراحل زیر پیروی کنید:

 

ابتدا مانند تصویر وارد options شوید و در بخش Preferences  بر روی Share Settings کلیک کنید.

 

ترفندهای فیس بوک, لایک های اینستاگرام

 

و در بخش بعد Share Likes To Timeline را غیر فعال کنید.

 

ترفندهای فیس بوک, لایک های اینستاگرام

 

 در اندروید هم روش مشابه است و بستگی به نسخه ی اینستاگرام شما دارد.

در این مقاله منظور داریم شما را با روش ساخت و ایجاد نقشه سایت یا سایت مپ آشنا کنیم . در نخست بهتر است توضیحی راجع به مفهوم و عملکرد نقشه سایت داشته باشیم . نقشه سایت XML (زبان نشان گذاری قابل توسعه) در واقع یک فایل متنی در بر گیرنده تمام آدرس های موجود در سایت شماست. در ضمن نقشه سایت (سایت مپ) شما میتواند اطلاعات متا هر آدرس از سایت همانند پسینیان بروزرسانی، میزان اهمیت و نحوه وابستگی آن با صفحات دیگر را نیز دربرگیرنده شود. وجود نقشه سایت روبات موتورهای جستجو مانند گوگل را راهبری میکند صفحات شما را بهتر معرفی کند و در ضمن از ایجاد صفحات جدید و تغییرات در صفحات کهنه شما آگاه شود.

شما می توانید از طریق های مختلفی برای برپایی و ساخت نقشه سایت یا سایت مپ استفاده کنید . ساخت سایت مپ رایگان روش استاندارد برای ساخت نقشه سایت برپایی یک فایل XML است ، اگر چه شما می توانید از روش های جایگزینی که در این مقاله روشنگری خواهیم عدل استفاده کنید . شما وانگهی می توانید برای ساخت نقشه سایت تان از شیوه دستی یا به چهره خودکار با به کارگیری ابزارهای ساخت نقشه سایت کاربرد نمایید . پس از ساخت نقشه سایت شما می توانید با استفاده از صفحه ی Sitemaps در گوگل وبمستر تولز آن را به گوگل شناسایی کنید .


در زیر شما می توانید نمونه ای از یک نقشه سایت XML ساده را مشاهده نمایید .

<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<urlset xmlns="http://www.sitemaps.org/schemas/sitemap/0.9">
<url>
<loc>http://www.example.com/foo.html</loc>
</url>
</urlset>
توصیه های ضروری جهت ساخت نقشه سایت یا سایت مپ

♦ قرار دادن namespace xml ذیل در فایل نقشه سایت :

xmlns= http://www.sitemaps.org/schemas/sitemap/0.9.
♦ به کارگیری syntax سازگار جهت فهرست کردن URL ها ( با www یا بدون www ) : برای مثال اگر URL صفحه اصلی سایت /http://www.example.com باشد ، همگی URL های لیست شده در نقشه سایت نباید با /http://example.com شروع شود .

♦ عدم استفاده از Session ID های URL ها در نقشه سایت جهت تفریق کرال های تکراری URL ها بدست گوگل

♦ پیمان دادن نسخه های برگردان شده یک URL با استفاده از تگ hreflang و فهرست کردن URL های بی همتا هر زبان در فایل نقشه سایت به گوگل جهت بهتر کرال کردن و نمایه شدن صفحات سایت .

سایت مپ یا نقشه سایت چند گانه

برای بازداری از بارگذاری بیش از حد سرورتان ، نقشه سایت بزرگ را به مجموعه ای از نقشه سایت حقیر تر تقسیم کنید . فایل نقشه سایت نباید اغلب از ۵۰۰۰۰ آدرس صفحه و بزرگتر از ۵۰ مگابایت غیر فشرده باشد . گاهی با پروا به تعداد زیاد صفحات و موضوعات یک سایت ساخت چند نقشه سایت لازم می شود در اینصورت فایل مربوط به هر نقشه سایت باید در یک فایل نمایه نقشه سایت ( sitemap index file ) لیست شود . اگر سایت شما بیش از ۵۰۰۰۰ صفحه دارد یا سایز فایل نقشه سایت شما بیش از ۵۰ مگا بایت است به کارگیری چند فایل نقشه سایت ضرورت می یابد . در اینصورت به فایل ایندکس نقشه سایت احتیاج دارید . البته می توانید با استفاده از gzip حجم فایل و پهنای باند باره احتیاج را کاهش دهید ولی مطمئن شوید که سایز فایل نقشه سایت شما بعد از فشرده سازی کمتر از ۵۰ مگابایت باشد .

<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>

<sitemapindex xmlns="http://www.sitemaps.org/schemas/sitemap/0.9">

<sitemap>

<loc>http://www.example.com/sitemap1.xml.gz</loc>

<lastmod>2004-10-01T18:23:17+00:00</lastmod>

</sitemap>

<sitemap>

<loc>http://www.example.com/sitemap2.xml.gz</loc>

<lastmod>2005-01-01</lastmod>

</sitemap>

</sitemapindex>
پیشنهاد های مهم

♦ فایل های نقشه سایت باید دارای UTF-8 encoded باشند و چیدمان URL ها باید منظم باشند و هر کدام از آدرس ها در یک خط باشند .

♦ اگر سایت شما در گوگل وبمستر با نسخه www یا بدون www ثبت شده است بس است یک نقشه سایت در وبمستر ثبت نمایید .

پسوند های نقشه سایت ( ویدئو ، عکس ها ، آگاهی ها )

علاوه بر اطلاعات مربوط به URL پایه ، نقشه سایت ها می توانند دربرگیرنده اطلاعات ریزبین تری در ارتباط با انواع خاصی از محتوای سایت شما شامل ویدئو ، عکس ها ، موبایل و محتوای خبری باشد . شما می توانید برای پرتو دادن گونه ها درونمایه از پیشوندهای( namespaces ) موجود در جدول ذیل بهره‌گیری کنید . شما باید پیشوندها را بر پای بست، گونه محتوایی که در نقشه سایت تان لیست کرده اید مشخص کنید .

نمونه دیگری از یک نقشه سایت XML که دارای اطلاعات ویدئو و تصویر می باشد به شرح ذیل است .

معانی تگ ها در نقشه سایت یا سایت مپ

تگ <urlset> : متشکل از همگی اطلاعات در ارتباط با گردآور ای از URL ها است که در نقشه سایت هستی دارد . نقشه سایت با این تگ شروع و منتهی می یابد و هستی این تگ در نقشه سایت الزامی است .

تگ <url> : در برگیرنده همگی اطلاعات در ارتباط با یک URL ویژه است و محتوای لینک هر صفحه در این تگ پیمان می گیرد و در واقع یک تگ والده است . وجود این تگ در نقشه سایت الزامی است .

تگ <loc> : این تگ آدرس ریزبین هر صفحه از سایت شما را در خویش جای می دهد . هستی این تگ در نقشه سایت الزامی است .

تگ <lastmod> : اطلاعات مربوط به پسینیان تغییرات صفحه در این تگ پیمان می گیرد که به فرمت YYYY-MM-DDThh:mmTZD تاریخ دهی می شود . فرمت <lastmod> می تواند به صورت تاریخ ساده یا تاریخ به اتفاق با موعد و دویی زمانی باشد . هستی این تگ در نقشه سایت اختیاری است .

تگ <changefreq> : اطلاعات مربوط به بازه ی زمانی دگرگونی ها در صفحه مورد نظر در این تگ قرار می گیرد که می تواند مقادیری مانند ابدیت (always) ، ماهیانه (monthly) ، هفتگی (weekly)، ساعت به ساعت (hourly) ، یومیه (daily ) ، سالیانه (yearly ) و یا هرگز (never ) باشد . از always برای صفحاتی استفاده می نماییم که هر زمانی که در دسترس باشند تغییر می کنند و از never برای URL های آرشیو شده کاربرد می کنیم . وجود این تگ در نقشه سایت اختیاری است .

تگ <priority> : این تگ میزان اهمیت یک صفحه را نسبت به همگی صفحات در سایت تان نشانه می دهد که مقدار آن می تواند در بازه ۰.۱ ( کم اهمیت ترین ) و ۱.۰ ( با اهمیت ترین ) باشد . تگ <priority> تاثیری بر روی رنک سایت در نتایج جستجوی گوگل ندارد .

علاوه بر فرمت XML استاندارد ، گوگل همچنین گونه ها فایل ذیل را به عنوان نقشه سایت می پذیرد :

RSS , mRSS و Atom 1.0 : اگرشما وبلاگی با یک RSS یا Atom feed دارید ، URL فید را به عنوان نقشه سایت شناسایی کنید . اکثر نرم افزارهای تارنگار قابلیت برپایی فید را دارند ، اما گوگل تشخیص می دهد که این فید فقط اطلاعاتی را در ارتباط با ی URL های جدید ارائه می دهد .

♦ گوگل RSS 2.0 و فیدهای Atom 1.0 را می پذیرد .

♦ شما می توانید از یک فید (mRSS (media RSS برای در پسندیدن قراردادن اطلاعاتی درباره محتوای ویدئوهای سایت تان به گوگل استفاده کنید .

فایل متنی (Text file) : برای نقشه های پایه سایت که تنها دربرگیرنده آدرس های صفحات وب هستند ، شما می توانید یک فایل متنی ساده که شامل یک URL در هر خط می باشد ، برای گوگل فراهم کنید .

مثلا :

http://www.example.com/file1.html
http://www.example.com/file2.html
برای کسب نتایج بهتر برای ایجاد نقشه هایی که حائز فایل متنی هستند ، می توانید از دستورکار های زیر کاربرد نمایید :

♦ شما باید تمامی URL ها را در نقشه سایت تان به طور کامل مشخص کنید تا گوگل بتواند آن ها را به طور دقیق کرال کند .

♦ فایل متنی شما باید حائز UTF-8 encoding باشد .

♦ فایل متنی شما نباید محتوایی غیر از فهرست آدرس های صفحات سایت شما باشد .

♦ شما می توانید فایل متنی را در صورتیکه حائز پسوند txt. باشد را به هر اسمی که مایل هستید ، اسم گذاری کنید . ( مثلا sitemap.txt )



:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

تبهكاران از فرصت هاى مختلف در شبكه اينترنتى براى سوء استفاده و حمله به كاربران معمولى استفاده مى كنند و جلوگيرى ازآن بسيار دشوار است.

يكى از روش هاى معمول فرستادن ويروس و برنامه هاى پنهانى به وب سايت هاى مشروع و پر مراجعه است.

سپس اين برنامه اطلاعات شخصى مراجعان به اين وب سايت ها را جمع آورى كرده كه مى تواند بعدا براى كلاهبرداري هاى گوناگون مورد استفاده قرار بگيرد.

كارشناسان مى گويند كه در گذشته تشخيص ويروس ها آسان تر بود ولى اكنون اين كار توسط نرم افزارهايى صورت مى گيرد كه بى سر و صدا و غير قابل تشخيص هستند. شبكه اينترنت در چند سال اخير فرصت هاى بيشترى براى تبهكاران و سارقان اطلاعات شخصى مردم فراهم كرده است.

علاوه بر اين انواع و اقسام نرم افزارهاى ضد ويروس تقلبى و شيوه هاى ديگر جلب و حيله كاربران اينترنت نيز وجود دارد.

بنابر اين حفاظت از اطلاعات شخصى بيش از گذشته اهميت مى يابد.

 

چند راهکار اساسى براى مقابله با سارقان اطلاعات و تبهكاران اينترنتى عبارتند از :

* از مرورگر خود حفاظت كنيد:

به گفته كارشناسان ايمنى اينترنت، مستقيم ترين شيوه حمله سارقان اطلاعاتى،مرورگرهای اينترنتى هستند.

«اينترنت اكسپلورر» و «فاير فاكس» بيش از ساير مرورگرها هدف اين حملات قرار مى گيرند چون ازهمه پر طرفدار تر هستند.

براى تضمين امنيت كامپيوتر خود بايد از تازه ترين نسخه مرورگرها استفاده كرده و حتما آن را با پياده كردن نرم افزار ضد ويروس تكميل كنيد. با وجود این، بين كشف راه هاى جديد سرقت اطلاعات و طراحى و عرضه ضد ويروس هاى به روزشده ممكن است فاصله زمانى کوتاهی وجود داشته باشد به خصوص براى دارندگان ويندوز اکس پى.

استفاده از مرورگرهای كم طرفدار و ناشناخته مثل مدل كروم گوگل كه درعين حال روزآمدترين امكانات ايمنى را دارد مى تواند راه بسيار موثرى باشد.

 

* ادوب خود را هميشه روزآمد كنيد:

در سال گذشته حملات متعدد و پر سرايت به بازخوان ادوب نقطه ضعف هاى اين نرم افزار را برملا كرده است. در حال حاضر تقريبا نيمى از حملات و سرقت هاى اينترنت در شكل فايل پى دى اف صورت مى گيرد.

اين خطر مى تواند همه كسانى را كه از بازخوان پى دى اف و ادوب فلش پلير استفاده مى كنند تهديد كند. بخشى از مشكل اين است كه اكثر كامپيوترها از نسخه هاى كهنه و قديمى استفاده مى كنند اما از ماه آوريل روزآمد كردن ادوب به شكل اتوماتيك بسيار ساده تر خواهد شد.

براى دسترسى به تازه ترين نسخه فلش پلير مى توانيد به وب سايت ادوبه Adobe مراجعه كنيد. دارندگان ويندوز مى توانند با استفاده از ابزار رايگان Secunia PSI كه كامپيوتر را كاملا بررسى كرده و نقاط ضعف آن را مشخص مى كند كاستى هاى كاميپوتر خود را بشناسند.

 

* از آگهى هاى حيله گر برحذر باشيد:

يكى از رايج ترین راه هاى سرقت اطلاعات مردم استفاده از وب سايت هاى پر طرفدار و مورد اعتماد است.

سارقان با استفاده از عناوين اين وب سايت ها آگهى هاى كاذب خود را به مردم عرضه مى كنند. به عنوان مثال ابتدا موجى از ارسال اى ميل در مورد تسرى يك ويروس فراگير ارسال مى شود و بعد آگهى فروش يك نرم افزار ضد ويروس پخش مى شود.

اين محصولات تقلبى هستند و از طريق فروش آن سارقان ضمن به جيب زدن مبلغى اطلاعات خريداران را براى كلاهبرداري هاى ديگر مورد استفاده قرار مى دهند. تعداد اين پيام هاى كاذب هشدار دهنده كه وسيله انتقال نيمى از نرم افزارهاى سارق به كامپيوترهاى مردم هستند در يك سال گذشته پنج برابر شده است.

در هر موردى كه با اين گونه پيام ها يا آگهى ها مواجه شديد آن را باز نكنيد و اگر احساس خطر مى كنيد پس از هر مورد از اين نوع كامپيوتر خود را با يك نرم افزار ضد ويروس قابل اعتماد

باز كنترل كنيد.

يك راه ديگر مقابله با اين پيام ها و آگهى هاى تجارى حيله گر استفاده از نرم افزار رايگانK9 Web Rrotection است.

 

* نتايج جستجوى مسموم:

تبهكاران اينترنتى در عين حال مى كوشند به سايت هاى جستجوگر نيز نفوذ كرده و نتايج و آدرس هاى مسموم خود را در كنار پاسخ هاى اصلى و پر طرفدار قرار دهند.

بر اساس بررسى هاى جديد شركت گوگل، ۶۰ درصد از سايت هاى مسموم و تبهكار كه كلمات مربوط به جستجوهاى پر مراجعه را در عنوان خود قرار داده اند كارشان ارسال نرم افزارهاى سارق به كامپيوتر مراجعان است.

ابزارهاى رايگانى مثل Site Advisea متعلق به Mc Afee و يا Web of Trust متعلق به فاير فاكس مى توانند در مقابله با اين موارد موثر باشند.

 

* رسانه هاى ضد اجتماعى :

تبهكاران و سارقان از شبكه هاى گروهى - اجتماعى مثل فيس بوك و توئيتر و حتى نوشتن اظهار نظر در وب لاگ هاى شخصى استفاده مى كنند.

در وب سايت هاى گروهى فقط كسانى را كه مى شناسيد به دايره دوستان خود راه دهيد.

در عين حال مراقب باشيد كه كرم Koob face در يكسال گذشته كاربران فيس بوك و ساير وب سايت هاى گروهى را هدف گرفته است.

معمولا با دادن وعده يك ويدئو و با خواستن از شما براى پياده كردن يك نرم افزارهاى تقلبى به نشانى و سپس به كامپيوتر شما دسترسى پيدا مى كنند.

 

1- شناسایی نکردن وب‌سایت به موتورهای جستجو

هنگامی که وبلاگ جدید شما آغاز به پیشه می‌کند در اولین قدم باید سایت خود را به موتورهای جستجو معرفی کنید. چون این شغل کمک خواهد کرد که سایت‌ شما سریعتر نمایه شود پس باید بی درنگ آن را انجام دهید.

برای شناسایی وب‌سایت باید در Google Webmaster Tools و Bing Webmaster Tools عضو شوید. هنگامی که در داشبورد Webmaster Tools هستید می‌توانید هر چند خاصیت که می‌خواهید اضافه کنید.

در این مرحله از شما خواسته می‌شود با استفاده از تگ متا (meta tags) ویژگی‌های خویش را نام ببرید و وقتی که تایید شدند می‌توانید احصاء سایت خویش را در داشبورد webmaster tools ببینید. همچنین باید طرح سایت XML برای وب‌سایت خود را شناسایی کنید که به موتورهای جستجو کمک می‌کند ساختار وب‌سایت شما را بفهمند.

2- فرآوری درونمایه بدون واژه کلیدی

نوشتن درونمایه بدون واژه کلیدی به این معناست که شما به کلمات و اصطلاحاتی که کسان در اینترنت جستجو می‌کنند توجه نمی‌کنید و هرچقدر هم محتوای شما خوب باشد چیزی که می‌نویسید را هیچ‌کس نمی‌خواند.

