نوشته شده توسط : mj

 

 بخاطر داشتن سه گام مهم برای پیشرفت

جولی سه گام را برای پیشرفت پیشنهاد می کند: مفاد، همخوانی و رقابت که بسیار در داشتن یک بحث کارآمد موثر هستند.

 

مفاد

یعنی بررسی اطلاعات سازمانی قابل دسترس و نیازمندی های پیشرفت چه کسی تصمیم می گیرد و چگونه برای نتیجه بهتر تلاش کنید.

 

همخوانی

یعنی ارتبط بین هدف شخصی ازشغل وهدف سازمان وقتی بطور واضح اهدافتان سازمان راحمایت کند رئیس یامدیر همخوانی را می بینند وقتی این اتفاق بیفتد برد برد می شود.

 

رقابت

تاثیر بسزایی در پیشرفت داردکه شامل توانایی ارزیابی، مهارت موقعیت های پیشرفت، پردازش و شناخت قوتها، استعدادها، ارزشها و ترجیحات است.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 131
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

درمانگران طب سنتی ماساژ روغن بادام را در ناحیه سر پیش از خواب، یکی از بهترین روش‌‌ها برای درمان بی خوابی و اختلال خواب ناشی از فکر، خیال و اضطراب ذکر کرده‌اند. علاوه بر این، ماساژ موضعی روغن بادام شیرین از جمله روش‌‌هایی است که به چاقی بدن کمک می کند.

 

ماساژ صورت با روغن بادام تلخ یکی از بهترین شیوه های طبیعی برای از بین بردن آثار لک، آثار باقی مانده از جوش و سایر آثار پوستی است. ماساژ دو تا سه بار در هفته از این روغن برای پوست صورت بسیار مفید است. علاوه بر این، مالیدن این روغن روی پوست موجب خشک شدن و از بین رفتن جوش های چرکی و عفونت های پوستی نیز می شود.

 

مخلوط مساوی روغن فندق با روغن زیتون برای سرخ کردن رنگ موها مفید است. این روغن در عطرسازی هم مصرف می شود همچنین مقوی معده بوده و نیز تاثیر مثبت و تقویت کننده ای بر مغز و عملکرد آن دارد.

 

مالیدن روغن فندق بر موی مژه و ابرو به تقویت و پرپشت شدن تارهای مو کمک می‌‌کند، ضمن آنکه ماساژ سر با روغن فندق اصیل و معتبر می‌‌تواند به تقویت تارهای مو کمک کند.

 

ضماد سوخته فندق با پیه نیز برای جلوگیری از ریزش مو مفید است. برای جلوگیری از ریزش مو پوست فندق را بسوزانید و خاکستر آنرا با پیه مخلوط کرده و قسمت هایی را که موی آن ریخته با آن ماساژ دهید.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 134
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

درست است که از بین بردن حشرات با سم کار راحتی است اما خطراتی نیز به همراه دارد به خصوص برای بچه ها و حیوانات خانگی. ما چند تا پیشنهاد بی خطر برای از بین بردن همیشگی این میهمان های ناخوانده داریم.

 

از بین بردن سوسک

پیاز را خرد کنید. آن را با جوش شیرین ترکیب کنید. (نام دیگر جوش شیرین بی کربنات سدیم است) سپس ترکیب به دست آمده را در نقاطی که معمولا سوسک ها دیده می شود بریزید. در صورت نیاز این کار را تکرار کنید.

 

حشرات خانگی,از بین بردن حشرات خانگی

پیاز خرد شده را با جوش شیرین ترکیب کنید و سر راه سوسک ها بریزید

 

از بین بردن مورچه ها

در قسمت هایی که مورچه ها معمولا غذا به داخل لانه خود می برند کمی آرد ذرت بریزید. بعد از چند هفته نتایج آن را خواهید دید.

 

راههای از بین بردن سوسک, راهنمای از بین بردن حشرات خانگی

سر راه مورچه ها غذا به داخل لانه کمی آرد ذرت بریزید

 

از بین بردن پشه ها

روی اسفنج کمی از روغن های ذکر شده در تصویر بریزید.

اسفنج را داخل یک شیشه قرار دهید و درب آن را به مدت ۲۴ ساعت ببندید.

