اشتباه دردناک بازاریابی که باید از آن اجتناب کنید
چشم انداز بازاریابی امروزه نسبت به گذشته بسیار متنوع شده است و استراتژی های بازاریابی شامل کانال های مختلفی می شوند. برای مرتبط ماندن، باید هر چند مدت یکبار بررسی هایی را از استراتژی های بازاریابی خود انجام دهید.
عدم دگرگونی از شخصیسازی به فردگرایی
این روزها همه در مورد شخصی سازی صحبت می کنند، اما بازاریابان هنوز برای ایجاد یک تجربه معنادار برای مشتریان در جدال هستند. سوال این نیست که آیا شما پیام خود را شخصی سازی می کنید یا نه. در عوض، سوالات زیر را از خود بپرسید:
آیا شما هنوز با ذکر کردن نام مشتریانتان، شخصی سازی را انجام می دهید؟
آیا شما از بینش های فردی استفاده می کنید؟
عدم تبعیت از قانون 20/80
بدون شک در مورد قانون 20/80 شنیده اید. این قانون که با نام اصل پارتو نیز شناخته می شود می گوید که 80 درصد تاثیر از 20 درصد عوامل ناشی می شود. اما آیا شما از این قانون در بازاریابی خود استفاده می کنید؟
چه تمرکز شما روی بازاریابی محتوایی باشد یا شبکه های اجتماعی یا بازاریابی ایمیلی، 80 درصد از تلاش های شما باید روی ارائه ارزش به مشتریان متمرکز شود و 20 درصد از تلاش های خود را به فعالیت های ترویجی اختصاص دهید. این کار باعث تعامل مشتریان شود و یک رابطه بلندمدت را بسازد.
نادیده گرفتن بازاریابی حفظ
بازاریابی حفظ باید ستون فقرا استراتژی بازاریابی شما باشد. چرا؟ به دو دلیل: فروش به کسی که با او ارتباط برقرار کردهاید آسانتر است و فروش به مشتریان فعلی سود بیشتری برایتان دارد.
قانع نشدید؟ این آمارها را ببینید:
سود فروش به مشتریان فعلی چیزی بین 60 تا 70 درصد است. اما سود فروش به مشتریان احتمالی بالقوه فقط بین 5 تا 20 درصد است.
هزینه به دست آوردن یک مشتری جدید حدود شش تا هفت برابر حفظ مشتری فعلی است.
وقتی کسی به مشتری شما تبدیل میش
منبع
:: بازدید از این مطلب : 131
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0