قبل از فرآوری محتوا باید کلمه کلیدی پسندیده را پیدا کنید. در اینترنت افزارها و برنامه‌های زیادی، مجانی یا پولی، هستی دارند که می‌توانید کلمه کلیدی را جستجو و انتخاب کنید. برای نمونه می‌توانید از Google Adwords و تب tool و برگزیدن گزینه‌ی keyword planner کاربرد کنید. واژه ها کلیدی طولانی در مقایسه با واژه ها کوتاهی بهتر و راحت‌تر هستند. با با چند کلمه‌ی کلیدی پیوسته می‌توانید کلمه‌ی کلیدی طولانی‌تر تولید کنید.

3- استفاده نادرست از واژه کلیدی

پیدا کردن واژه کلیدی سودمند به این معنا نیست که واژه کلیدی به طور پسندیده در مقاله‌تان استفاده شده است. استفاده‌ی بیش از حتماً از یک واژه کلیدی نه فقط مایه می‌شود آن کلمه به عنوان اسپم شناخته شود بلکه سایت شما نیز جریمه خواهد شد.

چگالی کلمه‌ی کلیدی در سراسر پست تارنگار را حفظ کنید. به گفته‌ی کارشناسان سئو،چگالی کلمه کلیدی باید بین 1 الی 3 درصد باشد؛ اگر بیش‌تر از این مقدار باشد ممکن است بدست موتورهای جستجو جریمه شوید. می‌توانید از واژه ها مترادف کاربرد کنید یا با به کارگیری یک و دو کلمه کلیدی از میانی واژه ها Related Searches که گوگل رهنمود می‌دهد کلمات دیگری گزینش کنید.

4- بهینه سازی نکردن مناسب تصاویر

بسیاری از وبلاگ‌نویسان بدون مشخص کردن alt tags یا هیچ توضیحی در بخش image descriptions از عکس ها زیادی در وبلاک خویش بهره‌گیری می‌کنند. این کار اشتباه است و رنکینگ (درجه‌بندی) شما را در موتورهای جستجو تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. گوگل و موتورهای جستجو اطلاعات و تصاویری که به واقعیت بهینه‌سازی نشده‌اند را در جستجو درنظر نمی‌گیرند.

برای اینکه در SERP رنکینگ بالاتری بگیرید باید تصویر سئوی مناسبی داشته باشد. اشتباهات رایج در بکارگیری تکنیک های سئو کلمه‌ی کلیدی را در بخش اسم فایل (file name)، alt tags، عنوان (title) و توصیفات (description tags) بنویسید. در اینجا نیز فراموش نکنید تا جاییکه شدنی است بیش از مرز از واژه کلیدی کاربرد نکنید. بهینه سازی پسندیده عکس ها رنگینگ را در موتورهای جستجو تضمین می‌کند.

مهم: اگر از تصویری بهره‌گیری می‌کنید که از آن شما نیست مطمئن شوید که به صاحب عکس اشاره می‌کنید در غیر این صورت ممکن است دچار دشوار شوید.

SEO Mistakes

5- بک لینک، بک لینک، بک لینک

بعضی کسان می‌گویند لینک‌های برگشتی اعتبار وب‌سایت شما را افزایش می‌دهند؟ بله، صحیح است اما یادتان باشد «فقط لینک‌های برگشتی درست اعتبار وب‌سایت را افزایش می‌دهد.» تعریف واحد و دقیقی برای بک لینک صحیح هستی ندارد. بنابراین اگر از لینک‌های برگشتی اسپم اجتناب کنید، بسیار خوب است.

هرگز در دام‌هایی که توصیه می‌کنند می‌توانند در 24 ساعت صدها بک لینک در صدها سایت برای شما برپایی کنند، گرفتار نشوید. مت کاتز (Matt Cutts) رئیس تیم وب‌اسپم گوگل پیشنهاد می‌کند به جای فکر کردن درباره‌ی ساخت لینک بر تولید محتوا تمرکز کنید. دائم از لینک‌های برگشتی طبیعی بهره‌گیری کنید زیرا آن‌ها اعتبار ساید شما را افزایش می‌دهند.

 

و بالاخره مهمترين نكته حفظ هوشيارى هميشگى است. تبهكاران هر روزه شيوه هاى خود را پيچيده تر مى كنند و مهمترين ابزار براى حفظ امنيت در عرصه اينترنت هوشيارى و داشتن يك حس بدگمانى است.

تقریباً همه ما روزانه به شکلی از امکانات شرکت گوگل استفاده می‌کنیم و آن را یکی از مؤثرترین و امن ترین سرویس های اینترنتی می دانیم. اما در گوگل و سرویسهای مختلف آن هم تنظیماتی هستند که شاید ظاهراً مهم نباشند، اما اعمال هر کدام از آن‌ها به نوعی در استفاده بهتر و امن‌تر از سرویس های مختلف این شرکت، ضروری است.

 

1- پیش‌نمایش اتوماتیک تصاویر ضمیمه ایمیل‌های دریافتی از لیست دوستان تان را غیرفعال کنید

جی‌میل، به صورت پیش‌فرض، پیش‌نمایش تصاویری که از طرف افراد ناشناس و یا منابع نا مشخص برای شما ارسال شده باش را به شما نشان نمی‌دهد، اما از جولای ۲۰۰۹ کسانی که حداقل یک بار برایشان ایمیلی ارسال کرده باشید، در لیست تماس جی‌میل شما قرار می‌گیرند. حال اگر شما ایمیلی که شامل یک فایل تصویری ضمیمه باشد، از افراد لیست خود دریافت کنید، آن تصویر به نمایش در می‌آید.

برای اینکه این پیش‌نمایش را غیرفعال کنید، باید در جی‌میل خود به صفحه Settings مراجعه کرده و در برگه General در قسمت External Content گزینه دوم (Ask before displaying external content) را انتخاب کنید و سپس کلید Save را در پایین صفحه برای ذخیره تنظیمات فشار دهید.

بدین ترتیب پیش نمایش تصاویر ضمیمه تمامی ایمیل‌های تان تنها در صورتی به نمایش در می‌آیند که لینک Display images below را در بالای هر ایمیل کلیک کنید.

بدین ترتیب دیگر مجبور نیستید که حجم زیادی از وقت و پهنای باندتان را صرف خواندن ایمیل دوستانی بنمایید که علاقه خاصی به استفاده از عکس‌های با کیفیت بالا در ایمیل شان هستند. و البته با جلوگیری از نمایش عکس‌های با منبع ناشناس، یکی از باگ های بزرگ امنیتی سیستم تان را رفع نموده اید.

 

۲- قابلیت های Chat، Labs و Buzz را خاموش کنید

این سه سرویس گوگل که در جی‌میل قابل دسترس هستند، علی‌رغم مزایای شان، معایب زیادی هم دارند. برای مثال Labs با اینکه مجموعه‌ای کاربردی از ابزارها برای جی‌میل را در اختیارتان می گذارد، سرعت صندوق پست الکترونیکی شما را کم کرده و ممکن است شما را عصبی کند و چت هم که مرتب حواس شما را پرت خواهد کرد و حجمی از صفحه نمایش را هم اشغال می کند. از معایب گوگل باز هم که احتمالاً آگاه هستید و می‌دانید با وجود تغییراتی که گوگل در این سرویس داده، برای حفظ حریم خصوصی و لیست دوستان خود، بهتر است حداقل فعلاً از این سرویس صرفنظر کنید.

برای خاموش کردن گوگل باز و سرویس چت گوگل در جی‌میل، می‌توانید پس از ورود به جی‌میل، به پایین صفحه رفته و مطابق شکل، کلید های turn off chat و turn off buzz را بزنید. بدین ترتیب از شر پنجره چت خلاص می‌شوید و منوی Buzz که در زیر Inbox قرار دارد، ناپدید می‌شود. البته شما می‌توانید در صورت نیاز دوباره با مراجعه به این قسمت از صفحه جی‌میل و زدن کلید turn on این دو سرویس را به جی‌میل خود برگردانید.

اگر هم به نظرتان سرعت جی‌میل‌ کم شده یا حتی گاهی ارتباط آن قطع می‌شود، می‌توانید با خاموش کردن Labs به‌ بهبود این وضع کمک کنید. وقتی سرعت کم است اگر از لینک زیر برای باز کردن جی‌میل استفاده کنید، جی‌میل‌تان بدون Labs باز خواهد شد:

 

https://mail.google.com/mail/?labs=0#

 

با این لینک جی‌میل در حالت Safe Mode باز می‌شود. شما می‌توانید این آدرس را بوک مارک کنید تا از طریق آن به جی‌میل خود سر بزنید و سرعت و پایداری بیشتر جی‌میل را شاهد باشید.

 

۳-پاک کردن تاریخچه جستجوها و لاگین ها

اگر شما در گوگل یا جی‌میل یا هر کدام از سرویسهای این شرکت لاگین کرده باشید، گوگل جستجوهای شما را ذخیره کرده می‌کند. حتی اگر لاگین نباشید، این احتمال وجود دارد که گوگل مواردی را که قبلاً تایپ و جستجو کرده‌اید، پیگیری کند. با استفاده از آدرس زیر، شما می‌توانید تاریخچه جستجوهایی که در گوگل انجام داده‌اید را به کلی پاک نمایید:

 

https://www.google.com/accounts/DeleteService?service=hist

 

این قابلیت برای همه‌ی کاربران فعال است، اما اگر از طریق آن نتوانستید نتیجه مناسبی بگیرید، ابتدا وارد اکانت گوگل تان شوید و سپس این لینک را امتحان کنید:

 

http://www.google.com/history

 

در اینجا لیست کامل نتایج جستجوی خود را به تقکیک روز می‌توانید مشاهده و مدیریت کنید. قابلیت جالبی که گوگل برای این سرویس خود در اختیار کاربران قرار داده، ایست موقتی و حتی کامل این سرویس است. حتی شما می‌توانید این سرویس را برای مدت زمانی مشخص غیرفعال نمایید. همچنین می‌توانید با استفاده از کلید Remove Items در سمت چپ، برخی موارد را از لیست جستجوی خود حذف کنید.

در صورتی که شما جستجوهای خود را در حالتی که لاگین نبوده اید انجام می داده اید، به دنبال لینک Web history در گوشه سمت راست صفحه بگردید. در اینجا شما می‌توانید هر آنچه که گوگل در کامپیوتر (و مرورگر شما) پیگیری کرده، بیابید و نتایج را برای خودتان سفارشی کنید.

 

۴- مطمئن شوید که گوگل قابلیت https را برای شما فعال کرده باشد

قبلاً در نگهبان گفتیم که گوگل برای امنیت بیشتر کاربرانش شیوه ارتباط تمامی کاربران جی‌میل را از http به https تغییر داده است، اما متأسفانه مواردی مشاهده شده که این کار انجام نگرفته است. پس لطفاً حتماً از طریق صفحه تنظیمات جی‌میلsetting،این مورد راکنترل کنید تا مطمئن شوید که ارتباط تان با سرورهای گوگل به صورت امن است.

مرورگر Opera را می‏توان یکی از محبوب‏ترین مرورگرهای حاضر دنیای وب دانست . یکی از امکانات کاربردی این مرورگر، وجود چندین راه برای انحام یک کار خاص است. به عنوان مثال برای جستجوی یک عبارت در یک موتور جستجو نظیر گوگل، شما می‏توانید به صفحه اصلی موتور جستجو بروید و یا اینکه از نوار جستجو در سمت راست بالای صفحه مرورگر استفاده کنید. اما در این ترفند قصد داریم به معرفی یک راه دیگر برای جستجوی عبارات در موتورهای جستجوی مختلف در مرورگر اپرا بپردازیم. راهی که به وسیله آن می‏توانید به سریع‏ترین شکل ممکن یک عبارت خاص را در هر موتور جستجویی که بخواهید جستجو کنید.

 

 

بدین منظور:
فرض می‏کنیم قصد داریم عبارت beytoote را در موتور جستجوی گوگل، جستجو کنیم. برای این کار کافی است در نوار آدرس مرورگر (محلی که آدرس های اینترنتی را وارد می‏کنیم) عبارت زیر را وارد کنیم و Enter بزنیم:

g beytoote

در این عبارت حرف g، حرف اول google بود و کلیدواژه این موتور جستجو محسوب میشود. همچنین پس از g بایستی یک فاصله تایپ کرده و سپس عبارتی که قصد جستجوی آن را داریم را وارد کنیم.
با این الگو می‏توان برای جستجوی عبارات در یاهو، از حرف Y و همچنین برای جستجو در ویکی‏پدیا از عبارت w استفاده کرد. همین طور با استفاده از حرف‏های a ،z ،b و e می‏توان به ترتیب در سایت‏های Ask ،Amazon ،BitTorrent و Ebay جستجو نمود. 
برای تغییر تنظیمات مربوط به موتورهای جستجو و همچنین تغییر کلیدواژه‏ها، از منوی Tools به Preferences و سپس تب Search بروید.

شاید شما نیز به مانند بسیاری از کاربران دارای بیش از یک حساب کاربری در سرویس‏دهنده ایمیل Gmail هستید. در این صورت پیش از این برای چک کردن ایمیل‏های خود، ناچار بودید پس از وارد شدن به هر یک از ایمیل‏های خود، برای چک کردن ایمیل دیگر، از حساب خود خارج شوید و با وارد کردن مجدد ایمیل و پسورد به حساب دیگر خود بروید. یا نهایتاً چند مرورگر مختلف را همزمان باز کرده و یا از افزونه های مخصوص این کار استفاده کنید. اما با استفاده از قابلیتی جدیدی که به تازگی به Gmail اضافه شده است، در صورت داشتن چند حساب در Gmail می‏‏توانید به طور همزمان و چندگانه وارد آنها شوید و ایمیل‏های خود را چک کنید. در این ترفند قصد داریم به معرفی روش انجام این کار بپردازیم.

 

بدین منظور:
ابتدا وارد یکی از حساب‏های کاربری خود در Gmail شوید.
اکنون از بالای صفحه بر روی Settings کلیک کنید.
حال به تب Accounts and Import بروید و بر روی Google Account settings کلیک نمایید.
در صفحه جدید در کنار گزینه Multiple sign-in، بر روی Edit کلیک کنید.
در صفحه بعد، گزینه On - Use multiple Google Accounts in the same web browser را به حالت انتخاب دربیاورید و تیک کلیه گزینه‏های موجود در آن را بزنید.
در نهایت بر روی دکمه Save کلیک کنید.
اکنون قابلیت ورود چندگانه همزمان در حساب های کاربری گوگل -که Gmail نیز یکی از آنهاست- فعال شده است.

برای وارد شدن با حساب دیگر به طور همزمان، مجدد وارد Gmail خود شوید.
در بالای صفحه در محلی که آدرس ایمیل شما درج شده است، یک فلش کوچک رو به پایین وجود دارد.
بر روی آن کلیک کنید و گزینه Sign in to another account را انتخاب کنید.
در صفحه باز شده بایستی نام کاربری و رمز عبور حساب دیگرتان را وارد کنید.
پس از وارد کردن اطلاعات، خواهید دید که مجدد به صندوق ایمیل خود باز می‏گردید.
اکنون با انتخاب مجدد فلش بالای صفحه، می‏توانید ایمیل دیگر خود را انتخاب کنید تا وارد آن شوید.

يکي از مواردي که در حوزه امنيت شبکه و اينترنت بسياري از کاربران حتي کاربران حرفه اي را نيز بسيار تهديد ميکند فعاليت هاي اينترنتي ناخواسته اي است که در محيط ويندوز انجام ميگيرد. اين فعاليت ها ممکن است چه از طريق نرم افزارهاي مختلف نصب شده و چه از طريق بدافزارهايي (Malware) که ممکن است بر روي سيستم شما در حال اجرا باشد و به طور مخفيانه جاسوسي سيستم را بکند صورت بگيرد. به عبارتي ديگر، ممکن است به اين موضوع دقت کرده باشيد که در هنگام اتصال به اينترنت ، اگر هيچ فعاليتي نظير باز کردن صفجه وب توسط مرورگر انجام ندهيد ، در پنجره Status مربوط به کانکشن اينترنت شما و در قسمت Activity مقدار Send و Receive باز هم تغيير خواهد کرد. اين بدين معناست که پس از اتصال شما به اينترنت همواره در پشت پرده ارتباطات پنهاني در ميان ويندوز و اينترنت برقرار است. اين ارتباطات مخفي ميتواند گاهي انقدر مضر باشد که باعث اشغال زيادي از پهناي باند اينترنت شما گردد. هم اکنون قصد داريم ترفندي را بازگو کنيم که با بهره گيري از آن ميتوانيد کليه ارتباطات جاري انجام شده ميان ويندوز و اينترنت توسط نرم افزارهاي نصب شده را به شکل ريز شده و دقيق مشاهده کنيد و در صورت لزوم اقدام به موقعي در جهت حل آن صورت دهيد.

 

بدين منظور:
از منوي Start وارد Run شويد.
عبارت cmd را وارد کرده و Enter بزنيد تا وارد محيط Command Prompt شويد.
سپس دستور زير را وارد نموده و Enter بزنيد (به دو فاصله Space تايپ شده در ميان دستور نيز دقت کنيد):

netstat -b 5

بلافاصله پس از اين کار کليه کانکشن هاي جاري توسط نرم افزارهاي موجود در ويندوز با ذکر نام هر يک و همچنين پورت مورد استفاده و مسيري که به آن متصل شده است براي شما ليست ميشود.
اين ليست هر 5 ثانيه به روز ميگردد.

در روش فوق اندکي اطلاعات به دليل به روز رساني سريع ممکن است قابل فهم نباشد.
براي حل اين مشکل دستور زير را در CMD وارد کنيد:

netstat -b 5 >beytoote.txt

سپس در زماني به عنوان مثال حدود 5 دقيقه صبر کنيد و سپس کليدهاي ترکيبي Ctrl+C بزنيد.
اکنون عبارت beytoote.txt را مستقيمأ در Run وارد کرده و Enter بزنيد.
آمار اتصالات در آن بازه 5 دقيقه اي در يک فايل Notepad به شکلي دقيق قابل مشاهده است.