سپس درب شیشه را باز کنید و اجازه دهید بوی آن در اتاق بپیچد.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 123
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

موارد ایمنی در خانه

در گام اول نسبت به ایمن سازی خانه خود اقدام کنید، تمامی کمد ها، قفسه ها، آب گرم کن دیواری، بوفه، یخچال و به طور کلی وسایل سنگینی که احتمال دارد در زمان زلزله جابه جا شده و سقوط کنند باید به وسیله حفاظ به زمین و دیوار متصل و محکم شوند.

 

ظرف های سنگین و وسایل شکستنی را در طبقه‌های کف و زیر کابینت و کمد‌ها نگهداری کنید، زیرا سقوط وسایل سنگین و شکستنی درزمان زلزله می‌تواند سبب جراحت و حتی مرگ شود.

 

پس از بروز زلزله,نکاتی برای مکان های زلزله خیز

درگام اول نسبت به ایمن سازی خانه خود اقدام کنید

 

آینه ها، شیشه و پنجره ها از جمله خطرناکترین وسایل درخانه هستند به همین دلیل لازم است از قراردادن تخت خواب زیر پنجره و نزدیک آینه خودداری کنید؛ آینه هایی که قابلیت جابه جایی را دارند تا زمان برطرف شدن خطر زلزله برروی زمین قراردهید و روی آن را با پارچه یا نایلون بپوشانید تا درصورت شکستن باعث جراحت نشوند.

 

در زمان امکان وقوع زلزله در منطقه تا رفع خطر، سایر وسایل قیمتی از جمله تلویزیون و رایانه را برروی زمین قراردهید، لوستر‌های سنگین را باز کنید و داخل پارچه روی زمین قرار دهید، فضایی برای رفت و آمد سریع افراد در هنگام خطر درخانه و محل کار در نظر بگیرید.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

اشتباهات ناشی از بی تجربگی در اولین شغل

استخدام شدن در یک کار جدید پر از استرس و تنش است اما اگر راهکارهایی را بلد باشید کمتر دچار مشکل می شوید. یکی از مشکلات در اولین شغل نحوه برخورد با همکاران است که گاهی می تواند معضل بزرگی برای شما باشد اما نگران نباشید ما راهکارهایی را به شما نشان می دهیم تا بتوانید از اشتباهات در اولین شغل خود پیشگیری کنید.

 

عوامل مشکلات اولین شغل, نکته هایی برای اولین شغل

یکی از مشکلات در اولین شغل نحوه برخورد با همکاران است

 

تصور کنید در یکی از دانشگاه های خوب، در رشته ای که بازار کار مناسبی دارد تحصیل کرده اید. پس از صرف زمان قابل توجهی در مصاحبه شرکت های مختلف برای اولین بار استخدام می شوید. کار شروع می شود. محیط آنجا چگونه است؟ مطمئنا مانند خانه نیست. آیا مانند دانشگاه است؟ انتظار رو به رو شدن با چه شرایطی را دارید؟ اولین برخورد با مدیر و همکارانتان چگونه خواهد بود و چگونه رفتار می کنید؟

منبع



:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

سیر تاریخ زلزله در ایران

از نظر جـغرافیایی، ایـران کـه در کمربند زلزلهٔ هیمالیا - آلپ قرار گرفته، همواره در انتظار وقوع حادثه است. نخستین زمین لرزه‌ای که در تـاریخ ایـران ثـبت شده، زمین لرزهٔ چهارصد سال پیش از میلاد حضرت مسیح است کـه منطقهٔ ری را به ویرانه‌ای مبدل ساخت و تا سال ۱۱۷۹ هجری قمری، هر چهار تا نه سال یک زمین لرزه ویران گر در مکانی از این سرزمین رخ داده و قربانیان زیادی داشته است؛ از جمله در سال ۲۳۵ هـجری قـمری، زلزلهٔ مهیبی استان پهناور خراسان و توابع نـیشابور را ویـران سـاخت که دویست هزار نفر جان باختند و تمامی روستاها ویران شد.

 

دو سال بعد از آن نیز تبریز با خاک یکسان شد و در سال ۳۳۷ هـجری، زلزله عظیم شمال مرکزی ایران را لرزانـد بـه گونه‌ای کـه دشت‌ها و کوهستان های منطقه نیز خسارت دیدند و مجدداً نـیشابور در سـال ۵۸۸ هجری بر اثر زلزله به کلی ویران شد. در سال ۸۱۹ زلزلهٔ فارس متجاوز از ده هـزار کـشته بر جای گذاشت و متعاقب آن تبریز بـار دیگر بر خود لرزیـد و زلزله قربانیان زیادی گرفت. در سال ۱۳۴۱ در مـنطقهٔ پهـناور و پر جمعیت جنوبی قزوین بر اثر زلزله، نود و یک روستا به کلی ویران شد و بـه ۳۰۰ روسـتای دیگر نیز آسیب جدی وارد آمـد.

