# UX در زمینهی کسب و کارهای اینترنتی
وقتی گفتگو از کسب و کارهای اینترنتی میشود، مهمترین آلت شما برای ارتباط با مشتریان وب سایت شما خواهد بود، بعد همواره باید روی تجربه کاربری که تارنما شما به کاربران ارائه میدهد، پیشه کنید.
وقتی کاربری وارد وب سایت شما میشود، باید دانستن کند که در این وب سایت به راحتی میتواند نیازهای خود را بر طرف کند. دریافتن راحتی و اعتماد دو فاکتور مهم در یک تجربه کاربری خوب است.
شما دائم خود را به جای کاربران پیمان دهید به این صورت که وقتی وارد وب سایت شما میشوند، آیا به راحتی میتوانند نیازهای خویش را پیدا کنند یا اینکه شما برای کاربران جستجویی را پیمان دادهاید که به عقیده خودتان عالی است اما مایه میشود، کاربران مجبور شوند زمانی را برای جستجو در تارنما شما صرف کنند؟
واقعیت این است که در این زمینه نظر شما مهم نخواهد بود چون کاربران هستند که پیمان است از شما خریدی کنند و یا از خدمات شما کاربرد کنند، روشن است که هدف از یک سوداگری اینترنتی گسترش و کسب هوده بیشتر است، پس همش نظر کاربران باید مورد توجه قرار گیرد.برای مطالعه بیشتر به وب سایت میموس مراجعه کرده و مطالب این سایت را دنبال کنید.
مثال دیگری در این گویه تقدیر ثبت نام تارنما شما است که یکی از مهمترین قسمتهای هر تارنما میباشد. همش پروا کنید که وقتی کاربر وارد وب سایت شما میشود آیا میتواند به راحتی این سرنوشت را پیدا کرده و در آن ثبت اسم کند و آیا به راحتی میتواند به شما اعتماد کند و اطلاعات خویش را در برگزیدن شما قرار دهد؟
برای پی بردن به این سوالات بهترین شغل را میتوان تست کردن قسمتهای مختلف تارنما دانست با این شغل میتوانید بازخورد مخاطبان را پیشبینی کنید، در پیوستگی روشی برای انجام این پیشه به شما رهنمود شده است.
2# پیشبینی بازخورد احتمالی کاربران در روبرو طراحی تجربه کاربری سایت شما
از چند تن بخواهید که به تارنما شما وارد شوند و در آن جستجویی کنند و یا مراحل ثبت اسم و خرید را اتمام دهند. پس از انجام این اقدامات از آنها بخواهید نظر و پرماسیدن خویش را در باره تارنما شما بازگو کنند، از آنها بخواهید بدون تعارف و صادقانه به شما استجابت دهند.
این آزمایش در مقیاس کوچکی سپریدن شده میشود اما میتواند دیدن نکویی به شما بدهد که بتوانید عکسالعمل کاربران را در مواجهه با تارنما خویش گمان بزنید، در ضمن به نظرات کاربران خود پروا زیادی بکنید و از آنها بخواهید که پیشنهادات خود را به شما ارائه بدهند.
کاربران اگر حس کنند که شما به پیشنهادات آنها توجه کرده و از آن کاربرد میکنید، سازندهترین نظرات را به شما میدهند، چرا که آنها از خارج به وب سایت شما نگاه میکنند و میتوانند نواقص تارنما شما را بگویند. شما برای این شغل هزینهای پرداخت نخواهید کرد ولی با به کارگیری آن میتوانید تجربه کاربری تارنما خویش را درمان ببخشید.
3# برگزیدن بهترین چیدمان برای وب سایت
زمان دسترسی کوتاهی و زیبایی ظاهری دو عاملی هستند که با یک انتخاب مناسب برای چیدمان تارنما پژوهشگر میشوند. چیدمان شما باید به گونهای باشد که در سررسید استفادهی کاربران از وب سایت، تمام گزینههای موجود در یک نگاه و به صورت منظم برای آنها نمایش دیتا شود.
این شغل به کاربران دریافتن خوبی را انتقال میدهد و باعث میشود آنها تجربه کاربری بهتری داشته باشند. در ضمن انتخاب چیدمان مناسب مایه زیبایی وب سایت شما خواهد شد که خویش عامل مهمی در زمینهی تجربه کاربری میباشد.
:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0