در پايان در صورت مشاهده هرگونه ارتباط غيرمنطقي يا ناخواسته در ميان ارتباطات اينترنتي ، ميتوانيد عليه نرم افزار مربوطه اقدامات لازم نظير پاک کردن يا تغيير تنظيمات برنامه را انجام دهيد.

 



:: بازدید از این مطلب : 109
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

 

 

کاربران اپل می توانند به این سرویس ابری، بدون مراجعه به سایت icloud و استفاده از مرورگر، به اطلاعات ذخیره شده در icloud خود دسترسی داشته باشند.
فضای ابری محیطی است که کاربران می توانند فایل ها و اطلاعات خود را در آن نگهداری کنند و در هر کجای دنیا که به اینترنت متصل شوند به اطلاعات خود دسترسی خواهند داشت.

 

شرکت های زیادی این سرویس را به کاربران ارائه می دهند. شرکت اپل هم این سرویس را با نام iCloud در اختیار مشترکین خود قرار می دهد. کاربران محصولات شرکت اپل می توانند با ثبت نام در این فضای ابری، به 5 گیگا بایت فضای رایگان دسترسی داشته باشند که در صورت نیاز به فضای بیشتر می توانند آن را خریداری کنند.

 

برای دسترسی به فضای ابری شرکت اپل، کاربران باید وارد سایت icloud شوند. اپل این امکان را طوری در اختیار مشترکین خود قرار داده است که بتوانند از رایانه خود به صورت مستقیم به iCloud دسترسی پیدا کنند.

 

1- به صفحه کنترل پنل iCloud

 

سرویس iCloud, آموزش کامپیوتر

آموزش استفاده از سرویس icloud

 

مرور گر خود را باز کنید و به آدرس www.icloud.com/icloudcontrolpanel مراجعه کنید که برنامه icloud را دانلود کنید.

 

2- کنترل پنل iCloud را نصب کنید

 

سرویس iCloud, آموزش کامپیوتر

فضای ابری محیطی است که کاربران می توانند اطلاعات خود را در آن نگهداری کنند.

 

بر روی فایل دانلود شده کلیک کنید و مراحل نصب شروع شود. مرحله به مرحله نصب را پیش ببرید و در پایان Shortcut برنامه را در Desktop خود خواهید دید.

 

3-iCloud رافعال کنید

 

سرویس iCloud, فضای ابری

 

بر روی آیکون برنامه در Start Menu یا Desktop رایانه خود کلیک کرده و آن را باز کنید. در پنجره نمایان شده، نام کاربری و کلمه عبور خود را وارد کنید.

 

پس از اینکه در iCloud نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کردید،‌می توانید به اطلاعات ذخیره شده در iCloud خود دسترسی داشته باشید. کافیست برنامه نصب شده را اجرا کنید تا عکس ها، شماره های تماس و دیگر اطلاعات خود را که در سرویس ابر اپل ذخیره کرده اید را ببینید.

تلفن همراه، رایانه و حتی ساعت‌ هوشمند ابزاری است که برای محاسبات آسان و سریع کاربران، یک ماشین حساب را در خود جای می‌دهند. بسیاری از کاربران هوشمند امروزی برای محاسبات ساده هم ترجیح می‌دهند از ماشین حساب کمک بگیرند تا مبادا اشتباه محاسباتی مرتکب شوند.

 

تا به‌حال هنگامی که با کروم وبگردی می‌کنید، نیازمند انجام محاسبات ریاضی شده‌اید؟ عددی را بر عدد دیگر تقسیم کنید، مجموع هزینه خریدهای روزانه خود را محاسبه کنید و ....

 

همان‌طور که می‌دانید انجام محاسبات ساده از طریق جستجوگر گوگل بسیار ساده است.

 

فرمول‌های محاسباتی خود را در کادر جستجو وارد می‌کنید تا پس از فشار کلید اینتر، ماشین حساب گوگل فعال شده و نتیجه را به‌نمایش درآورد. گوگل برای ساده‌تر کردن روش دسترسی به این ماشین حساب، ترفندی را در مرورگر کروم جای داده که برای اجرای آن می‌توانید به این روش عمل کنید:

 

1ـ مرورگر کروم را اجرا کنید.

 

2ـ در نوار آدرس، فرمول موردنظر را وارد کرده و در کمتر از چند ثانیه نتیجه را مشاهده کنید.
به‌عنوان مثال چنانچه عبارت (500+8)×(24/3) را وارد کنید نتیجه 4064 برای شما به‌نمایش درخواهد آمد.

 

محاسبات سریع با کروم , جستجوگر گوگل

 
نکته: شما می‌توانید از این ترفند برای تبدیل سریع واحدها نیز کمک بگیرید. به‌عنوان مثال با وارد کردن عبارت = 2000g به نتیجه دو کیلوگرم خواهید رسید یا با وارد کردن عبارت = 3days به نتیجه 259200 ثانیه و عبارت 3days=hours به نتیجه 72 ساعت خواهید رسید. (2000 گرم معادل دو کیلوگرم و سه روز معادل 259200 ثانیه یا 72 ساعت است)

 

رمزگذاری روی فایل‌های پی‌دی‌اف به مالک فایل این امکان را می‌دهد از محتوای موجود در فایل حفاظت کند، همچنین گاهی نیز افرادی که این فایل‌ها را منتشر می‌کنند با قرار دادن رمز روی آن سعی می‌کنند نشانی سایت یا هر عبارت دیگری را به کاربران معرفی کنند. ممکن است شما نیز یکی از این فایل‌ها را در اختیار داشته باشید و برای مشاهده‌ محتوای آن نیازمند وارد کردن رمز باشید.

 

این شرایط مشکل‌ساز در حالت‌های مختلفی برای شما پدیدار می‌شود. اول این‌که شما برای هربار مشاهده‌ محتوای فایل موجود ‌باید رمز آن را وارد کنید و حالت دیگر این‌که ممکن است بخواهید فایل موردنظر را برای فرد دیگری ارسال کنید، اما قصد نداشته باشید فایل رمزگذاری شده را در اختیار آن فرد قرار دهید یا نخواهید او را نیز از عبارت رمز مطلع کنید. (به‌عنوان مثال ممکن است نخواهید آدرس سایت انتشاردهنده‌ فایل افشا شود) همچنین توجه داشته باشید زمانی که محتوای فایل‌های پی‌دی‌اف با رمز عبور حفاظت می‌شود، امکان جستجو در محتوا نیز وجود ندارد و نرم‌افزارهایی که به جستجو در محتوای این فایل‌ها روی هارد‌دیسک شما می‌پردازند نیز قادر به جستجو درون این فایل‌ها نخواهند بود.

 

در این شرایط نرم‌افزارهای متعددی برای برداشتن رمز از روی فایل پی‌دی‌اف طراحی شده‌، اما اگر به هیچ نرم‌افزاری دسترسی نداشته باشید نیز می‌توانید به کمک مرورگر کروم روی هر دستگاهی اعم از تلفن‌های همراه هوشمند، تبلت و رایانه این کار را انجام دهید.

 

روش انجام کار بسیار ساده است:
1- مرورگر کروم را اجرا کنید.

 

2- فایل پی‌دی‌اف رمزنگاری شده را با عملیات کشیدن و رها کردن به مرورگر کروم منتقل کنید. (به هر روش دیگر نیز می‌توانید فایل را در مرورگر فراخوانی کنید)

 

3- رمز مورد نیاز برای مشاهده‌ محتوای فایل را وارد کنید.

 

4- به منوی File مراجعه کرده و گزینه‌ Print را انتخاب کنید.

 

5- از فهرست چاپگرهای موجود گزینه‌ Save as PDF را انتخاب کرده و در نهایت روی save کلیک کنید.

 

6- اکنون فایل جدید شما بی‌نیاز از رمز است و می‌توانید آن را به‌جای فایل اصلی روی دستگاه خود ذخیره کرده یا برای دوستانتان ارسال کنید.

 

 

شاید رایانه شخصی برای بعضی‌ها به اندازه موبایل ضروری نباشد، اما برای همان آدم‌ها نیز در رتبه دوم اهمیت قرار دارد. بنابراین اگر به هر دلیل دچار مشکل شوید؛ در این مطلب پنج راه‌حل برای حل مشکلات رایانه شما پیشنهاد شده که در مواقع ضروری بسیار کارآمد است.

 

حل مشکلات رایانه,مشکل رایانه,راه های حل مشکلات رایانه

 شاید رایانه شخصی برای بعضی‌ها به اندازه موبایل ضروری نباشد

 

1- شکستن صفحه ‌نمایش رایانه
فرض کنید صفحه ‌نمایش لپ‌تاپ شما با لیوانی که به سویتان پرتاپ شده، شکسته است! چه باید کرد؟ در صورتی که فقط صفحه ‌نمایش آسیب دیده باشد، با این‌که کمی غیرعادی است، اما هنوز می‌شود از لپ‌تاپ استفاده کرد. در این مرحله از حل مشکلات رایانه اگر مانیتور دیگری دارید، می‌توانید به ‌صورت موقت به لپ‌تاپ وصل کنید.

 

از تلویزیون نیز می‌شود استفاده کرد؛ فقط باید یک پورت خروجی مناسب (HDMI، mini-HDMI، DisplayPort، mini-Display، DVI یا VGA) داشته باشید تا به دستگاه خود وصل کنید. بعضی لپ‌تاپ‌ها نیز حالت صفحه ‌نمایش اضافی دارند که در این صورت باید آن را فعال کنید که این کار معمولا از طریق کلیدهای Function انجام می‌شود. اگر خروجی لپ‌تاپ‌ شما در صفحه‌ نمایش دیگر بدون مشکل بود، احتمالا فقط مشکل رایانه شما صفحه‌ نمایش داریدآن است و دچار مساله دیگری نشده‌اید.

 

اگر صفحه‌ نمایش ترک مویی در کنار لبه برداشته باشد، باید حواستان باشد رایانه خود را بدقت حرکت دهید؛ چون ممکن است با هر فشاری که به آن وارد شود، ترک آن به شکستگی بزرگ‌تری تبدیل شود. خیلی با احتیاط آن را به مرکزی منتقل کنید تا یک کارشناس آن را تعمیر کند.

 

2- پاک شدن تصادفی اطلاعات مهم
دو نوع فایل مهم داریم؛ یکی فایل‌هایی که برای کاربر مهم است، مانند عکس‌ها و آرشیو موسیقی، دسته دیگر فایل‌هایی است که برای رایانه اهمیت دارد مثل فایل‌های سیستم. خوشبختانه در این مرحله از مشکلات رایانه فایل‌های اصلی به گونه‌ای نیست که به‌‌صورت تصادفی پاک شود، اما گاهی برخی فایل‌های مهم آن پاک می‌شود که خرابی سیستم را در پی دارد.

 

در این مرحله از حل مشکلات رایانه اگر به‌ صورت تصادفی عکس یا سند مهمی پاک شد، ابتدا ویندوز اکسپلورر را باز کرده و نام فایل را در باکس جستجو تایپ کنید. ممکن است آن را پاک نکرده و فقط اشتباهی به پوشه دیگری منتقل کرده باشید که در این صورت با این جستجو پیدا می‌شود. اگر آن را پیدا نکردید، سطل آشغال را باز کنید شاید به‌طور کلی هنوز پاک نشده باشد، اگر هم فایل‌های زیادی درون آن بود با کلیک راست کردن داخل این پنجره، Sort by را انتخاب کرده و روی Date Deleted کلیک کنید. فایل‌هایی که اخیرا پاک شده‌اند، در بالای پنجره ظاهر خواهند شد.

 

اگر در این مرحله از حل مشکلات رایانه به نتیجه نرسیدید، باید از ابزار ریکاوری فایل‌های پاک شده مانند نرم‌افزار Recuva استفاده کنید تا اطلاعات پاک شده شما بازیابی شود. اگر فایل‌های شما باز هم پیدا نشد احتمالا می‌توانید از بک‌آپ آنها را بازیابی کنید.یرای حل مشکل رایانه شما ویندوز 7 نسخه‌های قبلی فایل‌ها را به‌طور خودکار ایجاد می‌کند، به ‌این صورت که باید روی ویندوز اکسپلورر کلیک راست و بعد از انتخاب properties، پوشه‌ای را که شامل فایل است پیدا کنید، سپس روی پوشه کلیک راست کرده و Restore previous را انتخاب کنید. در اینجا فهرستی از بک‌آپ‌های پوشه را که براساس تاریخ فهرست شده‌اند، مشاهده خواهید کرد و این مشکل رایانه به راحتی حل می شود.

 

اما برای حل مشکلات رایانه در ویندوز 8 باید به‌طور دستی ویژگی File History را روشن کنید. بعد منوی File History را باز و روی Restore personal files کلیک کنید. توجه داشته باشید اگر نتوانستید فایل پاک شده خود را بیابید یا از هیستوری فایل ویندوز بازیابی کنید، هنوز هم نباید ناامید شوید.

 

در این مرحله از حل مشکلات رایانه اگر پیش از این از سیستم خود بک‌آپ گرفته باشید، می‌توانید در درایو بک‌آپ به دنبال آن بگردید و اگر درایو بک‌آپ، سرویس کلود مانند دراپ باکس یا وان درایو باشد، احتمالا می‌توانید فایل خود را از وبسایت سرویس کلود بازیابی کنید. اما در غیر این صورت،رایانه شما به مشکل برمی‌خورید و باید از نرم‌افزارهای حرفه‌ای ریکاوری مانند DriveSavers استفاده کنید که درایوهای شما را با دقت اسکن می‌کنند تا فایل پاک شده پیدا شود. اگر فایل پاک شده، فایل مهمی از سیستم بود، باید با System Restore آن را تعمیر کنید. شاید هم مجبور شوید برای رفع مشکل رایانه، ویندوز را دوباره نصب کنید.

 

مرجع حل مشکلات رایانه ای,مشکلات اصلی رایانه,رفع مشکلات رایانه

 برای پیشگیری از ریختن مایعات روی سسیستم از محافظ استفاده کنید

 

3 - ریختن مایع روی سیستم
برای همه پیش می‌آید که فنجان چای یا آب روی کیبورد سیستم‌شان ریخته شود. باید بدانید مایعات به دلیل داشتن نمک و کانی موجب خرابی وسایل الکترونیکی می‌شود.برای حل این مشکل اگر دستگاه شما روشن بود و این اتفاق افتاد، اول آن را خاموش کنید، از برق بکشید و باتری آن را دربیاورید. بعد از آن تمام کابل‌ها، کارت‌های رسانه و درایوهای قابل جابه‌جایی را بیرون بکشید و روبه پایین بگیرید تا مایع ریخته شده از آن بیرون بیاید. اگر رایانه شما لپ‌تاپ بود، نگذارید مایع نزدیک صفحه نمایش شود. اگر دستگاه‌تان دسکتاپ بود باید تمام کلیدهای کیبورد سیستم خود را به‌زور هم شده در بیاورید تا مایع درون آن بیرون بریزد، اجزای درون کیس مانند کارت گرافیک را هم خارج کنید. بعد یک هفته صبر کنید و دوباره آن را روشن کنید. امیدواریم رایانه شما مثل سابق کار کند!

 

4 - دسترسی نداشتن به اینترنت
شاید هیچ چیز بدتر از این نباشد که بخواهید وبگردی کنید، اما اینترنت قطع شود. در این صورت اول از همه با سرویس‌دهنده خود تماس بگیرید، به جرات می‌توان گفت 80 درصد مواقع مشکل از آی.اس.پی‌هاست. اگر تمام آنچه اپراتور سرویس‌دهنده گفت که مثل همیشه با روشن و خاموش شدن مودم شروع می‌شود، انجام دادید و اینترنت شما وصل نشد، ممکن است مشکل از روتر وایرلس یا از رایانه شما باشد.

 

از دیگر حل مشکلات رایانه در این مرحله این است که روتر و مودم خود را یک بار از پریز برق بکشید، 30 ثانیه صبر و دوباره مودم را وصل کنید. بعد دوباره ‌30 ثانیه صبر و روتر را وصل کنید. رایانه خود را ری‌استارت کنید. باید مشکل برطرف شده باشد اما اگر نشد، چک کنید که آیا مشکل از روتر است یا نه، به ‌این صورت که مستقیما رایانه خود را با استفاده از کابل اترنت به مودم وصل کنید. اگر بعد از این مرحله اینترنت وصل شد، روتر شما مشکل دارد. اما در غیر این صورت، مودم یا کابل اترنت دچار مشکل شده، کابل اترنت دیگری امتحان کنید.

 

اگر تمام این موارد را چک کردید و هنوز نتیجه نگرفتید، پس مشکل از رایانه است، آسان‌ترین روش امتحان، اتصال به اینترنت از طریق تبلت یا گوشی موبایل است، اگر به‌وسیله آنها به اینترنت وصل شدید دیگر صددرصد مشکل از رایانه است.در این مرحله از حل مشکلات رایانه برای این‌که مطمئن شوید آداپتور شبکه شما وصل است، به کنترل پنل بروید، وارد Device Manager شوید و Network adapters را انتخاب کنید. روی آن کلیک راست کنید، اگر فعال نبود، Enable را بزنید وگرنه Properties را کلیک کرده و وضعیت دیوایس را چک کنید، اگر کار نمی‌کرد، شاید مجبور شوید درایور آن را به‌روزرسانی کنید. روی تب Driver کلیک کرده و Update Driver را انتخاب کنید.

 

اگر از وای فای استفاده می‌کنید، اول چک کنید وای فای‌تان روشن باشد، بعضی لپ‌تاپ‌ها دکمه سوئیچ یا Function دارند تا وای ـ فای روشن یا خاموش شود.