 

در سـال ۱۳۴۷ زلزله شدیدی دیگر بار به استان خـراسان ضـربه زد و شهر فـردوسی را بـه کـلّی ویران ساخت. دشت بـیاض و روستاهای بسیاری دچار آسیب جدی شدند.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 119
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

 خوشبو کردن خانه با میوه کاج

چند میوه کاج را در اتاق بگذارید و روغن به درون آن ها تزریق کنید. منتظر باشید که همه اتاق شما بوی خوش روغن های دوست داشتنی را بدهد. و یا اینکه آنها را درون مایکروفر قرار دهید تا بویشان فضا را پرکند.

 

 خوشبو کردن خانه

گیاه های معطری مثل گل رز، وانیل، میخک، اکالیپتوس، پرتقال و لیمو را در ظرف پر از آبی ریخته و روی حرارت ملایم بگذارید و بعد از رسیدن به نقطه جوش حرارت را پایین بیاورید تا عطر آن در خانه بپیچد.

 

 رفع بوی نامطبوع از شلوار جین

شلوار جین خود را در یک کیسه پلاستیکی زیپ دار گذاشته و به مدت ۸ ساعت (یا از شب تا صبح) در فریزر قرار دهید. سرمای فریزر باکتری های مولد بوی بد را از بین برده و دیگر نگرانی از پوسیده شدن شلوار خود در اثر شستشوی زود هنگام نخواهید داشت.

 

 بوی بد فاضلاب

ترکیب نمک و جوش شیرین، محلول بسیار قوی و از بین برنده بوی بد فاضلاب است.

یک لیوان نمک و یک لیوان جوش شیرین را به همراه یک کتری آب جوش به داخل چاه فاضلاب بریزید تا از بیرون زدن بوی نامطلوب آن جلوگیری کنید.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 123
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

محصولات آلوده ای که هر روزه از آنها استفاده می کنیم

 

ما در طول روز، از صبح که بیدار می شویم تا شب لوازم و وسایل بسیاری را استفاده می کنیم  که ممکن است خطرات بسیاری برای سلامتی و بدن ما داشته باشد.

 

در دنیای امروز به نظر می‌رسد همه نگران مواد سمی پیرامون خود در زندگی روزمره‌شان هستند. از غذاهایی که می‌خوریم گرفته تا لباس‌هایی که می پوشیم و محصولاتی که استفاده می‌کنیم. انگار همه‌ی ما نسبت به مواد مصرفی‌مان بینهایت حساس و دقیق شده‌ایم. اما محصولاتی هستند که هر روز از آنها استفاده می‌کنیم و هنوز نسبت به سمی بودن آنها آگاه نیستیم.

 

تشک‌

فکر می‌کنید کمرتان تنها چیزی است که می‌تواند قربانی یک تشک نامناسب شود؟ اینطور نیست، بسیاری از تشک‌ها، مخصوصا قدیمی‌ترها، حاوی مواد شیمیایی مضری به نام PBDE هستند. به مرور زمان این مواد شیمیایی شروع به خرد شدن و پخش شدن کرده و موجب اختلال در کار هورمون‌ها، عملکرد حافظه، توانایی باروری، سرطان و ... می شوند. برخی از PBDE های خاص در آمریکا ممنوع شده اند، اما ممکن است هنوز در بسیاری از خانه‌ها موجود بوده و در بدن افراد تجمع یافته باشند.

 

خمیر دندان

اگر تا به حال نگاه دقیقی به خمیر دندان‌تان انداخته باشید حتما متوجه هشدارهایی که در صورت خورده شدن محصول داده است شده‌اید. البته این ویژگی برای محصولات پاک کننده و شوینده کاملا استاندارد است، اما محصولی که قرار است درون دهان‌تان را تمیز کند چطور؟! اگر خمیر دندان‌تان حاوی فلوراید یا تری کلوزان باشد می‌تواند بدن‌تان را مسموم کند. هرگز خمیر دندان را نخورید (البته معلوم است که این کار را نمی‌کنید!) و سعی کنید نوع بدون فلوراید یا بدون تری کلوزان را انتخاب کنید.