 

حل مشکلات رایانه,مشکل رایانه,راه های حل مشکلات رایانه

 برای حل مشکلات رایانه ابتدا اینتر نت را قطع کنید

 

5 - ویروسی شدن سیستم
اگر رایانه شما به دلیل منقضی شدن آنتی‌ویروس یا دانلود فایل ویروسی آلوده شود، تبلیغات pop upهای ناخواسته‌ای می‌بینید یا سیستم شما کند کار می‌کند یا شاید کرش کند. ابتدا در برای حل مشکلات رایانه خود اینترنت دستگاه را قطع کنید، سیستم را پس از ری‌استارت کردن، در حالت Safe Mode بوت کنید، بعد کلید F8 را چند بار بزنید تا منوی Advanced Boot Options را ببینید، سپس از کلیدهای فلش روبه بالا و پایین استفاده کنید و روی حالت Safe Mode with Networking قرار دهید و دکمه اینتر را بزنید.

 راه های حل مشکلات رایانه

در این مرحله از حل مشکلات رایانه از برنامه ضدویروس و ضدبدافزار استفاده کنید تا چند اسکن انجام شود.
حتی اگر برنامه آنتی‌ویروس دارید، باید برنامه جدیدی نصب کنید، چون برنامه قدیمی به‌درستی کار نکرده که رایانه شما آلوده شده است. فلش درایور حاوی آنتی‌ویروس جدید را به سیستم وصل کنید تا برنامه جدید نصب شود، ضمن این‌که نیازی نیست برای نصب آن به اینترنت وصل باشید. اگر آنتی‌ویروس نتوانست ویروس را پیدا و پاک کند، باید ویندوز را دوباره نصب کنید.

 

اگر هم ویروسی بود که با این روش‌ها پیدا و حذف نشد، باید تمام سرویس‌های سینک‌سازی کلود خودکار خود را غیرفعال کنید تا فایل‌های ذخیره شده شما و دیگر دستگاه‌هایتان آلوده نشود.

 

 

 

بررسی و تحلیل سئو سایت رقبا
رقابت، دسته سالم و ضروری هر کسب و کاری محسوب می شود، چرا که از غرور بیش از بی گمان بازدارندگی کرده، مایه خلاقیت در افراد شده و به شما انگیزیه اکثریت برای عملکرد بهتر در سایتتان خواهد داد. این مسئله مایه بهبود عملکرد شما در گویه گسترش سایت و همینطور افزایش خوشنودی کاربران خواهد شد.

در این مقاله آموزشی به بیان هشت نکته مهم در رسیدگی رقبای سایتتان خواهیم پرداخت. این نکات به شما کمک خواهد کرد الی رقبای اصلی سایت خویش را شناسایی کرده، دلیل کسب رتبه بهتر سایتشان را بفهمید و همینگونه یاد بگیرید که چگونه بایست با آنها چشم وهمچشمی کنید.

1. رقبای سایت خود در سئو را معرفی کنید
شما احتمالا با اسم بزرگترین برندها در گستره کسب و کار خود آشنایید، اما آیا می توانید رقبای اصلی خود در سئو را نام ببرید؟ این دو گونه از وب سایت ها الزاما با یکدیگر یکسان نیستند.

در درستی رقبای شما از عقیده سئو ممکن است در خارج از پهنه سوداگری شما بوده، ولی در نتایج جستجو حضور زیاد نیرومند داشته باشند. به عنوان مثال شیرینی فروشی که در طهران در حال رقابت با سایر سایت ها در کلمه کلیدی "بهترین شیرینی فروشی تهران" است، الزاما برند ابهت محسوب نمی گردد.

همین شیرینی فروشی می تواند در حوزه فرآوری درونمایه با برندهای بزرگ و سایت های آشپزی مطرح، چشم وهمچشمی جدی داشته باشد. چگونگی آنالیز و بررسی سئو سایت رقبا در حالت کلی می نا گفت که اصلی ترین رقبای سایت شما از نظر سئو همان هایی ستند که در واژه کلیدی باره نظرتان، در صفحه اول نتایج گوگل قرار دارند، جدای ازینکه رقیب شما در کسب و کارتان باشند یا نه. به عبارتی شدنی است برخی از نتایج جستجو در صفحه نخست گوگل هم صنف با شما نبوده و صرفا به خاطر داشتن یک محتوای خوب در این جایگاه قرار گرفته باشند.

اگر تارنما شما در چند حوزه مختلف کار و جنبش داشته باشد، مطمئا با لیست های متفاوتی از رقبا در هر گستره رو به رو خواهید شد.

خوشبختانه شناختن رقبای اصلی سایتتان پیشه سختی نیست. کافیست که کلمات کلیدی اصلی سایت را در گوگل جستجو کرده و نام وب سایت هایی که در صفحه نخست پیمان می گیرند را یادداشت نمایید. حتی می توانید با به کارگیری ابزارهای سئو نیز به این لیست دست یابید.

2. سختی واژه ها کلیدی را ارزیابی کنید
ارزیابی واژه ها کلیدی که رقبایتان در آنها رتبه خوبی دارند، می تواند ایده خوبی برای شروع ارزیابی آنها قبل از آنالیز بک لینک ها و سئو درونی آنها باشد. با اینکه شکست دادن رقبا و سبقت از آنها در یک واژه کلیدی از نظر تئوری کاری نشدنی نیست، ولی منابع باره بیچارگی برای این پیشه در برخی موارد بسیار بسیار است و مسب جایگاه آنها را به کاری غیر قابل دسترس تبدیل می کند.

با استفاده از ابزارهای بررسی و آنالیز سایت رقبا می توانید به نگاه کلی در میزان قدرت و فاکتورهای اصلی آنها برسید. از آنگونه این فاکتورها می نا به موارد پایین اشاره کرد:

دامین آتوریتی
سن دامنه
تعداد صفحات نمایه شده در موتورهای جستجو
بک لینک ها
رتبه الکسا
حجم تقریبی ترافیک
میزان تکاپو در شبکه های اجتماعی
اطلاعاتی از این قبیل را برای هر یک از رقبایتان به دست آورده و به دنبال نقاط ضعف آنها بگردید. شما می توانید با کمی سعی این تقاط سستی را به نقاط قوت خود تبدیل کنید.

هر چه میزان رقابت در یک کلمه کلیدی بیشتر باشد، سئو در آن دشوارتر بوده و کسب رتبه بدست سایت شما در آن کمتر خواهد شد. بهتر است که بر روی کلماتی تمرکز کنید که میزان چشم وهمچشمی در آنها کمتر باشد، چرا که به راحتی و در مدت سررسید کمتری می توانید سهمی از نتایج جستجو در صفحه نخست را متعلق به خویش کنید.

 

 

 

 

یکی از نرم‌افزارهایی که همواره کاربران ایرانی حسرت داشتن آن را می‌خوردند، اسکن صفحات متنی و تبدیل آن به متن تایپ شده بوده است. فناوری OCR مخفف عبارت Optical Character Recognition تکنیکی است که در آن یک نرم‌افزار رایانه‌ای، متون موجود در تصاویر دیجیتال را تشخیص می‌دهد و آنها را به فایل‌های متنی قابل ویرایش تبدیل می‌کند.

 

این تکنیک در موارد بسیاری کاربرد دارد. به‌عنوان مثال فرض کنید مقاله‌ای 100 صفحه‌ای یا یک پایان‌نامه دانشگاهی چاپ شده را در اختیار دارید و قصد دارید بخشی از آن را ویرایش کنید. مطمئنا تایپ مجدد تمام محتوا نیازمند صرف وقت و هزینه بسیار است، اما در صورتی‌که بتوانید با اسکن صفحات موردنظر، متون موجود را به متن‌های تایپ شده تبدیل کنید، عملیات ویرایش بسیار سهل و آسان خواهد شد.

 

فناوری OCR در بیشتر زبان‌های دنیا بخصوص زبان انگلیسی با دقت بسیاری قابل استفاده است ولی استفاده از این فناوری برای تبدیل متون زبان فارسی مشکلات بسیاری داشت. این مشکلات به حدی بود که تقریبا انجام این کار در زبان فارسی به امری غیرممکن تبدیل شده بود، اما خوشبختانه گوگل به منظور ارائه خدمات رایگان خود به کاربران، این مشکل بزرگ را نیز رفع کرده است.

 

پس چنانچه قصد دارید OCR فارسی را آزمایش کنید یا کتاب، مقاله، پایان‌نامه و هرگونه محتوای دیگر را به متن تایپ شده تبدیل کنید، می‌توانید از روش زیر کمک بگیرید:

 

گوگل درایو, سرویس جدید گوگل

آموزش کار با سرویس گوگل درایو

 

1- ورود به گوگل درایو
برای تبدیل متون موجود در تصاویر اسکن شده به متون تایپ شده باید از سرویس گوگل درایو کمک بگیرید. همان‌طور که می‌دانید برای استفاده از همه سرویس‌های گوگلی نیازمند عضویت در این سایت و داشتن یک کاربری گوگل هستید.

 

چنانچه قبلا در یکی از سرویس‌های گوگل (همچون جیمیل) عضو شده‌اید و کاربری در این سایت دارید، با مراجعه به لینک drive.google.com به محوطه کاربری خود وارد شوید. در غیر این‌صورت ضمن ورود به این لینک، روی Create account کلیک کرده و یک کاربری جدید در سایت گوگل برای خودتان ایجاد کنید.

 

2- آپلود فایل
پس از ورود به محوطه کاربری خود در سرویس گوگل درایو، از بالا سمت چپ روی my drive کلیک کرده و در پنجره به‌نمایش درآمده گزینه File Upload را کلیک کنید.

در این مرحله باید فایل اسکن شده (فایل شما می‌تواند در یکی از فرمت‌های استاندارد عکس یا PDF باشد) را از روی هارد‌دیسک رایانه انتخاب کرده و با کلیک روی گزینه Open عملیات آپلود در سرویس گوگل درایو را آغاز کنید.

 

 آموزش کامپیوتر, تبدیل متن اسکن شده به متن تایپی

فناوری OCR تکنیکی است که در آن متون تصاویر دیجیتال را به فایل‌های متنی تبدیل می کند.

 

3- تبدیل به متن تایپ شده
اکنون فایل شما در سرویس گوگل درایو ذخیره شده و با یک ترفند ساده می‌توانید آن را به متن تایپ شده تبدیل کنید. برای اجرای این ترفند کافی است روی فایل موردنظر با کلیک راست پس از انتخاب گزینه Open With روی Google Docs کلیک کنید.

 

خیلی وقت‌ها پیش آمده که واقعا از ته دل خواسته‌ایم فایل صوتیِ ویدئویی را که مشغول تماشایش هستیم، داشته باشیم. برای انجام این کار تنها چیزی که لازم داریم یک برنامه کارا و ساده است تا بتوانیم فایل صوتی را از تصویر جدا کرده و آن را به هر فرمتی که می‌خواهیم ذخیره کنیم.

در این مطلب با نرم‌افزاری آشنا می‌شوید که این کار را مثل آب خوردن برایتان انجام می‌دهد.

برنامه Avidemux
برنامه اوپن سورس اویدماکس مدت‌هاست که به عنوان یکی از بهترین برنامه‌های کانورت ویدئو، بریدن آهنگ و فیلتر گذاری شناخته می‌شود.
اولین کاری که باید بکنید این است که آخرین نسخه اویدماکس را روی سیستم‌تان نصب کنید. در این آموزش از نسخه 64 بیتی برای ویندوز 8.1 استفاده شده است:

 

 سیستم‌ عامل, ویندوز 8

نرم افزار تبدیل فایل تصویری به صوتی

 

پس از نصب، اویدماکس را باز کنید، روی File>open کلیک کنید یا اینکه پوشه کوچکی که در گوشه تصویر به نمایش درآمده انتخاب نمایید.

 

سیستم‌ عامل, ویندوز 8

 

به محلی که ویدئوی شما در آن قرار گرفته بروید و آن را انتخاب کنید و Open را بزنید.

 

برنامه اویدماکس, ویندوز 8

تبدیل فایل تصویری به MP3

 

از لیستی که زیر عنوان Audio Output وجود دارد فرمت Mp3 را انتخاب کنید.

 

نرم افزار جدید, برنامه اویدماکس

برنامه Avidemux

 

اگر لازم می‌دانید می‌توانید بیت ریت و کیفیت را هم تعیین کنید. برای این کار روی Configure کلیک کنید. هر چه میزان بیت ریت بالاتر باشد، حجم فایل شما هم بالاتر می‌رود که البته ارتباطی با کیفیت فایل شما نخواهد داشت. می‌توانید برای بالا بردن کیفیت فایل صوتی خروجی، عدد مربوطه را تا مقدار 9 بالا ببرید، ولی نیازی نیست چنین کنید.

 

ویندوز 8 , آموزش کامپیوتر

 

در پایان روی منوی Audio کلیک و Save audio را از آن منو انتخاب کنید. محلی که می‌خواهید فایل خود را در آن بریزید یافته و به نام فایلتان پسوند MP3. را بی‌افزایید، زیرا برنامه این کار را به طور خودکار انجام نمی‌دهد.

 

سیستم‌ عامل,نرم افزار تبدیل فایل تصویری به صوتی

 

سیستم‌ عامل, ویندوز 8

نرم افزار تبدیل فایل تصویری به فایل mp3

 

در آخر روی Save کلیک کنید و منتظر باشید تا این فرایند تکمیل شود.

گوگل درایو,تبدیل متن اسکن شده به متن تایپی

سرویس گوگل درایو فایل اسکن شده را به یک فایل متنی تبدیل می کند.

 

فایل شما در ویرایشگر متنی آنلاین گوگل باز شده و می‌توانید متن قابل ویرایش را کپی و به هریک از نرم‌افزارهای موردنظر خود انتقال دهید.



:: بازدید از این مطلب : 147
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 2 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

در این مطلب پس از بررسی سرعت اینترنت به شما آموزش می‌دهیم چگونه سرعت آن را افزایش دهید.

سرعت اینترنت یکی از فاکتورهای مهم و تاثیر گذار دنیای ارتباطات است. هنگامی که نمی‌توانید از تمام توان اینترنت خود استفاده کنید سرعت آن کاهش پیدا می‌کنید. روش‌هایی برای افزایش سرعت اینترنت وجود دارد که ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

 

سرعت اصلی اینترنت 

سرعت اینترنت در گوشی

این که ما یک سرعت مشخص برای همه‌ی سرویس‌های اینترنت ارایه دهیم کار غیرممکنی است. سرعت اینترنت در اپراتورهای مختلف متفاوت است و این تفاوت برای نوع خدمات آن‌ها است. هرکسی برای یک سرعت مشخص پول پرداخت می‌کند و از دستگاه‌های مختلف برای اتصال به اینترنت استفاده می‌کند. برای همین تخمین سرعت اینترنت دریافتی در دستگاه‌ها مختلف اشتباه است. عموما اینترنتی که از طریق کابل LAN به سیستم شما متصل است سرعت بیشتری نسبت به اینترنت بی‌سیم دارد. اما در ادامه متوسط سرعت اینترنت را بررسی می‌کنیم.

 

متوسط سرعت اینترنت تلفن‌همراه از 14 مگابیت در ثانیه تا 34 مگابیت در ثانیه است. بسته به محلی که در آن زندگی می کنید، سن گوشی شما و اینکه آیا دستگاهتان از استاندارد 4G LTE پشتیبانی می کند یا خیر، این مقدار تغییر می‌کند.

 

همه اینترنت‌های گوشی در مناطق روستایی سرعت کمتری را نشان می دهند، بدون تردید 80 درصد جمعیت در مناطق شهری زندگی می کنند. در اغلب موارد، اختلاف سرعت کمتر از 10 درصد است. با این حال، این اعداد تقریبی هستند؛ برخی از کاربران سرعت بیشتری و برخی سرعت کم‌تر را تجربه می‌کنند.

 

سرعت متوسط ​​پهنای باند

شبکه‌های اینترنت مدرن چه کابلی، فیبری یا DSL همچنان در حال افزایش سرعت اینترنت خود هستند. به طور معمول می‌توانید سرعت دانلود را در محدوده 50 مگابیت در ثانیه تا 150 مگابیت در ثانیه مشاهده کنید ولی سرعت آپلود آن بسیار کندتر است.

 

بررسی سرعت فعلی اینترنت

برای این که سرعت اینترنت خود را افزایش دهید ابتدا باید سرعت فعلی آن را بررسی نمایید. برای این کار سایت‌های بسیاری هستند. برای مثال سایت Speedtest یا SpeedOf.Me این کار را برای شما انجام می‌دهند.

در ادامه طرز کار این سایت ‌ها را مشاهده می‌کنید. 

ابتدا وارد سایت می‌شوید، سپس گزینه GO را کلیک می‌کنید. 

 

فزایش سرعت اینترنت اندروید, برنامه افزایش سرعت اینترنت

افزایش سرعت اینترنت گوشی

 

ابتدا سایت سرعت دانلود اینترنت شما را محاسبه می‌کند.

 

فزایش سرعت اینترنت اندروید, برنامه افزایش سرعت اینترنت

 برنامه افزایش سرعت اینترنت

 

سپس سرعت آپلود شما را نشان می‌دهد.

 

فزایش سرعت اینترنت اندروید, برنامه افزایش سرعت اینترنت

راه های افزایش سرعت اینترنت

 

در ادامه نیز در یک تصویر سرعت آپلود و دانلود شما را نشان می‌دهد.

 

فزایش سرعت اینترنت اندروید, برنامه افزایش سرعت اینترنت

 افزایش سرعت اینترنت موبایل

 

این روش برای باقی سایت‌‌ها نیز به همین شکل است.

 

افزایش سرعت اینترنت

افزایش سرعت اینترنت در تلفن‌همراه

برای افزایش سرعت اینترنت هنگامی که از تلفن‌همراه استفاده می‌کنید روش زیر را انجام دهید. این روش برای گوشی‌های اندرویدی است. با این روش‌ها جلوی افت سرعت اینترنت در گوشی خود را بگیرید.

 

1. نرم افزار هایی که بر روی گوشی خود نصب می کنید، به خصوص برنامه هایی که مستقیما به اینترنت متصل می شوند مانند مرورگر ها و شبکه های اجتماعی، به مرور زمان فایل هایی را در گوشی شما ایجاد می کنند که باعث می شود تا مقداری از اینترنت شما صرف فایل های ذخیره شده شود. برای حذف این فایل ها مراحل زیر را دنبال کنید:

تنظیمات – مدیریت برنامه‌ها – انتخاب برنامه مورد نظر – پاکسازی حافظه پنهان

 Settings – Application Manager – [Select an App] – Clear Cache

 

2. نرم افزار هایی که از آن ها استفاده نمی کنید را حذف کنید چون این نرم افزار ها پنهانی از اینترنت تغذیه می کنند و در صورت زیاد بود تعداد این برنامه ها، مصرف اینترنت شما را بالا می رود و باعث کند شدن سرعت می شوند. برای حذف برنامه ها مراحل زیر را دنبال کنید.

ابتدا وارد قسمت Settings تنظیمات شوید.

 

فزایش سرعت اینترنت اندروید, برنامه افزایش سرعت اینترنت

 

از قسمت مدیریت برنامه‌ها Application Manager نرم‌افزار مورد نظر را انتخاب کنید.

 

فزایش سرعت اینترنت اندروید, برنامه افزایش سرعت اینترنت

 

برنامه را حذف (Uninstall ) کنید.

 

فزایش سرعت اینترنت اندروید, برنامه افزایش سرعت اینترنت

 

3. تبلیغات را مسدود کنید. به اجرا درآمدن این تبلیغات نیاز به اینترنت دارد و باعث می شود تا حجم اینترنت شما را مصرف کند. شما می توانید با استفاده از مرورگر های ضد تبلیغ، از اجرا شدن تبلیغات در صفحه مرورگر جلوگیری کنید و سرعت باز شدن صفحات را بالا ببرید. نرم افزارهایی مانند  Free adblocker Browser، Brave browser و Blokada برای این کار طراحی شده اند.

 

بالا بردن سرعت اینترنت در ویندوز

برای این کار دو روش به شما معرفی می‌کنیم. 

1. روش اول محدود کردن بروزرسانی‌های ویندوز است. آپدیت‌هایی که مایکروسافت برای ویندوز خود ارائه می‌دهد، میزان قابل توجهی از پهنای باند شبکه شما را اشغال کرده و باعث کاهش سرعت اینترنت می‌شود.

 

راه حل این مشکل، محدود کردن دریافت این بروز‌رسانی‌ها است. در ویندوز ۱۰، بروز‌رسانی به‌صورت پیش‌فرض انجام می‌شود. جهت اعمال تنظیمات لازم، در منو Start عبارت Update را تایپ کرده و گزینه Check for Updates را کلیک کنید.

 

به قسمت Update & Security بروید و گزینه Advanced options را انتخاب نمایید. در زیر قسمت Choose how updates are installed، گزینه Notify to schedule restart را انتخاب کنید. با اعمال این تغییر، آپدیت‌ها فقط در صورت تایید شما نصب می‌شوند. سپس بر روی Choose how updates are delivered کلیک کرده و گزینه موجود در این صفحه را در حالت خاموش (Off) قرار دهید. این عمل، سرعت دریافت آپدیت‌ها را محدود کرده و باعث بهبود سرعت اینترنت شما می‌شود.

 

2- روش دوم تغییر سرور DNS است. برای این کار مراحل زیر را انجام دهید:

1- ابتدا کلیدهای پنجره و R را فشار دهید تا پنجره Run باز شود.

 

2-  ncpa.cpl را تایپ و  OK  را کلیک کنید.

 

فزایش سرعت اینترنت اندروید, برنامه افزایش سرعت اینترنت

 

3- در ادامه لیست کارت شبکه‌های شما نمایش داده خواهد شد.

 

فزایش سرعت اینترنت اندروید, برنامه افزایش سرعت اینترنت

 

کارت شبکه‌ای برای ما مهم است که از طریق آن به اینترنت متصل هستید. Ethernet یعنی کارت کابلی که علامت ضربدر روی آن یعنی کارت شبکه کابلی من به هیچ شبکه‌ای متصل نیست. سیستم از طریق کارت شبکه Wi-Fi به اینترنت متصل است.

 

4- روی کارت شبکه‌ی خود کلیک راست کنید و Properties را انتخاب کنید تا تنظیمات کارت شبکه مشاهده شود.

در این پنجره، مطابق تصویر زیر، روی Internet Protocol Version 4 کلیک و سپس روی دکمه Properties کلیک کنید.

 

فزایش سرعت اینترنت اندروید, برنامه افزایش سرعت اینترنت

 

۵- در این پنجره تنظیمات IP را مشاهده خواهید کرد.

 

فزایش سرعت اینترنت اندروید, برنامه افزایش سرعت اینترنت

 

Use the following SND server addresses را انتخاب کنید و آی‌پی‌های 8.8.8.8 و 4.2.2.4 را وارد کنید و سپس Ok را بزنید.

توجه: بالای این پنجره (سه فیلد بالای پنجره) را دستکاری نکنید.

 

اگر در اتصال اینترنت خود دچار مشکل شدید، می‌توانید مجددا به این صفحه وارد شده و گزینه Use DNS server address automatically را تیک بزنید تا تنظیمات به حال پیشین بازگردد.

ابتدا به صفحه اصلی گوگل بروید و سپس بر روی دکمه sign in در بالا سمت چپ کلیک کنید.

شما به یک صفحه ورود هدایت می شوید که در آن باید نام کاربری فعلی خود را (یا شماره تلفن مورد استفاده برای ایجاد حساب کاربری) ارائه دهید و بر روی Next کلیک نمایید.

 

رمز عبور فعلی خود را تایپ کنید و دوباره “Next” را فشار دهید.

 

نکته: اگر گذرواژه خود را فراموش کرده اید، باید بر روی Forgot password کلیک کنید.

 

پس از ورود به سیستم، به صفحه اصلی Google بازگشته اید.

 

در بالا سمت راست ، روی تصویر نمایه خود کلیک کنید، سپس روی دکمه «My Account» کلیک نمایید.

 

در بخش Sign In & Security وارد گزینه ی Signing in to Google شوید.

 

سپس بر روی Password کلیک کنید.

 

از آنجایی که گذرواژه شما تنها راه دسترسی به حساب شماست، گوگل از شما می خواهد تا رمز عبور خود را یک بار دیگر تأیید کنید.

 

سرانجام شما می توانید یک رمز عبور جدید را تایپ کرده و آن را تایید کنید.

 

در نهایت بر روی Change Pasword کلیک کنید تا عملیات تغییر رمز عبور انجام شود.

 

تغییر رمز عبور از صندوق Gmail

اگر می خواهید گذرواژه خود را از صندوق Gmail تغییر دهید، روی دکمه تنظیمات در گوشه سمت راست صفحه Gmail کلیک کنید و سپس وارد گزینه Settings شوید.

 

در صفحه تنظیمات، روی لینک «Accounts And Import» کلیک کنید.

 

سپس بر روی Change Password کلیک نمایید.

 

بقیه مراحل مشابه موارد ذکر شده است و مجددا تکرار خواهد شد. در نتیجه به دو روش ساده می توانید رمز عبور جیمیل خود را تغییر دهید. فقط توجه داشته باشید که رمز عبوری قوی و مناسب را انتخاب کنید.

یکی از قابلیت‌های پنهان و جذاب مرورگر کروم که بسیاری از شما با آن آشنا هستید بازی ساده، اما پرطرفدار دایناسور (Dinosaur) در این مرورگر است. حتما می‌دانید چنانچه ارتباط اینترنتی شما قطع باشد و کروم نتواند صفحه سایت موردنظر شما را باز کند، پیام No Internet را در صفحه‌ای به‌نمایش در می‌آورد و یک دایناسور نیز در این صفحه وجود دارد. در صورتی که کلید فاصله مجازی (Space) را در این صفحه فشار دهید، دایناسور شروع به حرکت کرده و باید با پریدن از روی موانع موجود در صفحه، امتیاز کسب کنید. این بازی در شرایطی که اینترنت قطع است کاملا شما را سرگرم می‌کند و تا اتصال مجدد اینترنت زمان بسرعت می‌گذرد.

 

دوست دارید این بازی را هنگامی که اتصال اینترنتی شما برقرار است نیز اجرا کنید؟ به‌عنوان مثال فرض کنید قصد دارید این بازی را برای کودکی که به‌عنوان مهمان در جمع‌تان حضور دارد، اجرا کنید.

 

دایناسور کروم با اینترنت, قابلیت‌های پنهان مرورگر کروم

یکی از قابلیت‌های پنهان و جذاب مرورگر کروم بازی ساده دایناسور (Dinosaur) در این مرورگر است

 

با یک ترفند ساده بدون آن‌که لازم باشد تا اینترنت رایانه یا دستگاه هوشمندتان را قطع کنید قادر به اجرای این بازی جذاب هستید.

 

مرورگر کروم را روی رایانه یا دستگاه هوشمندتان اجرا کنید.

 

در نوار نشانی عبارت chrome://dino را تایپ کنید و کلید اینتر را فشار دهید.

 

صفحه No internet برای شما نمایش داده می‌شود و می‌توانید با فشار کلید Space (یا فشار روی تصویر دایناسور در دستگاه‌های هوشمند) بازی را آغاز کنید.

اغلب کاربران هر روز حجم عظیمی از اطلاعات را از متن گرفته تا کلیپ و عکس در شبکه‌های اجتماعی قرار می‌دهند و البته نگران از بین رفتن این اطلاعات هم نیستند، زیرا این شرکت‌ها چنان عظیم و پرنفوذ شده‌اند که کسی احتمال ورشکستگی یا از بین رفتن اطلاعاتشان را هم به ذهن راه نمی‌دهد! با این حال، بجز داشتن بک‌آپ، مواردی پیش می‌آید که به دریافت این داده‌های آپلود شده نیاز می‌شود. 

 

مثلا ممکن است بخواهید قبل از بستن حساب کاربری‌تان، کل داده‌هایتان را دریافت کنید یا در گذشته با دوستی در ارتباط بوده‌اید و دوباره می‌خواهید اطلاعات تماسش را پیدا کنید. این دلیل هرچه باشد، این شبکه‌ها از چند سال پیش، امکان دانلود آرشیو کل اطلاعات کاربری را در اختیار گذاشته‌اند که در این مطلب روش دریافت آن را توضیح می‌دهیم.

 

گوگل 

هنگامی که برای دریافت داده‌هایتان به صفحه takeout.google.com بروید، اگر داخل حساب کاربری‌تان باشید، گوگل فهرستی از 50 سرویس را جلویتان می‌گذارد تا انتخاب کنید داده‌های کدام را می‌خواهید! سرویس‌هایی از گوگل پلاس گرفته تا نقشه گوگل و یوتیوب، هرگونه سرویسی که گوگل ارائه می‌کند. تیک سرویس‌های مورد نظرتان را می‌گذارید (همه را هم می‌توانید انتخاب کنید) و دکمه رفتن به مرحله بعد را در پایین صفحه می‌زنید.

 

در صفحه بعد گزینه‌هایی مربوط به نوع آرشیو (zip یا tgz)، حداکثر اندازه آن از 1 تا 50 گیگ و همچنین نحوه ارائه این آرشیو (ارسال لینک از طریق ایمیل، اضافه کرده به گوگل درایو یا ...) نمایش داده می‌شود. در صورت بیشتر بودن اندازه آرشیو از حداکثر اندازه، آرشیو به چند فایل شکسته می‌شود.

 

هنگامی که آرشیو آماده شود، با ورود دوباره رمز عبورتان می‌توانید آن را دانلود کنید. اینجا هم با یک فایل index.html طرف هستید که به سرویس‌های مختلف و داده‌های مربوط به هر کدام لینک دارد. مثلا می‌توانید روی سرویس کروم بزنید و از فایل Bookmarks.html فهرست بوک‌مارک‌هایتان را مشاهده کنید. البته متاسفانه همه داده‌ها آن‌چنان که باید و شاید واضح نیستند که بتوان به‌راحتی آنها را باز کرد.

 

آرشیو داده‌های شبکه اجتماعی, آرشیو فیسبوک

اینستاگرام تمام اطلاعات اینستاگرامی را در یک فایل آرشیو جمع‌آوری کرده

 

اینستاگرام

اینستاگرام که این روزها از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی به شمار می‌رود اخیرا در راستای تبعیت از قوانین اتحادیه اروپا، ابزار دانلود داده‌ها را در اختیار کاربران گذاشته است. دسترسی به این ابزار هم از طریق وب و هم از راه اپ به این صورت امکان‌پذیر است: در پروفایلتان به قسمت تنظیمات (آیکون چرخ‌دنده) می‌روید و از بخش Privacy and Security امنیت و حریم خصوصی)، گزینه دانلود داده Data Download را انتخاب می‌کنید. حال با ورود ایمیل و سپس رمز عبور حساب کاربری، درخواستتان را با زدن روی دکمه Request Download تایید می‌کنید.

 

پس از آن اینستاگرام تمام اطلاعات اینستاگرامی را در یک فایل آرشیو جمع‌آوری کرده و لینکش را به شما ایمیل می‌کند. وقتی این فایل را دانلود و باز می‌کنید، با حجم عظیمی از داده‌ها مواجه می‌شوید! از تمام تصاویر، ویدئوها و استوری‌ها تا نام کاربری فالوئرها و کسانی که بلاکشان کرده‌اید تا حتی پست‌هایی که لایک کرده‌اید. همه چیز را اینجا پیدا می‌کنید!

 

خبر بد این است که این اطلاعات به‌صورت فایل‌های JSON به شما داده می‌شود. برای این‌که خواندن این فایل‌ها کمی راحت‌تر شود، می‌توانید متن آنها را در این سایت

konklone.io/json کپی کنید (نگران نباشید، این سایت کاملا آفلاین است) تا به فرمتی خواناتر نمایش داده شود.

 

فیس‌بوک

برای دریافت اطلاعاتتان از فیس‌بوک از طریق رایانه به این سایت بروید و وارد حساب کاربری خود شوید. سپس از منوی دست راست بالا (آیکون مثلث رو به پایین) تنظیمات را انتخاب کنید. حال در قسمت تنظیمات عمومی (General Settings) روی لینک دانلود یک کپی از داده‌ها (آخرین مورد در تنظیمات) کلیک کنید.

 

اکنون فیسبوک پیامی می‌دهد مبنی بر این‌که جمع‌آوری اطلاعات ممکن است کمی زمان ببرد. با زدن دکمه Start My Archive به صفحه بعد می‌روید و در آنجا هم دوباره روی همین دکمه می‌زنید تا جمع‌آوری داده‌ها آغاز شود. هنگامی که این کار به انجام برسد، اعلانی به شما داده می‌شود تا کل داده‌هایتان در فیسبوک را به‌صورت یک فایل زیپ دانلود کنید. (ایمیلی هم با لینک دانلود برایتان ارسال خواهد شد)

 

در آرشیو زیپ دانلود شده، یک فایل index.htm وجود دارد که با باز کردن آن، تمام اطلاعات در صفحات مختلف به‌صورت دسته‌بندی شده و مرتب نمایش داده می‌شود: پیام‌ها، تصاویر، ویدئوها و دیگر محتواهای شما و البته داده‌های دیگری که می‌دانستید فیسبوک جمع‌آوری می‌کند، ولی نمی‌خواستید به آنها فکر کنید! زمان‌های ورود، اطلاعات مکانی، آدرس IPهایی که با آنها به حسابتان وارد شده‌اید، کلماتی که براساس آنها به شما تبلیغات هدفدار نشان داده می‌شد و همچنین داده‌های تشخیص چهره شما به‌صورت سه عدد رمزنگاری شده!

 

آرشیو داده‌های شبکه اجتماعی, آرشیو فیسبوک

آرشیو داده‌های توییتر هم مانند آرشیو فیسبوک دارای یک فایل index.html است 

 

توییتر

توییتر هم مانند فیسبوک مسیر تقریبا سرراستی را برای دریافت داده‌ها در اختیارتان می‌گذارد. در صفحه اصلی روی آواتارتان در قسمت بالا سمت راست بزنید و با کلیک روی تنظیمات وارد این بخش شوید. در صفحه تنظیمات، از منوی سمت چپ، گزینه یکی مانده به آخر، یعنی Your Twitter Data را انتخاب و رمز ورودتان را وارد کنید.

 

در این قسمت اطلاعات مختلف مربوط به حسابتان، چه عمومی و چه شخصی را مشاهده می‌کنید. در پایین صفحه دو دکمه درخواست داده‌ها (Request Data) یکی برای خود توییتر و یکی برای پریسکوپ وجود دارد. با زدن روی این دکمه، توییتر شروع به جمع‌آوری داده‌هایتان می‌کند که چند دقیقه‌ای به طول می‌انجامد. پس از اتمام این عمل، پیامی به شما برای دانلود داده‌های آماده شده داده می‌شود.

 

آرشیو داده‌های توییتر هم مانند آرشیو فیسبوک دارای یک فایل index.html است که یک صفحه تمیز حاوی توییت‌ها، تصاویر، لینک‌ها و ... را به شما نمایش می‌دهد. علاوه بر این، امکان یافتن سریع توییت‌ها براساس تاریخ به کمک یک ابزار جالب وجود دارد. موارد دیگری چون اطلاعات حساب کاربری (تاریخ ایجاد، تعداد توییت و ...) را هم می‌توانید در این صفحه ببینید. توییتر برای آنهایی که علاقه به تحلیل داده دارند قابلیت دریافت آرشیو به فرمت JSON و CSV را فراهم کرده است، به همراه یک فایل ReadMe برای راهنمایی نحوه کار کردن با آنها.

 

حجم ترسناک داده!