 

منبع



:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj



افزونه سئو وردپرس yoast seo

yoast seo یکتا  از افزونه های با بیشترین میزان دانلود در میان افزونه های وردپرس می باشد.
Yoast SEO یک راه حل جامع برای کل نیازهای سئو شما در سایت وردپرس است.

این افزونه به شما این امکان را می دهد الی در مو تورهای جستجوی عنوان، توضیحات متا و کلمات کلیدی متا برای هر پست و صفحه سایت خویش اضافه کنید.

شما در ضمن می توانید عنوان سفارشی برای سایت اصلی، بایگانی ها، بخش بندی ها و صفحات تگ خود را بنویسید.
همچنین هر زمانی که سایت شما را به روز رسانی می کنید، متا دیتا های Open Graph، نقشه های توییتر، نقشه های سایت و موتورهای جستجو  اضافه می کند.

بهترین افزونه سئو در وردپرس افزونه ی یواست میباشید که اکثر سایت هایی که با وردپرس راه اندازی شده اند از این افزونه قدرتمند استفاده می کنند.
 

هیچ آدم به اندازه غول جستجو  یعنی گوگل آمارگرفتن دقیقی از اینکه ملت در دنیای اینترنت به پیگیری چه هستند ندارد.

آیا شما می دانستید می توانید ایده  و شمردن میزان جستجو در باره کلمه کلیدی خویش را از راه امکان جالب گوگل یعنی برنامه ریز کلمه کلیدی گوگل پیدا کنید.

این آلت گوگل در اصل برای تبلیغ کنندگان ساده مرد ایجاد شه است لغایت میران آمار دقیقی در مورد کلمه کلیدی خویش شامل میزان جستجو واژه ها کلیدی همانند در جه سختی و… بدست آورند.



:: بازدید از این مطلب : 123
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mj

چند نکته مهم در استفاده از کوله پشتی مدرسه که والدین باید بدانند

یک متخصص طب فیزیکی با اشاره به اینکه وضعیت صحیح قرار گرفتن کوله پشتی برای حفظ سلامت ستون مهره های دانش آموزان ضروری است، گفت: تسمه های کوله پشتی باید طوری تنظیم شود که کوله از ناحیه آخرین مهره کمری که به موازات خط ناف در ناحیه پشتی قرار دارد، پایین تر نیامده و شانه ها را به طرف عقب نگه دارد.

 

وی افزود: تمایل شانه‌ها به طرف جلو، بر جا ماندن آثار بند کوله‌ها، ایجاد قرمزی روی پوست افراد و افت کوله به سمت پایین از نشانه های استاندارد نبودن کوله پشتی است. کوله پشتی و محتویات آن باید کمترین وزن را به بدن دانش آموز وارد کند. جنس کوله باید از نوع سبک باشد که خود موجب اضافه وزن نشود.

 

این متخصص طب فیزیکی یادآور شد: کوله پشتی ها باید دو بند ضخیم داشته باشند. بند نازک کوله پشتی به رگ‌های عصب و خونی آسیب وارد کرده و احتمال ایجاد دردهای عصبی مزمن و ناراحتی‌های پوستی را افزایش می‌دهد؛ چرا که آویزان کردن از یک طرف، باعث کج شدن اندام فرد و آسیب به ستون مهره‌ها می‌شود.

 

وی گفت: تسمه‌های کوله پشتی باید به طور متقارن تنظیم شده باشد. عدم تقارن دو تسمه، موجب بر هم خوردن تعادل بدن می شود. دو بند کوله پشتی باید روی سینه قرار گیرد و بهتر است از کوله پشتی‌هایی که دارای بندهایی با حداقل عرض پنج سانتی متر است، استفاده شود.

 

این متخصص طب فیزیکی یادآور شد: خانواده‌ها نباید دفتر و کتاب اضافی داخل کیف فرزندان خود بگذارند. بهتر است در کیف آنها حداکثر دو دفتر و دو کتاب با تعدادی مناسب قلم و خودکار گذاشته شود. توصیه می‌شود هنگام بلند کردن کوله پشتی به جای کمر، زانوها خم شوند و کتاب های سنگین تر در مرکز ثقل کیف و نزدیک به پشت فرد قرار گیرند

منبع



:: بازدید از این مطلب : 128
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 آذر 1397 | نظرات ()