بگذارید کمی بترسانمتان! فکر می‌کنید فیسبوک یا سرویس‌های گوگل چقدر اطلاعات از شما در اختیار دارند؟ به نظرتان حجم این داده‌ها چقدر است؟ از هنگامی که امکان دریافت داده‌های شخصی ذخیره شده توسط این شبکه‌ها در اختیار عموم قرار گرفته، کاربران زیادی اقدام به دانلود و بررسی آن کرده‌اند و خروجی قضیه واقعا ترسناک است! حجم اطلاعاتی که فیسبوک از یک کاربر عادی در اختیار دارد، حدود 500 مگابایت است، معادل تقریبا 400 هزار صفحه متن! برای گوگل با 50 سرویسش، خیلی بیشتر از این است.

 

آن‌قدری که جمع‌آوری‌اش روی سرورهای گوگل ممکن است چند ساعت طول بکشد! و البته محتوای این داده‌ها از ابعاد آنها بسیار ترسناک‌تر است. گوگل نه فقط سایت‌هایی که جست‌وجو کرده‌اید بلکه خیلی از سایت‌هایی که عادی بازدید کرده‌اید (از طریق شبکه تبلیغاتی خود)، مکان‌هایی که رفته‌اید) با اطلاعات GPS، همه ایمیل‌هایتان (حتی آنهایی که پاک کرده‌اید) را می‌داند و حتی آمار استفاده از اپ‌های روی گوشی اندرویدی‌تان را هم دارد!

اگر یکی از کاربران فیسبوک هستید احتمالا مایل باشید که برخی از پیام های خود در آن را حذف کنید. پیشنهاد می‌شود با ما همراه باشید تا در ادامه نحوه آرشیو کردن و حذف پیام ها در فیسبوک را با هم مرور کنیم.

 

احتمالا همه کاربران ترجیح می‌دهند که یکسری از پیام‌های خود را در فیسبوک پاک کنند. خوشبختانه انجام این کار در پلتفرم موبایل و نسخه دسکتاپ آن بسیار آسان و ساده است. البته این نکته را درنظر داشته باشید که با پاک کردن پیام‌های خود، پیام‌های موجود در صندوق ورودی دوستتان حذف نخواهد شد. با ما همراه باشید تا در ادامه نحوه حذف پیام ها در فیسبوک را با هم مرور کنیم.

 

حذف پیام ها از نسخه دسکتاپ فیسبوک

1- در ابتدا وارد فیسبوک خود شوید.

 

2- روی گزینه چت که در گوشه بالا سمت راست قرار دارد، کلیک کنید.

 

حذف پیام فیسبوک, حذف پیام‌های فیسبوک در اندروید

پاک کردن پیام‌ها در فیس بوک

    

3- برای آنکه کل چت موردنظر خود را حذف کنید روی آیکون چرخ‌دنده که در گوشه پایین سمت راست قرار دارد کلیک کرده و گزینه Delete را انتخاب کنید.

 

حذف پیام فیسبوک, حذف پیام‌های فیسبوک در اندروید

    

4- در این قسمت سه گزینه را مشاهده خواهید کرد: Cancel ،Delete و یا Archive. روی Delete کلیک کنید.

 

حذف پیام فیسبوک, حذف پیام‌های فیسبوک در اندروید

    

5- برای آنکه بخشی از مکالمه موردنظر خود را پاک کنید، به چت موردنظر مراجعه کرده و آن‌دسته از پیام‌هایی را که مایل هستید پاک کنید، انتخاب کنید. سپس روی آیکون سه نقطه افقی کلیک کرده و گزینه Delete را انتخاب کنید.

 

حذف پیام فیسبوک, حذف پیام‌های فیسبوک در اندروید

    

حذف پیام ها در پلتفرم موبایل فیسبوک

1- در ابتدا اگر این اپلیکیشن را روی گوشی خود ندارید، آن برای اندروید و iOS دانلود کرده و سپس لاگین کنید.

 

2- اگر قصد دارید که تمام یک مکالمه و چت را پاک کنید، از منوی باز شده پنجره چت موردنظر، گزینه Delete Conversation را انتخاب کنید.

 

حذف پیام فیسبوک, حذف پیام‌های فیسبوک در اندروید

    

3- اگر قصد دارید که تنها یک پیام مشخص را حذف کنید، پیام مربوطه را در پنجره چت مشخص کرده و از منوی باز شده گزینه Delete را که در انتهای منو قرار دارد، انتخاب کنید.

 

حذف پیام فیسبوک, حذف پیام‌های فیسبوک در اندروید

    

اگر قصد دارید فعلا یکسری از پیام‌ها را از دیدرس خارج کرده و در فرصت مناسب آن‌ها را حذف کنید، کافی است آن‌ها را آرشیو کنید.

 

چگونه فالوورهای اینستاگرام خود را حذف کنیم؟

1- فیسبوک را باز کنید.

2- روی تب Home که در سمت چپ قرار دارد، ضربه بزنید.

3- از میان مکالمه انجام شده، پیام‌هایی را که مایل هستید حذف کنید را انتخاب کنید.

4- به آرامی روی پیام مربوطه ضربه زده و انگشت خود را روی آن نگه دارید.

5- در این قسمت گزینه More را انتخاب کنید.

6- Archive را انتخاب کنید.

 

چگونه پیام‌های فیسبوک در اندروید را آرشیو کنیم؟

1- فیسبوک را باز کنید.

 

2- روی تب Home ضربه بزنید تا لیست چت‌های خود را مشاهده کنید.

 

3- روی پیام مربوطه که مایل هستید آن را آرشیو کنید، ضربه زده و انگشت خود را نگه دارید.

 

4- Archive را انتخاب کنید.

اغلب کاربران هر روز حجم عظیمی از اطلاعات را از متن گرفته تا کلیپ و عکس در شبکه‌های اجتماعی قرار می‌دهند و البته نگران از بین رفتن این اطلاعات هم نیستند، زیرا این شرکت‌ها چنان عظیم و پرنفوذ شده‌اند که کسی احتمال ورشکستگی یا از بین رفتن اطلاعاتشان را هم به ذهن راه نمی‌دهد! با این حال، بجز داشتن بک‌آپ، مواردی پیش می‌آید که به دریافت این داده‌های آپلود شده نیاز می‌شود. 

 

مثلا ممکن است بخواهید قبل از بستن حساب کاربری‌تان، کل داده‌هایتان را دریافت کنید یا در گذشته با دوستی در ارتباط بوده‌اید و دوباره می‌خواهید اطلاعات تماسش را پیدا کنید. این دلیل هرچه باشد، این شبکه‌ها از چند سال پیش، امکان دانلود آرشیو کل اطلاعات کاربری را در اختیار گذاشته‌اند که در این مطلب روش دریافت آن را توضیح می‌دهیم.

 

گوگل 

هنگامی که برای دریافت داده‌هایتان به صفحه takeout.google.com بروید، اگر داخل حساب کاربری‌تان باشید، گوگل فهرستی از 50 سرویس را جلویتان می‌گذارد تا انتخاب کنید داده‌های کدام را می‌خواهید! سرویس‌هایی از گوگل پلاس گرفته تا نقشه گوگل و یوتیوب، هرگونه سرویسی که گوگل ارائه می‌کند. تیک سرویس‌های مورد نظرتان را می‌گذارید (همه را هم می‌توانید انتخاب کنید) و دکمه رفتن به مرحله بعد را در پایین صفحه می‌زنید.

 

در صفحه بعد گزینه‌هایی مربوط به نوع آرشیو (zip یا tgz)، حداکثر اندازه آن از 1 تا 50 گیگ و همچنین نحوه ارائه این آرشیو (ارسال لینک از طریق ایمیل، اضافه کرده به گوگل درایو یا ...) نمایش داده می‌شود. در صورت بیشتر بودن اندازه آرشیو از حداکثر اندازه، آرشیو به چند فایل شکسته می‌شود.

 

هنگامی که آرشیو آماده شود، با ورود دوباره رمز عبورتان می‌توانید آن را دانلود کنید. اینجا هم با یک فایل index.html طرف هستید که به سرویس‌های مختلف و داده‌های مربوط به هر کدام لینک دارد. مثلا می‌توانید روی سرویس کروم بزنید و از فایل Bookmarks.html فهرست بوک‌مارک‌هایتان را مشاهده کنید. البته متاسفانه همه داده‌ها آن‌چنان که باید و شاید واضح نیستند که بتوان به‌راحتی آنها را باز کرد.

 

آرشیو داده‌های شبکه اجتماعی, آرشیو فیسبوک

اینستاگرام تمام اطلاعات اینستاگرامی را در یک فایل آرشیو جمع‌آوری کرده

 

اینستاگرام

اینستاگرام که این روزها از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی به شمار می‌رود اخیرا در راستای تبعیت از قوانین اتحادیه اروپا، ابزار دانلود داده‌ها را در اختیار کاربران گذاشته است. دسترسی به این ابزار هم از طریق وب و هم از راه اپ به این صورت امکان‌پذیر است: در پروفایلتان به قسمت تنظیمات (آیکون چرخ‌دنده) می‌روید و از بخش Privacy and Security امنیت و حریم خصوصی)، گزینه دانلود داده Data Download را انتخاب می‌کنید. حال با ورود ایمیل و سپس رمز عبور حساب کاربری، درخواستتان را با زدن روی دکمه Request Download تایید می‌کنید.

 

پس از آن اینستاگرام تمام اطلاعات اینستاگرامی را در یک فایل آرشیو جمع‌آوری کرده و لینکش را به شما ایمیل می‌کند. وقتی این فایل را دانلود و باز می‌کنید، با حجم عظیمی از داده‌ها مواجه می‌شوید! از تمام تصاویر، ویدئوها و استوری‌ها تا نام کاربری فالوئرها و کسانی که بلاکشان کرده‌اید تا حتی پست‌هایی که لایک کرده‌اید. همه چیز را اینجا پیدا می‌کنید!

 

خبر بد این است که این اطلاعات به‌صورت فایل‌های JSON به شما داده می‌شود. برای این‌که خواندن این فایل‌ها کمی راحت‌تر شود، می‌توانید متن آنها را در این سایت

konklone.io/json کپی کنید (نگران نباشید، این سایت کاملا آفلاین است) تا به فرمتی خواناتر نمایش داده شود.

 

فیس‌بوک

برای دریافت اطلاعاتتان از فیس‌بوک از طریق رایانه به این سایت بروید و وارد حساب کاربری خود شوید. سپس از منوی دست راست بالا (آیکون مثلث رو به پایین) تنظیمات را انتخاب کنید. حال در قسمت تنظیمات عمومی (General Settings) روی لینک دانلود یک کپی از داده‌ها (آخرین مورد در تنظیمات) کلیک کنید.

 

اکنون فیسبوک پیامی می‌دهد مبنی بر این‌که جمع‌آوری اطلاعات ممکن است کمی زمان ببرد. با زدن دکمه Start My Archive به صفحه بعد می‌روید و در آنجا هم دوباره روی همین دکمه می‌زنید تا جمع‌آوری داده‌ها آغاز شود. هنگامی که این کار به انجام برسد، اعلانی به شما داده می‌شود تا کل داده‌هایتان در فیسبوک را به‌صورت یک فایل زیپ دانلود کنید. (ایمیلی هم با لینک دانلود برایتان ارسال خواهد شد)

 

در آرشیو زیپ دانلود شده، یک فایل index.htm وجود دارد که با باز کردن آن، تمام اطلاعات در صفحات مختلف به‌صورت دسته‌بندی شده و مرتب نمایش داده می‌شود: پیام‌ها، تصاویر، ویدئوها و دیگر محتواهای شما و البته داده‌های دیگری که می‌دانستید فیسبوک جمع‌آوری می‌کند، ولی نمی‌خواستید به آنها فکر کنید! زمان‌های ورود، اطلاعات مکانی، آدرس IPهایی که با آنها به حسابتان وارد شده‌اید، کلماتی که براساس آنها به شما تبلیغات هدفدار نشان داده می‌شد و همچنین داده‌های تشخیص چهره شما به‌صورت سه عدد رمزنگاری شده!

 

آرشیو داده‌های شبکه اجتماعی, آرشیو فیسبوک

آرشیو داده‌های توییتر هم مانند آرشیو فیسبوک دارای یک فایل index.html است 

 

بهینه سازی برای موتورهای جستجو را فراموش کنید و تمرکز خویش را بر روی فرآوری محتوای ارزشمند برای کاربر پایانی بگذارید.

قوانین سئو همواره درحال تغییر هستند و شما برای سئو سایت خود نیاز به یک برنامه مدون دارید. به بعضی آمارها در مقوله سئو نگاهی بی اندازید:

93 درصد از فعالیت های آنلاین با جستجو در موتورهای جستجو شروع می شود
75 درصد از کاربران هرگز به صفحه دوم گوگل مراجعه نمی کنند.
70 لغایت 80 درصد کاربران گوگل به تبلیغات کلیکی گوگل اهمیتی نمی دهند.
آیا اصلا سئو کردن سایت بایستگی دارد؟ قطعاً بله

سئو به زبان ساده به معنی؛ برگردان وب سایت شما به زبانی است که توسط موتورهای جستجو به سادگی درک می شود. با سئو شما می توانید کاربرانی که بدنبال کالا و خدمات و اطلاعات و استجابت های ارائه شده در سایت شما هستند را به سایت خود جذب کنید. شما می توانید با سئو حرفه ای رتبه مناسبی در گوگل توسط بیاورید.

از طرفی ساختاره های رتبه بندی در گوگل یا دیگر موتورهای جستجو به صورت کامل مشخص نیست. از طرف دیگر الگوریتم هایی مثل رنک برین RankBrain گوگل، شناوری رتبه های جستجو را بالاتر برده اند. و قوانین موجود برای درج محتوا و اخذ بک لینک به شدت سخت گیرانه شده اند.

 

اشتباهات پدیدار در تکنیک های سئو که باید از آنها دوری کرد


اشتباهات رایج در سئو و روشهای دوری از آن
در این نوشتار با رسیدگی چندین سایت، چنیدن اشتباه در اجرای تکنیک های سئو را که بارها و بارها در سایت های مختلف تکرار شده است را فهرست کرده ایم الی شما از این اشتباهات دوری کنید.

1- کلمات کلیدی
کلمات کلیدی در محتوا بسیار اهمیت دارند و خود درونمایه سلطان سئو است.

اشتباهی که مبتدیان و حرفه ای های سئو به یک میزان در هنگام به پیشه بردن واژه ها کلیدی اتمام می دهند. پر کردن محتوای صفحه با کلمات کلیدی و استفاده از واژه ها کلیدی اشتباه است.

هدف از پر کردن محتوا با کلمات کلیدی به کارگیری خویش واژه ها کلیدی بصورت دقیق در درونمایه و استفاده از بیش از کران آن در درونمایه به قصد فریب موتورهای جستجو است.

مشاهده:

"ماشین لهستانی ما بهترین ماشین لهستانی در بازار ماشین های لهستان است. اگر به پیگیری خرید یک ماشین خوب لهستانی می گردید، به ماشین لهستانی ما هم نگاهی بیاندازید. ماشین ما بهترین بها ماشین لهستانی را دارد"

جمله بالا از نظر سئو ترسناک است. این جمله از نظر گوگل هیچ ارزشی ندارد و شایستن پنالتی شدن سایت توسط گوگل بسیار بسیار است.با چنین محتوایی شما تنها منظور دارید که سیستم را فریب دهید.

گوگل از Latent Semantic Indexing-LSI برای آنالیز صفحات سایت و اشتباهات رایج سئو در قابل اعتماد بودن تعدد واژه ها کلیدی سهم می برد. در این سیستم گوگل کلماتی مترادف با واژه کلیدی را در صفحه جستجو می کند. در یک متن طبیعی شما باید از تکرار بی جهت کلمه کلیدی به پرهیزید و از مترادف های آن کاربرد کنید الی جملات زیباتری داشته باشید. پس گوگل این سوژه را به عنوان رفرنسی برای تعیین متن طبیعی تعیین کرده است.

نکته: در زبان فارسی با تهیدستی- نداری واژه مقابل هستیم و یافتن همچم در پارسی بسیار سخت است. نمونه سرشناس شیر جنگل، شیر پاکتی و شیر آب، که همگی از یک کلمه شیر برای بیان سه مفهوم مختلف کاربرد کرده اند. در پارسی هر واژه برای ساختن کلمه جدید به واژه دیگری مانند لگو می چسبد و کلمات جدید برپایی می کند. مشابه شیرخوار، شیرخوارگان، شیرخوارگاه، که همگی بر پایه همان کلمه شیر فرآوری شده اند و به کلمه دیگری برای تولید معنی متفاوتی متصل گشته اند. نمونه سایر کلمه پرستار بچه و عبارت انگلیسی همچم آن babysitter است همانطور که می بنید در هر دو زبان از ویژگی پیوستگی دو کلمه برای تولید کلمه جدید بهره‌گیری شده است اما در انگلیسی واژه Sitter از کلمه Sit به معنی نشستن گرفته شده و با er معنای فاعلی یا مفعولی پیدا میکند یعنی نشاننده یا شخص نشانده شده، در نقش فاعلی به معنای پرستار (به گزیده تر پرستار بچه)، در نقش مفعولی به معنای شخصی که در ازاء اخذ پول روی صندلی نشسته الی نقاشی انگاشت او را نقاشی بکشد، به پیشه می رود. در حالیکه واژه پرستار در پارسی کاملاً عام است و از پرستار بچه لغایت پرستار بیمارستان را دربرگیرنده می شود و کلمه بدون توضیح فاقد بار معنایی کامل خود است.

هنگام تولید درونمایه بر روی کلمات کلیدی تمرکز داشته باشید، اما در استفاده از آن زیاده روی نکنید. در عنوان صفحات از واژه کلیدی استفاده کنید. شروع پاراگراف اول خویش را با واژه کلیدی نخست کنید. در متا تگ توضیحات از واژه ها کلیدی استفاده کنید.

برای یافتن کلمات کلیدی می توانید از افزار Keyword Planner گوگل بهره بگیرید. این ابزار به شما کلماتی که جستجوی بالایی دارند را معرفی خواهد کرد. شما باید واژه ها کلیدی طولانی یا Long tail keyword که با محتوای شما پیوسته هستند را نیز مکشوف و به کار ببرید.

 

توییتر

توییتر هم مانند فیسبوک مسیر تقریبا سرراستی را برای دریافت داده‌ها در اختیارتان می‌گذارد. در صفحه اصلی روی آواتارتان در قسمت بالا سمت راست بزنید و با کلیک روی تنظیمات وارد این بخش شوید. در صفحه تنظیمات، از منوی سمت چپ، گزینه یکی مانده به آخر، یعنی Your Twitter Data را انتخاب و رمز ورودتان را وارد کنید.

 

در این قسمت اطلاعات مختلف مربوط به حسابتان، چه عمومی و چه شخصی را مشاهده می‌کنید. در پایین صفحه دو دکمه درخواست داده‌ها (Request Data) یکی برای خود توییتر و یکی برای پریسکوپ وجود دارد. با زدن روی این دکمه، توییتر شروع به جمع‌آوری داده‌هایتان می‌کند که چند دقیقه‌ای به طول می‌انجامد. پس از اتمام این عمل، پیامی به شما برای دانلود داده‌های آماده شده داده می‌شود.

 

آرشیو داده‌های توییتر هم مانند آرشیو فیسبوک دارای یک فایل index.html است که یک صفحه تمیز حاوی توییت‌ها، تصاویر، لینک‌ها و ... را به شما نمایش می‌دهد. علاوه بر این، امکان یافتن سریع توییت‌ها براساس تاریخ به کمک یک ابزار جالب وجود دارد. موارد دیگری چون اطلاعات حساب کاربری (تاریخ ایجاد، تعداد توییت و ...) را هم می‌توانید در این صفحه ببینید. توییتر برای آنهایی که علاقه به تحلیل داده دارند قابلیت دریافت آرشیو به فرمت JSON و CSV را فراهم کرده است، به همراه یک فایل ReadMe برای راهنمایی نحوه کار کردن با آنها.

 

حجم ترسناک داده!

بگذارید کمی بترسانمتان! فکر می‌کنید فیسبوک یا سرویس‌های گوگل چقدر اطلاعات از شما در اختیار دارند؟ به نظرتان حجم این داده‌ها چقدر است؟ از هنگامی که امکان دریافت داده‌های شخصی ذخیره شده توسط این شبکه‌ها در اختیار عموم قرار گرفته، کاربران زیادی اقدام به دانلود و بررسی آن کرده‌اند و خروجی قضیه واقعا ترسناک است! حجم اطلاعاتی که فیسبوک از یک کاربر عادی در اختیار دارد، حدود 500 مگابایت است، معادل تقریبا 400 هزار صفحه متن! برای گوگل با 50 سرویسش، خیلی بیشتر از این است.

 

آن‌قدری که جمع‌آوری‌اش روی سرورهای گوگل ممکن است چند ساعت طول بکشد! و البته محتوای این داده‌ها از ابعاد آنها بسیار ترسناک‌تر است. گوگل نه فقط سایت‌هایی که جست‌وجو کرده‌اید بلکه خیلی از سایت‌هایی که عادی بازدید کرده‌اید (از طریق شبکه تبلیغاتی خود)، مکان‌هایی که رفته‌اید) با اطلاعات GPS، همه ایمیل‌هایتان (حتی آنهایی که پاک کرده‌اید) را می‌داند و حتی آمار استفاده از اپ‌های روی گوشی اندرویدی‌تان را هم دارد!



:: بازدید از این مطلب : 106
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

ه گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، اینتل اولین درایو حالت جامد(SSD) به شکل خط‌کش خود را که یک دستگاه عجیب و غریب با طول 12 اینچ و ظرفیت ذخیره‌سازی بسیار زیاد است، رونمایی کرد.

 

اینتل در سال گذشته شکل جدیدی را ابداع کرد تا فضای ذخیره‌سازی را تا حد امکان با راندمان مطلوب حرارتی افزایش دهد.

 

درایو "DC P4500" اولین درایو با این طراحی است و 32 ترابایت حافظه را در یک بیستم فضایی که تاکنون در هارد دیسک‌های معمولی مورد نیاز بود، فراهم می‌کند. مصرف برق این درایو همچنین یک دهم دستگاه‌های رایج شده است.

 

درایو حالت‌جامد یا اس‌.اس‌.دی (SSD) که به نام دیسک حالت‌جامد یا دیسک الکترونیکی نیز شناخته می‌شود(گرچه دارای هیچ‌گونه دیسک یا موتور چرخان نیست) یک ابزار حافظه است که برای ذخیره‌سازی دائم داده‌ها از تراشه استفاده می‌کند.

 

"Solid State Drives" یا به عبارتی همان SSD در کمترین زمان توانست جایگزین مناسبی برای هاردهای "Hard Disk Drive" یا HDD شود. در واقع SSD حافظه مبتنی بر حافظه فلش است که در مقایسه با هارد دیسک‌های قبلی برق کمتری مصرف می‌کند و از مقاومت بیشتری نیز برخوردار است.

 

هارد دیسک‌های معمولی HDD صفحاتی به نام پلاتر و هد دارند که این هد اطلاعات را از روی صفحات می‌خواند. بر خلاف آن، هیچ‌کدام از اجزای داخلی SSD در حال چرخش نیستند و یک حافظه فلش است که فوق‌العاده محکم و بادوام است. در نتیجه در اثر سقوط از ارتفاع کاملا مقاوم بوده و نسبت به HDD معمولی دوام بیشتری دارد.

 

از آنجایی‌که مزایای استفاده از SSD فلش قابل توجه هستند، به لحاظ قیمت نیز با هاردهای معمولی کاملا متفاوت هستند. این نوع درایوها گران‌قیمت هستند و طبعا لپ‌تاپ‌های مجهز به SSD گرانتر از لپ‌تاپ‌های مبتنی بر HDD هستند.

 

به رغم آن SSD هم به لحاظ سرعت عملکرد و هم از نظر میزان مصرف انرژی به مراتب بهتر از HDD است.

 

 SSD هم سرعت عملکرد بیشتری دارد و هم برق کمتری مصرف می‌کند که به دنبال آن موجب افزایش عمر باتری لپ‌تاپ نیز می‌گردد. با این حال از نظر میزان ذخیره‌سازی داده‌ها نسبت به HDD ظرفیت کمتری دارد.

 

اینتل معتقد است که 32 عدد از SSDها می‌توانند کنار هم قرار بگیرند تا یک پتابایت را در یک اسلات یک سرور ذخیره کنند.

 

در عین حال، شکل منحصر به فرد این دستگاه به این معنی است که تنها به نیمی از جریان هوا در SSDهای معمولی برای خنک نگه داشتن آن نیاز دارد. این یکی از دلایلی است که برخی از بزرگ‌ترین شرکت‌های داده در جهان نظیر آی.بی.ام، مایکروسافت و تنسنت(Tencent) از SSD جدید "خط‌کش" برای پشتیبانی از سرویس ابری و عملیات‌های مرکز داده خود استفاده می‌کنند.

 

SSDها سریع‌تر از انواع دیگر تکنولوژی، هم برای مصرف کنندگان و هم برای ارائه دهندگان فضای ابری در حال پیشرفت هستند.

 

به گزارش انتخاب به نقل از سی ان بی سی، سهام اپل امروز در بازار از مرز  یک تریلیون دلاری عبور کرد و رکوردی خیره کننده و البته افتخاری بزرگ را نصیب خود کرد. 

 

در حال حاضر هر سهم اپل در بازار نیویورک به بهای 207 دلار به فروش می رسد.درواقع سهام این شرکت تقریبا 3 درصد افزایش یافته است. 

 

سهام اپل پس از آن رکورددار شد که  گزارش سه ماهه  قوی خود را منتشر کرد.مجموع سهام  اپل در حال حاضر 4،829،926،000 سهم است و  قیمت سهام  این شرکت امروز حتی از مرز207.05 دلار نیز عبور کرد و در نتیجه اپل را زودتر از رقبابه خط پایان رساند. 

 

دن لویس، تحلیلگر بازار بورس در گفتگو با سی ان بی سی می گوید: "من فکر می کنم این موفقیت بیش از هر چیزبه چگونگی قدرت اکوسیستم اپل در چند دهه گذشته مرتبط است. اما این پایان تلاش های اپل  نیست، عبور از مرز 1 تریلیون دلاری فقط نقطه آغازی برای تلاش های آنان است.  من این را فقط به نوعی صحبت کردن در مورد مرحله جدید رشد و سودآوری می دانم".

 

ارزیابی ها نشان می دهند فعالیت های اپل در حوزه فضای ابری،اپل پی، آیتونز و خدمات این شرکت موفق شده درامد و سهام این شرکت را اینگونه ارتقا دهد. 

 

فراموش نکنیم که هم اکنون اپل رقبای سرسختی مثل آمازون دارد که در ماه جولای 900 میلیارد دلار ارزش بازار را به خود اختصاص داده است.

 

به نقل از وب سایت gsmarena، طبق اخبار قبلی می‌دانیم که در نیمه دوم سال جاری ۲۰۱۸ میلادی باید منتظر معرفی و رونمایی اپل از سه گوشی جدید باشیم که قرار است بعنوان جایگزین‌های آیفون ۱۰ کنونی وارد بازار شوند.

 

/5 نقطه نظر /در تولید محتوا, دسته‌بندی نشده /توسط دوردی پرشور

چگونه ی یک صفحه ی “درباره ی ما” ی نیرومند بنویسیم؟

حکایت کمپانی خویش را ذکر کنید و بازدید کنندگان را تبدیل به مشتری کنید.

 

صفحه “درباره ی ما” شما احد از مهم ترین صفحات در وب سایت شماست. به شایستن بسیار یکتا از پربازدیدترین صفحه ها از وبسایت شما نیز هست. بنابراین بهتر است آن را خوب صحیح کنید! این صفحه را به عنوان فرصتی برای شناسایی خود به بازدیدکنندگان در عقیده بگیرید.

 

درباره ما منبع عکس  در ارتباط با ما

 

 

بازدیدکنندگان صفحه ی “درباره ی ما” چه کسانی هستند؟ به بردباری زیاد مشتری هایی هستند که در عقیده دارند تا از محصولات شما خرید کنند و یا از خدمات شما استفاده کنند. آنها اخ دارند تا پشت پرده را نیز مشاهده کنند و ببینند که آیا شرکت شما همان شرکتی هست که آنها دوست دارند با آن همکاری داشته باشند یا خیر. آنها به دنبال پاسخی برای سوال هایی مشابه سوالات پایین هستند:

 

آیا شرکت روبرو کمپانی ابهت است یا خیر؟

آیا شرکتی عمومی است؟ و یا خصوصی و یا یک کسب و کار خانوادگی؟

چقدر تجربه ی کاری دارد؟

مدیریت پروژه در دست چه کسی خواهد بود؟

مقر اصلی کمپانی کجاست؟

چه چیزی این شرکت را خاص جلوه میدهد؟

ارزش های اصلی کمپانی چیست؟

چرا باید بجای خرید از شرکت رقیب، از این کمپانی خرید کنم؟

درباره ما منبع عکس در ارتباط با ما

 

پاسخ دادن به سوالات بالا اگرچه مرحله ی سختی است ولی شما باید با جدیت آنرا اتمام دهید. به هرحال صفحه ی “درباره ی ما” جایی است که شما میتوانید تمام تعاریف و تمجید ها را در ارتباط با ی محصولات و خدمات خود بیان کنید و حتما باید این پیشه را سپریدن دهید. صفحه ی اصلی فرصتی برای شماست لغایت به دنیا بگویید که چرا کمپانی شما تحسین برانگیز و عالی است. ولی باید این کار را با دقت و با کاربرد ار هوش و زکاوت اتمام دهید، که همین نیز این مسئله را کمی مشکل می کند.

 

از واقعیات بهره‌گیری کنید، نه از گزافه گویی

 

وقتی که صفحه ی “درباره ی ما” ی وبسایت خویش را می نویسید، نباید همان مطالبی که در صفحه ی اصلی نوشته اید را بنویسید. در ثانی، یک خلاصه ی طولانی و پر از جزئیات خواننده ی مطالب را کسل خواهد کرد. به علاوه شما که نمی خواهید به نظر برسد که در سخنانتان اغراق می کنید. همانطور که می دانید در بیشتر مواقع پیدا کردن حد وسط بهترین روش در تولید محتوای صفحه در ارتباط با هود از واقعیت ها بگویید و گزافه گویی نکنید.

 

درست همانند یک رزومه که برای دریافت یک شغل می نویسید، صفحه ی “درباره ی ما” نیز جایی است که شما می توانید دست آورد ها و موفقیت های خویش را ذکر کنید. برای اینکه بسیار تحمیل کننده به عقیده نرسید از استفاده از سخنان اغراق آمیز  امتناع کنید. در روبرو یک عرضه ی رک و راست از واقعیات  داشته باشید. از استفاده از صفات عالی پرهیز کنید.

 

برای مثال برای ملت توضیح دهید که چرا باید با شما شغل کنند؟ محصول و یا خدمات شما چه منفعتی در بر خواهد داشت که چشم انداز شما ارزشمند باشد؟

 

اگر میتوانید آن منافع را به صورت کمی ذکر کنید. اینکه بگویید محصول شما “سود حاصله را 18% افزایش می دهد” از اینکه بگویید “سود شما را افزایش خواهد داد” زیاد تاثیرگذارتر خواهد بود.

 

به آنها بگویید که شما چه مشکلی را حل خواهید کرد. توانایی خویش را شرح دهید و اینکه چرا شما در ارائه ی فرآورده و یا خدمت خویش دارای توانایی هستید که شما را منحصر بفرد می کند.

 

اینکه چه مدت زمانی است که کارتان را شروع کرده اید را نیز اظهار نمائید و اینکه شما و همکاران کلیدی شما چقدر تجربه ی پیشه دارید. چند مرحله ی برجسته از گذشته ی شرکت خویش را نیز ذکر کنید.

 

صفحه در ارتباط با ما، جایی برای ایجاد اعتماد

 

قبل از بوجود امدن اینترنت اکثر معاملات کاری پس از یک ملاقات رو در رو انجام می شد. مشتری احتمالی با یک فروشنده و یا صاحب کار صحبت می کرد تا در مورد شرکت اطلاعاتی کسب کند و مشخص کند که آیا از کار کردن با آنها دانستن راحتی می کند یا نه. البته امروزه شرایط اینگونه اعتماد مشتری های خویش را جلب کنید.

 

امروزه اکثر داد و ستدها بازرگانی از طریق وب و بدون ملاقات مستقیم  سپریدن می شوند. به همین خاطر، صفحه ی “درباره ی ما” ی شما باید فراتر از بیان کردن نقاط خاص شرکت شما باشد؛ همچنین باید اعتماد را به طرف مقابل القا کند چرا که بدون اعتماد، شما هیچگاه به قصد خویش که کسب دستمزد و پروژه ی کاری است نمی رسید.

 

مخاطبان خویش را در عقیده بگیرید

 

حین نگارش صفحه ی “درباره ی ما” ی خود، انگار کنید که چه کسی قرار است مطالب شما را بخواند. از مشتری های خود یک تصویر ذهنی داشته باشید. نیاز ها و خواسته های آنان چیست؟ چه اعتراضاتی و چه نقاط حساسی دارند؟

 

 

 

مخاطب شناسیمنبع عکس  مخاطب خویش را بهتر بشناسیم.

 

آیا شما یک شخصی که به تازگی مادر شده و یک فرزند حقیر دارد را بیننده پیمان داده اید؟ و یا مخاطب شما یک کارآزموده IT با سطح بالایی از چیرگی های کامپیوتری است و یا یک شخص عامی با سطح محدودی از دانش درباره ی تکنولوژی؟ آیا یک سالمند است و یا یک بچه ی مدرسه ای؟ می توانید ببینید که منظور پیمان دادن هریک از موارد بالا نیازمند نوع ی متفاوتی از دیدگاه به مطالب را نیاز دارد.

 

درست همانگونه که یک مجله و یا برنامه ی تلویزیونی با در عقیده دریافت مخاطبانش طراحی می شود، صفحه ی “درباره ی ما” ی وبسایت شما هم باید با توجه به مخاطبان اش طراحی شود. نوشته ی شما باید به آنها پیوسته باشد و به دربایستن های خاص آنها نیز اشاره کند. نوشته ی شما باید احساسات آنها را تحت تاثیر قرار دهد و آنها را برای اقدام تشویق کند.

 

زمانیکه نوشته ی هدفمند برای صفحه ی “درباره ی ما” نوشتید، میتوانید شماری از برجسته ترین حقایق و واقعیات را در جاهای دیگری از وبسایت خود بیاورید.

 

با بهترین اطلاعات خویش قبل بروید

 

در نظر بگیرید چه چیزی برای مشتری شما مهم است و همان موارد را جزو اطلاعات اصلی خویش پیمان دهید. شاید این موارد گواهی نامه های تخصصی شما باشند، مشابه تحصیلات، مجوز ها، تقدیرهای گرفتن شده و یا میزان تجربیات کاری شما. در اینصورت، با این اطلاعات اخص پیش بروید که بعنوان نشانه های صلاحیت شما در عقیده گرفته می شوند و خیلی سریع در نظر طرف روبرو به شما و کارتان اعتبار میدهد.

 

اطلاعات بروز

 

منبع عکس  همیشه آپدیت باشید و بهترین اطلاعات را ارائه دهید.

 

به هرحال، پیوسته بودن به مشتری ها و داشتن چیرگی های ارتباطی خوب شما را در چشم وهمچشمی مجزا میکند. بعد صفحه ی “درباره ی ما” وبسایت خود را با ارائه ی تعریف شرکت خویش از این خاصیت ها و خاصیت ها آغاز کنید. حتی میتوانید یک متن کوتاهی که فلسفه ی کاری شرکت شما را ذکر می کند به آن اضافه کنید.

 

در صفحه ی “درباره ی ما“ صمیمی باشید.

 

بعضی افراد تصمیم می گیرند که صفحه ی “درباره ی ما” خویش را به نوع ای بنویسند انگاشت که یک سوم شخص اطلاعات را برای آنها تامین کرده است. این گونه نگرش و مقاله بیشتر غیر راستین و بدون راستی-راستگویی به عقیده میرسد. سرانجام کل اندیشه میکنند که صفحه ی “درباره ی ما” بدست صاحب تارنما نوشته و یا دست کم تایید شده است. پس از نخست شخص (من) و یا جمع (ما) بهره‌گیری کنید، با پروا به اینکه کدامشان برای شرایط شما پسندیده همیشه در تولید درونمایه از لحنی دوستانه و صمیمانه کاربرد کنید.

 

استفاده از واژه ها مشکل و مشکل کسل کننده است. کسی که از تارنما شما بازدید میکند اخ دارد بداند که یک انسان در  پشت این پیشه است. در برپایی محتوای خویش محاوره ای باشید. به گونه ای بنویسید که انگار دارید رو در رو صحبت میکنید و لحن دوستانه شما را دوست داشتنی تر میکند.

 

اشتیاق و علاقه ی خود را برای ماموریت کمپانی خویش ابراز کنید. زمانیکه درباره ی برند کمپانی خود صحبت میکنید بی ریا و صمیمی باشید. هیچ اشکالی ندارد که صمیمیت و خودمانی بودن شما در این بین نمایان باشد.

 

شما میتوانید در عین حالیکه در نوشته ی خویش رسمی هستید، جدی نباشید و یاحتی شوخ باشید. نوشته ی خیلی رسمی شدنی است دل آزرده کننده و غیر مفید باشد. در مقابل، بگذارید مشتری ها و بازدید کنندگان روحیه ی مهربان و پر شور و اشتیاق شما را تماشا کنند.

 

همانند حیات واقعی، قابل اعتماد باشید. راستی-راستگویی شما به میان خواهد آمد و مفید خواهد بود. حتی آفت پذیری شما نیز میتواند پرهیزکاری مثبتی تلقی شود و به همین خاطر در صفحه ی “درباره ی ما” مورد استفاده پیمان بگیرد.

 

به نوع ای صحبت کنید که انگار با یک فرد گفتگو میکنید، نه یک شرکت و یا دسته جمعی از مردم. الی زمانی که بازدید کننده ی شما اهمیت بدهد، او تنها کسی است که صفحه ی “درباره ی ما” شما را میخواند و فقط کسی است که شما در حال برقراری پیوستگی هستید.

 

 یک بستگی بسازید

 

افراد همنشین دارند با دیگر کسان ارتباط داشته باشند. البته این مورد در حین نوشتن یک وبسایت برای کمپانی به راحتی از یاد میرود. اما موفقیت بی نظیر سایت هایی مانند:Google+، Facebook وLinkedIn  را نیز در عقیده بگیرید. این سایت های شبکه های اجتماعی در ریشه-بن-بیخ مجموعه هایی بزرگ از صفحات “درباره ی من” هستند.

 

شبکه های اجتماعی منبع عکس گذرگاه ارتباط با مشتری ها است.

 

در حین شکل دادن به صفحه ی “درباره ی ما” به اینکه با بازدیدکنندگان خویش ارتباط برپا کنید اهمیت بدهید همانگونه که به این امر اگر در یک جلسه ی رو در رو بودید اهمیت میدادید. چگونه میتوانید آنها را درگیر کنید؟ به چه چیزی به بهترین حالت پیوسته خواهند بود؟

 

از حرف های اغراق آمیز خودداری کنید. حرف های پر زینت و مبالغه آمیز بر ملت پیروز نخواهند شد. حرف های شما ساختگی و قلابی به عقیده خواهند رسید. در مقابل، راستی-راستگویی و رک گویی زیاد موثر است. بازدیدکنندگان قدر  صداقت شما را خواهند دانست.

 

از اینکه خود واقعیتان را پرتو دهید نترسید. راست گویی و راستی-راستگویی شیوه ای است که شما با بازدید کنندگان خویش بستگی پایدار خواهید کرد و البته بهترین روش برای قبولاندن حرف هایتان و فروش محصولاتتان به آنها است.

 

ارزش های خود را  توصیف کنید

 

صفحه ی ” درباره ی ما” شما باید چیزی فراتر از یک رزومه ی شراکتی باشد. این صفحه باید اینکه شما دقیقا چه کسی هستید را توصیف کند. روش ساخت صفحه ی درباره ی ما تاثیر گذار ارزش های کاری خود را توصیف کنید و ذکر کنید که چرا محصول و یا خدمتی که شما ارائه میکنید برای خود شما مهم است.

 

اپل آیفون‌های ۲۰۱۸ را در دو نسخه ۵.۸ و ۶.۵ اینچی با صفحه نمایش اولد و یک نسخه ارزان‌ قیمت‌تر ۶.۱ اینچی با نمایشگر ال سی دی معرفی و روانه بازار خواهد کرد.

 

حالا تازه ترین گزارش های منتشر شده نشان می دهد که یکی از بزرگترین مدل های گوشی های آیفون یعنی آیفون ۱۰ پلاس، قرار است به یکی از بهترین و محبوب ترین ویژگی های تبلت های آی پد اپل مجهز شود و آن قابلیت افقی شدن صفحه نمایش گوشی ( landscape) است.

 

این قابلیت برای آن دسته از کاربرانی که برای انجام برخی از کارها نیاز به بزرگتر و افقی تر شدن صفحه نمایش دارند، بسیار سودمند و کاربردی است به گونه ای که آنها قادر خواهند بود با فعالسازی این قابلیت در گوشی جدید خود، هر زمان که بخواهند صفحه نمایش را افقی و بزرگ کنند تا بتوانند کارهای خود را با کیفیت و دقت بیشتری انجام دهند.

 

آیفون ۱۰ پلاس که به احتمال زیاد همان مدل ۶.۵ اینچی گوشی های ۲۰۱۸ اپل است، به لطف بهره مندی از جدیدترین و به روزترین نسخه سیستم عامل آی او اس (iOS) به کاربرانش این امکان را می دهد تا از قابلیت افقی شدن صفحه لذت ببرند.

 

این قابلیت دقیقا همانند ویژگی تبلت های آیپد اپل است که در آن کاربران می توانستند صفحه نمایش را بزرگتر و افقی کنند.

 

هنوز اطلاعات و جزئیات دقیقی از این قابلیت در فضای مجازی منتشر نشده است و اپل نیز هیچ کدام از این گزارش ها را به طور رسمی تایید یا رد نکرده است.

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,آیفون 
 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,آیفون 

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی‌میل، "گوگل" ویژگی جدیدی در نوار جست‌وجوی خود اضافه کرده است که می‌توان با جست‌وجوی جملاتی مانند "شغل‌های نزدیک من"(jobs near me )  یا "مشاغل بانکی"(banking jobs) شغل مورد نظر خود را پیدا کرد.

 

البته این امکان جدید در گام اول تنها برای مردم انگلیس قابل استفاده است.

 

در این ویژگی جدید کاربران می‌توانند ویژگی‌های آن شغل، میزان حقوق و راههای رفت و آمد به محل کار را با استفاده از "گوگل مپس" (Google Maps) دریابند.

 

همچنین کاربران می‌توانند شغل‌های مورد علاقه خود که به ‌آن‌ها پیشنهاد شد را ذخیره کنند و قسمت "پیغام گوگل"( notifications)  سیستم را روشن کنند تا شغل‌های مورد علاقه‌ آن‌ها برایشان به نمایش گذاشته شود.

 

مدیر محصولات گوگل اظهار کرد، امروزه تعداد افرادی که در گوگل جست‌وجو می کنند، رو به افزایش است.

به نقل از نیوز، در حال حاضر سومین تولیدکننده بزرگ گوشی‌های هوشمند جهان، نرم‌افزارهایی با استفاده از AI برای کمک به دستیار شخصی مجازی خود در ارتباط با کاربران در سطح احساسی آنها را طراحی کرده است. این شرکت یک دستیار مجازی را  در سال ۲۰۱۳ منتشر کرد که روزانه ۱۱۰ میلیون کاربر  از آن استفاده می‌کنند و امیدوار است که با استفاده از نرم‌افزار مجهز به هوش مصنوعی شناسایی احساسات را نیز در آینده افزایش دهد.

 

آنت زیمرمن - معاون تحقیقاتی گارتنر - در ابتدای سال جاری اعلام کرده بود که هوش مصنوعی احساسات قادر به تجزیه و تحلیل حالت‌های افراد با پاسخ به سوالات شخصی خواهد بود. تا سال ۲۰۲۲ دستگاه شخصی شما بیش از خانواده وضعیت احساسی شما را درک خواهد کرد. این سیستم با قابلیت خواندن حالات چهره، تجزیه و تحلیل صدا و رفتار کاربر دستورات کاربران را دریافت و به آنها پاسخ خواهد داد.

 

وی در ادامه افزود: دستیارهای مجازی با توانایی خواندن احساسات در اتومبیل و مراقبت‌های بهداشتی مفید خواهند بود. اتومبیل‌هایی با دستیار دیجیتال قادر به تصمیم‌گیری در مورد خستگی، استرس، خشمگینی یا ناامیدی راننده خواهند بود و کنترل ماشین را به گونه‌ای انجام می دهند که ایمن‌تر باشد. در مراقبت‌های بهداشتی نیز یک دستیار مجازی احساسات AI می تواند سلامت روان فرد را ۲۴.۷ کنترل کند و در صورت بروز مشکل به مراقبان هشدار دهد.

 

فلیکس ژانگ - معاون مهندسی نرم‌افزار هوآوی - در این باره گفت: ما فکر می‌کنیم که در آینده همه کاربران ما آرزو کنند که بتوانند با این سیستم ارتباط عاطفی برقرار کنند.

 

جیمز لو، مدیر محصول AI در گروه کسب و کار مصرف کننده هوآوی هم می‌گوید: شرکتش دستیار مجازی را برای گسترش مکالمات طراحی می‌کند تا کاربر احساس تنهایی نکند.

 

جدیدترین چیپ ست هوآوی Kirin ۹۷۰  دارای یک واحد پردازش عصبی اختصاصی (NPU) است که توانایی‌های AI را در گوشی‌هایی که از تراشه استفاده می‌کنند، در اختیار دارد. در حال حاضر SoC از Huawei P۲۰ Pro و Huawei P۲۰ پشتیبانی می‌کند.

همه ما کاربرانی را دیده‌ایم که تقریبا به طور میانگین هفته‌ای یک بار گوشی از دستشان به زمین می‌افتد. بنابراین فناوری جدید "گوریلا گلس" به این افراد کمک می‌کند.

 

شرکت کورنینگ اکنون "Gorilla Glass ۶" را معرفی کرده و ترکیب محصول خود را تغییر داده است تا پس از چند بار سقوط، همچنان سالم باقی بماند و نشکند.

 

این فناوری در آزمایشات توانسته به طور متوسط از ۱۵ سقوط متوالی بر روی یک سطح سخت و از ارتفاع ۱ متری سربلند بیرون بیاید.

 

این مقاومت، دو برابر فناوری قبلی یعنی "Gorilla Glass ۵" است و گفته می‌شود مقاومت بیشتری نسبت به محصولات سایر رقبای این شرکت دارد.

 

پیشرفتی که در این نسخه حاصل شده، شامل فرایند مبادله یونی است که در آن یون‌های بزرگ صفحه گوشی در دمای بالا به تنگی در کنار هم قرار داده می‌شوند.

 

همچنین انتظار می‌رود که نسخه ۶ توانایی ایستادگی در برابر سقوط از ارتفاع بالاتر را نیز داشته باشد.

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,گوریلا گلس 6

 

با این حال، شرکت سازنده می‌گوید مقاومت در برابر خراش در این نسخه، مثل نسخه قبلی  است، بنابراین نباید انتظار داشته باشید که صفحه نمایش گوشی شما پس از سقوط هم بدون خط و خش باشد.

 

این شیشه هم‌اکنون در حال تولید است و چند مشتری نیز در حال تست آن هستند. اگرچه ممکن است تا چند ماه آتی روی تلفن‌های همراه تعبیه نشود.

 

شما احتمالا نسخه جدید کورنینگ را تا سال ۲۰۱۹ روی گوشی‌های هوشمند نخواهید دید و در گوشی‌های هوشمند پرچمدار سال آینده استفاده خواهد شد.

 

در حال حاضر بسیاری از گوشی‌های هوشمند دارای پشت شیشه‌ای، صفحه نمایش‌های منحنی و یا هر دو هستند و قدرت و مقاومت شیشه این گوشی‌ها روی دوام کلی آنها تاثیر می‌گذارد.

 

 

 
 
 
 
 
 
 


:: بازدید از این مطلب : 232
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

امروزه داشتن سایت لزوماً داشتن ظاهری زیبا و شکیل نیست. درست است در نگاه اول امری مهم تلقی می شود ولی این مهم فرجام شغل داشتن یک سایت خوب نیست.
پس از سرانجام طراحی نما سایت، حمایت سایت امری حیاتی تر محسوب می شود، زیرا بقای یک سایت و ترقی آن در این برهه از موعد که فناوری به سرعت در حال ترقی است کاری بس با اهمیت محسوب می شود و گاهاً ترقی یک گردآور در پیشه خویش مخصوصا در این رقابت اینترنتی مشاغل، شدیداً مستلزم داشتن یک پشتیبان سایت خوب در اداره امور سایت است.

قراداد حمایت سایت
طراحی سایت ساناتک مفتخر است با داشتن تجربه ای بلند مدت، پس از انجام طراحی سایت، شما را در زمینه ارائه خدمات پشتیبانی سایت و حفاظت سایت به هدف حفظ کارائی و ادامه سرویس دهی آنها که در قالب قراردادهای حفاظت و پشتیبانی است، یاری کند.

فهرست خدمات مدیریت سایت وردپرس که شامل موارد زیر میباشد.
نگهداری و بروز رسانی و حمایت سایت بنا به گونه آن سایت ، میزان محتوای مورد نیاز، آیتم ها و ماژولهای موجود در آن و حساسیت زمانی مورد بیچارگی کارفرما متفاوت با یکدیگر و در تخمین هزینه حفاظت سایت دخیل هستند.

پشتیبانی فنی سایت
* به روز رسانی کد سایت
* جاسازی نسخه حامی از سایت
* شناسایی سایت در موتورهای جستجوی جدید
* ایجاد اکانت در شبکه های اجتماعی و سرویس دهندگان وبلاگ جدید
* بهبود و اعمال دگرگونی ها سئو در صورت به روز رسانی الگوریتم های موتورهای جستجو
* اخذ بکلینک از سایت های همانند جهت افزایش پیج رنگ
* نگهداری و رفع ایرادات احتمالی
* تغییر نوع اسلایدها در صورت تقاضا کارفرما

پشتیبانی محتوایی سایت
* به روز رسانی آگاهی ها سایت مطابق با اصول سئو با پروا به رفرنس های مشخص شده
* تهیه درونمایه اعم از متن، تصویر، ویدئو، پیکان برای دسته های مختلف سایت یا برای تبلیغات
* تهیه عکس ها جهت اسلایدها، شبکه های اجتماعی و تبلیغات در چهره تقاضا کارفرما
* انتشار محتوای جدید سایت در شبکه های اجتماعی
* ارسال ایمیل تبلیغاتی، پیامک و خبرنامه به اعضای سایت
* مدیریت کاربران و محتواهای تولید شده بدست کاربران سایت
* ارائه گزارش عملکرد حمایت و آمارگرفتن سایت به کارفرما



:: بازدید از این مطلب : 106
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

رمز دار کردن درایو فلش
برای رمز دار کردن درایو فلش خود اعمال زیر را انجام دهید


1-فلش خود را به کامپیوتر متصل کنید.


2-بر روی کلید شروع (start) کلیک کنید و BitLocker را تایپ کنید سپس بر روی BitLocker Drive Encryption کلیک کنید.


3-در مرحله بعد بر روی Turn On BitLocker کلیک کنید.


4-اگر درایو فلش شما سازگاری داشته باشد BitLocker ان را برای رمز گذاری اماده می نماید.


5- رمز را انتخاب کنید و بر روی next کلیک کنید.


6-یکی از دو گزینه را انتخاب کنید اگر بعدها رمز عبور خود را فراموش کردید می توانید با استفاده از کلید بازیافت ( recovery key) ان را باز گردانید. گزینه ی اول کلید بازیافت را در یک فایل ذخیره میکند و گزینه ی دوم یک پرینت از ان می گیرد.


7-بر روی next کلیک کنید.


8-تنظیمات انتخابی و رمز عبور خود را تایید کنید و بر روی start encrypting کلیک کنید.

 

9-درایو شما هم اکنون رمز دار شد.


نکته: اگر حجم درایو شما زیاد باشد ممکن است مدتی طول بکشد

 

بررسی رمز دار شدن فلش
حالا برای اینکه ببیند ایا واقعا رمزدار شد و میشه بهش اعتماد کرد کافیه فلش خودتون را از کامپیوتر جدا کنید و روی یک کامپیوتر دیگه که ویندوزی غیز از سون داره و باید از ویستا سرویس پک یک (SP1 ) یا ایکس پی سرویس پک سه (SP3)یا ورژنهای بالاتر داره وصل کنید چون ویندوز های قدیمی درایو رمز دار شده را یک درایو فرمت نشده می شناسند خوب حالا برید و فایلهاتونو باز کنید اگر از شما رمز عبور خواست پس میشه بهش اعتماد کرد اگر با کلیک روی فلش فایل bitlocker را مشاهده کردید یعنی bitlocker روی اون سیستم نصب نیست و نمیشه روی این سیستم تست کرد.

 

برداشتن رمز از روی فلش
1-فلش را به کامپیوتر وصل کنید.


2-بر روی کلید شروع (start) کلیک کنید و BitLocker را تایپ کنید سپس بر روی BitLocker Drive Encryption کلیک کنید.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 دی 1397 | نظرات ()